PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Dit bericht vernam ik gisteren ook. Me dunkt dat we hier met een moeilijke affaire te maken hebben. Enerzijds is er de bijna algemene consensus in de medische wereld dat vaccins niet alleen nuttig maar zelfs nodig zijn om de pandemie te stoppen (een mening die ik overigens deel) en anderzijds is er het recht op vrije meningsuiting.
Het verwonderde me dan ook dat ik daar niets over terug vond in een krant, noch dat er verder werd op in gegaan tijdens het 13u journaal (VTM)
Het probleem situeert zich voornamelijk in het feit dat dokters, ongewild misschien, als influencers kunnen beschouwd worden. Het zijn vertrouwenspersonen. Bovendien zijn ze beter geplaatst om over die materie hun mening te uiten dan jan en alleman.
Wat moeten dokters doen die van mening zijn dat vaccinatie schadelijk is ? Er voor uitkomen bij hun patiënten en riskeren gebroodroofd te worden ? Hun eigen mening onderdrukken en – uit hun overtuiging – liegen tegen hen om hun praktijk niet te moeten sluiten ?
Bij sommige aandoeningen bestaan er diplomatische oplossingen. Bijvoorbeeld, 25 jaar geleden, toen mijn dokter na een bloedonderzoek vaststelde dat ik aan diabetes type 2 leed, gaf hij mij de uitvoerige uitleg over wat ik allemaal moest vermijden (ongeveer alle lekkers) en wat ik allemaal wel moest doen (onaangename fysieke inspanningen). Na zijn exposé voegde hij er nog een alternatief aan toe : “Ga naar de Brico, koop een deftig zeel en hang u op.” Hiermee bedoelend, overdrijf niet met al die richtlijnen want anders heb je geen leven meer. Hij leed aan hetzelfde en was dus ervaringsdeskundige.
Met vaccins is dergelijke aanpak niet mogelijk. Ik kijk nog altijd uit naar zinnige reacties op de nota van de Orde der Genees...heu...personen. Voer voor psychologen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat zat hem het probleem. Hij mag dan al "non-believer" zijn, maar hij heeft daar geen bewijs van en kan zich hierdoor niet permitteren om mensen van zijn mening te overtuigen en al zeker het risico verhogen om hen te besmetten.
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ook bij zijn patienten wilde hij géén mondmasker bij zichzelf dragen en bij de patienten ook niet
en nog zo een heleboel van die dingen
kan ze allemaal zo direkt niet opsommen , maar t'was een echte bietekwiet , een gevaar voor andere mensen eigenlijk
en nog zo een heleboel van die dingen
kan ze allemaal zo direkt niet opsommen , maar t'was een echte bietekwiet , een gevaar voor andere mensen eigenlijk
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
@verhaegen en Fred1950
Waarschijnlijk hebben jullie het over één bepaald persoon. Ik weet daar niets van.
In mijn voorgaande was ik van mening dat dit een algemene maatregel betreft, van toepassing op alle dokters die er een andere mening op na houden. Ik heb geen idee over hoeveel of welk percentage. Vandaar.
Waarschijnlijk hebben jullie het over één bepaald persoon. Ik weet daar niets van.
In mijn voorgaande was ik van mening dat dit een algemene maatregel betreft, van toepassing op alle dokters die er een andere mening op na houden. Ik heb geen idee over hoeveel of welk percentage. Vandaar.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Kijk eens, truttemie, als ik op jouw veelgeprezen website dingen lees als: "Moderna, the manufacturer of one of the COVID mRNA vaccines that has currently been issued emergency use authorization, has actually published on their website that this is true: the mRNA vaccine injects an "operating system" into your body that they call "The Software of Life" dan weet ik het wel.
Ik heb daar maar 1 antwoord op: shut the fuck up en ga afwassen, je keuken dweilen of je voortuintje wieden.
