La Boum

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

06 apr 2021, 20:54

Dergelijke beelden zijn te zien geweest in elk decennium sinds wij jong waren. Bij elke betoging waar de politie ingreep ging het er zo aan toe.
Dat de jeugd vervolgens probeert om haar gram te halen door de politie in de hoek te dringen van de slechteriken, is ook normaal. Het hoort bij het rollenspel dat in zo'n situaties wordt uitgevoerd.

Nu heet dat op Facebook: 'Straffe beelden' . De snowflake generatie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas

06 apr 2021, 21:29

MichelN schreef:
06 apr 2021, 20:38
Lukas schreef:
06 apr 2021, 18:11
... en "de dame" moest daar eigenlijk niet zijn.
Deed zij iets verkeerds misschien, wat insinueer je trouwens met "die dame"? Ze stond met de rug naar de gebeurtenissen gekeerd en die flik heeft haar aangereden. Ze was alleen en dus niet in overtreding.
Het buitengewoon repressief optreden van de politie - te paard met de wapenstok klaar om mee te meppen, wat ze effectief ook deden - zal de gemoederen zeker niet doen bedaren. Het is nu wel genoeg geweest om burgers zomaar buiten proportie te intimideren met de matrak en traangas zonder enige legitimiteit.
Op een bepaald moment gaan ze (de flikken) met z'n vieren bovenop een jongen zitten (0:3 in het filmpje), een beetje à la Floyd en even later (1:37) wordt een andere langs achter bij de keel gegrepen en met het hoofd tegen een boom geduwd, terwijl zijn collega - met wat ik vermoed een spuitbus traangas is - bedreigend klaar staat om in te grijpen.
Als dit zo doorgaat komt er nog flink wat meer herrie van.
https://www.facebook.com/EAmpe/videos/348620279916233/
Ik bedoel dus: "die vrouw" , "dat meisje" , "the lady" ... ... ... :lol:

gast43

06 apr 2021, 21:47

Ik vind dit ongepast wat er is gebeurd .
Zoiets doe je niet . Dat gaat van kwaad naar erger .
Gepaste straf oké voor de jeugd maar zoiets is er over .

Als je die beelden ziet zegt genoeg . Is geen normale houding .

gast43

07 apr 2021, 09:43

https://www.hln.be/brussel/vrouw-die-ti ... ~aeacc100/

Vrouw die tijdens La Boum omver werd gelopen door politiepaard doet voor het eerst haar verhaal: "Ik was meteen knock-out”
De vrouw die vorige week door een politiepaard hard tegen de grond werd gesmakt in het Ter Kamerenbos heeft voor het eerst van zich laten horen. In een tirade op Facebook trekt haar familie hard van leer tegen de politie, de regering en de “pseudo-virologen”. Ze zegt juridische stappen te zullen ondernemen na deze “poging tot moord”.

De vrouw werd door vrienden naar huis gebracht en bracht de afgelopen dagen al rustend door. Barbara heeft niks gebroken, maar haar rechterzijde staat wel vol blauwe plekken. Ze heeft last van duizeligheid en heeft pijn aan haar schouder. Naar eigen zeggen zal ze zich nog laten onderzoeken door een dokter. “Gelukkig kan ik nog stappen. Dit had fataal kunnen aflopen. Ik heb zéér veel geluk gehad”, beseft Barbara.

Gelukkig is goed afgelopen ..

Wil.

07 apr 2021, 10:08

gast43 schreef:
(...) Barbara heeft niks gebroken, maar haar rechterzijde staat wel vol blauwe plekken. Ze heeft last van duizeligheid en heeft pijn aan haar schouder.

Duizeligheid, ja, dat komt vaak voor hoor ik zeggen, als je de nacht ervoor te veel hebt gedronken.

Barbara - meestal Babs genoemd, of is Boobs vanaf nu misschien gepaster - was zich van niks nog bewust toen ze al halfnaakt met ontbloot bovenlijf bezig was haar broek los te maken. Wilde ze een full monty gaan doen? Staat daarvan iets op Facebrook?

gast43

07 apr 2021, 10:26

Wil : Duizeligheid, ja, dat komt vaak voor hoor ik zeggen, als je de nacht ervoor te veel hebt gedronken.

Barbara - meestal Babs genoemd, of is Boobs vanaf nu misschien gepaster - was zich van niks nog bewust toen ze al halfnaakt met ontbloot bovenlijf bezig was haar broek los te maken. Wilde ze een full monty gaan doen? Staat daarvan iets op Facebrook?

Wil leest dan artikel volledig komt uit de krant HLN . Heb geen account Facebrookbrol lol
Trouwens ze had al volle lading gehad van waterkanon daardoor was ze bezig met
haar kleren . Leest dan gans de context .
En nogmaals politie is in fout ongeacht dat ze had gedronken zegt ze zelf .
Als je dat niet ziet in de clip moet je naar oogarts gaan .

Wil.

07 apr 2021, 10:51

En nogmaals politie is in fout ongeacht dat ze had gedronken zegt ze zelf .
Ja, als zij het zélf zegt dat de politie in fout is, dan zal het zeker waar zijn, hé, Gast?

