Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De vraag stellen is ze beantwoorden.door Fred1950 » 7 minuten geledenIk vraag me nog steeds af waarom Zelensky persé F16's wil. Er bestaan ook nog andere "goede" vliegtuigen zoals Eurofighters , Saab's , Dassault Rafal's ....E.T. schreef: ↑26 minuten geleden
F16 en andere zijn alleen nog ideaal bruikbaar in landen waar de grondtroepen nog geen raketten hebben ...
Als het maar niet de bedoeling is om ermee ooit kernwapens te gebruiken , want daarvoor zijn die F16's geschikt , die andere niet.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De Wagner huurlingen schoten onlangs op een voormiddag twee aanvalshelikopters en een Mig uit de lucht.
Dat alleen de F16 een atoombom kan vervoeren is een sprookje! Gewoon een kwestie van de juiste haakjes te monteren. Ben je niet vlug genoeg weg? Pech.
Dat alleen de F16 een atoombom kan vervoeren is een sprookje! Gewoon een kwestie van de juiste haakjes te monteren. Ben je niet vlug genoeg weg? Pech.
-
Vertaling:
Oekraïense militant zei dat de strijdkrachten van Oekraïne de gewonden niet uit posities evacueren
Ernstig gewonde Oekraïense strijdkrachten verstopten zich in de kelder. twee van hen wachtten niet op evacuatie.
"We hebben nog nooit gevochten, ze hebben ons zonder officieren gegooid. Ik weet niet wat voor soort oorlog het is, waar het voor is, wat ze willen. In het burgerleven was ik tractorbestuurder, maar hier ben ik een infanterist," zegt de gevangene. /RIAN/
t.me/RVvoenkor
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je bent ongeëvenaard als het over 12-Volt batterijen gaat. Respect.Fred1950 schreef: ↑15 jul 2023, 11:35En dat "Groot Russisch Rijk" behoort tot uw fantasie omdat ge alles letterlijk opneemt. In je vorige posting heb je zelf al aangehaald welke "Grote" stukken gebieden hij heeft "heroverd" , t.t.z. geen , behalve wat snik-snak dat onder de Russische invloedsfeer kwam. JIJ zou de geschiedenisboeken wel graag willen schrijven ( of herschrijven ) , nietwaar.![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je bent ongeëvenaard in het neerpennen van anti-Russische propaganda ( en fake news )Wil. schreef: ↑15 jul 2023, 13:26Je bent ongeëvenaard als het over 12-Volt batterijen gaat. Respect.Fred1950 schreef: ↑15 jul 2023, 11:35En dat "Groot Russisch Rijk" behoort tot uw fantasie omdat ge alles letterlijk opneemt. In je vorige posting heb je zelf al aangehaald welke "Grote" stukken gebieden hij heeft "heroverd" , t.t.z. geen , behalve wat snik-snak dat onder de Russische invloedsfeer kwam. JIJ zou de geschiedenisboeken wel graag willen schrijven ( of herschrijven ) , nietwaar.![]()
-
Hoe dit een antwoord is op mijn posting, is me niet duidelijk.socrates schreef: ↑15 jul 2023, 11:11Ik ben het er volkomen mee eens dat dictators, formele of informele, met pek en veren ingesmeerd moeten worden en verjaagd uit de beschaafde wereld.
Maar als Westersgezinde toeschouwers moeten wij toch proberen de feiten van de gunstige of ongunstige vooroordelen gescheiden te houden.
Als jij feiten van vooroordelen wilt scheiden, dan lees ik dat graag. Ga je gang.

Na de 'move' van Wagner en Prigozhyn zijn in Rusland niet minder dan 13 hogere officieren uit hun functie ontheven en die zijn al een hele tijd niet meer gezien. Wellicht zitten ze ergens lekker droog op een plaats waar ze geen zonnebrand kunnen oplopen in deze hete zomer.
Nog eens 15 andere hoge officieren staan voorlopig op non-actief.
Er bestaat heel veel wantrouwen op de hoogste niveaus. Een nieuwe muiterij zit eraan te komen. Dit keer zullen de deelnemers heel goed beseffen dat er geen weg terug is eens de eerste stap is gezet.
Nog eens 15 andere hoge officieren staan voorlopig op non-actief.
Er bestaat heel veel wantrouwen op de hoogste niveaus. Een nieuwe muiterij zit eraan te komen. Dit keer zullen de deelnemers heel goed beseffen dat er geen weg terug is eens de eerste stap is gezet.