PS: de gebiedende wijs wordt geschreven met de stam van het werkwoord, ongeacht of je dat met hoofdletters aan of niet schrijft.
[/quote]
Doe niet zo denigrerend man, of schat jij je hoger dan vrouwen misschien ?
Wil je eerlijk overkomen doe dan eens je ronde op het forum en verbeter eens al degenen die fouten maken, jij incluis en leer hen de regels in plaats van iemand er uit te pikken en op fouten wijzen, en het zijn er velen, je zult nogal je werk hebben
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
https://pace.coe.int/en/files/29004/html
De Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa heeft op 27 januari een amendement aangenomen waarin expliciet wordt gesteld dat vaccins NIET mogen worden verplicht in de EU, weigeraars niet mogen worden gediscrimineerd, en een vaccinatiecertificaat niet mag worden gebruikt als paspoort.
Enkele interessante punten :
onder punt 7.3
ensure that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;
7.3.3 take early effective measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy regarding Covid-19 vaccines;
7.3.4 distribute transparent information on the safety and possible side effects of vaccines, working with and regulating social media platforms to prevent the spread of misinformation.....
Nu eens zien hoe het er in de praktijk aan toe zal gaan
Het zal geen probleem mogen zijn op een terrasje te zitten of op restaurant te gaan......
Wegens privacy heeft er niemand zaken mee wie wel en wie niet gevaccineerd is.
Dat maakt deel uit van medische informatie waar alleen bevoegde personen kennis mogen van hebben.
De Parlementaire Vergadering van de Raad van Europa heeft op 27 januari een amendement aangenomen waarin expliciet wordt gesteld dat vaccins NIET mogen worden verplicht in de EU, weigeraars niet mogen worden gediscrimineerd, en een vaccinatiecertificaat niet mag worden gebruikt als paspoort.
Enkele interessante punten :
onder punt 7.3
ensure that citizens are informed that the vaccination is NOT mandatory and that no one is politically, socially, or otherwise pressured to get themselves vaccinated, if they do not wish to do so themselves;
7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or not wanting to be vaccinated;
7.3.3 take early effective measures to counter misinformation, disinformation and hesitancy regarding Covid-19 vaccines;
7.3.4 distribute transparent information on the safety and possible side effects of vaccines, working with and regulating social media platforms to prevent the spread of misinformation.....
Nu eens zien hoe het er in de praktijk aan toe zal gaan
Het zal geen probleem mogen zijn op een terrasje te zitten of op restaurant te gaan......
Wegens privacy heeft er niemand zaken mee wie wel en wie niet gevaccineerd is.
Dat maakt deel uit van medische informatie waar alleen bevoegde personen kennis mogen van hebben.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Contacteer: Contacteer bluevelvet
Vandaag, 18:58
MichelN schreef: ↑Vandaag, 15:30
Kijk eens, truttemie, als ik op jouw veelgeprezen website dingen lees als: "Moderna, the manufacturer of one of the COVID mRNA vaccines that has currently been issued emergency use authorization, has actually published on their website that this is true: the mRNA vaccine injects an "operating system" into your body that they call "The Software of Life" dan weet ik het wel.
Ik heb daar maar 1 antwoord op: shut the fuck up en ga afwassen, je keuken dweilen of je voortuintje wieden.
PS: de gebiedende wijs wordt geschreven met de stam van het werkwoord, ongeacht of je dat met hoofdletters aan of niet schrijft.
[/quote]
Wil je eerlijk overkomen doe dan eens je ronde op het forum en verbeter eens al degenen die fouten maken, jij incluis en leer hen de regels in plaats van iemand er uit te pikken en op fouten wijzen, en het zijn er velen, je zult nogal je werk hebben
Waar jij je zoal mee bezighoudt
omdat je geen andere argumenten hebt dan.......... "de slager keurt zijn eigen vlees".......
Dan zijn we uitgepraat 
Heeft MichelN Glazenbol van achter zijne pc Bluevelvet
Wist niet eens dat je dame was . Succes en u daar niet aan ergeren , doet hij met iedereen .
