Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je wil dus zeggen dat de mensheid wordt voorbereid op een algemene oorlog?
Misschien. Om de kikker te koken moet je het vuur héél geleidelijk omhoog draaien.
Anderzijds meen ik dat het nog altijd de intentie is van alle andere deelnemende partijen (Natolanden) om Rusland economisch in een wurggreep te nemen waaruit het enkel kan ontsnappen indien het 'afklopt'.
Misschien. Om de kikker te koken moet je het vuur héél geleidelijk omhoog draaien.
Anderzijds meen ik dat het nog altijd de intentie is van alle andere deelnemende partijen (Natolanden) om Rusland economisch in een wurggreep te nemen waaruit het enkel kan ontsnappen indien het 'afklopt'.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik zie in de roep,her en de, om de wapenindustrie uit te breiden en in de algemene strijdlusitge nieuwsstroom; een tendens om de idee van oorlog als onvermijdelijk voor te stellen. Polarisatie op globale schaal is in elk geval al duidelijk afgetekend. De futuristische kijk van G. Orwell omtrent permanente oorlogen tussen grote delen van de wereld, schijnt zich traag maar zeker te ontwikkelen.Wil. schreef: ↑01 okt 2023, 10:14Je wil dus zeggen dat de mensheid wordt voorbereid op een algemene oorlog?
Als een ander Navo land dan de VS, niet enkel raketten naar het front stuurt, maar nu ook getrainde pseudo "pedagogen", dan kan je dat toch moeilijk anders zien dan als een provocatie die om een reactie vraagt.
Of gaat het er bij de Britse conservatieven vooral om de binnenlandse problemen te laten ondersneeuwen ? Dat heeft de IJzeren lady in haar tijd ook geprobeerd met de "bevrijding" van dat godvergeten eiland. (Falklands)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Volgens mij probeert de VS, met behulp van de NAVO-landen Oekraïne als een soort bufferzone te behouden. En dan is het ook ergens normaal dat ze daar iets voor over hebben.
Alhoewel het niet veel zal uithalen om een totale wereldoorlog te voorkomen.
Het risico blijft bestaan, en neemt alsmaar meer gevaarlijke vormen aan.
Niettemin, vind ik dat ik dat ze(we) het moeten blijven proberen.
Wie zou er nu graag in een dictatuur terecht komen!?
Er zullen er, denk ik, niet veel zijn die dat zalig zouden vinden.
Sorry, 3 keer typefouten verbeterd, omdat mijn ogen mij in de steek beginnen te laten.
Alhoewel het niet veel zal uithalen om een totale wereldoorlog te voorkomen.
Het risico blijft bestaan, en neemt alsmaar meer gevaarlijke vormen aan.
Niettemin, vind ik dat ik dat ze(we) het moeten blijven proberen.
Wie zou er nu graag in een dictatuur terecht komen!?
Er zullen er, denk ik, niet veel zijn die dat zalig zouden vinden.
Sorry, 3 keer typefouten verbeterd, omdat mijn ogen mij in de steek beginnen te laten.
Laatst gewijzigd door Fazal op 01 okt 2023, 12:25, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Je draait de zaak om: het is een reactie op een provocatie. Het is immers Rusland dat UA is binnengevallen. Daar ligt het begin van alle problemen.Als een ander Navo land dan de VS, niet enkel raketten naar het front stuurt, maar nu ook getrainde pseudo "pedagogen", dan kan je dat toch moeilijk anders zien dan als een provocatie die om een reactie vraagt.

Veel niet, maar onze gabber, Fred, is daar helemaal voorstander van. Zolang de dictator er eentje is van zijn slag, vanzelfsprekend.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ah ja ? Toch niet op het moment dat de USSR uit mekaar viel , en toen Poetin bijna op de schoot van Trump kwam te zitten. Er is zelfs een moment geweest dat men de noodzaak van de NAVO in twijfel begon te trekken, maar toen kwamen de Westerse haviken op hun achterste poten te staan .... En dat zijn allemaal feiten uit een niet zolang verleden , allemaal net voor de uitbraak van de corona pandemie. Covid heeft bij sommigen iets in de hersenen kapot gemaakt .... ik heb geen andere verklaring voor de "wending" van de geschiedenis.
-
De VS heeft de NAVO-landen nodig om handel te drijven, en omgekeerd.
Het is tenslotte niet voor niets dat de NAVO werd opgericht teneinde de handelsovereenkomsten tussen de VS en de West- Europese landen te beschermen, en te behouden. Want tenslotte draait alles om het geld. Maar idd, er is sprake geweest van de NAVO te ontbinden, of in ieder geval van de VS af te scheuren. Ik denk dat dat met besparingen had te maken. Maar zeker ... ben ik daar niet van.
Ik tracht gewoon via eigen denken te analyseren, want een kenner over deze zaken, ben ik al evenmin.
