Drones
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik heb een hele tijd in het ziekenhuis doorgebracht, en ben dus niet meer mee.
.
Mijn verontschuldigingen hiervoor. En meer nog, mijn ogen laten het bijna helemaal afweten.
:
Is hier ergens al sprake geweest van die drones welke overal op al die vliegvelden opduiken? Allicht wèl. Voor een kleine hint zou ik al heel dankbaar zijn.
Mijn verontschuldigingen hiervoor. En meer nog, mijn ogen laten het bijna helemaal afweten.
Is hier ergens al sprake geweest van die drones welke overal op al die vliegvelden opduiken? Allicht wèl. Voor een kleine hint zou ik al heel dankbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Fazal op 03 okt 2025, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eigenlijk niet , er werd hier nauwelijks iets over geschreven. Jij bent zowaar de eerste die er over begint. In vind het in elk geval heel raar dat NIEMAND weet van waar die drones vandaan komen en wie ze bestuurt.
-
Fred, zo weten we, heeft een superkort geheugen. Wanneer hij tussendoor een dutje doet, dan zijn alle recente wijzigingen weer weg. Kortom: een RAM-geheugen.
Lees hier eens.
Kaartje:
Lees hier eens.
Kaartje:

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Er lopen hier genoeg rond die de boel willen ontwrichten. Betaling via die digitale centen.
Mss een extra taak voor de politie. Met een jamming pistool die dingen laten crashen.
Mss een extra taak voor de politie. Met een jamming pistool die dingen laten crashen.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Uw bijdragen gaan bij mij door de passe-vite en belanden op die manier zo in de gootsteen ....Wil. schreef: ↑03 okt 2025, 19:50Fred, zo weten we, heeft een superkort geheugen. Wanneer hij tussendoor een dutje doet, dan zijn alle recente wijzigingen weer weg. Kortom: een RAM-geheugen.
Lees hier eens.
....
-
Ik weet het, jong. Tegenargumenten zouden je gehersenspoelde geest kunnen in verwarring brengen.
♫ Als ik niet lees, weet ik het niet, wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken, dus ik lees niets ♪
Ken je dat deuntje? De titel is : 'Politiek'
♫ Als ik niet lees, weet ik het niet, wist ik er niets van
Kunnen ze mij niets maken, dus ik lees niets ♪
Ken je dat deuntje? De titel is : 'Politiek'

