Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Economische overmacht is de basis van politieke overmacht.Wil. schreef: ↑14 jul 2023, 20:04UA zou niet liever willen dan dat de bezetter weer naar huis keert. Voor hen zijn het mensenlevens die verloren gaan.
Louter economisch bekeken hebben de leveranciers van al het legermateriaal er baat bij net zoals de uitbaters van skipistes er baat bij hebben dat het zo lang mogelijk blijft sneeuwen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ook de Russen hebben clusterbommen in alle varianten en zullen op hun beurt dan ook hun werk doen aan Oekraïense zijde.door Wil. » 9 minuten geleden
Omdat de bezetter al een jaar lang de kans heeft gehad om zich voor te bereiden en zich in te graven. De hele bezette zone ligt bezaaid met tienduizenden mijnen. Daar wandel je niet zomaar door en verdedigen is gemakkelijker dan heroveren. De clusterbommen zullen daar hopelijk hun werk doen.
(Niet mijn woorden maar die van Poetin)
Sorry Wil. maar dat gebeurd ook aan Oekraïense zijde.Vergeet niet dat Poetin en zijn legertop geen ene moer geven om Russische mensenlevens. Ze schieten hun eigen mensen dood als die zich durven terugtrekken. Die jongens móeten vooruit, tegen de machinegeweren in. Daarom ook de massale dodenaantallen rond Bakhmut waarvan Prigozhyn zegt dat het er meer dan 1.000 per dag zijn.
Huurlingen uit verschillende landen landen strijden ook mee aan Oekraïense zijde, zelfs uit Colombia. Waarom zou dat nodig zijn? Omdat het bondgenoten zijn en de Oekraïense zaak genegen zijn, net zoals N-Korea een bondgenoot is van Rusland en zij de Russische zaak genegen zijn (lees: niet Westers gezind zijn.)Op de staatstv. lanceren de propagandisten nu het idee om Noord-Koreaanse soldaten naar UA te halen. Daar kunnen ze dan vechten naast de mannen die uit de gevangenissen werden gehaald. Waarom zou dat eigenlijk nodig zijn?
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat maakt geen verschil tegenover de huidige toestand. Ze gebruiken die constant. Omgekeerd niet.Dicksy schreef: ↑14 jul 2023, 20:23Ook de Russen hebben clusterbommen in alle varianten en zullen op hun beurt dan ook hun werk doen aan Oekraïense zijde.door Wil. » 9 minuten geleden
Omdat de bezetter al een jaar lang de kans heeft gehad om zich voor te bereiden en zich in te graven. De hele bezette zone ligt bezaaid met tienduizenden mijnen. Daar wandel je niet zomaar door en verdedigen is gemakkelijker dan heroveren. De clusterbommen zullen daar hopelijk hun werk doen.
(Niet mijn woorden maar die van Poetin)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik weet hoe dat filmpje uiteindelijk afloopt en dat is altijd op dezelfde manierDicksy schreef: ↑14 jul 2023, 20:56https://twitter.com/i/status/1679908769705099268
Het moet niet altijd Westers zijn.![]()
![]()

Bij de Russen is het neerschieten van vluchtende manschappen een structureel ingebouwde werkmethode. Bij Stalin was dat al het geval en bijgevolg is de aanpak niet veranderd. Dat is niet het geval bij UA-troepen.Sorry Wil. maar dat gebeurd ook aan Oekraïense zijde.Dicksy schreef: ↑14 jul 2023, 20:23Vergeet niet dat Poetin en zijn legertop geen ene moer geven om Russische mensenlevens. Ze schieten hun eigen mensen dood als die zich durven terugtrekken. Die jongens móeten vooruit, tegen de machinegeweren in. Daarom ook de massale dodenaantallen rond Bakhmut waarvan Prigozhyn zegt dat het er meer dan 1.000 per dag zijn.
We zien elke week RU soldaten die Poetin of de gouverneur van hun provincie smeken om hulp omdat ze in de steek worden gelaten door hun oversten. Dat is nooit het geval bij UA-troepen die Zelensky om hulp smeken of die de gouverneur van hun oblast vragen om hulp.
De reden: Russische oversten gebruiken het enige waarin ze het overwicht hebben: vlees voor de vleesmolen.

