Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

17 jul 2023, 20:52

Poetin zegt de graandeal met Oekraïne op. Jan Balliauw vertelde in het VRT nieuws dat Rusland zelf nog nooit zoveel graan heeft uitgevoerd dan in de voorbije periode.

En de Krim brug , die geraakt nog vlugger hersteld dan na de vorige bomaanslag. De spoorwegbrug bleef ongedeerd. :) De Russen denken een beetje zoals Jean-Luc Dehaene destijds : "Zolang er geen probleem is, moet je ook niet naar oplossingen zoeken". Ze zullen nu wel de brug ook onder water met mijnen gaan beveiligen neem ik aan. :D

Dicksy

17 jul 2023, 20:56

Het beleid bepalen wel, maar een 3-daagse Speciale Militaire Operatie die al meer dan 500 dagen loopt, dat vinden de supporters maar niks.

Socrates schreef: wanneer de ploeg niet goed presteert, wordt de trainer ontslagen
.

En een tegenoffensief dat voor geen meter loopt wordt ook niet zo geapprecieerd door de sponsors. Zelfs bij Amazon kan men veel zo niet alles kopen maar alles heeft zijn grenzen.
En de trainer vervangen is geen optie want er is niks beter op de markt te krijgen, dus modderen we maar wat verder aan.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 17 jul 2023, 21:07, 3 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

17 jul 2023, 21:01

door Fred1950 » 4 minuten geleden
Poetin zegt de graandeal met Oekraïne op. Jan Balliauw vertelde in het VRT nieuws dat Rusland zelf nog nooit zoveel graan heeft uitgevoerd dan in de voorbije periode.
De 'hoop' van Zelensky zou kunnen zijn dat hij de buitenlandse schepen die het graan vanuit Odessa verschepen zou gaan aanvallen. Blijkbaar hebben de Russen al een blokkade ingesteld door de humanitaire corridor af te sluiten. Geen schip binnen en geen schip buiten.
En de Krim brug , die geraakt nog vlugger hersteld dan na de vorige bomaanslag. De spoorwegbrug bleef ongedeerd. :) De Russen denken een beetje zoals Jean-Luc Dehaene destijds : "Zolang er geen probleem is, moet je ook niet naar oplossingen zoeken". Ze zullen nu wel de brug ook onder water met mijnen gaan beveiligen neem ik aan. :D
Misschien mag Odessa en zijn haven vannacht wel eens bezoek kunnen ontvangen als reactie. :roll:

Wil.

17 jul 2023, 21:07

Dat wordt slechte PR voor Poetin: de hongersnood die in sommige landen zal ontstaan, wordt rechtstreeks op zijn rekening geschreven en dat straalt af op 'het Grote Rusland' dat hij wil op de kaart zetten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

17 jul 2023, 21:10

Dicksy schreef:
17 jul 2023, 21:01
....
Misschien mag Odessa en zijn haven vannacht wel eens bezoek kunnen ontvangen als reactie. :roll:
In Poetin zijn plaats zou ik de bruggen en de stuwdam van Zaporizhzhia eens goed onder handen nemen. :twisted:

Wil. schreef:
17 jul 2023, 21:07
Dat wordt slechte PR voor Poetin: de hongersnood die in sommige landen zal ontstaan, wordt rechtstreeks op zijn rekening geschreven en dat straalt af op 'het Grote Rusland' dat hij wil op de kaart zetten.
Hah ! De Afrikanen klaagden reeds dat het Oekraïns graan niet eens tot bij hen kwam , maar ergens in Europa bleef steken. En waarnaar gaat het Russisch graan naartoe ? Juist , naar Afrika ....

Dicksy

17 jul 2023, 21:23

door Fred1950 » 10 minuten geleden
Hah ! De Afrikanen klaagden reeds dat het Oekraïns graan niet eens tot bij hen kwam , maar ergens in Europa bleef steken. En waarnaar gaat het Russisch graan naartoe ? Juist , naar Afrika ....
Zelensky heeft al aangegeven dat hij het graan wil vervoeren via de Donau. Slimme jongen. :lol:

Fred1950

17 jul 2023, 22:24

Dicksy schreef:
17 jul 2023, 21:23
door Fred1950 » 10 minuten geleden
Zelensky heeft al aangegeven dat hij het graan wil vervoeren via de Donau. Slimme jongen. :lol:
Dat deden de Oekraïners al reeds nog voor de inval door de Russen. Het probleem is dat de hoeveelheid en snelheid waarmee dat kan gebeuren kleiner is dan bij het transport via de haven van Odessa.

Wil.

17 jul 2023, 22:52

9 jaar geleden: MH17

Wil.

17 jul 2023, 23:00

Dicksy schreef:
17 jul 2023, 20:56
Het beleid bepalen wel, maar een 3-daagse Speciale Militaire Operatie die al meer dan 500 dagen loopt, dat vinden de supporters maar niks.

Socrates schreef: wanneer de ploeg niet goed presteert, wordt de trainer ontslagen
.