Vandaag, 18:58
MichelN schreef: ↑Vandaag, 15:30
[/quote]
Heeft MichelN Glazenbol van achter zijne pc Bluevelvet
Wist niet eens dat je dame was . Succes en u daar niet aan ergeren , doet hij met iedereen .
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
VEGAN VACCIN
Het is mogelijk dat producten die afgeleid zijn van dieren gebruikt worden in de ontwikkeling en het productieproces van vaccins. Daarnaast worden vaccins wel degelijk getest op dieren. Dat is verplicht en die regel geldt dan ook voor alle medicijnen.
In theorie kan je dus stellen dat de coronavaccins niet helemaal vegan zijn ... Oeps ...
Het is mogelijk dat producten die afgeleid zijn van dieren gebruikt worden in de ontwikkeling en het productieproces van vaccins. Daarnaast worden vaccins wel degelijk getest op dieren. Dat is verplicht en die regel geldt dan ook voor alle medicijnen.
In theorie kan je dus stellen dat de coronavaccins niet helemaal vegan zijn ... Oeps ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is inderdaad zo. AstraZeneca gebruikt het gemanipuleerde verkoudheidsvirussen ( adenovirus ) van apen. Hoe men die virussen chemisch "kweekt" is me niet bekend. Johnson&Johnson gebruikt ook een gemanipuleerd adenovirus : https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ccine.html
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Bluevelvet
https://www.chronicle.gi/no-link-betwee ... govt-says/
Dit is de echte Chronicle!
Ze waarschuwen zelfs voor het gevaarlijke fakenews van sociale media.
Dr Jensen wordt aangeklaagd voor het verspreiden van fakenews over de vaccins. Jij doet dit op een forum om de kwetsbaarste mensen bang te maken voor vaccinatie. Ook strafbaar!
Het verhaal van Tim de zorgmedewerker leek voor u een schrijnend verhaal om te posten. Maar dat dit artikel uit de grootste krant met fakenews en verzinsels komt vind je niet erg.
Hoe geloofwaardig ben je dan?
En wat met de 2,2 miljoen doden door covid? Geen schrijnend verhaal?
Dat jij u niet laat vaccineren, dat moet jij weten. Maar fakenews verspreiden om anderen bang te maken is not done! Wij hebben ook het recht om ons wel te laten vaccineren!
https://www.chronicle.gi/no-link-betwee ... govt-says/
Dit is de echte Chronicle!
Ze waarschuwen zelfs voor het gevaarlijke fakenews van sociale media.
Dr Jensen wordt aangeklaagd voor het verspreiden van fakenews over de vaccins. Jij doet dit op een forum om de kwetsbaarste mensen bang te maken voor vaccinatie. Ook strafbaar!
Het verhaal van Tim de zorgmedewerker leek voor u een schrijnend verhaal om te posten. Maar dat dit artikel uit de grootste krant met fakenews en verzinsels komt vind je niet erg.
Hoe geloofwaardig ben je dan?
En wat met de 2,2 miljoen doden door covid? Geen schrijnend verhaal?
Dat jij u niet laat vaccineren, dat moet jij weten. Maar fakenews verspreiden om anderen bang te maken is not done! Wij hebben ook het recht om ons wel te laten vaccineren!
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Men kan niet ontkennen dat er rond het vaccin van Astra Zenica twijfel heerst bij het vaccineren van 65 +ers.
Is het doeltreffend genoeg voor 65+ers? men heeft het volgens de laatste berichten nooit voldoende op deze doelgroep getest, besluit men tast in het duister.
Dat Astra Zenica belangrijk is voor Belgie , het zal wel doordat anderen farma reuzen niet voldoende leveren heeft Belgie nog die houvast hopend dat zij wel leveren en volgens hun planning zeker voor de 65+ers.
