Woont er een senior in het overstromingsgebied?
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Ooit eens gestaan vroeger bij een overstroming in Lier, daar moest gene bezoeker iets belachelijk zeggen of die kreeg gans de bende op zijn kop.
In Viersel was ook zoiets en daar waren vele ramptoeristen. Ook was daar politie voor plunderingen, elke nr plaat werd opgeschreven, al goed moesten we daar werken in de buurt anders had je een pv.
In Viersel was ook zoiets en daar waren vele ramptoeristen. Ook was daar politie voor plunderingen, elke nr plaat werd opgeschreven, al goed moesten we daar werken in de buurt anders had je een pv.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
dafke - Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Ik woon in Maaseik maar niet aan de maas Hier heeft het eigenlijk nauwelijks geregend Ik kom een paar keer per week aan de maas maar nu blijf ik daar weg Er is de laatste jaren veel gewerkt aan de maas in de omgeving van Maaseik Anders was de miserie nog groter geweest
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
© Ivan Put
Ondanks ravage waren Vlaamse brandweermensen niet welkom in rampgebieden: “Kon mijn oren niet geloven”
Er trekken dinsdag opnieuw 160 Vlaamse brandweermannen naar de zwaar getroffen regio in Luik om te helpen. Op maandag moesten ze een hele dag tot hun grote frustratie werkloos in hun kazerne toekijken, omdat ze er door de Luikse diensten buiten waren gekeken. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) roept minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) op om het commando van de reddingsacties in de provincie over te nemen.
Hier in het Maasland zijn ze WEL welkom !
Ondanks ravage waren Vlaamse brandweermensen niet welkom in rampgebieden: “Kon mijn oren niet geloven”
Er trekken dinsdag opnieuw 160 Vlaamse brandweermannen naar de zwaar getroffen regio in Luik om te helpen. Op maandag moesten ze een hele dag tot hun grote frustratie werkloos in hun kazerne toekijken, omdat ze er door de Luikse diensten buiten waren gekeken. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) roept minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) op om het commando van de reddingsacties in de provincie over te nemen.
Hier in het Maasland zijn ze WEL welkom !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vlamingen "van alhier" ( vrijwilligers ) hebben ginder 2 dagen zandzakjes mogen vullen. Misschien vonden die 160 brandweermannen dat werken onder hun niveau ? Of waren het Antwerpenaren ?
@sibarita ik vrees dat uw citaat in het hoekje "fake news" thuis hoort.
@sibarita ik vrees dat uw citaat in het hoekje "fake news" thuis hoort.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
@ Sibarita
Wat voor een mens ben jij eigenlijk met al die haat t.o.v. mensen die jouw politieke mening niet delen ?
Nog een beetje fake news verspreiden dat door een of andere weirdo uit zijn duim gezogen is.
Ik kan je vertellen dat alleen al uit West Vlaanderen honderden brandweerlieden, vrijwillige brandweer mensen , studenten enz... onmiddellijk na de ramp naar de provincie Luik vertrokken zijn en helemaal niet weggekeken zijn. Integendeel, zij zijn nog altijd ter plaatse om puin te ruimen, containers te laden , huizen op te kuisen enz...
In het weekend zijn er al 6 volgeladen vrachtwagens vertrokken met levensnoodzakelijke middelen. Op dit ogenblik wordt er in verschillende steden en gemeenten contact gehouden met de plaatselijke gemeenten in Wallonië om te vragen wat de noden zijn. Zo worden er op dit ogenblik grote inzamelingen gehouden van droge voeding, babyvoeding, maar ook dierenvoeding, kooien voor huisdieren enz...
Het doet natuurlijk pijn aan de vlaams nationalisten als ze de grote solidariteit zien van de vlamingen naar hun landgenoten in wallonië. Steek het op je hoed, de splitsing van het land is nog niet voor deze eeuw.
Wat voor een mens ben jij eigenlijk met al die haat t.o.v. mensen die jouw politieke mening niet delen ?
Nog een beetje fake news verspreiden dat door een of andere weirdo uit zijn duim gezogen is.
Ik kan je vertellen dat alleen al uit West Vlaanderen honderden brandweerlieden, vrijwillige brandweer mensen , studenten enz... onmiddellijk na de ramp naar de provincie Luik vertrokken zijn en helemaal niet weggekeken zijn. Integendeel, zij zijn nog altijd ter plaatse om puin te ruimen, containers te laden , huizen op te kuisen enz...