En een tegenoffensief dat voor geen meter loopt wordt ook niet zo geapprecieerd door de sponsors. Zelfs bij Amazon kan men veel zo niet alles kopen maar alles heeft zijn grenzen.
En de trainer vervangen is geen optie want er is niks beter op de markt te krijgen, dus modderen we maar wat verder aan.
1. De ploeg heeft nooit gevraagd om mee te spelen, maar werd verplicht om een team in het veld te brengen. Er is niemand die om een vervanging van de trainer vraagt, integendeel.

2. Of het tegenoffensief vruchten afwerpt, zal pas blijken als de match gedaan is. De ploeg die de aanval wilde spelen en heel snel met forfaitcijfers dacht te winnen, slaagde daar niet in en ondervindt nu meer en meer gemor in de rangen van de eigen spelers. De trainer vindt er niks beters op dan de top-spelers te ontslaan. De ontevredenheid blijft echter.

Dicksy

18 jul 2023, 10:37

De kip van $ 850 miljard komt naar huis om te slapen
Het militair-industriële complex is niet ontworpen om daadwerkelijk oorlogen te voeren. Als dat zo is, zou je Oekraïne op dit moment niet zien worstelen om er een te winnen.
https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... -to-roost/
De titel zou eigenlijk moeten zijn: 'De gouden kip van $ 850 miljard komt naar huis om te slapen' (The $850 billion golden chicken comes home to roost')

Wil.

18 jul 2023, 11:07

Dicksy, je Engels is 'below standard' .

'The chickens have come home to roost' heeft niks te maken met (gouden) kippen die komen slapen; ook niet in figuurlijke zin.

Mensen toch :roll:

Dicksy

18 jul 2023, 11:10

De weigering van Latijns-Amerikaanse landen om Rusland te veroordelen zorgt voor frustraties op de top
Vandaag markeert de slotdag van een top tussen leiders van de Europese Unie en Latijns-Amerika en het Caribisch gebied - en hoewel de gesprekken bedoeld waren als een love-in, zijn ze in plaats daarvan opgehangen vanwege de oorlog in Oekraïne.
Ambassadeurs hebben gisteravond en vanochtend een groot deel van de dag doorgewerkt om zelfs maar de flauwste tekst te vinden om Rusland te veroordelen voor zijn invasie in Oekraïne, nadat enkele Midden- en Zuid-Amerikaanse landen hun bedenkingen hadden geuit.
Hoewel de overgrote meerderheid van de EU-landen Rusland krachtig heeft veroordeeld, hebben veel Latijns- en Midden-Amerikaanse regeringen een neutraler standpunt ingenomen.
De EU-leiders op de top leken geërgerd.
"Het zou jammer zijn dat we niet kunnen zeggen dat er Russische agressie is in Oekraïne. Het is een feit. En ik ben hier niet om geschiedenis te herschrijven", zei de Luxemburgse premier Xavier Bettel.
De Ierse premier Leo Varadkar zei dit: "Soms is het beter om helemaal geen conclusies te hebben dan taal die niets betekent."
Terwijl de EU aandrong op krachtige woorden over de oorlog, zei de premier van St. Vincent en de Grenadines, Ralph Gonsalves, dat "deze top niet het zoveelste nutteloze slagveld mag worden voor verhandelingen over deze kwestie, die in andere, meer relevante fora".
(While the EU pushed for strong words on the war, St Vincent and the Grenadines Prime Minister Ralph Gonsalves said that "this summit ought not to become another unhelpful battleground for discourses on this matter, which has been and continues to be addressed in other, more relevant fora".)
Het wil maar niet lukken.
Wat de Premier van St Vincent and the Grenadines maar niet wil snappen is dat de Oekraïners vechten voor zijn vrijheid en deze van Europa. Hij zal wel anders piepen als de Russen winnen en morgen aan zijn deur staan, dan zal hij ook niet moeten aankloppen bij Europa om hen te verdedigen. :mrgreen:

image.png
image.png (54.81 KiB) 267 keer bekeken

Dicksy

18 jul 2023, 11:12

door Wil. » 3 minuten geleden
Dicksy, je Engels is 'below standard' .

'The chickens have come home to roost' heeft niks te maken met (gouden) kippen die komen slapen; ook niet in figuurlijke zin.

Mensen toch :roll:
Daarvoor zit jij hier, om iedereen te corrigeren. Ben blij dat je je job ter harte neemt.

Wil.

18 jul 2023, 11:18

Als je de les van de leraar maar onthoudt.
Een beetje meer je best doen, hé. En niet te snel boven je niveau willen meespelen 8)

Dicksy

18 jul 2023, 11:22

door Wil. » 1 minuut geleden
Als je de les van de leraar maar onthoudt.
Een beetje meer je best doen, hé. En niet te snel boven je niveau willen meespelen 8)
Ik zal proberen, u bent de man van de feiten ( :roll: ) niet ik.