Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En wat als Rusland zelf de kraan dichtdraait ? Gaat Duitsland ( en Europa ) dan de oorlog verklaren wegens gebrek aan gas ? Rusland kan gerust een tijdje op zijn reserves teren , denk ik.óóWil. schreef: ↑12 apr 2022, 11:31Dan wordt de kredietwaardigheid van Rusland naar beneden bijgesteld. Het land moet dan hogere interesten aanbieden indien het nog van iemand geld wil lenen.
De vraag is wie hen überhaupt nog geld zal willen lenen?
Voeg daar nog aan toe dat kans steeds groter wordt dat er een (gedeeltelijke) ban op import van olie/gas zit aan te komen.
.....
De roebel staat ook bijna even hoog als in Januari , dus vóór de inval. Zie https://www.x-rates.com/graph/?from=RUB ... mount=1.00 en klik op het grafiek icoontje links. Selecteer "1Y" eronder. De poging om de munt eronder te krijgen is blijkbaar toch niet gelukt.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wij kunnen ervoor zorgen dat Rusland geen inkomsten meer heeft. Dat gaat ons veel pijn doen.Fred1950 schreef: ↑12 apr 2022, 14:17En wat als Rusland zelf de kraan dichtdraait ? Gaat Duitsland ( en Europa ) dan de oorlog verklaren wegens gebrek aan gas ? Rusland kan gerust een tijdje op zijn reserves teren , denk ik.óóWil. schreef: ↑12 apr 2022, 11:31Dan wordt de kredietwaardigheid van Rusland naar beneden bijgesteld. Het land moet dan hogere interesten aanbieden indien het nog van iemand geld wil lenen.
De vraag is wie hen überhaupt nog geld zal willen lenen?
Voeg daar nog aan toe dat kans steeds groter wordt dat er een (gedeeltelijke) ban op import van olie/gas zit aan te komen.
.....
Maar de Russen kunnen natuurlijk ook zichzelf verminken door zowat het enige wat ze nog kunnen verkopen, niet te willen verkopen. Ze snijden zichzelf dan danig hard in het vlees.
Op welke reserves kan Rusland dan teren? Ja, ze kunnen allemaal hun huis verwarmen tot 30 graden want ze hebben grote oliereserves.
Wat haalt dat uit als je vliegtuigen niet meer kunnen vliegen? Als je schepen in geen haven meer mogen aanmeren? Als er slechts minimale internationale handel blijft bestaan? Als de boeren hun overschot aan graan niet meer kwijt geraken?
Gelukkig voor hen kunnen ze nog diamanten kopen. Mmmmm.... lekker.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Alleen het "Westen" ( VS en Europa ) boycotten Rusland. Zowat al de rest van de wereld vliegt en vaart er nog gerust op en af.Wil. schreef: ↑12 apr 2022, 14:40....
Wat haalt dat uit als je vliegtuigen niet meer kunnen vliegen? Als je schepen in geen haven meer mogen aanmeren? Als er slechts minimale internationale handel blijft bestaan? Als de boeren hun overschot aan graan niet meer kwijt geraken?
-
En dat volgens de Azov milities die in Marioepol actief zijn. Die zijn al even wraakzuchtig als de Tsjetsjenen en ander soort woestelingen.
p.s. : oorlog in een metrostation in Brooklyn ; New-York ..... het "Vrije Westen" , weet je wel.
-
Als de helft van je klanten wegvalt, dan gaat de prijs voor de producten die je wil verkopen omlaag.Fred1950 schreef: ↑12 apr 2022, 15:56Alleen het "Westen" ( VS en Europa ) boycotten Rusland. Zowat al de rest van de wereld vliegt en vaart er nog gerust op en af.Wil. schreef: ↑12 apr 2022, 14:40....
Als Rusland moet olie verkopen om inkomsten te verwerven, dan speelt die regel ook daar.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Poetin: “Beelden van gruwel in Boetsja zijn fake”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-be ... ~aaa4e4fc/
Poetin: “Beelden van gruwel in Boetsja zijn fake”
https://www.hln.be/buitenland/poetin-be ... ~aaa4e4fc/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
‘Die große Lüge‘ is een zo kolossale leugen dat men onmogelijk kan geloven dat iemand zulke monsterlijk-bedrieglijke en valse verklaringen zou kunnen afleggen. Maar zelfs wanneer de mensen worden verlicht en op de hoogte gebracht over het onderwerp, zelfs dán zullen ze nog twijfelen en aarzelen. (Adolf H.)

werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Twee bedenkingen :
Ik volg hier de lijn van P Siemmons hierboven . Geef de Russen wat ze uiteindelijk willen en scheidt Oekraine in twee, zoals men dees heeft gedaan met N en Zuid Korea, met N en Zuid Vietnam of zoals met Duitsland met de muur .
Ik vraag me ook af wat de intellectuelen in Rusland weten of denken over de huidige realiteit wat er zich afspeelt in buur en broederland Oekraine . Zelfs als ze hunne president aanhangig zijn moeten deze wetenschappers en geleerden toch via de moderne communicatie toch "" enig weet "" hebben over de barbarie van de invasie van een souverein buurland ?? Zijn er trouwens nog superlatieven genoeg over om deze barbaarse toestanden te duiden ?
werewoef
Ik volg hier de lijn van P Siemmons hierboven . Geef de Russen wat ze uiteindelijk willen en scheidt Oekraine in twee, zoals men dees heeft gedaan met N en Zuid Korea, met N en Zuid Vietnam of zoals met Duitsland met de muur .
Ik vraag me ook af wat de intellectuelen in Rusland weten of denken over de huidige realiteit wat er zich afspeelt in buur en broederland Oekraine . Zelfs als ze hunne president aanhangig zijn moeten deze wetenschappers en geleerden toch via de moderne communicatie toch "" enig weet "" hebben over de barbarie van de invasie van een souverein buurland ?? Zijn er trouwens nog superlatieven genoeg over om deze barbaarse toestanden te duiden ?
werewoef
AMEN en AUM
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Putin zal wat méér kalmeer-pillekes moeten slikken......
HLN:
Finland en Zweden - van oudsher neutrale landen - willen nu toch bij de NAVO: “NAVO wordt sterker, Poetin wordt bozer”
https://www.hln.be/buitenland/finland-e ... ~a739b856/
HLN:
Finland en Zweden - van oudsher neutrale landen - willen nu toch bij de NAVO: “NAVO wordt sterker, Poetin wordt bozer”
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Nen 3de wereld oorlog ligt op de loerCharlie Maru schreef: ↑14 apr 2022, 10:08Putin zal wat méér kalmeer-pillekes moeten slikken......![]()
HLN:
houd uw bajonet maar al klaar
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Corona tast de hersenen aan .... een aantal jaren geleden vond onze Trump den Poetin nog een "toffe pee". Het kan verkeren zei Bredero , maar het "verandert" nu toch wel heel snel. En wat censuur betreft , de Russische TV zender 'Russia Today" is in gans West Euopa verboden. Wij mogen alleen maar zien hoe die arme Oekraïnse kindjes hier zo goed opgevangen worden.Charlie Maru schreef: ↑14 apr 2022, 10:08Putin zal wat méér kalmeer-pillekes moeten slikken......![]()
HLN: