Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

18 jul 2023, 17:39

En hoelang voordat de volgende aanval komt?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

18 jul 2023, 17:51

door Wil. » 9 minuten geleden
door Fred1950 » 10 minuten geleden
Hoelang heeft het geduurd om de vorige terroristische aanslag op de brug te herstellen ?
En hoelang voordat de volgende aanval komt?
Weer 10 maanden misschien. :roll:
Maar nu kan het natuurlijk wel sneller komen want ze hebben dringend een succes nodig. :lol:

Wil.

18 jul 2023, 18:57

De olie- en gasinkomsten van Rusland zijn in de eerste jaarhelft met 48,5% gedaald tegenover de eerste helft van '22.

Afbeelding

Olie en gas vormen de grootste bron van inkomsten voor Rusland (en Poetin).

Wil.

18 jul 2023, 19:16

Fred1950 schreef:
18 jul 2023, 17:38
Hoelang heeft het geduurd om de vorige terroristische aanslag op de brug te herstellen ?
Afbeelding

Dicksy

18 jul 2023, 20:31

Poetin 'heeft het niet aangedurfd om in de buurt van de NAVO te komen' - en 'Rusland is veel kwetsbaarder' dan het toegeeft, zegt de vertrekkende Britse minister van Defensie
De vertrekkende Britse minister van Defensie, Ben Wallace, heeft vanmiddag een aantal interessante opmerkingen gemaakt over de oorlog in Oekraïne.
Tijdens zijn toespraak op de conferentie van het Tony Blair Institute for Global Change in Londen betoogde hij dat de NAVO een effectief afschrikmiddel blijkt te zijn voor Vladimir Poetin - en dat "Rusland veel kwetsbaarder is" dan Moskou wil toegeven.
"Een steeds agressievere president Poetin, met constant dreigende rode lijnen die dan meestal wegsmelten, hij heeft het niet aangedurfd om in de buurt van de NAVO te komen", zei hij.
"Rusland is zeer, zeer voorzichtig geweest met het respecteren van het grondgebied van de NAVO. We hebben geen uithaal gezien naar gebieden als Estland of Letland.
"Ze hebben absoluut rekening gehouden met de NAVO. Ze zijn heel, heel voorzichtig geweest om ervoor te zorgen dat ze niet provoceren. Je zou kunnen stellen dat de alliantie op zichzelf functioneert. De afschrikking van artikel 45 [het deel van het VN-handvest dat maakt 'dringende militaire actie' mogelijk als lidstaten worden bedreigd] functies."
De heer Wallace zei dat de oorlog in Oekraïne de NAVO "nieuw leven ingeblazen" had, die volgens hem de afgelopen jaren "gestagneerd" was.
"Na 1991 was de NAVO gewoon gestagneerd … Veel bevolkingen in Europa zouden verbaasd zijn geweest dat de NAVO een nucleair bondgenootschap was. Ze waren gewoon vergeten erover te praten. Ze had dus geen plannen om te doen 'wat gebeurt er als' Ze waren net overleden.
"We hebben een nieuwe impuls gezien van wat de NAVO nodig heeft en de geallieerde opperbevelhebber heeft zijn werk en nieuwe domeinen nodig.
"Ik denk dat [de oorlog in Oekraïne] te winnen is. Ik denk dat Rusland veel kwetsbaarder is dan de Russen willen toegeven... De splinter in de hiërarchie van het Russische leger is heel reëel, het aantal slachtoffers is afschuwelijk."
Houdt het toch simpel Wallace....Als het Westen echt zo superieur is waarom dan niet onmiddellijk ingrijpen met alles erop en eraan en kegel de Russen uit Oekraïne. Zaakje opgelost en men zal het uitleggen als de prijs die men betaald voor zijn vrijheid. Het Westen is net zo bang als andersom voor een wereldoorlog. Draai er geen doekjes om maar het bekt nu eenmaal goed voor de propaganda. Het ontbreken van een stappenplan tot toetreding tot de NAVO voor Oekraïne is daar een mooi bewijs van.
De uithaal naar Oekraïne dat het Westen Amazon niet is is meer een indicatie van hoe het Westen er werkelijk voor staat dan een indicatie hoe de Russen er voor staan.
Grootspraak is eigen aan diegene die met een broek vol schrik zit en dat ziet men in het Westen (NAVO) als bij de Russen.
Opzouten beste vriend, uw houdbaarheidsdatum is verlopen op 4 juli 2023. Er wordt geen rekening meer met u gehouden.

Fred1950

18 jul 2023, 23:18

Wil. schreef:
18 jul 2023, 19:16
Fred1950 schreef:
18 jul 2023, 17:38
Afbeelding

Met u valt er toch echt geen serieus gesprek te voeren , nietwaar :roll: Ik stel nu eens een neutrale vraag , en dan krijg ik wat zever terug.

