weekendkriebels met Rap en Bo'ke
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
In zalige stilte . . .
Onder het wakend oog
van de Moeder Maagd
hij zich voorover boog
om te kussen gewaagd
die slijmerige kikker
hopend op een jonge maagd
heel slecht voor zijn tikker
ach hij heeft erom gevraagd.
Zonder kompassie,
bomi
-
In zalige stilte . . .
Onder het wakend oog
van de Moeder Maagd
hij zich voorover boog
om te kussen gewaagd
die slijmerige kikker
hopend op een jonge maagd
heel slecht voor zijn tikker
ach hij heeft erom gevraagd.
Zonder kompassie,
bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
allen een goeie avond
veel veiliger dan laxeermiddelen
is het smullen van kikkerbillen.
Je kan er bij elk feestje mee uitpakken
als ze in boter zijn gebakken.
en met wat knoflook en zoete chilisaus...
ik krijg er honger van
smakelijk hé
veel veiliger dan laxeermiddelen
is het smullen van kikkerbillen.
Je kan er bij elk feestje mee uitpakken
als ze in boter zijn gebakken.
en met wat knoflook en zoete chilisaus...
ik krijg er honger van
smakelijk hé
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
dus minder vrije tijd om te dichten en toch : ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
rapke - Lid geworden op: 10 apr 2005, 09:46
INDERDAAD !!! YNA en beste medelezers, een hele mooie prijs, namelijk een maaltijdje samen met Rapke in de Mc Donalds
Wie echter denkt dat hij of zij niet over voldoende ducaten beschikt om Rapke uit te nodigen, ewel die mag zelfs alleen gaan
Als dat geen mooie prijs is !!!!!
Maar nu komt het prozaatje, let dus goed op en zoek de fout
24 Januari 2011. Een stralende dag, uitermate geschikt voor een lange wandeling met de twee hondjes
Een hemelblauwe lucht, geen wolkje te bespeuren. Enkel boven het noord-westen van Spanje stapelen zich wat duistere regenwolken opeen, maar daar heb ik voorlopig geen last van
We wandelen tevreden langs de landelijke weg die mijn huisje verbindt met de omliggende boerderijen. Het is vredig stil, geen zuchtje wind, eenvoudige zaligheid
Maar plots ... Uit de oprit van een villa van een gepensionneerde boer komt een auto achteruit gereden
Een monovolume, Renault Espace vermoed ik,of een Peugeot of zo, ge weet wel met zo'n panoramisch dakvenster !
De wagen draait mijn richting op. Aan het stuur een lieftallige jongedame van zo'n kleine 51 jaar
Bevallig groetend passeert ze mij rakelings, want het is een vriendelijke dame en 't is een smalle weg, vandaar dat ik zeg rakelings. De hondjes worden wat onrustig maar kalmeren direct nadat de wagen voorbij is. Ik kijk het vehikel mijmerend na. Waarom mijmerend ? Dat weet ik zelf niet
En dan gebeurt er iets raars ! Aan het kruispunt gekomen keert de auto, aarzelt even en komt opnieuw mijn richting uit ! Ze passeert ons opnieuw, maar ik groet haar niet meer. Eén keer per dag vind ik voldoende, anders krijgen ze rare gedachten
Blijkbaar was dat dametje iets vergeten te zeggen tegen die gepensionneerde boer want even later komt ze terug de oprit afgereden en passeert ons opnieuw rakelings. Ik maak daar geen probleem van en zet mijn wandeling verder.
Maar dit voorval blijft mij boeien. Die vriendelijke dame was dus iets vergeten te zeggen, maar wat
Eigenlijk zijn dat onze zaken niet, dus zal ik daar niet dieper op in gaan. Maar wat mij wel stoort, dat is dat dat dameke daarvoor speciaal haar auto keert en terug rijdt
Vroeger he, in de tijd dat de mensen zich nog verplaatsten met van die fietsen met een overgroot voorwiel zouden ze de moeite van het terug rijden niet gedaan hebben ! Ah neen, ze zouden hun gsm genomen hebben en de zaak mondeling geregeld hebben
Maar nu, in deze tijden van crisis kijken ze niet op een literke benzine. Ah neen, aan het eerste kruispunt keren ze gewoon weerom, alsof dat niks is.
