Boven de tachtig , een andere generatie
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Volgens mijn tomtom geraak je vanuit Bruxelles slechts over Katmandu tot in Bourg Leopold... 
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
op alternatieve wijze
naar 't station van "Leo-Pollekens-Burg."
Volgende week gaat de lokale club van dorpscafé "De doortrappers" het ook eens proberen.
sw
-
Benieuwd hoe lang (niet de chinees!) dat ongebruikt gebouw nog "beschermd" zal blijven als het slechts als "stopplaats" (zeg maar "urinoir") benut kan worden ?katana schreef:Het is bijna zo ver ; vanaf 1 juli 2015 zijn de loketten van dit station ( Leopoldsburg) gesloten en is het een stopplaats geworden.
De eerste trein uit Mol en Diest kwam in Leopoldsburg aan op 27 mei 1878.
In 1993 is het stationsgebouw een beschermt monument geworden !!
(
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
telloorlekker schreef:Benieuwd hoe lang (niet de chinees!) dat ongebruikt gebouw nog "beschermd" zal blijven als het slechts als "stopplaats" (zeg maar "urinoir") benut kan worden ?katana schreef:Het is bijna zo ver ; vanaf 1 juli 2015 zijn de loketten van dit station ( Leopoldsburg) gesloten en is het een stopplaats geworden.
De eerste trein uit Mol en Diest kwam in Leopoldsburg aan op 27 mei 1878.
In 1993 is het stationsgebouw een beschermt monument geworden !!
(
Als rasechte Kampenaar , voelt dat aan als een belediging, maar soit , het is u vergeven , omdat hier alles mag
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Tja, al die onrust over gesloten loketten en/of stations...
Maar intussen broedt een niet erkend pruts-vakbondje alweer op een staking!
De mensen zouden misschien beter, allemaal wat meer thuis blijven!?
Want "zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens".
En meteen zouden dan een heel pak files wegsmelten en de ergernissen over de ellende met de treinen ook minder in de kijker komen.
sw
Maar intussen broedt een niet erkend pruts-vakbondje alweer op een staking!
De mensen zouden misschien beter, allemaal wat meer thuis blijven!?
Want "zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens".
En meteen zouden dan een heel pak files wegsmelten en de ergernissen over de ellende met de treinen ook minder in de kijker komen.
sw
-
Wie kent er niet het liedje ' er is geen bal op den tv'
Volgens mij is er vandaag op één 20.30 u , een toffe film voor senioren ' Waking Ned Devinne'
Wat denken jullie , is hij de moeite waard

Volgens mij is er vandaag op één 20.30 u , een toffe film voor senioren ' Waking Ned Devinne'
Wat denken jullie , is hij de moeite waard
-
katana schreef:Wie kent er niet het liedje ' er is geen bal op den tv'
Volgens mij is er vandaag op één 20.30 u , een toffe film voor senioren ' Waking Ned Devinne'![]()
Wat denken jullie , is hij de moeite waard![]()
Wie heeft hem gezien , katana heeft er veel pret aanbeleefd , was een ouderwets gedoe weet het wel maar ja
-
Als het dan toch "gebrom" moet zijn, even richting Keiheuvel kijken Katana; daar heb je meer kans... 
-
Als vannacht Van Agt verschijnt zal Den Uyl weer tot leven gewekt zijn... de uil die in de pereboom zat... 
-
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 aug 2015, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Alleszins boven mijn hoofd stond de maan gisteravond in het Oost-Zuid-Oost, vrij hoog aan de hemel. Ze was alles behalve helder, haast zo omfloerst als de Vlaamse afscheidingsbeweging. Vroeger werd hier dan gezegd:"de maan ligt in een vuil bed". De beloofde meteorietenregen heb ik ook gemist evenals het space lab. 
PS/ Twee keer volle maan in een korte periode, zou eerder zelden voorkomen. Het volksgeloof beweert dat er dan veel kinderen worden geboren, de maan zou het baren versnellen, zoals ze de getijden beïnvloedt.
PS/ Twee keer volle maan in een korte periode, zou eerder zelden voorkomen. Het volksgeloof beweert dat er dan veel kinderen worden geboren, de maan zou het baren versnellen, zoals ze de getijden beïnvloedt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
ED. - Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20
Maan-delijks nieuws?
Die "Bleu moon" trop op geen ballen. Zelfs met mijn strafste flachlamp was er geen fotoken te trekken. Boerenbedrog! Niks meer, niks minder. Ben dan maar de gazet beginnen lezen. En wat lees ik?
Wordt Leopoldsburg terug het oord van vermaak en verderf? staan de eerste rekruten aan te schuiven? Morgen, misschien in jambers.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... isis.dhtml
"Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) meent dat er weer legerkazernes zullen nodig zijn om in opvang te voorzien. Overleg daarover vindt maandag plaats."
Ook Homans zegt het in haar persbericht van vandaag. ze had precies wel een beetje last van haar valse tanden."...inbugers?"
Vlaams minister Homans bereikt steeds meer vrijwillige ..inburgeraars
"door Liesbeth Homans op 1 augustus 2015, over deze onderwerpen: ..Inburgering.
Het aantal vrijwillige ..inburgeraars neemt sinds 2011 onafgebroken toe. In 2009 telde Vlaanderen nog ongeveer 5.500 vrijwillige ..inburgeraars. In 2014 waren dat er al 11.879. “Een positieve evolutie”, zegt Vlaams minister van Inburgering en Integratie Liesbeth Homans (N-VA). “Maar door structurele maatregelen te nemen en het aanbod beter af te stemmen op de noden van de ..inburgeraars zelf, willen wij nog meer vrijwillige ..inburgeraars bereiken.”
Als dat maar goedkomt!
Die "Bleu moon" trop op geen ballen. Zelfs met mijn strafste flachlamp was er geen fotoken te trekken. Boerenbedrog! Niks meer, niks minder. Ben dan maar de gazet beginnen lezen. En wat lees ik?
Wordt Leopoldsburg terug het oord van vermaak en verderf? staan de eerste rekruten aan te schuiven? Morgen, misschien in jambers.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... isis.dhtml
"Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) meent dat er weer legerkazernes zullen nodig zijn om in opvang te voorzien. Overleg daarover vindt maandag plaats."
Ook Homans zegt het in haar persbericht van vandaag. ze had precies wel een beetje last van haar valse tanden."...inbugers?"
Vlaams minister Homans bereikt steeds meer vrijwillige ..inburgeraars
"door Liesbeth Homans op 1 augustus 2015, over deze onderwerpen: ..Inburgering.
Het aantal vrijwillige ..inburgeraars neemt sinds 2011 onafgebroken toe. In 2009 telde Vlaanderen nog ongeveer 5.500 vrijwillige ..inburgeraars. In 2014 waren dat er al 11.879. “Een positieve evolutie”, zegt Vlaams minister van Inburgering en Integratie Liesbeth Homans (N-VA). “Maar door structurele maatregelen te nemen en het aanbod beter af te stemmen op de noden van de ..inburgeraars zelf, willen wij nog meer vrijwillige ..inburgeraars bereiken.”
Als dat maar goedkomt!