En ik kan enkel hopen dat, als ik mij vergis, het mij niet al te kwalijk wordt genomen.
Het is tenslotte niet voor niets dat de NAVO werd opgericht teneinde de handelsovereenkomsten tussen de VS en de West- Europese landen te beschermen, en te behouden. Want tenslotte draait alles om het geld. Maar idd, er is sprake geweest van de NAVO te ontbinden, of in ieder geval van de VS af te scheuren. Ik denk dat dat met besparingen had te maken. Maar zeker ... ben ik daar niet van.
Ik tracht gewoon via eigen denken te analyseren, want een kenner over deze zaken, ben ik al evenmin.
En ik kan enkel hopen dat, als ik mij vergis, het mij niet al te kwalijk wordt genomen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 01 okt 2023, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daar dient de NAVO niet voor , of misschien om handel in wapens te drijven. De handel tussen de VS / Europa en China draait ( of draaide ) ook op wieltjes en dat zonder een NAVO. Denk ook eens aan wat ik hieronder recent schreef en wat voor een gevaar dit inhoudt.Fazal schreef: ↑01 okt 2023, 13:03De VS heeft de NAVO-landen nodig om handel te drijven, en omgekeerd.
Het is tenslotte niet voor niets dat de NAVO werd opgericht teneinde de handel tussen de VS en de West- Europese landen te beschermen, en te behouden. Want tenslotte draait alles om het geld.
Maar idd, er is sprake geweest van de NAVO te ontbinden, of in ieder geval van de VS af te scheuren..
Ik denk dat dat met besparingen had te maken. Maar zeker, ... ben ik daar niet van.![]()
Een nieuw soort Noord-Korea binnen Europa ?
p.s. De VS schrapt voor minstens 45 dagen alle hulp aan Oekraïne wegens de tijdelijke begroting , en dit om op het randje af de Shut Down te vermijden.
p.s. Slovakije zal mogelijks ook geen wapens willen leveren aan Oekraïne , afhankelijk van welke regering wordt gevormd.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 01 okt 2023, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred heeft duidelijk last van corona na-effecten.
Overweeg even zijn uitlatingen:
Het Westen wist al rap dat de beer gewoon even een schapenvacht had aangetrokken.
In 2008 kwamen Zuid-Osetië en Abchasië aan de beurt. Opnieuw RU overheersing. Een tijdje later was het aan Georgië zelf om RU tanks te zien verschijnen.
De Navo is er gekomen als verdediging tegen de dreiging van de S.U. om de nieuwe democratieën van Europa in te nemen. Handel drijven met die nieuwe democratieën hoort daarbij en die handelsrelaties zijn belangrijk voor de ontwikkeling van beide partijen. Dat RU hier stokken in de wielen wil komen steken, hoeven we niet te pikken.
De relatie China - Westen is gans anders omdat er een geografische barrière van meerdere duizenden km tussen ligt, terwijl RU grenst aan democratische landen die het terug wil onder de knoet brengen.
Overweeg even zijn uitlatingen:
De SU is in '89 uiteengevallen en minder dan 3 jaar later maakte Rusland zijn ambities al duidelijk: het palmde een deel van Moldavië in. Ook vandaag nog wordt dat stuk bezet door RU troepen.
Het Westen wist al rap dat de beer gewoon even een schapenvacht had aangetrokken.
In 2008 kwamen Zuid-Osetië en Abchasië aan de beurt. Opnieuw RU overheersing. Een tijdje later was het aan Georgië zelf om RU tanks te zien verschijnen.
Fazal schreef:
De VS heeft de NAVO-landen nodig om handel te drijven, en omgekeerd.
Het is tenslotte niet voor niets dat de NAVO werd opgericht teneinde de handel tussen de VS en de West- Europese landen te beschermen, en te behouden.
Daar dient de NAVO niet voor , of misschien om handel in wapens te drijven. De handel tussen de VS / Europa en China draait ( of draaide ) ook op wieltjes en dat zonder een NAVO.
De Navo is er gekomen als verdediging tegen de dreiging van de S.U. om de nieuwe democratieën van Europa in te nemen. Handel drijven met die nieuwe democratieën hoort daarbij en die handelsrelaties zijn belangrijk voor de ontwikkeling van beide partijen. Dat RU hier stokken in de wielen wil komen steken, hoeven we niet te pikken.
De relatie China - Westen is gans anders omdat er een geografische barrière van meerdere duizenden km tussen ligt, terwijl RU grenst aan democratische landen die het terug wil onder de knoet brengen.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
-
Dit artikel werd geschreven op 6 september '23, en is een deeltje uit de link van Dicksy
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/06 ... -op-markt/
Laatst gewijzigd door Fazal op 01 okt 2023, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Met een vervolg op 19 septemberFazal schreef: ↑01 okt 2023, 14:53Dit artikel werd geschreven op 6 september '23.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/09/19 ... nval-op-m/