Ok , ik heb het dan maar zelf opgezocht ,,,, ( *zucht* :| ). De brug werd gedynamiteerd op 8 oktober 2022. en dan ...
MOSCOW, Dec 5 (Reuters) - President Vladimir Putin on Monday drove a Mercedes across the Crimean Bridge linking southern Russia to the annexed Crimean peninsula, less than two months since an explosion tore through one of the Kremlin chief's showcase infrastructure projects.

https://www.reuters.com/world/europe/pu ... 022-12-05/

Het kan nu zelfs geen twee maanden duren vooraleer de brug terug vollop bruikbaar is.

boeffer

18 jul 2023, 23:31

Ik denk dat het zoals de oude Brennerpas wordt, wat turbobeton onderaan de pijlers en schilderen. De zee zal het betonijzer wel laten roesten.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Hobo

19 jul 2023, 11:10

Nu de klimaatopwarming zich wereldwijd manifesteert, met o.a. broeikastemperaturen,
vraag ik me hoeveel extra pollutie die laffe oorlog van dictator Putin toevoegt
aan de opwarming van ons planeetje.

Mogelijk leveren de Russen weldra VOLGA-auto's op batterijen :?:

Dicksy

19 jul 2023, 11:20

Rusland heeft opzettelijk graanterminals in Odessa aangevallen, beweert Oekraïne
We meldden in onze post van 6.29 dat de havenstad Odessa voor de tweede nacht op rij is getroffen door "zeer krachtige" Russische aanvallen.
Oekraïne beschuldigt Rusland er nu van "opzettelijk" graanterminals en haveninfrastructuur in de stad aan te vallen.
Mykahailo Podolyak, een senior adviseur van president Zelensky, zei dat het een "opzettelijke terroristische daad" was en riep op tot een spoedvergadering van de VN-Veiligheidsraad.
Podolyak schreef op Twitter dat de aanval op Odessa "duidelijk de houding van Rusland weerspiegelde ten opzichte van 'voedselzekerheid', Afrikaanse landen, de VN en de vooruitzichten op wereldwijde honger."
"Het belangrijkste doel is om de mogelijkheid om Oekraïens graan te verschepen te vernietigen," voegde hij eraan toe.
Odessa is een belangrijke haven voor de export van graan uit Oekraïne naar de rest van de wereld en was een belangrijk onderdeel van de door de VN tot stand gekomen graandeal die Rusland maandag weigerde te verlengen.

SkyNews: 19/07/2023 - 10.56 uur.
Dicksy 17 jul 2023, 21:01
Misschien mag Odessa en zijn haven vannacht wel eens bezoek kunnen ontvangen als reactie. :roll:
"Opzettelijk" ? :roll: Maar allez gij, hoe komt ge daar nu bij.

Wil.

19 jul 2023, 11:37

Hier een overzicht van alle verdedigingsmiddelen die het Kremlin heeft ingezet om de Kerch-brug te beschermen tegen zgn. 'terroristische aanslagen' .
Merk op: ook de getrainde dolfijnen hebben het laten afweten. Die worden binnenkort op de thee gevraagd (of ze vallen uit een open raam) :wink:

Afbeelding

Fred1950

19 jul 2023, 11:41

.....
Dicksy 17 jul 2023, 21:01
Misschien mag Odessa en zijn haven vannacht wel eens bezoek kunnen ontvangen als reactie. :roll:
"Opzettelijk" ? :roll: Maar allez gij, hoe komt ge daar nu bij.
:D :wink:

-----------

En zelfs een tweede nacht op een rij. Poets , wederom poets. De gastjes van 16 zullen met de mitrailleurs op de pick up trucks hun werk gehad hebben. :D

Dicksy

19 jul 2023, 16:45

Dicksy gisteren, 13:03
Rusland gebruikt graan als munitie
Polen heeft boos gereageerd op het besluit van Rusland om zich terug te trekken uit de graanovereenkomst met de Zwarte Zee, waardoor Oekraïens graan naar de rest van de wereld kon worden verscheept.
"Rusland gebruikt zeker graan als munitie, dit keer gebeurt het weer", zei de Poolse landbouwminister Robert Telus.
Hij drong er bij de EU op aan om de graanlogistiek te helpen verbeteren, aangezien er na de oogst meer Oekraïense zendingen over de grenzen zullen stromen.
Rusland zei gisteren dat het de graandeal, die om middernacht afliep, niet zou verlengen.
Polen ziet de (komende) bui al hangen voor de eigen binnenlandse markt.
Bulgarije, Hongarije, Polen, Roemenië en Slowakije hebben ondertussen een gezamenlijke verklaring ondertekent waarin zij willen dat de EU het invoerverbod van graan uit Oekraïne verlengd. Doorvoer wel maar het mag niet blijven plakken.
De Polen zullen echter hun grens eenzijdig sluiten mocht de EU deze maatregel niet willen verlengen.

