Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 apr 2022, 11:16

Paul Siemons schreef:
09 apr 2022, 09:50
....
Tjernobyl :toen de halve wereld op de hoogte was vanwaar de radioactieve wolk vandaan kwam probeerden de russen ons nog wijs te maken dat een baltische staat (als ik me niet vergis beschuldigden ze Zweden) er de oorzaak van was!
Malaysia Airlines vlucht MH17: in 2014 uit de lucht geschoten na jaren onderzoek telefoonboeken dik bewijs wie verantwoordelijk was voor het neerhalen van het toestel nog in alle toonaarden ontkenning door de russen.
Na 24 uur werd gans Pripjat geëvacueerd , en nog eens 24 uur later zat ik in München "gevangen" omdat geen enkel vliegtuig er mocht opstijgen. Liegen kon toen echt niet.

Wat MH17 betreft zijn al vlug de gesprekken van de lanceerders van die Buk raket vrijgekomen. Dat heeft geen jaren geduurd , en daar was grote paniek te horen met een "verdomme" op zijn Russisch toen ze zich bewust werden van hun fout.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 apr 2022, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

09 apr 2022, 11:18

frits1955 schreef:
09 apr 2022, 10:57
Torpedo's worden uitsluitend onder het wateroppervlak gebruikt. De maan kunnen ze er niet mee raken- je kan dus op je 2 oren verder slapen.
De "twister" bedoelt waarschijnlijk de raketten die vanop onderzeeërs afgevuurd kunnen worden , zelfs als die zich onder water bevinden.

Wil.

09 apr 2022, 11:29

Fred1950 schreef:
09 apr 2022, 11:16

Na 24 uur werd gans Pripjat geëvacueerd , en nog eens 24 uur later zat ik in München "gevangen" omdat geen enkel vliegtuig er mocht opstijgen. Liegen kon toen echt niet.
Liegen kon niet?? :lol: :lol:
Hoe lang hebben ze dat nog volgehouden na die eerste 24 u? :roll:
Wat MH17 betreft zijn al vlug de gesprekken van de lanceerders van die Buk raket vrijgekomen. Dat heeft geen jaren geduurd , en daar was grote paniek te horen met een "verdomme" op zijn Russisch toen ze zich bewust werden van hun fout.
Toon me eens 1 bewijsmiddel waarin we kunnen lezen dat de Russen zich verontschuldigen voor het neerhalen van dat lijnvliegtuig? En van welke datum zou dat bewijsmiddel dan al zijn?

Weer jouw goedpraterij van de voormalige KGB-man van de Sovjets, Sof?

Een stukje tekst:
(...) the Russian state never did send condolences to the people of the Netherlands ...
One strange quality is consistent among Russian power mongers: they utterly dislike making apologies regardless of evidence, court decisions, or common sense. And, in Putin's emergent pariah state, an apology is nothing more than weakness.

Bron: The Moscow Times
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

09 apr 2022, 11:54

Is Rusland begonnen met een volksverhuizing. Zoals Stalin met Georgië ?
10.000 den Oekraieners worden gedeporteerd over gans Rusland.

Fred1950

09 apr 2022, 12:30

Wil. schreef:
....

....
Helemaal niet , maar dat oorlogje was perfect te voorkomen als de EU en Verhofstadt ( en consoorten ) zich destijds in 2014 niet met de binnenlandse politiek hadden gemoeid. Wie zijn de havikken binnen het "Westen" ? Putin betekende zelfs niets binnen de KGB en het is fout geweest om hem als president te promoveren.

voorn

09 apr 2022, 13:44

Nu is het al Verhofstad. Mens Mens hoe kom jer bij.
Intussen weten we dat soldaten rond de kerncentrale niet wisten wat de gevaren waren in deze site en lekker zaten te eten tussen de radiactiviteit.
Met zijn eigen soldaten zit die moordenaar ook niets in.

Wil.

09 apr 2022, 14:01

Fred1950 schreef:
09 apr 2022, 12:30
Wil. schreef:
Helemaal niet , maar dat oorlogje was perfect te voorkomen als de EU en Verhofstadt ( en consoorten ) zich destijds in 2014 niet met de binnenlandse politiek hadden gemoeid. Wie zijn de havikken binnen het "Westen" ? Putin betekende zelfs niets binnen de KGB en het is fout geweest om hem als president te promoveren.
Ik vroeg je om enig bewijs van de verontschuldigingen of zelfs maar het toegeven van de kant van Poetin dat de Russen het lijntoestel hadden neergehaald.

Jij schreef immers:
Jij komt hier de zaak vergoelijken door te zeggen dat ze zelfs gevloekt hadden. Ja, zeg, gevloekt! Dat is zowat het ultieme bewijs van schuld en verontschuldiging.

Niet dus. Je heimwee naar de stalinistische methodes en tijd druipt uit je pen.

Wil.

