Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Al zijn bedenkingen zijn al de revue gepasseerd.
Nieuw:
(à propos, Fred, 'covertly' betekent 'in het geniep'
)

Tiens, tiens, dat doet me terugdenken aan een dam ergens op de Dniepro. Hmmmm ...
Nieuw:
(à propos, Fred, 'covertly' betekent 'in het geniep'

Tiens, tiens, dat doet me terugdenken aan een dam ergens op de Dniepro. Hmmmm ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De Oekraïners hebben zelf al de mijnen gelegd , of ben je dat al vergeten ? De corridor waardoor de schepen moesten varen is ondertussen door de Russen ook al bekend , nietwaar. Dat maakt het de Russen veel gemakkelijker , ze moeten alleen nog maar die corridor blokkeren.
( maar efficient is dat in feite niet , de haveninfrastructuur om zeep helpen is het dat wel ).
( maar efficient is dat in feite niet , de haveninfrastructuur om zeep helpen is het dat wel ).
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Even dreigen met die graanschepen aan te vallen omdat ze mogelijks militair materiaal binnenbrengen is al voldoende om de boel plat te leggen. De verzekeraars willen niet opdraaien voor de kosten waardoor veel reders besloten hebben Odessa niet meer aan te doen.door Fred1950 » 5 minuten geleden
De Oekraïners hebben zelf al de mijnen gelegd , of ben je dat al vergeten ? De corridor waardoor de schepen moesten varen is ondertussen door de Russen ook al bekend , nietwaar. Dat maakt het de Russen veel gemakkelijker , ze moeten alleen nog maar die corridor blokkeren.
En de haveninfrastructuur om zeep helpen stond in de sterren geschreven, dat heb ik al op 17/07 gezegd. Daar moet men geen sterrenwichelaar voor zijn.
-
Om even voort te gaan op mijn vorige posting:
Hierbij een tabel van de productiecapaciteiten van graan per land. Als al de landen die solidair zijn met Oekraïne net zo solidair zijn om hun graan te delen als ze met hun militair materiaal doen denk ik niet dat Afrika zonder graan komt te zitten.
Dat de prijzen van het graan gaan stijgen in Afrika zou dan ook voor rekening van die ondersteunende landen en zijn bevolking moeten moeten zijn. Dat de graanprijzen ook gaan stijgen (exploderen?) in die ondersteunende landen is een prijs die men moet betalen om te beletten dat morgen de Russen aan ons achterdeur staan.
Oekraïne de pineut, Rusland weer verder economisch verzwakt.
https://www.atlasbig.com/nl/landen-naar ... .881%20ton.
Hierbij een tabel van de productiecapaciteiten van graan per land. Als al de landen die solidair zijn met Oekraïne net zo solidair zijn om hun graan te delen als ze met hun militair materiaal doen denk ik niet dat Afrika zonder graan komt te zitten.
Dat de prijzen van het graan gaan stijgen in Afrika zou dan ook voor rekening van die ondersteunende landen en zijn bevolking moeten moeten zijn. Dat de graanprijzen ook gaan stijgen (exploderen?) in die ondersteunende landen is een prijs die men moet betalen om te beletten dat morgen de Russen aan ons achterdeur staan.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ik dacht dat de Ruslandleider Afrika ging bezoeken voor een overleg in een land dat 'm niet uitleverd. Zou die vlieger evtl in panne geen noodlanding ergens maken?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Marktmanipulaties .... De wereldproductie is 2.850.389.968 ton graan per jaar , waarvan blijkbaar 65.211.480 ton uit Oekraïne komt. Als mijn Muyterse rekenmachine nog goed werkt is dat afgerond ongeveer 2,3 % . En dan gaan dus de graanprijzen exploderen moest die 2,3 % van Oekraïne wegvallen ?Dicksy schreef: ↑20 jul 2023, 10:41Om even voort te gaan op mijn vorige posting:
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik heb er geen bewijzen voor maar heb sterk de indurk dat dit soort vuile spelletjes ook wel eigen is aan de zo geroemde Vrije Markt.Fred1950 schreef: ↑20 jul 2023, 12:21Marktmanipulaties .... De wereldproductie is 2.850.389.968 ton graan per jaar , waarvan blijkbaar 65.211.480 ton uit Oekraïne komt. Als mijn Muyterse rekenmachine nog goed werkt is dat afgerond ongeveer 2,3 % . En dan gaan dus de graanprijzen exploderen moest die 2,3 % van Oekraïne wegvallen ?Dicksy schreef: ↑20 jul 2023, 10:41Om even voort te gaan op mijn vorige posting:
https://www.atlasbig.com/nl/landen-naar ... .881%20ton.Men speelt vuile spelletjes.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Die 'vuile spelletjes' is er het gevolg van, het aangrijpen van de opportuniteiten (kansen) die deze boycot biedt. Oekraïne is voor zijn inkomsten ook sterk aangewezen op de uitvoer van zijn landbouwproducten.door socrates » 22 minuten geleden
Ik heb er geen bewijzen voor maar heb sterk de indurk dat dit soort vuile spelletjes ook wel eigen is aan de zo geroemde Vrije Markt.