Ik denk bij mezelf : " De mensen zijn dom geworden " en ik ga te voet verder, samen met mijn hondjes
Rapke, met foutje
ps : vind de fout in het verhaal en geef het antwoord oftewel via pb oftewel live in dit topic. Succes !!!
Wie echter denkt dat hij of zij niet over voldoende ducaten beschikt om Rapke uit te nodigen, ewel die mag zelfs alleen gaan
Maar nu komt het prozaatje, let dus goed op en zoek de fout
24 Januari 2011. Een stralende dag, uitermate geschikt voor een lange wandeling met de twee hondjes
We wandelen tevreden langs de landelijke weg die mijn huisje verbindt met de omliggende boerderijen. Het is vredig stil, geen zuchtje wind, eenvoudige zaligheid
Maar plots ... Uit de oprit van een villa van een gepensionneerde boer komt een auto achteruit gereden
De wagen draait mijn richting op. Aan het stuur een lieftallige jongedame van zo'n kleine 51 jaar
En dan gebeurt er iets raars ! Aan het kruispunt gekomen keert de auto, aarzelt even en komt opnieuw mijn richting uit ! Ze passeert ons opnieuw, maar ik groet haar niet meer. Eén keer per dag vind ik voldoende, anders krijgen ze rare gedachten
Blijkbaar was dat dametje iets vergeten te zeggen tegen die gepensionneerde boer want even later komt ze terug de oprit afgereden en passeert ons opnieuw rakelings. Ik maak daar geen probleem van en zet mijn wandeling verder.
Maar dit voorval blijft mij boeien. Die vriendelijke dame was dus iets vergeten te zeggen, maar wat
Eigenlijk zijn dat onze zaken niet, dus zal ik daar niet dieper op in gaan. Maar wat mij wel stoort, dat is dat dat dameke daarvoor speciaal haar auto keert en terug rijdt
Ik denk bij mezelf : " De mensen zijn dom geworden " en ik ga te voet verder, samen met mijn hondjes
Rapke, met foutje
ps : vind de fout in het verhaal en geef het antwoord oftewel via pb oftewel live in dit topic. Succes !!!
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Met dank voor uw deelname aan de wedstrijd beste YNA. U wordt persoonlijk op de hoogte gebracht indien u gewonnen hebt
Rapke, chef jury
Rapke, chef jury
Laatst gewijzigd door rapke op 24 jan 2011, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
De Japanners zeggen : Als er liefde is, zijn littekens van pokken even mooi als kuiltjes in de wang
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Bevallig groetend passeert ze mij rakelings, want het is een vriendelijke dame en 't is een smalle weg, Ik kijk het vehikel mijmerend na. Waarom mijmerend ? Dat weet ik zelf niet
Ze passeert ons opnieuw, maar ik groet haar niet meer. Eén keer per dag vind ik voldoende, anders krijgen ze rare gedachten
Rapke,maar ik groet haar niet meer,je hebt haar niet gegroet,maar je was aan het mijmeren,
volgens mij zit daar de fout
Grtj.. Assa
Ze passeert ons opnieuw, maar ik groet haar niet meer. Eén keer per dag vind ik voldoende, anders krijgen ze rare gedachten
Rapke,maar ik groet haar niet meer,je hebt haar niet gegroet,maar je was aan het mijmeren,
volgens mij zit daar de fout
Grtj.. Assa
Groetjes van assa
-
Met dank voor uw deelname aan de wedstrijd beste ASSA. U wordt persoonlijk op de hoogte gebracht indien u gewonnen hebt.
Rapke, chef jury
Rapke, chef jury
-
Bomi - Lid geworden op: 09 aug 2002, 20:54
-
-
Goede halvevoormiddag,
Heb rapke zijn verhaal gelezen, eerste gedacht dE GSM in
de verkeerde tijd.
Ook Assa heeft gelijk rapke groet niet ( boerenkinkel ) het
is de dame die groet.
Wat mij stoort is de vraag of je wolken boven Spanje kan zien
van ergens aan onze kust. Wij leunen toch tegen Frankrijk.
Succes voor degene die meemag.
bomi
-
Goede halvevoormiddag,
Heb rapke zijn verhaal gelezen, eerste gedacht dE GSM in
de verkeerde tijd.
