Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Sorry, maar daar doe ik niet aan mee. Honderden filmpjes van Oekraïense gesneuvelde soldaten zijn er te bekijken en geloof me niet allemaal even fraai.door Wil. » 14 minuten geleden
Een filmpje van Russen die balen en klagen over het gebrek aan munitie. Ze hebben zopas de restanten van enkele van hun soldaten begraven. Die zijn levend verbrand in een legervoertuig en dit allemaal omdat de leiding niet gepast handelt.
Het geeft mij hoegenaamd geen voldoening om deze hier of elders te delen, noch van de Oekraïners noch van de Russen.
Links die verwijzen naar tekst is mij al meer dan voldoende.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is je goed recht en door er niet op te klikken, krijg je niets te zien.Dicksy schreef: ↑15 jul 2023, 20:51Sorry, maar daar doe ik niet aan mee.door Wil. » 14 minuten geleden
Een filmpje van Russen die balen en klagen over het gebrek aan munitie. Ze hebben zopas de restanten van enkele van hun soldaten begraven. Die zijn levend verbrand in een legervoertuig en dit allemaal omdat de leiding niet gepast handelt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De zuiveringen gaan door. De naweeën van de Wagner-muiterij blijven maar komen.
Nu is het Shoigu zélf die een commandant uit zijn job zet.
Deze gozer was medeverantwoordelijk voor oorlogsmisdaden in de omgeving van Kiev.

Nu is het Shoigu zélf die een commandant uit zijn job zet.
Deze gozer was medeverantwoordelijk voor oorlogsmisdaden in de omgeving van Kiev.

Poetin mag blij zijn dat Wagner zijn muiterij om één of andere duistere reden niet doorgegaan is. Het was voor hem veel gevaarlijker deze lafaards in zijn rangen te hebben en een mes in zijn rug gekregen te hebben op een onbewaakt moment.
Welk duister spel er juist gespeeld geweest is tussen Wagner-baas Prigozhin, de militaire leiding/FSB en Poetin zullen de volgende generaties wel lezen in hun geschiedenisboekjes maar ik verdenk Prigozhin zijn eigen kliek verraden te hebben in ruil voor zijn leven, behoudt van zijn geld en een ‘zorgeloze’ oude dag met familie.
Op Russische sites deed ook al de ronde dat deze deal werd bekokstooft door de FSB, en reeds eerder hier aangehaald. Zijn (Prigozhin) leven in ruil voor verraad, hij heeft eieren voor zijn geld gekozen toen hij besefte niet de steun te hebben die hij dacht te hebben. Die weggezuiverden hebben hun eigen graf gegraven door hun kak in te trekken.
U plaatst natuurlijk wat u wil maar ik denk dus niet dat deze zuivering zo een goed nieuws is. De mollen worden verwijdert en vervangen. De insiders die ee n coup zouden kunnen gepleegd hebben worden nu geëlimineerd/weggezuiverd, een militaire opstand van de soldaten aan het front is er niet gekomen, de Oekraïners hun tegenoffensief zit blijkbaar in het slop......Ik denk daarom dat Poetin helemaal niet verzwakt uit deze periode is gekomen zoals het Westen wil laten uitschijnen maar wat wil je bij gebrek aan positief nieuws. Dan verzin je je eigen waarheid en verkoopt het ook als waarheid. Pech voor hen in het Westen dus die daar allemaal op gehoopt hadden.
Welk duister spel er juist gespeeld geweest is tussen Wagner-baas Prigozhin, de militaire leiding/FSB en Poetin zullen de volgende generaties wel lezen in hun geschiedenisboekjes maar ik verdenk Prigozhin zijn eigen kliek verraden te hebben in ruil voor zijn leven, behoudt van zijn geld en een ‘zorgeloze’ oude dag met familie.
Op Russische sites deed ook al de ronde dat deze deal werd bekokstooft door de FSB, en reeds eerder hier aangehaald. Zijn (Prigozhin) leven in ruil voor verraad, hij heeft eieren voor zijn geld gekozen toen hij besefte niet de steun te hebben die hij dacht te hebben. Die weggezuiverden hebben hun eigen graf gegraven door hun kak in te trekken.
U plaatst natuurlijk wat u wil maar ik denk dus niet dat deze zuivering zo een goed nieuws is. De mollen worden verwijdert en vervangen. De insiders die ee n coup zouden kunnen gepleegd hebben worden nu geëlimineerd/weggezuiverd, een militaire opstand van de soldaten aan het front is er niet gekomen, de Oekraïners hun tegenoffensief zit blijkbaar in het slop......Ik denk daarom dat Poetin helemaal niet verzwakt uit deze periode is gekomen zoals het Westen wil laten uitschijnen maar wat wil je bij gebrek aan positief nieuws. Dan verzin je je eigen waarheid en verkoopt het ook als waarheid. Pech voor hen in het Westen dus die daar allemaal op gehoopt hadden.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach , er is niets geloofwaardigs te zien in dat filmke. Een paar gasten nemen om de beurt het woord , mooi gesynchroniseerd met de beweging van de camera. Midden in de bossen dragen ze vers gestreken groene pakjes zoals Zelensky er één draagt , en zonder insignes en zonder wapenuitrusting. Dit is opvoering van een vooraf ingeoefend toneeltje door niet-eens militairen ....
p.s. Poetin is er door de strapatsen van Prigozhin sterker uitgekomen , vooral in zijn steun door de bevolking.
-
Wat hadden ze nu gedacht, jongens toch.Poetin dreigt clusterbommen te gebruiken
Vladimir Poetin heeft gedreigd clusterbommen te gebruiken als Oekraïne dat doet.
De VS stuurden clustermunitie naar Oekraïne - explosieve wapens die grote aantallen kleinere bommen over een groot gebied afschieten.
Ze zijn verboden in meer dan 100 landen, waaronder het VK, maar Rusland heeft een "voldoende voorraad", zei de president.
"Natuurlijk, als ze tegen ons worden gebruikt, behouden we ons het recht voor om wederzijdse actie te ondernemen", zei Poetin in een interview met de staatstelevisie.
-
Heeft Wallace een betere aanbieding gekregen van Amazon of worden kritieke stemmen weggezuiverd met het excuus dat ze de politiek verlaten wegens de druk?De toon van de minister van Defensie verraadt frustratie en teleurstelling na een marathonperiode
Is hij gesprongen of werd hij geduwd?
In zijn interview met de Sunday Times bevestigde Ben Wallace zijn plannen om in september af te treden als minister van Defensie en het parlement te verlaten bij de volgende verkiezingen, zei Ben Wallace dat hij Rishi Sunak zijn plannen op 16 juni had verteld.
SkyNet - 16/07/2023 - 00.15
-
Kijk toch eens achter de schermen, Dicksy.Heeft Wallace een betere aanbieding gekregen van Amazon of worden kritieke stemmen weggezuiverd met het excuus dat ze de politiek verlaten wegens de druk?![]()
Ben Wallace meende de eerste in de rij te zijn voor de opvolging van Stoltenberg en dat spoor blijkt geblokkeerd te zijn. Dát is de reden.

