Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

16 jul 2023, 15:43

Wil. schreef:
16 jul 2023, 14:42
Afbeelding
Wordt hier bedoeld "with what I Hate ? Als ik mij zorgen maak om wat I Ate is het wellicht toch al :D too late
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

16 jul 2023, 16:06

Goeie ad libbing, soc. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

16 jul 2023, 16:22

Oorlogsmoeheid 'treedt op' - en het Westen heeft een 'fundamenteel andere benadering' van Oekraïne

Een NAVO-top die meer verdeeldheid veroorzaakte dan verwacht, heeft een "fundamenteel andere benadering" van de oorlog tussen het Westen en Oekraïne blootgelegd, zei een militaire expert.
Als je je net bij ons aansluit, de alliantie kwam woensdag bijeen in Vilnius, maar Oekraïne kreeg geen duidelijk pad naar lidmaatschap.
(If you're just joining us, the alliance gathered in Vilnius on Wednesday but a clear path to membership was not provided to Ukraine).
De Britse minister van Defensie, Ben Wallace, vertelde verder aan Sky News dat het land geen "Amazon"-leveringsdienst voor wapens aan Oekraïne is en dat Kiev er verstandig aan doet om zijn aanhangers "dankbaarheid te laten zien".
Analist Sean Bell zei dat het "steeds moeilijker" wordt voor het Westen om wapens te leveren, "steeds meer risico" te nemen en "steeds meer geld" uit te geven.
Maar hij legde uit dat Volodymyr Zelenskyy "denkt dat hij de oorlog voert namens het Westen", want "als Rusland zegeviert, waar is de volgende stap" en Oekraïne zorgt voor de soldaten en neemt de "verwoesting op de grond" op zich.
"Oorlogsmoeheid neemt geleidelijk toe en we zien nu enkele waarheden, sommige onderstromen die naar de oppervlakte beginnen te komen", zei Bell.
De NAVO houdt mogelijk ook lidmaatschapsopties in het geval Oekraïne weinig vooruitgang blijft boeken in zijn tegenoffensief.
Als het offensief stokt, kunnen beide partijen in een patstelling terechtkomen die tot onderhandelingen kan leiden, zei Bell.
Toewijding aan het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne "zou Poetin kunnen aanmoedigen" om te blijven vechten om dat te voorkomen, zei hij.
"Als Oekraïne in de komende weken een soort doorbraak kan maken, zou dat het landschap volledig kunnen veranderen, maar voorlopig is de NAVO van tafel."
(SkyNews 16/07/2023 - 14.50 uur)
Veronderstellingen of feiten van deze militair analist? :roll:

Wil.

17 jul 2023, 11:20

De Kerch-brug die de Krim verbindt met RU is vanmorgen aangevallen door een onderwaterdrone .
Het verkeer zal er over 1 rijvak moeten :wink:

Hiermee geven de Oekraïners aan dat ze in staat zijn de brug aan te vallen wanneer ze dat willen. Zodra die brug compleet buiten dienst wordt gesteld, kunnen de Russen die op de Krim wonen enkel nog naar Rusland via het grondgebied van UA (nu ja: tijdelijk aangeslagen gebied door de Russen).

Charlie Maru

17 jul 2023, 11:58

HLN:
Rusland dankt opnieuw ongehoorzame generaal af vanwege diens “koppige karakter”

Er lijkt maar geen einde te komen aan de reeks ontslagen binnen de Russische legerleiding. Volgens verschillende bronnen heeft Moskou andermaal een hoogstaande commandant ontslagen, zo raakte afgelopen weekend bekend. Deze keer werd de 49-jarige generaal-majoor Vladimir Seliverstov de laan uitgestuurd, naar verluidt vanwege zijn “koppige persoonlijkheid”. Het zou al een tijdje scheef hebben gezeten tussen de commandant en zijn oversten.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-d ... ~a10a5c4a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fazal

17 jul 2023, 12:26

Vladimirs genoeg in Rusland. Generaals iets minder.
Binnenkort wordt hun leger geleid door korporaals.
Misschien doen die het zelfs beter dan hun generaals. :mrgreen:

Wil.

17 jul 2023, 19:32

De 3-daagse Speciale Militaire Operatie loopt vlotjes.

Afbeelding

Dicksy

17 jul 2023, 19:50

image.png
image.png (386.08 KiB) 281 keer bekeken

En dankzij de Leopard-tanks zijn de Oekraïners nu volop in de aanval, niets houdt hen tegen. :lol: :lol:

socrates

17 jul 2023, 19:54

Als een ploeg niet goed presteert ontslaat men de trainer. :D
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

17 jul 2023, 19:56

Dat is nog maar de kitten, er is meer op komst

Afbeelding

Dicksy

17 jul 2023, 20:08

image.png

En dit de ouders. Er is nog meer op komst.

Dicksy

17 jul 2023, 20:11

door socrates » 15 minuten geleden
Of men stelt geen afdankertjes op, kan ook al veel helpen. :roll:

Wil.

17 jul 2023, 20:28

Dicksy schreef:
17 jul 2023, 20:11
door socrates » 15 minuten geleden
Of men stelt geen afdankertjes op, kan ook al veel helpen. :roll:
Er was een nieuwe trainer aangekondigd maar de onderhandelingen lopen nog.
De supporters zijn helemaal vóór.

Dicksy

17 jul 2023, 20:37

Er was een nieuwe trainer aangekondigd maar de onderhandelingen lopen nog.
De supporters zijn helemaal vóór.
In dit geval is het duidelijk het bestuur dat het beleid bepaalt en niet de supporters.

Wil.

17 jul 2023, 20:51

Het beleid bepalen wel, maar een 3-daagse Speciale Militaire Operatie die al meer dan 500 dagen loopt, dat vinden de supporters maar niks.

Socrates schreef: wanneer de ploeg niet goed presteert, wordt de trainer ontslagen.