Bluft Poetin?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Belgiê heeft niet direct te lijden van die "sancties". Toch heeft de NMBS omzeggens dagelijks, af te rekenen met technische problemen die er dan voor zorgen dat sommige treinverbindingen onverhoeds worden afgeschaft, of dat een defecte trein lange tijd het spoorverpsert of dat de seingeving in zone Brussel niet werkt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Trukhanov, de burgemeester van Odessa, stond tot februari '22 bekend om zijn pro-Russische houding.
Vandaag is hij 180 graden gedraaid: hij zegt in een filmpje dat hij voor de Russen heeft opgenomen, 'als jullie eens wisten hoeveel Odessa jullie haat .. De kracht van onze verdedigers, vermenigvuldigd met de woede en pijn van gewone mensen zal jullie doodvonnis zijn.'
Het aantal verdwaasden dat dweepte met RU is behoorlijk afgenomen het voorbije anderhalf jaar.
Vandaag is hij 180 graden gedraaid: hij zegt in een filmpje dat hij voor de Russen heeft opgenomen, 'als jullie eens wisten hoeveel Odessa jullie haat .. De kracht van onze verdedigers, vermenigvuldigd met de woede en pijn van gewone mensen zal jullie doodvonnis zijn.'
Het aantal verdwaasden dat dweepte met RU is behoorlijk afgenomen het voorbije anderhalf jaar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De Olympische Comités van Rusland en Wit-Rusland zullen géén uitnodiging ontvangen voor de Olympische Zomerspelen in Parijs .” Dat zou Thomas Bach, de baas van het Internationaal Olympisch Comité, gezegd hebben.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zijn zijn uitspraken voor of nadat hij werd opgepakt op verdenking van verduistering 92 miljoen hryvnia (2,27 miljoen euro)? Vandaag is hij 180°......wil niet noodzakelijkerwijs zeggen vandaag 26/07/2023.door Wil. » 15 minuten geleden
Trukhanov, de burgemeester van Odessa, stond tot februari '22 bekend om zijn pro-Russische houding.
Alles een beetje in zijn juiste context plaatsen hé want met jouw voorgaande moet je nu dubbel voorzichtig zijn.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 26 jul 2023, 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... de seinhuizen vliegen soms zelfs in brand zonder dat er een Russische drone te bespeuren viel.socrates schreef: ↑26 jul 2023, 20:17Belgiê heeft niet direct te lijden van die "sancties". Toch heeft de NMBS omzeggens dagelijks, af te rekenen met technische problemen die er dan voor zorgen dat sommige treinverbindingen onverhoeds worden afgeschaft, of dat een defecte trein lange tijd het spoorverpsert of dat de seingeving in zone Brussel niet werkt.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
-
-
Gratis? De huurlingen van Wagner zitten in Mali en die halen daar waardevolle grondstoffen uit de bodem (ze laten dat doen door de negerkes) en dát is de betaling voor het 'gratis' graan.
Edele metalen in ruil voor graan.
Edele metalen in ruil voor graan.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Poetin zegt dat Rusland klaar is om Oekraïense graanleveringen aan Afrika te vervangendoor Fred1950 » 13 minuten geleden
Poetin is in Sint-Petersburg alle Afrikaanse landen aan het opvrijen.Hij belooft "gratis" graan aan de armste landen , o.a. aan Mali . Het "Westen" en zijn kapitalisten stonden erbij en keken ernaar.
![]()
We krijgen meer details over die Rusland-Afrika-top, waar Vladimir Poetin de Afrikaanse leiders heeft verteld dat hij klaar is om Oekraïense graanvoorraden naar het continent te vervangen.
De Russische president zei dat hij de leiders de komende maanden tienduizenden tonnen gratis graan zou schenken, ondanks de westerse sancties op de export van graan en kunstmest.
Hij zei dat Rusland dit jaar een recordoogst verwacht en beloofde de rol van Moskou in de wereldwijde voedselzekerheid te eren.
Poetin liet geen kans voorbijgaan om het Westen te raken en zei ook dat kritiek op Moskou's beslissing om de Zwarte Zee-graanovereenkomst met Oekraïne vorige week niet te verlengen ongegrond was - en dat het de stap deed omdat zijn zorgen over belemmeringen voor Rusland's graan- en de uitvoer van kunstmest was niet aangepakt.
"Er ontstaat een paradoxaal beeld. Aan de ene kant belemmeren westerse landen de aanvoer van ons graan en onze meststoffen (via sancties), terwijl ze ons aan de andere kant hypocriet de schuld geven van de huidige crisissituatie op de wereldvoedselmarkt", zei Poetin. .
Het opzeggen van de graandeal en het blokkeren/platgooien van de haveninfrastructuur van Odessa is een probleem geworden voor de inkomsten van de Oekraïense boeren en van Oekraïne zelf.
De hoeveelheid graan dat geoogst wordt kan nu niet allemaal vervoerd worden, toch niet de hoeveelheden als tijdens de graandeal, zullen wegrotten en kunnen niet meer aan de straatstenen verkocht worden. Het gevolg is dat de boeren en vadertje staat veel minder inkomsten hebben en Rusland hun, naar verwachting zeer goede oogst, kunnen kwijt geraken.
-
De Russo-Afrikaanse top in St. Petersburg draagt de schaduw van de ongeoorloofde invasie mee.
Op de eerste dergelijke top (in Sochi) in 2019 waren er van de 54 Afrikaanse staten die waren uitgenodigd, niet minder dan 45 staatshoofden aanwezig.
Dit jaar zijn er minder dan 1/3 staatshoofden aanwezig. Van de andere aanwezige landen heeft het staatshoofd zich laten vervangen door een minister of 'een delegatie'.
Sommige van de aanwezige staatshoofden gaan van het forum gebruik maken om Poetin aan te sporen tot het beëindigen van de oorlog.
Op de eerste dergelijke top (in Sochi) in 2019 waren er van de 54 Afrikaanse staten die waren uitgenodigd, niet minder dan 45 staatshoofden aanwezig.
Dit jaar zijn er minder dan 1/3 staatshoofden aanwezig. Van de andere aanwezige landen heeft het staatshoofd zich laten vervangen door een minister of 'een delegatie'.
Sommige van de aanwezige staatshoofden gaan van het forum gebruik maken om Poetin aan te sporen tot het beëindigen van de oorlog.

Deze knaap heeft een droom: hij wil dat de bio-genetici in Rusland een wapen maken dat speciaal tegen het Anglo-Saksische dna gericht is, zodat die groep kan uitgeschakeld worden. (applaus, Fred? )

Nu ik eraan denk, hmmmm ... mensen met een specifiek dna opsporen en voor die groep een finale oplossing bedenken ... Waar heb ik dat nog gehoord?

Nu ik eraan denk, hmmmm ... mensen met een specifiek dna opsporen en voor die groep een finale oplossing bedenken ... Waar heb ik dat nog gehoord?

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jij bent zowaar een pleiter voor een onafhankelijk Vlaanderen en Catalonië , maar als er 4 oblasten in Oekraïne zichzelf tot onafhankelijke republiek uitroepen , dan kan dat niet. Waar is uw logica gebleven. Als Zelensky afstand doet van die 4 oblasten ( en de Russische Krim met zijn 50 % Russische bevoking ) eindigt de oorlog van vandaag op morgen !