Beter kijken Wil. De verlenging (1jaar) van Stoltenberg als NAVO-baas was al langer geweten en nog ruim voor de uitspraken van Wallace over Amazon aan het adres van Zelensky.Kijk toch eens achter de schermen, Dicksy.
Ben Wallace meende de eerste in de rij te zijn voor de opvolging van Stoltenberg en dat spoor blijkt geblokkeerd te zijn. Dát is de reden.
Als hij al zijn ambt wilde neerleggen dan had hij dat gewoon kunnen doen ook zonder die uitspraken over Amazon.
-
Feiten:
- Poetin zegt dat er maar één iets onvergeeflijk is: verraad!
- Poetin heeft Prigozhyn beschuldigd van verraad tijdens de muiterij.
- De Wagnermilities schieten een aantal helikopters en vliegtuigen neer.
- Meerdere Russische soldaten worden doodgeschoten op RU grondgebied door die actie van verraad.
- Poetin ontvangt de Wagner-baas en 35 van zijn kornuiten en praat 3 uur met hen.
- Poetin geeft Prigozhyn de vrije doorgang naar Wit-Rusland.
- De troepen van P. mogen probleemloos mee naar Wit-Rusland of ze mogen in het RU leger komen; allemaal om het even.
- De bevolking staat erbij en kijkt ernaar.
Volgens Fred is Poetin er nu sterker uitgekomen. Het volk steunt hem nu nog meer, neem ik aan?
Eigenlijk zou dit scenario nog eens een keer moeten overgedaan worden: de steun zou dan wel oplopen tot 100%, peins ik zo.
Laatst gewijzigd door Wil. op 16 jul 2023, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.