Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Veronderstellingen of feiten van deze militair analist?Oorlogsmoeheid 'treedt op' - en het Westen heeft een 'fundamenteel andere benadering' van Oekraïne
Een NAVO-top die meer verdeeldheid veroorzaakte dan verwacht, heeft een "fundamenteel andere benadering" van de oorlog tussen het Westen en Oekraïne blootgelegd, zei een militaire expert.
Als je je net bij ons aansluit, de alliantie kwam woensdag bijeen in Vilnius, maar Oekraïne kreeg geen duidelijk pad naar lidmaatschap.
(If you're just joining us, the alliance gathered in Vilnius on Wednesday but a clear path to membership was not provided to Ukraine).
De Britse minister van Defensie, Ben Wallace, vertelde verder aan Sky News dat het land geen "Amazon"-leveringsdienst voor wapens aan Oekraïne is en dat Kiev er verstandig aan doet om zijn aanhangers "dankbaarheid te laten zien".
Analist Sean Bell zei dat het "steeds moeilijker" wordt voor het Westen om wapens te leveren, "steeds meer risico" te nemen en "steeds meer geld" uit te geven.
Maar hij legde uit dat Volodymyr Zelenskyy "denkt dat hij de oorlog voert namens het Westen", want "als Rusland zegeviert, waar is de volgende stap" en Oekraïne zorgt voor de soldaten en neemt de "verwoesting op de grond" op zich.
"Oorlogsmoeheid neemt geleidelijk toe en we zien nu enkele waarheden, sommige onderstromen die naar de oppervlakte beginnen te komen", zei Bell.
De NAVO houdt mogelijk ook lidmaatschapsopties in het geval Oekraïne weinig vooruitgang blijft boeken in zijn tegenoffensief.
Als het offensief stokt, kunnen beide partijen in een patstelling terechtkomen die tot onderhandelingen kan leiden, zei Bell.
Toewijding aan het NAVO-lidmaatschap van Oekraïne "zou Poetin kunnen aanmoedigen" om te blijven vechten om dat te voorkomen, zei hij.
"Als Oekraïne in de komende weken een soort doorbraak kan maken, zou dat het landschap volledig kunnen veranderen, maar voorlopig is de NAVO van tafel."
(SkyNews 16/07/2023 - 14.50 uur)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De Kerch-brug die de Krim verbindt met RU is vanmorgen aangevallen door een onderwaterdrone .
Het verkeer zal er over 1 rijvak moeten
Hiermee geven de Oekraïners aan dat ze in staat zijn de brug aan te vallen wanneer ze dat willen. Zodra die brug compleet buiten dienst wordt gesteld, kunnen de Russen die op de Krim wonen enkel nog naar Rusland via het grondgebied van UA (nu ja: tijdelijk aangeslagen gebied door de Russen).
Het verkeer zal er over 1 rijvak moeten
Hiermee geven de Oekraïners aan dat ze in staat zijn de brug aan te vallen wanneer ze dat willen. Zodra die brug compleet buiten dienst wordt gesteld, kunnen de Russen die op de Krim wonen enkel nog naar Rusland via het grondgebied van UA (nu ja: tijdelijk aangeslagen gebied door de Russen).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Rusland dankt opnieuw ongehoorzame generaal af vanwege diens “koppige karakter”
Er lijkt maar geen einde te komen aan de reeks ontslagen binnen de Russische legerleiding. Volgens verschillende bronnen heeft Moskou andermaal een hoogstaande commandant ontslagen, zo raakte afgelopen weekend bekend. Deze keer werd de 49-jarige generaal-majoor Vladimir Seliverstov de laan uitgestuurd, naar verluidt vanwege zijn “koppige persoonlijkheid”. Het zou al een tijdje scheef hebben gezeten tussen de commandant en zijn oversten.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-d ... ~a10a5c4a/
Rusland dankt opnieuw ongehoorzame generaal af vanwege diens “koppige karakter”
Er lijkt maar geen einde te komen aan de reeks ontslagen binnen de Russische legerleiding. Volgens verschillende bronnen heeft Moskou andermaal een hoogstaande commandant ontslagen, zo raakte afgelopen weekend bekend. Deze keer werd de 49-jarige generaal-majoor Vladimir Seliverstov de laan uitgestuurd, naar verluidt vanwege zijn “koppige persoonlijkheid”. Het zou al een tijdje scheef hebben gezeten tussen de commandant en zijn oversten.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-d ... ~a10a5c4a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Er was een nieuwe trainer aangekondigd maar de onderhandelingen lopen nog.
De supporters zijn helemaal vóór.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Het beleid bepalen wel, maar een 3-daagse Speciale Militaire Operatie die al meer dan 500 dagen loopt, dat vinden de supporters maar niks.
Socrates schreef: wanneer de ploeg niet goed presteert, wordt de trainer ontslagen.
Socrates schreef: wanneer de ploeg niet goed presteert, wordt de trainer ontslagen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.