Ook Assa heeft gelijk rapke groet niet ( boerenkinkel ) het
is de dame die groet.
Succes voor degene die meemag.
bomi
Dankbaar met het verleden, je blik open voor het heden!
-
bo'ke - Lid geworden op: 28 apr 2007, 19:47
Een goeie namiddag
pauze ....
neske schreef :Bo'ke gij gaat dat toch niet helpen betalen zeker???
- van horen zeggen -
'De prijzen kosten massa geld,'
heeft rapke in ’t dorp gemeld.
De goedhartige pastoor
treedt nu op als sponsor.
Bij winst krijgt de winnaar :
'Het genoegen van euforie!'.
Zo’n attentie is niet eetbaar
maar je wordt bedolven onder sympathie.
van horen zeggen ....
bo’ke

neske schreef :Bo'ke gij gaat dat toch niet helpen betalen zeker???
- van horen zeggen -
'De prijzen kosten massa geld,'
heeft rapke in ’t dorp gemeld.
De goedhartige pastoor
treedt nu op als sponsor.
Bij winst krijgt de winnaar :
'Het genoegen van euforie!'.
Zo’n attentie is niet eetbaar
maar je wordt bedolven onder sympathie.
van horen zeggen ....
bo’ke
'zalig druk' heb ik het en ik geniet ervan
'zalig genieten'
.
'zalig genieten'
.
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Hallo,Bo'ke,Rapke en vrienden
Rapkes Verhaal nog eens gelezen,daar klopt iets niet,allé meer dan iets
wat mij opgevallen is,Rapke schrijft langs zijn huis van,omliggende boerderijen,maar die wagen komt van de oprit van een villa,
nog wel van een gepensionneerde boer,bij mijn weten blijft een boer op zijn boerderij zolang hij kan,gaat zeker in geen villa gaan wonen,denk ik zo
Groetjes.. Assa
ps:Bo'ke ik denk dat de winnaar moet betalen,nog wel met ducaten
Rapke en Bo'ke,Blz 1000 ik ben eens gaan piepen bij de eerste blz
Rapkes Verhaal nog eens gelezen,daar klopt iets niet,allé meer dan iets
wat mij opgevallen is,Rapke schrijft langs zijn huis van,omliggende boerderijen,maar die wagen komt van de oprit van een villa,
nog wel van een gepensionneerde boer,bij mijn weten blijft een boer op zijn boerderij zolang hij kan,gaat zeker in geen villa gaan wonen,denk ik zo
Groetjes.. Assa
ps:Bo'ke ik denk dat de winnaar moet betalen,nog wel met ducaten
Rapke en Bo'ke,Blz 1000 ik ben eens gaan piepen bij de eerste blz
Groetjes van assa
-
Een goeie avond gewenst
Ja, ik had het gedacht he, pffff
ten eerste : ik heb duidelijk gezegd wat de te winnen prijs is ! Scroll ne keer
ten tweede : om te winnen moet ge tussen de lijntjes kunnen lezen. Niet bepaald één van jullie beste eigenschappen durf ik te beweren aangezien de oplossing nog niet gevonden is
ten derde : ge moet niet denken dat er weinig kandidaten zijn hoor
Ik heb zelfs al twee gele briefkaarten ontvangen, verschillende mails en ontelbare pb-tjes
ten vierde : Bo'ke mag niet meespelen want ze zit in de jury
ten vijfde : tot nu toe heeft er nog niemand het juiste antwoord gegeven, er is dus nog hoop
Rapke, benieuwd
Ja, ik had het gedacht he, pffff
ten eerste : ik heb duidelijk gezegd wat de te winnen prijs is ! Scroll ne keer
ten tweede : om te winnen moet ge tussen de lijntjes kunnen lezen. Niet bepaald één van jullie beste eigenschappen durf ik te beweren aangezien de oplossing nog niet gevonden is
ten derde : ge moet niet denken dat er weinig kandidaten zijn hoor
ten vierde : Bo'ke mag niet meespelen want ze zit in de jury
ten vijfde : tot nu toe heeft er nog niemand het juiste antwoord gegeven, er is dus nog hoop
Rapke, benieuwd
-
Bomi, is dit als deelname aan de wedstrijd bedoeld ?Bomi schreef:-
-
bomi
Rapke, wedstrijdleider