Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Charlie Maru schreef: ↑12 feb 2024, 16:51Oud-president Mongolië zet Poetin op zijn plaats: “Geen zorgen. We zijn een vreedzaam land”
Zeg vanaf nu nooit meer: 'onnozele mongool'

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Charlie Maru schreef: ↑12 feb 2024, 16:51HLN:
Oud-president Mongolië zet Poetin op zijn plaats: “Geen zorgen. We zijn een vreedzaam land”
.....
Hij is vergeten te liegen
-
De Eerste Minister van Estland, Kaja Kallas, is op de "Gezocht" lijst van Poetin gezet.
De reden? Het afbreken van Sovjetmonumenten in Estland.
Je zou denken dat dit een vrije keuze is van een soeverein land, maar Poetin ziet Estland niet als een zelfstandig land; het hoort bij het Grote Rusland dat hij wil herstellen.
Het afbreken van die Sovjetmonumenten maakt de Esten tot mensen die het nazisme willen laten terugkeren. Bovendien is het in Poetins tureluurse brein niets minder dan "desacralisatie van Sovjetmonumenten" - - - d.w.z. heuse ontheiliging van bv. sovjetsoldaten, sovjettanks of zelfs van Stalin .

Gezien mijn bovenstaande posting, is een dikke middelvinger richting Putler hier op zijn plaats.
De reden? Het afbreken van Sovjetmonumenten in Estland.
Je zou denken dat dit een vrije keuze is van een soeverein land, maar Poetin ziet Estland niet als een zelfstandig land; het hoort bij het Grote Rusland dat hij wil herstellen.
Het afbreken van die Sovjetmonumenten maakt de Esten tot mensen die het nazisme willen laten terugkeren. Bovendien is het in Poetins tureluurse brein niets minder dan "desacralisatie van Sovjetmonumenten" - - - d.w.z. heuse ontheiliging van bv. sovjetsoldaten, sovjettanks of zelfs van Stalin .
Gezien mijn bovenstaande posting, is een dikke middelvinger richting Putler hier op zijn plaats.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Den Trump kan dan nog doen wat hij wil.....
Als hij nu verkozen wordt, dan is hij in het beste geval binnen een jaartje of zes president af....
Alhoewel.....“binnen dit en tien jaar”.....daar valt ook de 6 jaar onder.....
HLN:
“Rusland verwacht oorlog met Westen binnen dit en tien jaar”, voorspelt Estse inlichtingendienst
De waarschuwingen voor een oorlog tussen Rusland en het Westen zijn haast niet meer te tellen. Verschillende Europese landen, waaronder Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken, vrezen dat er binnenkort een grootschalig conflict zal uitbreken. Ook Estland gelooft in dat scenario, al schat de Estse inlichtingendienst wel dat Europa nog genoeg tijd heeft om zich voor te bereiden. Rusland zou immers pas “binnen dit en tien jaar” een confrontatie met het Westen aangaan, klinkt het.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-v ... ~a9fd0b14/
Als hij nu verkozen wordt, dan is hij in het beste geval binnen een jaartje of zes president af....
Alhoewel.....“binnen dit en tien jaar”.....daar valt ook de 6 jaar onder.....
HLN:
“Rusland verwacht oorlog met Westen binnen dit en tien jaar”, voorspelt Estse inlichtingendienst
De waarschuwingen voor een oorlog tussen Rusland en het Westen zijn haast niet meer te tellen. Verschillende Europese landen, waaronder Duitsland, Zweden, Noorwegen en Denemarken, vrezen dat er binnenkort een grootschalig conflict zal uitbreken. Ook Estland gelooft in dat scenario, al schat de Estse inlichtingendienst wel dat Europa nog genoeg tijd heeft om zich voor te bereiden. Rusland zou immers pas “binnen dit en tien jaar” een confrontatie met het Westen aangaan, klinkt het.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-v ... ~a9fd0b14/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien het gemiddelde nemen van al die jaren die ze nu al aangekondigd hebben dat het kan, misschien, verwachten, mogelijks, enz, enz,.... en dit gemiddelde laten verkondigen door Ursula.
Voorde(e)l(en):
1.- Elk land van de EU weet dan perfect hoeveel tijd, bij benadering, ze hebben om zich voor te bereiden.
2.- Elk EU-land moet dan niet meer zijn eigen glazen bol raadplegen en er moet geen unanimiteit zijn over dit getal zodat Hongarije niet kan gaan dwarsliggen.