09 apr 2022, 14:50

Eentje tussendoor:

Poetin sterft en gaat – uiteraard – naar de hel. Na een paar jaren van goed gedrag krijgt hij toestemming om eens even uit de hel te komen. En hij gaat naar Moskou.
Daar gaat hij een bar binnen, bestelt een drankje en vraagt in zijn eigen taal aan de barman:

“Is de Krim nog van ons?”
“Ja, hoor” antwoordt de barman.
“En de regio Donbas?”
“Ook” zegt de barman al knikkend.
“En Kiev” vraagt Poetin verder.
“Allemaal van ons” zegt de man achter de toog.

Poetin slaakt een zucht van verlichting, drinkt zijn glas leeg en vraagt:
“Dank u wel. Hoeveel moet ik u?”

“Vijf euro”, zegt de barman…

URSULAMI

09 apr 2022, 15:01

:D :D :D

Fred1950

09 apr 2022, 15:23

voorn schreef:
09 apr 2022, 13:44
Nu is het al Verhofstad. Mens Mens hoe kom jer bij.
Verhofstadt stond op de barricades tijdens de staatsgreep van 2014. Blijkbaar behoort hij tot de "Westerse" haviken die alleen maar hun invloed op andere landen willen uitbreiden. En DAT is waar ik pisnijdig van wordt. :evil:

Waarom moet er "kampen" , machtsblokken bestaan zoals het Westerse , het Russische en het Chineese kamp bestaan ? Totaal middeleeuws gedoe ! :evil: Laat iedereen toch met zijn eigen gedoe leven en zonder zich te mengen als er geen zware bedreiging bestaat voor diegenen die er wonen.
Intussen weten we dat soldaten rond de kerncentrale niet wisten wat de gevaren waren in deze site en lekker zaten te eten tussen de radiactiviteit.
Met zijn eigen soldaten zit die moordenaar ook niets in.
De jonge soldaatjes zijn allemaal rond de twintig , die weten niets van Tsjernobyl af. En dan nog wordt het pas gevaarlijk als je maanden , jaren in die omgeving verblijft en groenten uit die besmette grond zou eten. Wees gerust , die zullen geen blijvende gezondheidsschade opgelopen hebben.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 apr 2022, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn

09 apr 2022, 15:53

Ja met de PFOS was er ook niets aan de hand En radioactieviteit is nog wat ander.
En waarom waen de officieren en bevelhebbers niet op de hoogte.
Met het aromaten schandaal in de Antwerpse petrochimie zijn we toch allemaal burgerlijke partij gesteld bij mogelijke symtomen van leukemie.
Maar als het verkeerd loopt is dat altijd door zuipen en roken.....al meegemaakt met een collega op, een verdachte eenheid voor longkanker. Maar nooit iets bewezen...RAAR.
Laatst gewijzigd door voorn op 09 apr 2022, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

09 apr 2022, 15:57

voorn schreef:
09 apr 2022, 15:53
Ja met de PFOS was er ook niets aan de hand En radioactieviteit is nog wat ander.
....
Met radioactiviteit en de gevolgen ervan heeft men al 70 jaar ervaring , met PFOS niet. Daar zit hem een wezenlijk verschil. Het is bijvoorbeeld nu ook maar pas duidelijk dat fijn stof van dieselwagens en andere dingen op termijn dodelijk is.

Wil.

09 apr 2022, 20:41

Fred1950 schreef:
Waarom moet er "kampen" , machtsblokken bestaan zoals het Westerse , het Russische en het Chineese kamp bestaan ? Totaal middeleeuws gedoe ! :evil: Laat iedereen toch met zijn eigen gedoe leven en zonder zich te mengen als er geen zware bedreiging bestaat voor diegenen die er wonen.
Laat dat nu precies het probleem zijn: vraag al de landen die vroeger het Oostblok vormden maar eens naar 'de bedreiging' die uitging van de Sovjets. Vraag het eens aan de Hongaren, aan Jan Palach uit Tsjechoslowakije. Vraag het zelfs aan de Finnen.

Vergeet ook niet de mening van de mensen uit Georgië te vragen.
Enzovoort.

Fred1950

10 apr 2022, 01:20

Wil. schreef:
09 apr 2022, 20:41
Fred1950 schreef:
Laat dat nu precies het probleem zijn: vraag al de landen die vroeger het Oostblok vormden maar eens naar 'de bedreiging' die uitging van de Sovjets. Vraag het eens aan de Hongaren, aan Jan Palach uit Tsjechoslowakije. Vraag het zelfs aan de Finnen.

Vergeet ook niet de mening van de mensen uit Georgië te vragen.
Enzovoort.
Allemaal paniekzaaierij door oude brulapen ( zoals wij ). Ge moet al minstens 40 jaar zijn om ooit beseft te hebben hoe het leven was achter het ijzeren gordijn. Dertigers en jonger hebben geen Russische invloed meer gekend, die leefden in een vrije vreedzame wereld tenzij ze het zelf bont maakten ( Servië , Bosnië , en dergelijke ... ).

Wil.

10 apr 2022, 09:51

Nogmaals een poging tot goedpraterij want 'dat is iets van veel vroeger'

We weten wel beter.