Lukas

07 apr 2021, 10:57

gast43 schreef:
https://www.hln.be/brussel/vrouw-die-ti ... ~aeacc100/

Vrouw die tijdens La Boum omver werd gelopen door politiepaard doet voor het eerst haar verhaal: "Ik was meteen knock-out”
De vrouw die vorige week door een politiepaard hard tegen de grond werd gesmakt in het Ter Kamerenbos heeft voor het eerst van zich laten horen. In een tirade op Facebook trekt haar familie hard van leer tegen de politie, de regering en de “pseudo-virologen”. Ze zegt juridische stappen te zullen ondernemen na deze “poging tot moord”.

De vrouw werd door vrienden naar huis gebracht en bracht de afgelopen dagen al rustend door. Barbara heeft niks gebroken, maar haar rechterzijde staat wel vol blauwe plekken. Ze heeft last van duizeligheid en heeft pijn aan haar schouder. Naar eigen zeggen zal ze zich nog laten onderzoeken door een dokter. “Gelukkig kan ik nog stappen. Dit had fataal kunnen aflopen. Ik heb zéér veel geluk gehad”, beseft Barbara.

Deze gazettenpraat komt wat laat om geloofwaardig te zijn.

gast43

07 apr 2021, 11:03

Tis door de heisa video clips
dat ze hebben gereageerd .
Lucas : heb je clip gehoord van die neef .

.
Denk dat ze wel stappen gaan ondernemen .
Is nooit te laat bewijzen zijn er wat er is gebeurd
kunnen ze niet ontkennen .
Dat is iphone leggen alles vast , en wie heeft dat niet bij de hand .
Is maar op video drukken en opnemen .

E.T.

07 apr 2021, 11:15

En wat gaat dat neefje dan vertellen, de waarheid?
- ja mijnheer de judge, wij waren op dat feest La Boum
- ja mijnheer de judge, toen het avond werd heeft de politie beleefd gevraagd om te vertrekken
- nee mijnheer de judge, dat willend wij niet, wij willen feesten
- ja mijnheer de judge, de politie heeft dat nog drie keer gevraagd
- ja mijnheer de judge, dat deden ze beleefd
- nee mijnheer de judge, wij zijn niet vertrokken, wij zijn jong
- ja mijnheer de judge, wij hadden veels te veel gezopen
- ja mijnheer de judge, ook een beetje gerookt, ja
- eeeuuh toen zijn wij de politie gaan uitdagen en met flessen gooien
- ja mijnheer de judge, ikke voor waterkanon gaan staan hé ... en die spoten ...
- ja mijnheer de judge, ikke toen denke ikke ga in mn blootje ...

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

gast43

07 apr 2021, 11:25

E.T En wat gaat dat neefje dan vertellen, de waarheid?

Wat er is gebeurd kan je niet ontkennen
Die dame zegt toch zelf dat ze had gedronken
En dat zij lading op haar heeft gekregen waterkanon
dat hebben we niet gezien maar dat kan .
Maar wil niet zeggen dat de politie haar moet aanrijden met dat paard .

Moeten wij toch ook niemand aanrijden met opzet .

Wil.

07 apr 2021, 11:35

Gast43 schreef:Eerlijk gezegd , denk dat ze er niet zo gemakkelijk zal van afkomen .
Laat ze maar eens goed afzien . Met zo mensen heb ik geen kompassie .
(...) Ze weten goed genoeg waarom .
Ik heb zo'n gedacht dat er nogal wat mensen akkoord gaan met wat je daar schrijft, Gast43.

gast43

07 apr 2021, 11:37

https://www.hln.be/binnenland/politie-t ... ~a46d5933/

Politie te paard loopt vrouw omver bij poging Ter Kamerenbos te ontruimen, minister Verlinden laat beelden onderzoeken

Wat begon als een aprilgrap, eindigde in een bij momenten gewelddadig kat-en-muisspel tussen feestvierende jongeren en de politie. Daarbij raakten volgens voorlopige cijfers minstens 26 politieagenten, 8 feestvierders en 7 politiepaarden gewond. Volgens sommige aanwezigen gebruikte de politie bij het ontruimen van het Ter Kamerenbos buitensporig geweld. Zo is op videobeelden te zien hoe politie te paard een vrouw omver rijdt. Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) zegt de beelden te onderzoeken.

Iedereen is in de fout gegaan .
Maar geweld gebruiken buitensporig is er over .
Politie u vriend zou niet durven zeggen na zo tafereel .

voorn

07 apr 2021, 11:50

Politie te paard met een wapenstok. Wat is daar verkeerd aan? Bij de gendarme was dat een sabel.
Politie gewapend met pistool; pepperspray en matrak. Ik heb nooit anders geweten. En dat hebben die bij om te gebruiken.

gast43

07 apr 2021, 12:07

Afbeelding

Als je zo foto ziet bewijst genoeg hoe het daar aan toe is gegaan .
Mogen blij zijn dat goed is afgelopen . Kon veel erger geweest zijn .

Ik heb zo'n gedacht dat er nogal wat mensen akkoord gaan met wat je daar schrijft, Gast43.

Tja wil : als in u kraam niet past kom je met wat anders voor de pin ,

Zal misschien moderne opa zijn :lol:
Laatst gewijzigd door gast43 op 07 apr 2021, 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.