Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nee makker , de staatsgreep bestond er net in dat Janoekovitsj moest vluchten. En dat was waar Verhofstadt over sprak , nl. het bestaande regime omverwerpen om er een EU gezind regime te installeren. Als de nationalisten dat niet zouden doen , dan zouden er sancties volgen , en die sancties treffen de ganse bevolking , nietwaar. Zoiets noem ik chantage , en dat door die oh zo heilige liberale Westerlingen.Wil. schreef: ↑21 aug 2023, 22:25....
Wel, Fred, je hebt gelijk over die sancties: hij heeft gezegd 'De EU gaat sancties opleggen aan het regime in UA'
Waarom zegt hij dat? Omdat het regime in Kiev een staatsgreep had gepleegd. Dat heb ik al zo dikwijls duidelijk gemaakt. Janoekovitsj heeft (onder druk van Poetin) geweigerd om het democratisch besluit van het parlement te ondertekenen. Hij deed zijn zin: dat is de macht naar zich persoonlijk toetrekken ipv de macht die de volksvertegenwoordiging heeft te accepteren.
Maar je hebt gelijk: hij heeft gedreigd om de plegers van die machtsgreep sancties op te leggen. Vlak daarvoor (een paar uur) was Janoekovitsj gevlucht naar het oosten van UA en vervolgens zou hij naar RU vluchten.
...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien moet Poetin nog eens wat schuiven met zijn kernraketten. De sluitspieren van het westen zullen dan weer overuren doen.door Wil. » 28 minuten geleden
Zoals Volodymyr zei op 25/2/2022: "Ik heb geen vluchtauto nodig, ik heb meer munitie nodig."
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik kies mijn makkers zelf, Fred. Uw aanvraag ligt bij een stapel andere.Fred1950 schreef: ↑22 aug 2023, 00:18Nee makkerWil. schreef: ↑21 aug 2023, 22:25....
Wel, Fred, je hebt gelijk over die sancties: hij heeft gezegd 'De EU gaat sancties opleggen aan het regime in UA'
Waarom zegt hij dat? Omdat het regime in Kiev een staatsgreep had gepleegd. Dat heb ik al zo dikwijls duidelijk gemaakt. Janoekovitsj heeft (onder druk van Poetin) geweigerd om het democratisch besluit van het parlement te ondertekenen. Hij deed zijn zin: dat is de macht naar zich persoonlijk toetrekken ipv de macht die de volksvertegenwoordiging heeft te accepteren.
Maar je hebt gelijk: hij heeft gedreigd om de plegers van die machtsgreep sancties op te leggen. Vlak daarvoor (een paar uur) was Janoekovitsj gevlucht naar het oosten van UA en vervolgens zou hij naar RU vluchten.
...
Hier nogmaals de juiste volgorde van wat er gebeurd is. Je mag me het tegendeel bewijzen:de staatsgreep bestond er net in dat Janoekovitsj moest vluchten.

Volkomen verkeerd begrepen, net zoals die ZE in je vorige posting aan mij.En dat was waar Verhofstadt over sprak , nl. het bestaande regime omverwerpen om er een EU gezind regime te installeren. Als de nationalisten dat niet zouden doen , dan zouden er sancties volgen , en die sancties treffen de ganse bevolking , nietwaar. Zoiets noem ik chantage , en dat door die oh zo heilige liberale Westerlingen.![]()
Vraag: waar brulde Verhofstad iets over de Navo? Je hebt dat geschreven hogerop. Bewijsmateriaal vind ik nergens. Jij wel?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Stop nu toch eens met je fantasie als waarheid op te dringen.
21 Feb '14 : Verhofstadt houdt zijn speech
22 Feb '14 : Janoekovitsj vlucht weg
Kijk naar de datums van de artikels en lees ze ook maar eens goed.
Wijze praat van Goddeeris : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2014/02/22 ... 1-1886782/ met ""Verhofstadt stelt zich in het Europees parlement bijzonder scherp op tegen de fascisten, terwijl hij ze nu gaat toejuichen in Kiev. Europa gaat zich dit beklagen, wij zijn betrokken partij geworden.""
en nog dit :https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/art ... e-vluchten
Artikel van Dinsdag 19 februari 2019, 18:05 met als eerste zin "Het is morgen precies vijf jaar geleden dat Europarlementariër Hans Van Baalen (VVD) samen met " , dus niet eens 21 Feb '14 maar volgens de auteur 20 Feb. '14 . Lees het artikel maar eens grondig en bekijk ook maar eens de eerste video op die pagina. https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/227265 ... ie-in-kiev
Ge houdt toch van twitter lulkoek nietwaar ? Wel , lees dan dit : https://twitter.com/BartNijman/status/1 ... 4542170115
Ah ja ? Jij wilt geen waarheid horen of lezen. Vertaal me eens letterlijk wat Verhofstadt hier allemaal uitbrabbelt https://www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ , ik zal je corrigeren als ge een foutje maakr.Volkomen verkeerd begrepen, ....En dat was waar Verhofstadt over sprak , nl. het bestaande regime omverwerpen om er een EU gezind regime te installeren. Als de nationalisten dat niet zouden doen , dan zouden er sancties volgen , en die sancties treffen de ganse bevolking , nietwaar. Zoiets noem ik chantage , en dat door die oh zo heilige liberale Westerlingen.![]()
Hoe interpreteer jij dan wel de tekst uit : https://brusselsenieuwe.nl/verhofstadt- ... en-toeval/
Want 21 februari 2014 was niet alleen de nacht van de val van de toenmalige Oekraïense regering, het was ook de nacht dat hij samen met Hans van Baalen op het Maidanplein in Kiev de demonstranten toesprak die daar al weken in opstand waren tegen de regering.
De aanwezigheid van twee prominente Europese liberalen tussen de demonstranten is door Rusland aangegrepen om te beweren dat de protestbeweging onder controle stond van de Europese Unie. Verhofstadt en Van Baalen kregen ook in het Westen het verwijt olie op het vuur te gooien.
En ja , ik heb doelbewust geschreven dat Verhofstadt de NAVO aanhaalde tijdens zijn speech. Jij fantaseert er maar op los , dus ik "probeer" dat dan ook maar eens ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 aug 2023, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wil je dan dat ik je ernstig neem? Neen, man. Je verspeelt al je krediet.En ja , ik heb doelbewust geschreven dat Verhofstadt de NAVO aanhaalde tijdens zijn speech. Jij fantaseert er maar op los , dus ik "probeer" dat dan ook maar eens ....