Nadeel:
1.- Poetin kan beslissen om vroeger te komen.
Voorde(e)l(en):
1.- Elk land van de EU weet dan perfect hoeveel tijd, bij benadering, ze hebben om zich voor te bereiden.
2.- Elk EU-land moet dan niet meer zijn eigen glazen bol raadplegen en er moet geen unanimiteit zijn over dit getal zodat Hongarije niet kan gaan dwarsliggen.
Nadeel:
1.- Poetin kan beslissen om vroeger te komen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Poetin nog samen met het Westen.....dat denk ik niet en al zeker niet om China gaan te bekampen. De eerste 100 jaar toch niet, als hij zolang nog mocht leven. Als het echt tot een conflict zou komen tussen het Westen en China dan zal Poetin rustig aan de zijlijn gaan staan en dat doen wat China nu voor Rusland doet en hopen dat de VS een peer krijgen die ze de eerste 100 jaar niet meer zullen vergeten.Ik zie Poetin niet meteen Europa verder aanvallen, eerder zou hij zich bij het Westen aansluiten om samen "het Gele Gevaar" te gaan bekampen.
Zo zou ik het doen maar ik ben Poetin niet.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ja, gelukkig voor jou, want jij bent nog vrij, dat is Poetin al lang niet meer.Dicksy schreef: ↑13 feb 2024, 20:32Poetin nog samen met het Westen.....dat denk ik niet en al zeker niet om China gaan te bekampen. De eerste 100 jaar toch niet, als hij zolang nog mocht leven. Als het echt tot een conflict zou komen tussen het Westen en China dan zal Poetin rustig aan de zijlijn gaan staan en dat doen wat China nu voor Rusland doet en hopen dat de VS een peer krijgen die ze de eerste 100 jaar niet meer zullen vergeten.Ik zie Poetin niet meteen Europa verder aanvallen, eerder zou hij zich bij het Westen aansluiten om samen "het Gele Gevaar" te gaan bekampen.
Zo zou ik het doen maar ik ben Poetin niet.![]()
![]()
![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Ik ben te oud om nog mijn tijd te verliezen op face book. Voor mij is Poetin al lang niet meer vrij om Poetin te zijn, hij kan enkel nog President zijn en zich voegen conform zijn rol en naar wat de "souffleurs" hem voorzeggen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nog een glazen bol erbij dus ....Charlie Maru schreef: ↑13 feb 2024, 18:33....
.....
Er vliegt nog regelmatig een zwaar Antonov vrachtvliegtuig vanuit de VS naar het Pools vliegveld dat het dichtst bij Lviv gelegen is ... Wat zou dat vervoeren denk je ? Himars en ander dergelijk raket speelgoed.
Geef ons maar corona terug , toen werkte gans de wereld samen om die gemeenschappelijke vijand te bestrijden. Nu willen de kuddedieren / stammen het terug tegen mekaar opnemen. Dierlijk idioot mensdom
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij't laatste intervieuw kwam er een miniem glimlachje tevoorschijn bij Puting toen het ging over de migranten en asielzoekers die massaal naar het westen komen. Dus geniepig is hij met het vrije westen bezig.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Lap......de zoveelste......
HLN:
Oekraïne treft Russisch marineschip bij de Krim: dikke rookpluim bij de kust van het bezette schiereiland
Oekraïne claimt een groot Russisch oorlogsschip te hebben vernietigd. Het landingsschip ‘Caesar Kunikov’ zou voor de kust van het bezette Foros, in de Zwarte Zee, geraakt zijn door marinedrones. Het Oekraïense leger heeft verschillende video’s van de aanval online gepubliceerd. “Een Russisch schip is een onderzeeër geworden”, reageert het Oekraïense ministerie van Defensie.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~aa66310c/
HLN:
Oekraïne treft Russisch marineschip bij de Krim: dikke rookpluim bij de kust van het bezette schiereiland
Oekraïne claimt een groot Russisch oorlogsschip te hebben vernietigd. Het landingsschip ‘Caesar Kunikov’ zou voor de kust van het bezette Foros, in de Zwarte Zee, geraakt zijn door marinedrones. Het Oekraïense leger heeft verschillende video’s van de aanval online gepubliceerd. “Een Russisch schip is een onderzeeër geworden”, reageert het Oekraïense ministerie van Defensie.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~aa66310c/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
De ZWEDEN al vergeten, Fred?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.