Het is toch niet te geloven dat men in ons land het minst effectieve vaccin gaat toedienen aan de meest kwetsbare groep mensen.
Mag men de vraag stellen zijn 65+ers de proefkonijnen voor Astra Zenica of niet?
Veel vertrouwen geeft dit in ieder geval niet. Er is onvoldoende duidelijkheid er over ofwel kan men die niet geven ofwel wil men die niet geven.
Ik weet het niet en zal wel de enige niet zijn (denk ik)
Is het doeltreffend genoeg voor 65+ers? men heeft het volgens de laatste berichten nooit voldoende op deze doelgroep getest, besluit men tast in het duister.
Dat Astra Zenica belangrijk is voor Belgie , het zal wel doordat anderen farma reuzen niet voldoende leveren heeft Belgie nog die houvast hopend dat zij wel leveren en volgens hun planning zeker voor de 65+ers.
Het is toch niet te geloven dat men in ons land het minst effectieve vaccin gaat toedienen aan de meest kwetsbare groep mensen.
Mag men de vraag stellen zijn 65+ers de proefkonijnen voor Astra Zenica of niet?
Veel vertrouwen geeft dit in ieder geval niet. Er is onvoldoende duidelijkheid er over ofwel kan men die niet geven ofwel wil men die niet geven.
Ik weet het niet en zal wel de enige niet zijn (denk ik)
-
verhaegen - Support SeniorenNet
ik kreeg gisteren of eergisteren (weet ik al niet meer ) dit :
De Ensemble-2-studie: een tweede evaluatie van het COVID-19-vaccin van Janssen Pharmaceutica
De evaluatie van een vaccinschema met twee dosissen (fase 3-studie)
Beste mevrouw, meneer
Enige tijd geleden heeft u zich via onze website geregistreerd voor deelname aan de COVID-19 vaccinstudie Ensemble-2, waarvoor dank. Momenteel is de studie volgeboekt tot eind februari en staat u op de reservelijst.
..............................
........................
.................
.............
De Ensemble-2-studie: een tweede evaluatie van het COVID-19-vaccin van Janssen Pharmaceutica
De evaluatie van een vaccinschema met twee dosissen (fase 3-studie)
Beste mevrouw, meneer
Enige tijd geleden heeft u zich via onze website geregistreerd voor deelname aan de COVID-19 vaccinstudie Ensemble-2, waarvoor dank. Momenteel is de studie volgeboekt tot eind februari en staat u op de reservelijst.
..............................
........................
.................
.............
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
stel : de 65 + heeft geen vertrouwen in Astra zenica en laat zich niet inenten. 20% van de belgen is 65+ , dan geraken we nooit aan de 70% die nodig is ? .blijven we dan met het virus zitten ?
stel : de senioren laten zich wel inenten en we halen de 70% .het vaccin bied maar beperkt bescherming , maar als men de 70% haalt is dit misschien genoeg he?
moeilijke keuze.
greetz
ferre
stel : de senioren laten zich wel inenten en we halen de 70% .het vaccin bied maar beperkt bescherming , maar als men de 70% haalt is dit misschien genoeg he?
moeilijke keuze.
greetz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Johnson&Johnson wordt op termijn wellicht de beste keuze: het vaccin zorgt ervoor dat je niet meer in een ziekenhuis terechtkomt.
Je zult inderdaad nog ziek worden, maar na een week ben je er meestal bovenop. Vergelijk het met de griep. Daar sterven ook nog mensen aan maar dat is 'de normale gang van zaken'. Ik heb nog nooit een politicus of een viroloog horen alarm slaan over de seizoensgriep.
Je zult inderdaad nog ziek worden, maar na een week ben je er meestal bovenop. Vergelijk het met de griep. Daar sterven ook nog mensen aan maar dat is 'de normale gang van zaken'. Ik heb nog nooit een politicus of een viroloog horen alarm slaan over de seizoensgriep.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.