Jij hebt bij mij door je fantasieën en je fout eenzijdig gemanipuleer al lang alle krediet verloren , we staan nog niet eens quitte
-
Uit Wikipedia:
In de dagen die volgden, werd er hevig gevochten, waarbij in totaal ruim honderd doden en honderden gewonden vielen. Op 21 februari 2014 kwam het tot een omslag, toen president Janoekovytsj uit Kiev verdween, om eerst naar Charkiv te vluchten, vervolgens naar de Krim en uiteindelijk naar Rusland. Op 22 februari 2014 werd hij door de Verchovna Rada uit zijn ambt gezet en een dag later werd parlementsvoorzitter Oleksandr Toertsjynov tot waarnemend president benoemd.
Dat is helemaal in overeenstemming met wat ik aangetoond heb:

Janoekovitsj 'verdwijnt' - lees vlucht - op 21 feb. en komt in Charkiv weer boven water. Nadien zit hij op de schoot bij Putler. Allemaal in lijn met wat ik zeg.
Ik zal ook nog uitleggen waar je de kemel schiet in de link: wanneer de vrt op zaterdagmorgen rapporteert over Verhofstadt die in UA gesproken heeft, dan is die speech op de avond ervoor gegeven, nietwaar?

In de dagen die volgden, werd er hevig gevochten, waarbij in totaal ruim honderd doden en honderden gewonden vielen. Op 21 februari 2014 kwam het tot een omslag, toen president Janoekovytsj uit Kiev verdween, om eerst naar Charkiv te vluchten, vervolgens naar de Krim en uiteindelijk naar Rusland. Op 22 februari 2014 werd hij door de Verchovna Rada uit zijn ambt gezet en een dag later werd parlementsvoorzitter Oleksandr Toertsjynov tot waarnemend president benoemd.
Dat is helemaal in overeenstemming met wat ik aangetoond heb:

Janoekovitsj 'verdwijnt' - lees vlucht - op 21 feb. en komt in Charkiv weer boven water. Nadien zit hij op de schoot bij Putler. Allemaal in lijn met wat ik zeg.
Ik zal ook nog uitleggen waar je de kemel schiet in de link: wanneer de vrt op zaterdagmorgen rapporteert over Verhofstadt die in UA gesproken heeft, dan is die speech op de avond ervoor gegeven, nietwaar?

-
Ah ja ? De poster van de speech op YouTube had ook nog een "beetje" tijd nodig om het te plaatsen. Heeft de poster dat na 22hxx op YouTube op 21 Feb. geplaatst ? Dan moet hij wel snel zijn geweest en zelfs ter plaatse de video geuploaded hebben. Als de speech op 21 Feb. plaats vond heeft de poster dat nog voor 24 uur moeten plaatsen , juist ? .
Goddeeris sprak "deze morgen" op de Radio , en dat is de morgen van 22 Feb.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 aug 2023, 16:53, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Sommigen zijn potent met snel werkende hersenen ( of die nog goed werken is een andere zaak