Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker

21 jun 2015, 20:40

Volgens mijn tomtom geraak je vanuit Bruxelles slechts over Katmandu tot in Bourg Leopold... :lol:

Silver Wolf

23 jun 2015, 17:32

Afbeelding :roll: Gisteren tufte (pufte?) mijn buurvrouw met haar dochter
op alternatieve wijze
naar 't station van "Leo-Pollekens-Burg." 8)

Volgende week gaat de lokale club van dorpscafé "De doortrappers" het ook eens proberen. :wink:

sw

telloorlekker

23 jun 2015, 20:22

katana schreef:Het is bijna zo ver ; vanaf 1 juli 2015 zijn de loketten van dit station ( Leopoldsburg) gesloten en is het een stopplaats geworden.

De eerste trein uit Mol en Diest kwam in Leopoldsburg aan op 27 mei 1878.

In 1993 is het stationsgebouw een beschermt monument geworden !!

(
Benieuwd hoe lang (niet de chinees!) dat ongebruikt gebouw nog "beschermd" zal blijven als het slechts als "stopplaats" (zeg maar "urinoir") benut kan worden ?

katana

06 jul 2015, 11:14

telloorlekker schreef:
katana schreef:Het is bijna zo ver ; vanaf 1 juli 2015 zijn de loketten van dit station ( Leopoldsburg) gesloten en is het een stopplaats geworden.

De eerste trein uit Mol en Diest kwam in Leopoldsburg aan op 27 mei 1878.

In 1993 is het stationsgebouw een beschermt monument geworden !!

(
Benieuwd hoe lang (niet de chinees!) dat ongebruikt gebouw nog "beschermd" zal blijven als het slechts als "stopplaats" (zeg maar "urinoir") benut kan worden ?

Als rasechte Kampenaar , voelt dat aan als een belediging, maar soit , het is u vergeven , omdat hier alles mag :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Silver Wolf

07 jul 2015, 17:26

Tja, al die onrust over gesloten loketten en/of stations...

Maar intussen broedt een niet erkend pruts-vakbondje alweer op een staking!

De mensen zouden misschien beter, allemaal wat meer thuis blijven!?
Want "zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens".
En meteen zouden dan een heel pak files wegsmelten en de ergernissen over de ellende met de treinen ook minder in de kijker komen. :wink:

sw

katana

18 jul 2015, 14:17

Wie kent er niet het liedje ' er is geen bal op den tv'

Volgens mij is er vandaag op één 20.30 u , een toffe film voor senioren ' Waking Ned Devinne' :)
Wat denken jullie , is hij de moeite waard :?: :lol:

katana

25 jul 2015, 11:15

katana schreef:Wie kent er niet het liedje ' er is geen bal op den tv'

Volgens mij is er vandaag op één 20.30 u , een toffe film voor senioren ' Waking Ned Devinne' :)
Wat denken jullie , is hij de moeite waard :?: :lol:

Wie heeft hem gezien , katana heeft er veel pret aanbeleefd , was een ouderwets gedoe weet het wel maar ja :D

katana

27 jul 2015, 16:55

Flop in Leopoldsburg met het " Harley -Davidsgedoe , weinig gebrom deze keer , de slechte weersomstandigheden misschien , of dat helmengedoe :)

telloorlekker

28 jul 2015, 08:21

Als het dan toch "gebrom" moet zijn, even richting Keiheuvel kijken Katana; daar heb je meer kans... :lol:

katana

31 jul 2015, 18:04

Vanacht " Blauwe Maan " , is idiaal voor een terrasje zogezegd , wie weet er meer van ? :lol:

Is het vanacht of vannacht , wat is de juiste spelling :?: :lol:

telloorlekker

31 jul 2015, 18:32

Als vannacht Van Agt verschijnt zal Den Uyl weer tot leven gewekt zijn... de uil die in de pereboom zat... :lol:

ED.

31 jul 2015, 18:35

De juiste spelling is "Volle maan" Het moet wel een uitzonderlijk mooie zijn. twijfelachtig is, of je de voetsporen van de Neil zult kunnen zien. Toch foto'ke maken. Je weet maar nooit welke naar de maan gewensten je zult kunnen zien.

Silver Wolf

01 aug 2015, 06:14

8)
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 01 aug 2015, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.

socrates

01 aug 2015, 11:00

Alleszins boven mijn hoofd stond de maan gisteravond in het Oost-Zuid-Oost, vrij hoog aan de hemel. Ze was alles behalve helder, haast zo omfloerst als de Vlaamse afscheidingsbeweging. Vroeger werd hier dan gezegd:"de maan ligt in een vuil bed". De beloofde meteorietenregen heb ik ook gemist evenals het space lab. :cry:
PS/ Twee keer volle maan in een korte periode, zou eerder zelden voorkomen. Het volksgeloof beweert dat er dan veel kinderen worden geboren, de maan zou het baren versnellen, zoals ze de getijden beïnvloedt.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

ED.

01 aug 2015, 14:40

Maan-delijks nieuws?
Die "Bleu moon" trop op geen ballen. Zelfs met mijn strafste flachlamp was er geen fotoken te trekken. Boerenbedrog! Niks meer, niks minder. Ben dan maar de gazet beginnen lezen. En wat lees ik?

Wordt Leopoldsburg terug het oord van vermaak en verderf? staan de eerste rekruten aan te schuiven? Morgen, misschien in jambers.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... isis.dhtml

"Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) meent dat er weer legerkazernes zullen nodig zijn om in opvang te voorzien. Overleg daarover vindt maandag plaats."

Ook Homans zegt het in haar persbericht van vandaag. ze had precies wel een beetje last van haar valse tanden."...inbugers?"

Vlaams minister Homans bereikt steeds meer vrijwillige ..inburgeraars

"door Liesbeth Homans op 1 augustus 2015, over deze onderwerpen: ..Inburgering.

Het aantal vrijwillige ..inburgeraars neemt sinds 2011 onafgebroken toe. In 2009 telde Vlaanderen nog ongeveer 5.500 vrijwillige ..inburgeraars. In 2014 waren dat er al 11.879. “Een positieve evolutie”, zegt Vlaams minister van Inburgering en Integratie Liesbeth Homans (N-VA). “Maar door structurele maatregelen te nemen en het aanbod beter af te stemmen op de noden van de ..inburgeraars zelf, willen wij nog meer vrijwillige ..inburgeraars bereiken.”

Als dat maar goedkomt!