Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

10 jul 2023, 11:31

Alles heb je heel duidelijk weergegeven. Je overtreft jezelf.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

10 jul 2023, 11:33

Ik heb er voor u speciaal een tekeningetje bijgezet (pag.506) zodat je het snapt. Verder nadenken Wil. het is niet moeilijk, probeer het eens.

Fazal

10 jul 2023, 12:39

Die Stepan Banderan lijkt verdomd veel op Poetin. Maar ik geef toe dat ik niet zo goed meer zie. :(

Afbeelding

Dicksy

10 jul 2023, 12:43

Zaporizhzhia en het gevaar van mediablinden in oorlog
Begrijpelijke sympathie voor Oekraïne mag de noodzaak om voorzichtiger te zijn met de voortdurende claims van Kiev niet vervangen.

https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... rs-in-war/[/i

Claims aandikken of extra in de verf zetten en andere minder gunstige feiten negeren is nu eenmaal een onderdeel van een propagandaoorlog die in elk conflict de kop op steken, daar is geen enkele partij betrokken in het conflict een uitzondering op. Onafhankelijke journalisten in een oorlogsconflict zoeken is als een speld in een hooiberg zoeken.

Fred1950

10 jul 2023, 12:59

Fazal schreef:
10 jul 2023, 12:39
Die Stepan Bandera lijkt verdomd veel op Poetin. Maar ik geef toe dat ik niet zo goed meer zie. :(

Afbeelding
Putin zag er nog lelijker ( en dommer ) uit dan ik en Bandera als kind :lol:

Afbeelding

p.s. ik kijk soms ook nog steeds even kwaad als Bandera op je foto , soms schrik ik van mezelf als ik de spiegel kijk :lol:

Wil.

10 jul 2023, 14:19

Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 12:59
Putin zag er nog lelijker ( en dommer ) uit dan ik en Bandera als kind :lol:
Niet te vlug juichen. Die beoordeling laat je best over aan buitenstaanders.

Fazal

10 jul 2023, 14:22

Naar het schijnt kijk ik 'altijd' kwaad, alhoewel ik niet altijd kwaad ben. (Ook alhoewel ...) :evil:
Maar na nu al 2 jaar gezondheids-ellende met 't vrouwtje,, hebben mijn lachspieren het begeven.
Ik ben op die 2 jaar 16 kg afgevallen, en ik woog maar 65 kg, en er komt verdomme gene gram meer bij.
't Zal wel die machteloosheid op de achtergrond zijn zekerst!? :cry:

Verdorie, alwéér naast het onderwerp. :oops:

Fred1950

10 jul 2023, 15:26

Fazal schreef:
10 jul 2023, 14:22
.....
Verdorie, alwéér naast het onderwerp. :oops:
( Peu importe ... )
BMI tussen 18.5 - 25 is gezond ... https://www.hartstichting.nl/gezond-leven/bmi . Het is mijne is 21.2

Fred1950

10 jul 2023, 16:02

Dicksy schreef:
10 jul 2023, 12:43
Begrijpelijke sympathie voor Oekraïne mag de noodzaak om voorzichtiger te zijn met de voortdurende claims van Kiev niet vervangen.

https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... rs-in-war/
Claims aandikken of extra in de verf zetten en andere minder gunstige feiten negeren is nu eenmaal een onderdeel van een propagandaoorlog die in elk conflict de kop op steken, daar is geen enkele partij betrokken in het conflict een uitzondering op. Onafhankelijke journalisten in een oorlogsconflict zoeken is als een speld in een hooiberg zoeken.
Vertaling van de twee laatste paragrafen :

Dit is nauwelijks schandalig. Alle regeringsambtenaren veinzen en bedriegen, vooral in oorlogstijd, en Oekraïne's bekwaamheid in "informatieoorlogvoering" is alom opgemerkt in het Westen. Ondertussen hebben Russische functionarissen hun eigen, zeer lange lijst met dubieuze claims. Het verschil is dat de verklaringen van Moskou in het Westen met gepaste scepsis en voorzichtigheid worden behandeld, het soort dat zou moeten worden toegepast op alle beweringen van de overheid, vooral tijdens oorlog.

De westerse pers, regeringsfunctionarissen en andere prominente stemmen moeten veel voorzichtiger zijn met het rapporteren over claims van Oekraïense functionarissen, vooral als een ander incident in de mist van de oorlog het conflict dreigt uit te breiden. Begrijpelijke sympathie voor de Oekraïense oorlogsinspanning mag niet de plaats innemen van de fundamentele, fundamentele taak van verslaggeving, namelijk de waarheid vertellen, niet aanmoedigen. De inzet is simpelweg te hoog.

Dicksy

10 jul 2023, 16:42

door Fred1950 » 28 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 12:43

https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... rs-in-war/
Claims aandikken of extra in de verf zetten en andere minder gunstige feiten negeren is nu eenmaal een onderdeel van een propagandaoorlog die in elk conflict de kop op steken, daar is geen enkele partij betrokken in het conflict een uitzondering op. Onafhankelijke journalisten in een oorlogsconflict zoeken is als een speld in een hooiberg zoeken......enz.....
Ik heb het hier al dikwijls aangetoond en het mooie voorbeeld is dat SkyNews.
Ze kunnen tot na de komma vermelden hoeveel Russische gesneuvelden er zijn en hoeveel tanks e.d. ze verloren hebben alhoewel de Russen geen cijfers geven van hun verliezen. Maar als het over de verliezen van Oekraïne gaat verstoppen ze zich achter 'we hebben de cijfers niet kunnen verifiëren omdat Oekraïne niet communiceert over hun verliezen'.
Hun cijfers, aangereikt door de meesters in de propaganda.... de Britse inlichtingendienst, worden gretig overgenomen door de Westerse media die het verder publiceren en verkopen als de enige echte waarheid en hun lezertjes volgen slaafs zonder zich vragen te stellen.
Dat is propaganda......

Fred1950

10 jul 2023, 16:48

Op ditzelfde eigenste moment vliegt Biden boven Nederland op weg naar Litouwen voor de NATO top in Vilnius ( opgestegen vanuit Londen )

Untitled272.png
Untitled272.png (302.22 KiB) 189 keer bekeken

Dicksy

10 jul 2023, 16:51

Heeft Litouwen 'toevallig' geen Russische Buk-raket in hun arsenaal? :lol: :lol:

Wil.

10 jul 2023, 17:01

Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 16:48
Op ditzelfde eigenste moment vliegt Biden
Pfeeuw... bedankt Fred. Dat neemt heel wat spanning weg.

Fred1950

10 jul 2023, 17:06

Dicksy schreef:
10 jul 2023, 16:51
Heeft Litouwen 'toevallig' geen Russische Buk-raket in hun arsenaal? :lol: :lol:
:lol: Ik vraag me wel af of ze via de nauwe corridor tussen Kaliningrad en Wit-Rusland gaan vliegen , of dat ze de route over de Baltische Zee gaan nemen. :wink: Voor het ogenblik vliegen ze richting Polen ( en niet naar de zee in het noorden ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 jul 2023, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

10 jul 2023, 17:10

Fred1950 schreef:
10 jul 2023, 17:06
Ik vraag me wel af of ze via de nauwe corridor tussen Kalingrad en Wit-Rusland gaan vliegen ,
Kalingrad???
Stalingrad wordt het vast niet. Königsberg laten ze terzijde.