Betreden eigendom

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

24 aug 2021, 12:24

Vanaf 1 september blijkt er wat te veranderen voor het betreden van eigendommen ! Burenruzies kunnen alvast escaleren nu....Voor degenen die goed overeen komen zal het wel geen probleem zijn !
Doe wel en zie niet om !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 aug 2021, 12:36

Wetten worden gemaakt om het niet goed overeenkomen in wettelijke banen (niet noodzakelijk goede banen) te gieten zodat een rechter daarnaar kan grijpen om een knoop door te hakken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

24 aug 2021, 12:38

fregat schreef:
24 aug 2021, 12:24
Vanaf 1 september blijkt er wat te veranderen voor het betreden van eigendommen ! Burenruzies kunnen alvast escaleren nu....Voor degenen die goed overeen komen zal het wel geen probleem zijn !
In voorbereiding tot de volgende stap, het verbieden ven de omheining. Het plaatsen van beveiligingscamera's is onderworpen aan zeer strenge privacy regels, maar gij moogt het wel te voet van dichtbij gaan bekijken.
Het is waarschijnlijk een wet die de privaat distributie van elektriciteit wil bevorderen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

24 aug 2021, 17:04

En wat gebeurd er als een aannemer over uw plat dak met als zijn materiaal naar de buren loopt en na een paar maanden heb je een waterlek?

Ik weet een ding niemand komt of gebruikt mijn eigendom zonder toestemming.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 aug 2021, 17:06

En Sinterklaas dan? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 aug 2021, 17:15

"Wandelaars mogen over onbebouwde percelen" - zou een servitudewegenis als dusdanig beschouwd kunnen worden? Dat gaat nog lollig worden...

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 aug 2021, 17:17

Tja, goeie buren zijn goud waard.
Dat geluk hebben wij, goud waard als je op elkaar kunt rekenen , je moet daarvoor niet het gras van de dorpel aflopen.
Wij zijn met zeven buren die wonderwel goed met elkaar kunnen opschieten.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

24 aug 2021, 18:05

Ideale wetgeving voor de inbrekers: kunnen ze hun kompanen eerst "legaal" op inspectieronde sturen!!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 aug 2021, 19:08

Dit zijn weeral politiekers op hun idioots. :roll: Hebben ze dan zoveel tijd om zich met dergelijke futiliteiten bezig te houden, en dan nog aan .... 9000 Euro per maand ? :evil: Als de kleine van de buur regelmatig zijn bal overschot, dan geef je toch aan de vader de toestemming dat de kleine ten allen tijde zijn bal mag komen halen. Een kat komen zoeken lijkt me zeer onwaarschijnlijk, die bewegen zich op de kortste keren naar een andere buur. En de hond ... die moet sowieso aan de leiband en kan dus niet op privé terrein belanden. Rest dan nog de kippen en dergelijke .... kan toch ook geen probleem zijn om die te komen halen. Het "gezond" verstand is bij onze "leiders" totaal verloren gegaan, wat schrijf ik ? Nee, onbestaand ! :!:

Als er ooit iemand zo maar op mijn niet afgeschermd grasplein komt paraderen krijgt hij een .22 bal in zijn kl....ten :mrgreen:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 aug 2021, 19:21

Daar zeg je wat " gezond verstand", die is bij sommige ministers ver te zoeken , ze moeten zich met iets bezighouden, dat zijn voor die mensen lange dagen, enkel een handtekening zetten, ze hebben veel mensen die al het werk uitpluizen en in wetteksten gieten , dus dan ga je de gekste dingen bedenken en in de openbaarheid gooien, na corona mag wel eens een minister mop in de media. :P :P :mrgreen: :mrgreen:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 aug 2021, 19:34

Paul Siemons Vandaag, 18:05

Ideale wetgeving voor de inbrekers: kunnen ze hun kompanen eerst "legaal" op inspectieronde sturen!!
Enkel als ze hun balletje niet vergeten zijn. :lol:

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 aug 2021, 23:09

Ik denk wel dat ge een reden moet hebben om op uw domein te mogen zijn, en dit mag dan zonder het te vragen. De bal erover, wat walnoten rapen, en met 2 man want de bal is moeilijk te vinden.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

25 aug 2021, 00:45

Dit is nu een typisch voorbeeld van: "We hebben hier niets te doen ... dus vinden we maar wat uit!".
Tegen wie dit uitgevonden heeft zou ik willen zeggen dat ie eerst best zijn lagere school zou afmaken om zich daarna met ernstige zaken bezig te houden.
BTW, waarom hebben ze vergeten te vermelden dat de 'trespasser' op uw terrein zijn/haar coronapaspoort moet omhooghouden met de linkerhand? Linkshandigen mogen uiteraard hun paspoort tonen met de opgestoken rechterhand ... ALS ze een officieel bewijs van hun linkshandigheid kunnen tonen. Uiteraard moet dit bewijs door de huisarts en de lokale burgemeester ondertekend zijn.
Om het nog maar eens te zeggen ... zulke flutregeltjes? Vijftig per dag moet vlot haalbaar zijn.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

25 aug 2021, 01:03

Weer zo'n dagelijkse klucht van de mini habentes.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 aug 2021, 05:52

Verkopers van waakhonden gaan gouden zaken doen.
Vooral Pitbulls zullen in trek zijn.

Ps. De buren alhier steken nu al hun kater over de tuindraad,
zodat het beest niet in hun tuin z'n gevoeg moet doen.
Mogelijk komen ze vanaf nu zelf die shit opkuisen??? :evil: