Bijzitters opgelet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het zal wel moeten , er is geen andere keus. Bedenk dat de "Les Engagés" een centrum partij is ( geboren uit de PSC en CDH ) met ook een pak "sociale" trekjes : https://www.lesengages.be/111-propositi ... de-modele/ ( in een modern jasje zonder de "C" van je weet wel )
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bouchez en die madame non. In't Nederlands een vraag stellen en die antwoord gewoon in't Frans, die ander is ook zoiets. De Vlamingen tegen hun kar pissen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dicksy 08 jun 2024, 13:30Conner Rousseau (Vooruit): "Kans is klein dat we in federale regering stappen"
Conner Rousseau is opnieuw kandidaat-voorzitter bij Vooruit. Hij zegt bij VTM NIEUWS dat de kans klein is dat Vooruit in de federale regering zal stappen. "De kans is groter dat we Vlaams tot een akkoord komen. Als men wil dat we federaal deelnemen, moeten er openingen zijn voor een ander beleid. Als men ons de kans geeft om een verschil te maken, doen we wel mee", klinkt het. "De gewone werkende mensen moeten vooruit kunnen gaan."
"Na twintig jaar verliezen, winnen we nu significant. We zorgen dat er geen extreem-rechtste meerderheid is. Ik ben in de politiek gegaan om impact te hebben. Dat doe je vanuit een leidinggevende functie", aldus Rousseau.
"Wat heel snel gaat, is postjes verdelen. Wat moeilijker is, is een regeerakkoord schrijven", gaat Rousseau verder. Hij wil eerst kijken waar andere partijen voor pleiten. "We willen dat er goed gewerkt wordt voor de koopkracht en de gezondheid van de mensen. We willen constructief meewerken. Je moet heel oprecht zijn en weten waarom je aan politiek doet."
En Vooruit naar de oppositie? Ben er toch nog niet van overtuigd dat zij een onafhankelijke koers gaan rijden los van de PS en de PS buitenspel gezet gaan worden.
Ik heb een klein vermoeden dat we hier naar herverkiezingen gaan of toch zeker naar een lange onderhandelingsperiode. Ovld gaat federaal ook geen hoge ogen gooien.
Vooruit heeft N-VA duidelijk in de tang. De overwinning van N-VA is dus toch een Pyrrusoverwinning want ze zullen veel water bij hun wijn moeten doen. Tenzij ze hopen dat OVLD hunne kak gaan intrekken en alsnog in een federale regering willen stappen. Hier heeft men slechts 1 zetel op overschot maar dat is minder een probleem dan een regering waar de sossen altijd het zwaard van Damocles in handen hebben.
Sossen buiten en OVLD binnen?
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Als vooruit naar de oppositie gaat in de federale, kunnen ze nog altijd open vld proberen te overhalen......Dicksy schreef: ↑12 jun 2024, 19:55En Vooruit naar de oppositie? Ben er toch nog niet van overtuigd dat zij een onafhankelijke koers gaan rijden los van de PS en de PS buitenspel gezet gaan worden.
Ik heb een klein vermoeden dat we hier naar herverkiezingen gaan of toch zeker naar een lange onderhandelingsperiode. Ovld gaat federaal ook geen hoge ogen gooien.[/i]
Vooruit heeft N-VA duidelijk in de tang. De overwinning van N-VA is dus toch een Pyrrusoverwinning want ze zullen veel water bij hun wijn moeten doen. Tenzij ze hopen dat OVLD hunne kak gaan intrekken en alsnog in een federale regering willen stappen. Hier heeft men slechts 1 zetel op overschot maar dat is minder een probleem dan een regering waar de sossen altijd het zwaard van Damocles in handen hebben.
Sossen buiten en OVLD binnen?![]()
Dan hebben ze 76 zetels....één méér dan de helft.....in theorie mogelijk, in praktijk iets minder evident.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Zoals ik hierboven al schreef.door Charlie Maru » 8 minuten geleden
Als vooruit naar de oppositie gaat in de federale, kunnen ze nog altijd open vld proberen te overhalen......
Dan hebben ze 76 zetels....één méér dan de helft.....in theorie mogelijk, in praktijk iets minder evident....