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
https://www.simplypsychology.org/asch-conformity.html
"Conformeren" betekent zich aanpassen aan de heersende opvattingen of het gedrag van een groep, of het gelijkvormig maken of inrichten van iets naar een bestaande standaard. In de volksmond verwijst het vaak naar het aanpassen van het eigen gedrag om geaccepteerd te worden binnen een groep, wat de basis is van het begrip conformisme.
het Asch-conformiteitslijnexperiment waarbij mensen zich aanpassen aan groepsdruk of het heersende narratief, ook al is er geen bewijs voor de bewering.
Perfect van toepassing op het drone-verhaal
"Conformeren" betekent zich aanpassen aan de heersende opvattingen of het gedrag van een groep, of het gelijkvormig maken of inrichten van iets naar een bestaande standaard. In de volksmond verwijst het vaak naar het aanpassen van het eigen gedrag om geaccepteerd te worden binnen een groep, wat de basis is van het begrip conformisme.
het Asch-conformiteitslijnexperiment waarbij mensen zich aanpassen aan groepsdruk of het heersende narratief, ook al is er geen bewijs voor de bewering.
Perfect van toepassing op het drone-verhaal
-
Het drone verhaal bezie je volgens mij best in het bredere perspectief van de oorlog die Rusland voert.
Het wordt met de dag duidelijker: die oorlog verloopt absoluut niet zoals Poetin het gewild had. Van hooguit 2 weken zitten we nu aan een 'speciale militaire operatie'
die richting 4 jaar gaat.
Om die oorlog sneller te kunnen beëindigen en liefst met een overwinning, zou Poetin een grote mobilisatie moeten aankondigen, maar dat is bui-ten-ge-woon onpopulair bij de Russen. Waarom moet de tweede grootste militaire macht van de wereld (sic) vele honderdduizenden jonge mannen weghalen uit de belabberde economie om hen massaal in body bags te zien terugkomen? Daar wil hij dus niet aan beginnen.
Onder welke voorwaarden zou die mobilisatie wél geslikt worden door de Russische bevolking? Ah, als het Grote Russische Rijk zou aangevallen worden door de Navo, dán wel.
Bijgevolg doet Poetin er alles aan om het Westen, en vooral dan de Navo-landen te provoceren. Een lijstje:
- drones en raketten die neerkomen in Navo-gebied (Polen en Roemenië)
- Russische gevechtsvliegtuigen schenden regelmatig het luchtruim van landen als Estland, Finland en Zweden.
- Russische straaljagers voeren schijnaanvallen uit richting NAVO-schepen of -bases in de Baltische Zee.
- Cyberaanvallen gericht op media en kritieke infrastructuur in de EU
- Sabotage van onderzeese infrastructuur → de kabelbreuken die gebeurd zijn
- "Onderzoeksschepen" die dicht bij NAVO-communicatiekabels varen
- Militaire oefeningen vlak bij de Navo-grens in Wit-Rusland.
- Tientallen Russische diplomaten zijn al uitgewezen. Ze bleken feitelijk spionnen te zijn.
- Pogingen om de verkiezingen te beïnvloeden (Moldavië bv) door omkoping
- Ongewenste migratie als drukmiddel: via Wit-Rusland werden hele groepen Afrikaanse en Aziatische migranten gedumpt op Pools grondgebied.
En dan zijn er plots drones die het luchtverkeer in het Westen verstoren. Zou het kunnen dat Rusland .... ??
Het wordt met de dag duidelijker: die oorlog verloopt absoluut niet zoals Poetin het gewild had. Van hooguit 2 weken zitten we nu aan een 'speciale militaire operatie'
Om die oorlog sneller te kunnen beëindigen en liefst met een overwinning, zou Poetin een grote mobilisatie moeten aankondigen, maar dat is bui-ten-ge-woon onpopulair bij de Russen. Waarom moet de tweede grootste militaire macht van de wereld (sic) vele honderdduizenden jonge mannen weghalen uit de belabberde economie om hen massaal in body bags te zien terugkomen? Daar wil hij dus niet aan beginnen.
Onder welke voorwaarden zou die mobilisatie wél geslikt worden door de Russische bevolking? Ah, als het Grote Russische Rijk zou aangevallen worden door de Navo, dán wel.
Bijgevolg doet Poetin er alles aan om het Westen, en vooral dan de Navo-landen te provoceren. Een lijstje:
- drones en raketten die neerkomen in Navo-gebied (Polen en Roemenië)
- Russische gevechtsvliegtuigen schenden regelmatig het luchtruim van landen als Estland, Finland en Zweden.
- Russische straaljagers voeren schijnaanvallen uit richting NAVO-schepen of -bases in de Baltische Zee.
- Cyberaanvallen gericht op media en kritieke infrastructuur in de EU
- Sabotage van onderzeese infrastructuur → de kabelbreuken die gebeurd zijn
- "Onderzoeksschepen" die dicht bij NAVO-communicatiekabels varen
- Militaire oefeningen vlak bij de Navo-grens in Wit-Rusland.
- Tientallen Russische diplomaten zijn al uitgewezen. Ze bleken feitelijk spionnen te zijn.
- Pogingen om de verkiezingen te beïnvloeden (Moldavië bv) door omkoping
- Ongewenste migratie als drukmiddel: via Wit-Rusland werden hele groepen Afrikaanse en Aziatische migranten gedumpt op Pools grondgebied.
En dan zijn er plots drones die het luchtverkeer in het Westen verstoren. Zou het kunnen dat Rusland .... ??