Colombianen komen uit vrije wil. Noord-Koreanen worden verplicht. Een Noord-Koreaan mag trouwens nooit het land zomaar verlaten. Die weet zelfs niet wat Oekraïne is, laat staan dat die jongens beseffen wat er aan de hand is.Huurlingen uit verschillende landen landen strijden ook mee aan Oekraïense zijde, zelfs uit Colombia. Waarom zou dat nodig zijn? Omdat het bondgenoten zijn en de Oekraïense zaak genegen zijn, net zoals N-Korea een bondgenoot is van Rusland en zij de Russische zaak genegen zijn (lees: niet Westers gezind zijn.)
Vlees voor de vleesmolen.

De moeite niet meer waard om nog op te reageren. Uw eenzijdige kijk op het gebeuren overtreft zelfs de Westerse propaganda, die durven soms nog kritische vragen stellen.We zien elke week RU soldaten die Poetin of de gouverneur van hun provincie smeken om hulp omdat ze in de steek worden gelaten door hun oversten. Dat is nooit het geval bij UA-troepen die Zelensky om hulp smeken of die de gouverneur van hun oblast vragen om hulp.
De reden: Russische oversten gebruiken het enige waarin ze het overwicht hebben: vlees voor de vleesmolen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Indertijd het geval met Stalin , maar nu nog ? Poetin zet heel weinig soldaten uit zijn eigen leger in , maar wel veel huurlingen die ook nog eens vet betaald worden ( of gevangenen die hun vrijheid gaan krijgen als ze het overleven ).
Zelensky verbood alle mannen tussen 16 ( of 18 ? ) en 65 jaar om het land te verlaten bij het uitbreken van de oorlog. Dit is een gesofisticeerde vorm van het "geweer in de rug" . En zoals ik reeds aanhaalde gaan er nu jongeren onder 16 jaar de mitrailleurs op pickup trucks bemannen om naar de drones te schieten. Dit laatste zijn Afrikaanse rebellen toestanden.We zien elke week RU soldaten die Poetin of de gouverneur van hun provincie smeken om hulp omdat ze in de steek worden gelaten door hun oversten. Dat is nooit het geval bij UA-troepen die Zelensky om hulp smeken of die de gouverneur van hun oblast vragen om hulp.
-
Je volgt de zaken niet, hé, Fred? Dat heeft natuurlijk positieve kanten: je wordt minder beïnvloed door de desinformatie (vooral van de Russen). Poetin is een Stalin-volgeling in de zin dat hij zijn heimwee naar die periode niet onder stoelen of banken steekt. Als Stalin met die methode uitpakte, dan doet Poetin dat ook.
(Tussen haken: ook het opruimen van politieke tegenstanders past hij toe 'op zijn Stalins')
Elk land dat voor zijn overleven moet vechten, zal de mannelijke bevolking die kan opgeroepen worden voor het leger ook in het land houden. Er zijn geen uitzonderingen.Zelensky verbood alle mannen tussen 16 en 65 om het land te verlaten bij het uitbreken van de oorlog. Dit is een gesofisticeerde vorm van het "geweer in de rug" . En zoals ik reeds aanhaalde gaan er nu jongeren onder 16 jaar de mitrailleurs op pickup trucks bemannen om naar de drones te schieten. Dit zijn Afrikaanse rebellen toestanden.
UA is zo zuinig mogelijk op zijn soldaten. RU drijft ze naar voor zoals schapen, goed wetend dat 99 van de 100 zullen worden neergeknald.
UA laat de manschappen geregeld naar huis keren om een periode uit te rusten. Dat doen de Russen niet en bovendien betalen ze de mannen ook niet. De weduwen krijgen dan wel weer een bontjas, wat niet het geval is in UA.

En vergeet de gedwongen mobilisatie niet van mannen die gewoon van straat geplukt worden of gehandicapten aan wie een oproepingsbrief overhandigd wordt. Filmpjes geplaatst door de Oekraïners zelf op het net.door Fred1950 » 10 minuten geleden
Zelensky verbood alle mannen tussen 16 ( of 18 ? ) en 65 jaar om het land te verlaten bij het uitbreken van de oorlog. Dit is een gesofisticeerde vorm van het "geweer in de rug" . En zoals ik reeds aanhaalde gaan er nu jongeren onder 16 jaar de mitrailleurs op pickup trucks bemannen om naar de drones te schieten. Dit laatste zijn Afrikaanse rebellen toestanden.
Maar wat niet in de Westerse pers verschijnt is er ook niet en is propaganda van de Russen, man, man, man.