-
De ECB heeft jaren lang, hemel en aarde bewogen om vooral meer inflatie op te roepen. Bedoeling was ecnonomische groei. te stimuleren. Dat lukte totaal niet, maar de middelen die de ECB daartoe inzette zullen wij wel nu nog lang voelen. Het voorwendsel van "oorlog" was dan weer wel voldoende om de galopperende inflatie nog aan te wakkeren.Dicksy schreef: ↑20 jul 2023, 20:36Die 'vuile spelletjes' is er het gevolg van, het aangrijpen van de opportuniteiten (kansen) die deze boycot biedt. Oekraïne is voor zijn inkomsten ook sterk aangewezen op de uitvoer van zijn landbouwproducten.door socrates » 22 minuten geleden
Ik heb er geen bewijzen voor maar heb sterk de indurk dat dit soort vuile spelletjes ook wel eigen is aan de zo geroemde Vrije Markt.
Kwamen door die SMO van Poetin plotseling al onze goederen misschien uit UA ?
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Handel gaat in beide richtingen.
Ik had een perelaar
de buurvrouw 'n appelaar
Ik stak elk jaar 'n emmer peren over de schutting
Zij gaf mij een met appels gevulde emmer .
Tot een nieuwe "buur" tussenin kwam wonen
En uit de ene emmer peren nam en uit de andere appels.
Zo is die handel stil gevallen....
Ik had een perelaar
de buurvrouw 'n appelaar
Zij gaf mij een met appels gevulde emmer .
Zo is die handel stil gevallen....
-
Hadden beide buren dan een deel van hun tuin verkocht aan de nieuwe ?Hobo schreef: ↑21 jul 2023, 10:46Handel gaat in beide richtingen.
Ik had een perelaar
de buurvrouw 'n appelaar
Zij gaf mij een met appels gevulde emmer .![]()
Zo is die handel stil gevallen....![]()
-
Zie wat je zegt maar vooral zie wie je bekritiseert. Niet alles is wat het lijkt.President Zelenskyy ontslaat Vadym Prystaiko als ambassadeur van Oekraïne in het VK
Er is een onverwachte aankondiging uit Kiev binnengekomen: president Zelensky heeft Vadym Prystaiko ontslagen als ambassadeur van het land in het VK.
Een reden voor het ontslag is nog niet gegeven.
De heer Prystaiko was sinds 20 juli 2020 ambassadeur van Oekraïne in Londen.
Een presidentieel bevel zegt ook dat Prystaiko is verwijderd als vertegenwoordiger van Oekraïne bij de Internationale Maritieme Organisatie.
SkyNews: 21/07/2023 - 10.08 uurPrystaiko criticised Zelenskyy's 'sarcasm' on Sky News last week
Asked by Sky's Kay Burley whether the president's response was sarcastic, Mr Prystaiko responded: "I believe it was responded by a little bit of sarcasm.
"I don't believe that this sarcasm is healthy. We don't have to show the Russians that we have something between us.
"They have to know that we are working together. If an issue happens, Ben [Wallace] can call me and tell me everything he wants."
(Op de vraag van Sky's Kay Burley of de reactie van de president sarcastisch was, antwoordde de heer Prystaiko: "Ik geloof dat het een beetje sarcasme was.
"Ik geloof niet dat dit sarcasme gezond is. We hoeven de Russen niet te laten zien dat we iets tussen ons hebben.
"Ze moeten weten dat we samenwerken. Als er een probleem optreedt, kan Ben [Wallace] me bellen en me alles vertellen wat hij wil."
SkyNews: 21/07/2023 - 10.37 uur
Laatst gewijzigd door Dicksy op 21 jul 2023, 10:53, 2 keer totaal gewijzigd.