Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

23 sep 2023, 17:34

socrates schreef:
23 sep 2023, 17:32
Fred1950 schreef:
23 sep 2023, 17:24
socrates schreef:
23 sep 2023, 14:50
.....
Met het "regime" bedoelde ik wel degelijk ook het economisch en sociaal beleid, Met corrupt bedoel ik dat presidenten en hun naaste aanhang, vaak de natuurlijke rijkdommen van hun land misbruiken door ze aan de hongerige economieën van hoger "ontwikkelde" ? landen te verpatsen en de daaruit voortkomende fortuinen in eigen paleizen te stoppen.
Moet de VS ( het "Westen" ) daar dan ingrijpen omdat er eventueel veel vluchtelingen uit die landen naar ons komen ?
Het Westen blijft die landen leegroven mede daardoor worden mensen genoodzaakt elders een minder miserabel leven te zoeken. België heeft ooit mensen geruild tegen steenkool. China doet met enige vertraging van het Westen al vele decennia lang doet enkel is hun methode wat "slimmer" Landen zullen mogeljk indirect emigratie aanmoedigen, vaak weigeren zij trouwens ook halsstarrig migranten die hier worden geweigerd, weer op te nemen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

socrates

23 sep 2023, 17:36

socrates schreef:
23 sep 2023, 17:34
socrates schreef:
23 sep 2023, 17:32
Fred1950 schreef:
23 sep 2023, 17:24

Moet de VS ( het "Westen" ) daar dan ingrijpen omdat er eventueel veel vluchtelingen uit die landen naar ons komen ?
Het Westen blijft die landen leegroven mede daardoor worden mensen genoodzaakt elders een minder miserabel leven te zoeken. België heeft ooit mensen geruild tegen steenkool. China doet met enige vertraging wat het Westen al vele decennia lang doet, enkel is hun methode wat "slimmer" Landen zullen mogelijk indirect de emigratie aanmoedigen, vaak weigeren zij trouwens ook halsstarrig migranten die hier worden geweigerd, weer op te nemen.

Fred1950

23 sep 2023, 18:26

Een land kan over fantastische bodemrijkdommen beschikken , maar als die niet bovengehaald worden , wordt de bevolking er niet beter van. Het is puur afhankelijk WIE hen "helpt" om die bodemschatten boven te halen en onder welke "ethische" voorwaarden dat gebeurt. België heeft destijds Congo leeg geroofd , en diegenen die dat dan deden hebben de Congolezen geleerd om de winsten ervan niet naar de bevolking te laten gaan , maar in de zakken van wat elitair graaigebroed te laten verdwijnen. Van wie anders zouden ze dat geleerd hebben ? Diegenen die zich destijds daartegen hebben verzet , werden vermoord ( met goedkeuring van Koning Boudewijn ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 23 sep 2023, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955

23 sep 2023, 18:33

Het lucratief weghalen van die bodemrijkdommen en ze verschuiven naar het Westen is steeds blijven doorgaan- een plaatselijke corrupte kliek en hun clan werd rijkelijk beloond om vooral niks te veranderen.

Fazal

23 sep 2023, 19:00

Fred1950 schreef:
...
Diegenen die zich destijds daartegen hebben verzet , werden vermoord ( met goedkeuring van Koning Boudewijn ).
Diezelfde hypocriet, die later weigerde de abortuswet te onderteken.
En het scheelde niet veel of hij werd nog heilig verklaard.

socrates

23 sep 2023, 19:39

Fazal schreef:
23 sep 2023, 19:00
Fred1950 schreef:
...
Diegenen die zich destijds daartegen hebben verzet , werden vermoord ( met goedkeuring van Koning Boudewijn ).
Diezelfde hypocriet, die later weigerde de abortuswet te onderteken.
En het scheelde niet veel of hij werd nog heilig verklaard.
Die bijna-heilige was wel een tijd persoonlijk bevriend met ex-sergeant Mobutu, dat Belgische opperhoofd was ook veruit de grootste aandeelhouder van grote in Kongo gevestigde bedrijven. (vb Union Minière)

Wil.

23 sep 2023, 20:27

Propagandisten op de RU staatstv. bejubelen de 'way of life' van de Noord-Koreanen.

Sergej Karnaechov riep Rusland op om het ‘woeste kapitalisme’ te verwerpen en een ascetisme in Noord-Koreaanse stijl in te luiden, in het belang van de staat. Hij schold rijke Russen uit omdat ze gewend waren geraakt aan het leven in luxe en voegde eraan toe: ‘Het blijkt dat er andere waarden zijn en een andere levensstijl. Noord-Korea heeft ze behouden en zelfs uitgebreid.