In het weekend zijn er al 6 volgeladen vrachtwagens vertrokken met levensnoodzakelijke middelen. Op dit ogenblik wordt er in verschillende steden en gemeenten contact gehouden met de plaatselijke gemeenten in Wallonië om te vragen wat de noden zijn. Zo worden er op dit ogenblik grote inzamelingen gehouden van droge voeding, babyvoeding, maar ook dierenvoeding, kooien voor huisdieren enz...
Het doet natuurlijk pijn aan de vlaams nationalisten als ze de grote solidariteit zien van de vlamingen naar hun landgenoten in wallonië. Steek het op je hoed, de splitsing van het land is nog niet voor deze eeuw.
Eendracht maakt macht
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dat is eigenaardig: dat stukje tekst staat op HLN.be.
Het vermelden van die tekst is volgens jou "haat" en fake news? Ik vermoed dat hier iemand de trappers kwijt is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Volgens Annelies Verlinden is dit een halve waardheid. Er zijn wel degelijk Antwerpse brandweerlui naar Wallonië gereist.
Dat De Wever dit alweer communitair wil uitspelen is een bewijs hoe laag die wel hangt. Hij verdient met dergelijke uitspraken een schoen naar zijn kop.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
In de kwaliteitskrant HLN ?
En de rest van mijn post heb je niet gelezen zeker, of is meer dan 1 zin lezen te moeilijk ?
Eendracht maakt macht
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
HLN vermeldt dat er vandaag alweer 160 brandweerlieden vertrokken zijn naar het rampgebied. Dat stukje van de info komt dus ongeveer overeen met wat jij hebt geschreven.meredith schreef: ↑20 jul 2021, 16:45In de kwaliteitskrant HLN ?
En de rest van mijn post heb je niet gelezen zeker, of is meer dan 1 zin lezen te moeilijk ?
Het belangrijkste punt is dat je hier nogmaals iemand van 'haatzaaierij' beticht (dat deed je enkele weken geleden óók al eens) zonder dat je beseft wat je eigenlijk zit te kallen.
Evenmin is het fake news want die informatie is op meerdere plaatsen te vinden met vaak de foto erbij van de persoon die ons die info geeft.
Het wordt meer en meer duidelijk dat jij degene bent die geen afwijkende mening kan verteren. Dan wordt de slogan 'haattaal' maar op tafel gegooid. Alsof we daarvan onder de indruk zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Geen fake news, het staat ook op;@ Sibarita
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210719_96453410
en :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210719_96262364
En misschien op alle andere kranten ook,het zou kunnen dat het met taal te maken heeft, alhoewel het tussen de gewone Vlaming en Waal geen punt is, maar als het van een hoge leiding gevende is,ziet die liever hulp in de vorm van euro's komen dan het zweet van de vrijwilligers.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Zo zie je maar weer dat je niet alles moet geloven wat er in de kranten staat ... Maar die schrijven natuurlijk gewoon teksten van elkaar over
Wat altijd een probleem was en nu nog is is dat brandweercommandanten en andere hoofden van de hulpverlening moeilijk met elkaar overweg kunnen, er kan er maar één de leiding nemen. In regel is dat de plaatselijke officier.
En dan begrijp ik goed dat zo'n big chief uit het antwerpse het daar moeilijk mee heeft ... en gaat klagen in zijn gazetje
Wat we wel geleerd hebben is dat opblaasboten niet echt geschikt zijn voor dit werk en buitenboordmotoren nogal eens vast lopen in rommel. Die Oostenrijkers met hun brede houten platbodems en duwstokken waren wel efficiënt.
Wat altijd een probleem was en nu nog is is dat brandweercommandanten en andere hoofden van de hulpverlening moeilijk met elkaar overweg kunnen, er kan er maar één de leiding nemen. In regel is dat de plaatselijke officier.
En dan begrijp ik goed dat zo'n big chief uit het antwerpse het daar moeilijk mee heeft ... en gaat klagen in zijn gazetje
Wat we wel geleerd hebben is dat opblaasboten niet echt geschikt zijn voor dit werk en buitenboordmotoren nogal eens vast lopen in rommel. Die Oostenrijkers met hun brede houten platbodems en duwstokken waren wel efficiënt.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Allé gij !
( ah ja , persoonlijk zou ik een Antwerpse krokodil ook kunnen missen als de pest ....
-
fregat - Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Ik denk dat voor de bewoners van het Scheldebekken het grootste gevaar zal komen van een zogenaamde " superstorm " die men verwacht de komende jaren ! Combinatie van zware regen , NW storm en giertij !
De huidige dijken zullen niet bestand zijn ! Zelfs het Sigmaplan zal niet volstaan.....
Doe wel en zie niet om !