Van Ovld verwacht ik nu ook niet dat ze hunnen kak gaan intrekken maar zeg nooit nooit. En dat BDW de Vlamingen weer gaan opzadelen met een regering met een Vlaamse minderheid zal hij niet riskeren.
Herverkiezingen, en dan vrees ik voor Bartje, en terug een linkse regering is nog altijd mijn gedacht zoals ik reeds schreef op 08/06/2024 en ook na de uitspraken van die voorzitter van die andere Waalse partij (niet MR) versterkt dat meer mijn gedacht hierover.
BDW zou wel eens veel te vroeg zijn fles rode wijn ontkurkt hebben.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De Vlaamse regering is 1 ding, de federale een ander, toch?
Waar gaat er het harst moeten bespaard worden? Waar zit de grootste overheidsschuld? Juist, in België!
Stilletjes denkt Melissa (en Conner) laat die kelk maar ons voorbij gaan. Op Vlaams niveau gaan ze ervoor! Met duidelijke eisen en enkele topministers!
Waar gaat er het harst moeten bespaard worden? Waar zit de grootste overheidsschuld? Juist, in België!
Stilletjes denkt Melissa (en Conner) laat die kelk maar ons voorbij gaan. Op Vlaams niveau gaan ze ervoor! Met duidelijke eisen en enkele topministers!
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Zouden al beter een 2de conclaaf houden......
Winnende partijen opsluiten in het kasteel en pas terug loslaten als ze een overeenkomst hebben......
Winnende partijen opsluiten in het kasteel en pas terug loslaten als ze een overeenkomst hebben......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Bartje zal het heel moeilijk krijgen en zal op beide niveaus veel water in zijn wijn moeten doen.door E.T. » minder dan een minuut geleden
Hoezo gratis bestaat niet???
De Waalse stuntpartij Les Engagés
willen meer kerncentrales, minder belastingen en héél veel gratis ...
Voor 2.280,17 euro heeft hij een ijskast van 1400L
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De prijs voor de grootste luchtballon gaan naar Sander Loones, het nvA "kopstuk" blijft ook na de verkiezingen pleiten voor één grote volkspartij. “Dat kan met CD&V, maar wat mij betreft zijn ook mensen van Open Vld welkom.”
Loones heeft naar eigen zeggen ook “enkele creatieve ideeën in zijn hoofd” om dneen staatshervorming te realiseren, “maar ik ga die hier niet luidop zeggen. Dat zou het werk alleen maar moeilijker maken.”
Loones heeft naar eigen zeggen ook “enkele creatieve ideeën in zijn hoofd” om dneen staatshervorming te realiseren, “maar ik ga die hier niet luidop zeggen. Dat zou het werk alleen maar moeilijker maken.”
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik zou niet weten waarom ik mij moet schamen, ik heb dit niet uit mijn duim gezogen maar Maggie heeft dit zelf verklaard tijdens een interview op televisie. Juist voor ze de zetel van Open VLD binnenging na de desastreuse resultaten.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Odul, je zit uit je nek te kletsen. De Block werd niet verkozen- ze was lijstduwer. De OpenVld heeft 1 zetel en dat is die van Hilde Vautmans - zij was lijsttrekker.Ik heb De Block horen zeggen " dat ze (de partij dus)1Europese zetel behouden".
Iets controleren of opzoeken staat niet in Uw woordenboek?
Iets controleren of opzoeken staat niet in Uw woordenboek?
-
Yuna
Of je nu voor- of tegenstander bent, je moet de mensen wel juist citeren, Odulleke.Odulleke schreef: ↑22 jun 2024, 08:41Ik zou niet weten waarom ik mij moet schamen, ik heb dit niet uit mijn duim gezogen maar Maggie heeft dit zelf verklaard tijdens een interview op televisie. Juist voor ze de zetel van Open VLD binnenging na de desastreuse resultaten.
Dit is wat Maggie De Block letterlijk gezegd heeft op 10 juni in het journaal van 19u op de VRT:
"Ik heb daar geen verklaring voor.
Ik heb gedaan wat ik kon en ik ben blij met mijn resultaat.
En we hebben een Europese zetel gehaald.
Bedankt!"
Het Journaal