Het betekent dat we op hen kunnen vertrouwen! We kunnen daarheen gaan, naar hun leven kijken en zien dat wat wij in ons land als waardevol beschouwen, helemaal niet waardevol is.’

Julia Davis, die voor ons de RU tv volgt, schrijft op X (twitter):

Terwijl de sancties er hard inhakken, zeggen sommigen tegen mede-Russen: “eet minder en dan komt alles goed.” Anderen maken zich zorgen dat economische problemen en honger zouden kunnen leiden tot de ondergang van Poetins Rusland, net als de Sovjet-Unie ten onder is gegaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Hobo

24 sep 2023, 10:59

Onder Gorbatsjov ontstonden Russische "Oligarchen", die jarenlang hun zakken hebben gevuld.
Er waren nogal wat van hen met een 2de onderkomen in het U.K..
Zelfs op de Canarische eilanden kwam ik ze tegen, waar ze grote sier maakten.

De oligarchen waren zakenlieden die onder Gorbatsjov van zijn marktliberaliseringen profiteerden.
Tijdens deze liberaliseringen smokkelden velen westerse goederen, 't land binnen met forse winstmarges.
Anderen smokkelden goederen het land in voor verkoop op de zwarte markt...

Intussen is er een sterke verarming in Rusland door de oorlog....

socrates

24 sep 2023, 11:04

Hobo schreef:

Waarschijnlijk vooral te wijten aan de "val" van de roebel waardoor veel buitenlandse producten onbetaalbaar worden. Overstappen van Communisme naar extreem Kapitalisme, kan een natie niet in enkele generaties verteren.

Fred1950

24 sep 2023, 12:05

Hobo schreef:
....
Ik vrees dat dit vooral het gevolg is van de boycot. Zouden wij niet eens de Amerikanen gaan boycotten ? :twisted: Bijvoorbeeld de McDonnalds boycotten en niet meer tanken bij Amerikaanse tankstations. :mrgreen: ( Lukoil Only )

voorn

24 sep 2023, 15:34

Op dat gebied bent u toch een leek.
Gelooft u nu echt dat die naft of diesel uit Rusland komt.
Bijna iedereen haalt zijn brandstof uit Total Fina of Esso in onze provincie
Enkel de toevoegingen worden bepaald door de klant.
Het zal anders de duurste worden bij inport.
Met eigen ogen gezien wie er allemaal komt laden en uit welke tank
Daarbij is de firma privé bezit.

Wil.

24 sep 2023, 15:45

socrates schreef:
24 sep 2023, 11:04
Hobo schreef:
Waarschijnlijk vooral te wijten aan de "val" van de roebel waardoor veel buitenlandse producten onbetaalbaar worden.
Hoe komt het dat die roebel valt? Eigen schuld, dikke bult.
Overstappen van Communisme naar extreem Kapitalisme, kan een natie niet in enkele generaties verteren.
Dat kan best --- althans, naar gezond kapitalisme: kijk naar het oostblok. Polen is bezig de groeimotor van de EU te worden.

China slaagt er ook in om over te schakelen en dit zonder kleerscheuren.

Die verarming is het gevolg van het oorlog voeren en van de diefstal die Poetin en zijn maatjes hebben gepleegd tegenover het land. Een land met een bbp ter grootte van de benelux dat een immens leger wil onderhouden, dat duizenden tanks en vliegtuigen wil klaar hebben... dat gaat allemaal ten koste van de vooruitgang in het binnenland. Daar bovenop romen miljardairs de inkomsten van de verkoop van grondstoffen nog eens af. Het resultaat is een land dat armoede kent en geen sociale zekerheid heeft die deze naam waardig is.

Wil.

24 sep 2023, 15:57

Admiraal Viktor Sokolov - de topman van de Russische marine in Sevastopol - heeft naar alle waarschijnlijkheid het loodje gelegd in de aanval op het administratief hoofdgebouw van de vloot in die stad.

Viktor S. is de lafaard die beschietingen van burgerdoelwitten in UA heeft bevolen. Die zijn zitje in Den Haag blijft dan open.

Wil.

24 sep 2023, 16:06

De VS gaan 'een beperkt aantal' ATACMS raketten leveren aan UA. Het betreft raketten die elk stukje grondgebied van UA kunnen bestrijken. Ze hebben een reikwijdte die tot een heel eind in Rusland gaat.

ATACMS worden eenvoudig gelanceerd vanop een Himars-lanceerder en die gebruiken de Oekraïners al langer.

Wil.

24 sep 2023, 16:14

Putlerjugend

Afbeelding