Een paar weken geleden gaf Poetin toe dat Wagner betaald wordt door de RU overheid.
In 2014 hebben 'groene mannetjes' de Krim ingenomen (= Wagner militie) maar Poetin zei dat er geen RU soldaten aanwezig waren terwijl Russen zoals Prigozhyn wel aanwezig waren op de Krim.
En gisteren zei Poetin dan weer dat Wagner niet bestaat.
Naargelang de stemming waarmee Poetin 's morgens opstaat, is er een andere realiteit.
In 2014 hebben 'groene mannetjes' de Krim ingenomen (= Wagner militie) maar Poetin zei dat er geen RU soldaten aanwezig waren terwijl Russen zoals Prigozhyn wel aanwezig waren op de Krim.
En gisteren zei Poetin dan weer dat Wagner niet bestaat.
Naargelang de stemming waarmee Poetin 's morgens opstaat, is er een andere realiteit.

Samenvatting Oekraïne: Amerikaanse Intel-functionaris zegt conflict in 'patstelling'
Het conflict tussen Oekraïne en Rusland is in een impasse geraakt, zei een hooggeplaatste Amerikaanse inlichtingenfunctionaris, die een sombere inschatting gaf van een tegenoffensief waarvan sommige Amerikaanse en Europese leiders hadden gehoopt dat het tij in het voordeel van Kiev zou keren.
(Bloomberg - 13 juli 2023 om 03:50)
Alles op zijn tijd beste hooggeplaatste Amerikaanse inlichtingenfunctionaris.
-
Kan er eens iemand een update geven van de laatste terreinwinsten e.d. meer van het Oekraïens leger in dit tegenoffensief? Het enige wat ik kan vinden is dat wat het Russisch leger publiceert en ik zou toch graag wat tegengewicht willen lezen.
Eerst die NAVO-top die uitgemolken wordt en nu begint men zelfs terug over Wagner te publiceren, zelfs berichten van 14-dagen oud worden terug gepubliceerd.
Ik kan best begrijpen dat er in medialandschap zoiets bestaat als komkommertijd maar in een oorlog begrijp ik dat helemaal niet.
Dus iemand?
Eerst die NAVO-top die uitgemolken wordt en nu begint men zelfs terug over Wagner te publiceren, zelfs berichten van 14-dagen oud worden terug gepubliceerd.
Ik kan best begrijpen dat er in medialandschap zoiets bestaat als komkommertijd maar in een oorlog begrijp ik dat helemaal niet.
Dus iemand?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Als er enigzins positief nieuws zou zijn voor de tegenaanvallers dan lazen we daar wel iets over ...
aan de andere kant als ´t vlot vooruit zou gaan kan Zelensky moeilijk blijven zeuren ol meer clusterbommen en ander westers speelgoed
aan de andere kant als ´t vlot vooruit zou gaan kan Zelensky moeilijk blijven zeuren ol meer clusterbommen en ander westers speelgoed
Laatst gewijzigd door E.T. op 15 jul 2023, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een filmpje van Russen die balen en klagen over het gebrek aan munitie. Ze hebben zopas de restanten van enkele van hun soldaten begraven. Die zijn levend verbrand in een legervoertuig en dit allemaal omdat de leiding niet gepast handelt.
Bekijk het hele filmpje (2'19'')

Bekijk het hele filmpje (2'19'')

Uit het basiswerk 'The Art of War' van Sun Tzu:Dicksy schreef: ↑15 jul 2023, 20:06Samenvatting Oekraïne: Amerikaanse Intel-functionaris zegt conflict in 'patstelling'
Het conflict tussen Oekraïne en Rusland is in een impasse geraakt, zei een hooggeplaatste Amerikaanse inlichtingenfunctionaris, die een sombere inschatting gaf van een tegenoffensief waarvan sommige Amerikaanse en Europese leiders hadden gehoopt dat het tij in het voordeel van Kiev zou keren.
(Bloomberg - 13 juli 2023 om 03:50)
Alles op zijn tijd beste hooggeplaatste Amerikaanse inlichtingenfunctionaris.
“All warfare is based on deception. Hence, when able to attack, we must seem unable; when using our forces, we must seem inactive; when we are near, we must make the enemy believe we are far away; when far away, we must make him believe we are near.”

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.