Ge moet ook nog bewijzen dat die drones van de Russen zijn. De Oekraïners zijn geducht om die drones in een ander land in een vrachtwagen binnen te smokkelen , je weet wel die aanval op een vliegbasis waarbij Russische bommenwerpers werden vernietigd. Wat belet de Oekraïners om hier ook wat "paniek" te zaaien en verstopperte te spelen als een vorm om "onze" neuzen gelijk naar Rusland te richten. Dat behoort tot psychologische oorlogsvoering. Hier er daar een kaarsje aansteken om de aandacht niet verloren te laten gaan , nietwaar.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Het moet toch een kleintje zijn om die drones uit de lucht te halen?
Als ze niet in staat zijn de oorsprong, èn de bedoeling ervan te achterhalen, dan is het ook een kleintje om als particulier de overheid voor de gek te houden.
Vanwaar die angst om dat speelgoed op een of andere manier naar beneden te halen??? Die ufootjes mogen daar niet zijn, dus, korte metten ermee.
Als Rusland ontkent er iets mee te maken te hebben, dan hoeft men toch zéker niet bang te zijn om dat te doen ...? Begrijpe wie begrjpen kan.
.
Als ze niet in staat zijn de oorsprong, èn de bedoeling ervan te achterhalen, dan is het ook een kleintje om als particulier de overheid voor de gek te houden.
Vanwaar die angst om dat speelgoed op een of andere manier naar beneden te halen??? Die ufootjes mogen daar niet zijn, dus, korte metten ermee.
Als Rusland ontkent er iets mee te maken te hebben, dan hoeft men toch zéker niet bang te zijn om dat te doen ...? Begrijpe wie begrjpen kan.
.
-
Alsof daaraan ook maar het minste nood was.Hier er daar een kaarsje aansteken om de aandacht niet verloren te laten gaan , nietwaar.
De verhalen van terroristische aanslagen op de burgerbevolking volgen elkaar constant op.
Als je wil zet ik een twintigtal oorlogsmisdaden op een rijtje.

Als ze dat riskeren en het wordt ontdekt, dan valt on-mid-del-lijk alle steun vanuit Europa voor UA weg.De Oekraïners zijn geducht om die drones in een ander land in een vrachtwagen binnen te smokkelen , je weet wel die aanval op een vliegbasis waarbij Russische bommenwerpers werden vernietigd. Wat belet de Oekraïners om hier ook wat "paniek" te zaaien en verstopperte te spelen als een vorm om "onze" neuzen gelijk naar Rusland te richten.
Wat denk je, zouden ze dat proberen?
Als jij denkt dat zoiets lukt, dan degradeer ik je redenering van kleuterdenken naar peuterdenken.

Denkt ge dat ? Men zou gewoon de Oekraïners eventjes op de vingers tikken. Het zou toch al duidelijk moeten zijn dat er veel meer op het spel staat dan puur dat "Poetin gevaar" , en dat sinds 2014. Er steekt macht en eigenbelang achter gans dat Oekraïne gedoe.Wil. schreef: ↑04 okt 2025, 16:20Als ze dat riskeren en het wordt ontdekt, dan valt on-mid-del-lijk alle steun vanuit Europa voor UA weg.De Oekraïners zijn geducht om die drones in een ander land in een vrachtwagen binnen te smokkelen , je weet wel die aanval op een vliegbasis waarbij Russische bommenwerpers werden vernietigd. Wat belet de Oekraïners om hier ook wat "paniek" te zaaien en verstopperte te spelen als een vorm om "onze" neuzen gelijk naar Rusland te richten.
Wat denk je, zouden ze dat proberen?
....
@Fazal
En zoals "Fazal" schrijft , het kan niet moeilijk zijn om te achterhalen wie die drones bestuurt en waar ze vandaan komen. Als ze van de Russen afkomstig waren geweest hadden we het al lang geweten ( er is blijkbaar een "wet" nodig om die drones uit de lucht te mogen halen , stel je voor ). Ik vergelijk het een beetje met het opblazen van de Nordstream gaspijpleiding. Niemand kon "met zekerheid" beweren dat de Russen dat deden , en nu blijkt pas dat Oekraïners achter de sabotage staken , en dat kwam slechts mondjesmaat in het nieuws zodat iedereen er zou over zwijgen. Ook dat is volksmanipulatie om ons op te jutten tegen die "grote vijand".