Hobo

20 jul 2023, 09:14

Dicksy schreef:
18 jul 2023, 20:31
Poetin 'heeft het niet aangedurfd om in de buurt van de NAVO te komen' - en 'Rusland is veel kwetsbaarder' dan het toegeeft, zegt de vertrekkende Britse minister van Defensie
De vertrekkende Britse minister van Defensie, Ben Wallace, heeft vanmiddag een aantal interessante opmerkingen gemaakt over de oorlog in Oekraïne.
Tijdens zijn toespraak op de conferentie van het Tony Blair Institute for Global Change in Londen betoogde hij dat de NAVO een effectief afschrikmiddel blijkt te zijn voor Vladimir Poetin - en dat "Rusland veel kwetsbaarder is" dan Moskou wil toegeven.
"Een steeds agressievere president Poetin, met constant dreigende rode lijnen die dan meestal wegsmelten, hij heeft het niet aangedurfd om in de buurt van de NAVO te komen", zei hij.
"Rusland is zeer, zeer voorzichtig geweest met het respecteren van het grondgebied van de NAVO. We hebben geen uithaal gezien naar gebieden als Estland of Letland.
"Ze hebben absoluut rekening gehouden met de NAVO. Ze zijn heel, heel voorzichtig geweest om ervoor te zorgen dat ze niet provoceren. Je zou kunnen stellen dat de alliantie op zichzelf functioneert. De afschrikking van artikel 45 [het deel van het VN-handvest dat maakt 'dringende militaire actie' mogelijk als lidstaten worden bedreigd] functies."
De heer Wallace zei dat de oorlog in Oekraïne de NAVO "nieuw leven ingeblazen" had, die volgens hem de afgelopen jaren "gestagneerd" was.
"Na 1991 was de NAVO gewoon gestagneerd … Veel bevolkingen in Europa zouden verbaasd zijn geweest dat de NAVO een nucleair bondgenootschap was. Ze waren gewoon vergeten erover te praten. Ze had dus geen plannen om te doen 'wat gebeurt er als' Ze waren net overleden.
"We hebben een nieuwe impuls gezien van wat de NAVO nodig heeft en de geallieerde opperbevelhebber heeft zijn werk en nieuwe domeinen nodig.
"Ik denk dat [de oorlog in Oekraïne] te winnen is. Ik denk dat Rusland veel kwetsbaarder is dan de Russen willen toegeven... De splinter in de hiërarchie van het Russische leger is heel reëel, het aantal slachtoffers is afschuwelijk."
Houdt het toch simpel Wallace....Als het Westen echt zo superieur is waarom dan niet onmiddellijk ingrijpen met alles erop en eraan en kegel de Russen uit Oekraïne. Zaakje opgelost en men zal het uitleggen als de prijs die men betaald voor zijn vrijheid. Het Westen is net zo bang als andersom voor een wereldoorlog. Draai er geen doekjes om maar het bekt nu eenmaal goed voor de propaganda. Het ontbreken van een stappenplan tot toetreding tot de NAVO voor Oekraïne is daar een mooi bewijs van.
De uithaal naar Oekraïne dat het Westen Amazon niet is is meer een indicatie van hoe het Westen er werkelijk voor staat dan een indicatie hoe de Russen er voor staan.
Grootspraak is eigen aan diegene die met een broek vol schrik zit en dat ziet men in het Westen (NAVO) als bij de Russen.
Opzouten beste vriend, uw houdbaarheidsdatum is verlopen op 4 juli 2023. Er wordt geen rekening meer met u gehouden.
Zondag ll. werd op VRT "Oppenheimer & the Atomic Bomb" vertoond.
Maar de wetenschapper schrok zelf op 16 juli 1945 toen hij de paddenstoelwolk zag.

Als "Het Westen" een eigen Nagasaki en/Hiroshima zou creëren, om de oorlog van Rusland te beëindigen zou de respons een Armageddon ontketenen...

Wil.

20 jul 2023, 09:36

Potverdorie, daar had ik nog niet bij stilgestaan, zie .

socrates

20 jul 2023, 09:51

Zo zie je maar, hoe stilstaan soms wel eens nuttig kan zijn. 8) wardje de "opener" van dit kabeldikke draadje, is nu in geen velden of bossen meer te bespeuren. Zou die het bekvechten al zo vroeg beu zijn geweest ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus