Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Na 22 jaar zoeken ze nog altijd. Een land vernietigen en terug naar het stenentijdperk catapulteren om de waanideeën van een Amerikaanse president te bevredigen.Bush houdt vol dat Irak massavernietigingswapens had
10 Juni 2003 om 00:00 UUR
Een leugentje om bestwil.
Liegen zit wereldleiders in het bloed.
-
Wie slagen wil uitdelen moet ook kunnen incasseren.Analyse: Oekraïne vecht tegen Rusland 'met de handen op de rug gebonden' terwijl wapenbeperkingen Kiev verstikken
Oekraïne moet Rusland bevechten met de handen op de rug gebonden vanwege een groot aantal beperkingen die het Westen oplegt aan de manier waarop Oekraïne de wapens gebruikt die het land levert.
Militair analist Sean Bell zegt dat hoewel drone-aanvallen op Moskou psychologische schade toebrengen aan het Russische moreel, Oekraïne vanwege de beperkingen geen ernstige schade kan toebrengen aan Russisch grondgebied.
Het is Volodymyr Zelenskyy niet toegestaan westerse wapens te gebruiken om op Russische bodem aan te vallen en het zijn de meest capabele wapens waarmee hij echt wat schade kan aanrichten', zei Bell.
"Dat wordt allemaal gedreven door de lichte paranoia van het Westen die het conflict zal laten escaleren".
Raketaanvallen zijn de afgelopen 24 uur op Oekraïens grondgebied voortgezet, waaronder een massale aanval op gebouwen in Kryvyi Rih, de geboorteplaats van de heer Zelenskyy.
"Privé ziet het grootste deel van het Westen dat Zelenskyy dit moet bestrijden met zijn handen op zijn rug gebonden - Rusland kan Oekraïense bodem aanvallen, maar Oekraïne kan in ruil daarvoor niet hetzelfde [niveau van schade] aanrichten," zei Bell.
SkyNet 31/07/2023 - 13.28 uur.
Laat Oekraïne zich verdedigen op de manier waarop zij denken dat ze zich moeten verdedigen ook al houdt dit aanvallen op Russisch grondgebied in.Dicksy 29 apr 2023, 16:31
Ik ben van het principe als je klappen wil uitdelen moet je ook bereid zijn om klappen te incasseren en dat is voor beide partijen, escalatie of niet.
De wereld zal wel zien/ondervinden waar het schip strandt.
-
door Wil. » 1 minuut geleden
Goed nieuws voor UA:
De VS heeft UA via de Wereldbank een subsidie van $ 1,25 miljard verstrekt, zo zegt het ministerie van Financiën in Kiev.
Deze subsidie maakt deel uit van het vijfde pakket onder het programma Public Expenditures of Administrative Capacity Endurance (PEACE), gericht op het ondersteunen van de sociale en humanitaire uitgaven van Oekraïne.
De financiering zal worden toegewezen aan verschillende gebieden, waaronder sociale bijstand voor intern ontheemden (IDP's), mensen met een handicap, gezinnen met lage inkomens en andere sociale uitkeringen.
Als men weet dat de Wereldbank tot doel heeft om leningen te verstrekken om extreme armoede te bestrijden en de levenstandaard wereldwijd te verbeteren verbaasd mij de woordkeuze, subsidie, toch enigszins
Is het dus gratis geld of toch op termijn terug te betalen?
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Dit is natuurlijk maar een grammetje meer , maar het roept dan toch de vraag op: hoeveel is een dollar nu echt wel waard ?Dicksy schreef: ↑31 jul 2023, 17:48door Wil. » 1 minuut geleden
Goed nieuws voor UA:
De VS heeft UA via de Wereldbank een subsidie van $ 1,25 miljard verstrekt, zo zegt het ministerie van Financiën in Kiev.
Deze subsidie maakt deel uit van het vijfde pakket onder het programma Public Expenditures of Administrative Capacity Endurance (PEACE), gericht op het ondersteunen van de sociale en humanitaire uitgaven van Oekraïne.
De financiering zal worden toegewezen aan verschillende gebieden, waaronder sociale bijstand voor intern ontheemden (IDP's), mensen met een handicap, gezinnen met lage inkomens en andere sociale uitkeringen.
Als men weet dat de Wereldbank tot doel heeft om leningen te verstrekken om extreme armoede te bestrijden en de levenstandaard wereldwijd te verbeteren verbaasd mij de woordkeuze, subsidie, toch enigszins
Is het dus gratis geld of toch op termijn terug te betalen?![]()
Hoe zou de koers van de $ eruitzien als alle landen die nu hun deviezenreserves in dollar aanhouden, die dollar op de markt zouden gooien ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
De dollar zal dan geen koers meer hebben en de VS wordt nog armer dan het landschap van Mars.door socrates » 10 minuten geleden
Dit is natuurlijk maar een grammetje meer , maar het roept dan toch de vraag op: hoeveel is een dollar nu echt wel waard ?
Hoe zou de koers van de $ eruitzien als alle landen die nu hun deviezenreserves in dollar aanhouden, die dollar op de markt zouden gooien ?
-
Door de extreme kosten van de Vietnamoorlog kon Nixon indertijd niet anders dan de dollar informeel devalueren. Toen werd de omwisselbaarheid in goud van die dollar opgeheven, sindsdien gedragen de Europese vazallen ven de VS zich alsof die Nixon maatregel niet bestond. Enkel De Gaulle eisten toen harde valuta en gooide de VS-Nato aan de deur.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gratis velletjes WC papier , en ge hebt er nog plezier aan om een presidenten smoel ermee te bekladden.Dicksy schreef: ↑31 jul 2023, 19:46De dollar zal dan geen koers meer hebben en de VS wordt nog armer dan het landschap van Mars.door socrates » 10 minuten geleden
Dit is natuurlijk maar een grammetje meer , maar het roept dan toch de vraag op: hoeveel is een dollar nu echt wel waard ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Inderdaad. Ik vergelijk die daad van De Gaulle wel eens met de poging van de Tsjechen om zich vrij te maken uit het Warschaupact. Weet je nog hoe dat is afgelopen voor Jan Palach en zijn compagnons?
Daaruit blijkt het verschil tussen een democratie zoals de VS en een dictatuur zoals de SU (en nu RU).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ik wens daar geen off topic discussie over te openen maar ik vind De Gaulle en Tsjechië niet vergelijkbaar.Wil. schreef: ↑31 jul 2023, 20:13Inderdaad. Ik vergelijk die daad van De Gaulle wel eens met de poging van de Tsjechen om zich vrij te maken uit het Warschaupact. Weet je nog hoe dat is afgelopen voor Jan Palach en zijn compagnons?
Daaruit blijkt het verschil tussen een democratie zoals de VS en een dictatuur zoals de SU (en nu RU).
-
Ik zal het duidelijker maken:
- Frankrijk stapt uit de militaire arm van de Navo.
- Tsjechië wil zich uit het militaire Warschaupact loswringen.
Ik zie een parallel, maar jij blijkbaar niet?
Bovendien is dit nog niet zo ver off topic: RU wil UA niet uit zijn 'invloedssfeer' laten losbreken, evenmin als de SU Tsjechoslowakije uit zijn invloedssfeer wilde.
Bovendien is dit nog niet zo ver off topic: RU wil UA niet uit zijn 'invloedssfeer' laten losbreken, evenmin als de SU Tsjechoslowakije uit zijn invloedssfeer wilde.

De geste van De Gaulle omvatte veel meer dan de Navo buiten zetten, hij wilde een eigen Europese (Franse) defensie en wilde ook zijn "geld" terug, ik vermoed dat hij ook van de gelegenheid gebruik wilde maken om een oude vete tussen hem; als militair in WO II; en de Amerikaanse legerleiding te "regelen";Wil. schreef: ↑31 jul 2023, 20:29Ik zal het duidelijker maken:
-
Kan best zijn, maar ik beperk me tot het militaire en politieke aspect van het uit de Navo stappen - althans uit het militaire beslissingscentrum want FR bleef nog altijd een Navolid. (Dat economische aspect waarmee De Gaulle het vuur aan de dollarlont stak, komt in dit topic niets doen. )
Dat kon met de SU niet en dat kan ook nu weer niet volgens Poetin. Het is tijd dat RU leert wat soevereiniteit betekent zo niet dan gaat het economisch en wellicht ook militair ten onder.
Dat kon met de SU niet en dat kan ook nu weer niet volgens Poetin. Het is tijd dat RU leert wat soevereiniteit betekent zo niet dan gaat het economisch en wellicht ook militair ten onder.

OK dan, maar "comparaison n'est jamais raison".Wil. schreef: ↑31 jul 2023, 20:39Kan best zijn, maar ik beperk me tot het militaire en politieke aspect van het uit de Navo stappen - althans uit het militaire beslissingscentrum want FR bleef nog altijd een Navolid. (Dat economische aspect waarmee De Gaulle het vuur aan de dollarlont stak, komt in dit topic niets doen. )
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Oekraïne heeft nogmaals een drone-aanval uitgevoerd op hetzelfde gebouw in Moskou.
Vorige keer heeft Moskou daarop gereageerd met drone aanvallen op de hoofdstad van Oekraïne ...
Bedroevende oorlog, die mensenlevens én miljarden aan materiële schade kost.
Na twee wereldoorlogen heeft men nog niks geleerd
En intussen groeit de stroom vluchtelingen dagelijks aan.
Vorige keer heeft Moskou daarop gereageerd met drone aanvallen op de hoofdstad van Oekraïne ...
Bedroevende oorlog, die mensenlevens én miljarden aan materiële schade kost.
Na twee wereldoorlogen heeft men nog niks geleerd
En intussen groeit de stroom vluchtelingen dagelijks aan.