mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

10 jan 2012, 03:48

Hugie ik heb nog eens aan uw zwaantjes gedacht dat is zeker met soezendeeg en ermits dat iets is dat ge rolletjes moet maken en dan nadien een kleine opening om de slagroom erin te spuiten of de vanille in te doen.dat zal geen probleem zijn maar hoe het moet voor die zwanenhals moet ook wel kunnen ik denk ook fijne rolletjes aken en nadien in het onderste deel steken ( en als het niet goed gaat een beetje colle gebruiken :wink: :roll: :D )
Uw kleindochter heeft nogal plezier van u. ze zal daar later nog plezier van hebben als ze groot is en die herinneringen zal ze van genieten.Ik denk daar toch dikwijls aan dat ik grootouders gemist heb.Mijn ene grootmoeder was al overleden toen ik geboren was en de andere heb ik toch gekend tot mijn tien jaar en toch voelt ge daar herinnering aan. Ik denk dat mijn kleinkinderen ook nog wel veel aan mij zullen denken want ik speel ook veel met hen (allee nu zoveel niet meer omdat ze veel op de pc zitten )maar toch nog tussendoor spelen we wel nog; verleden zomer waren we bij de zoon van mijn zuster die een pingpong tafel heeft en alle kinderen hadden geen goesting meer om te spelen en mijn oudste kleinzoon kwam bij mij zo doodgewoon , bomma gaat ge eens met mij ping pong spelen , :D ik heb dat dan gedaan en direct waren de fotoapparaten daar he.
Op de schommel durf ik ook nog gaan zitten.
Ja ge ziet dat ik weer nachtdienst heb hé. Ik heb drie nachten doorgeslapen nà die drukke dagen van nieuwjaar , maar nu is de onderbreking er weer. Ik ga nu weer naar mijn bedje voor de laatste shift.
Hugie ik hoop dat het zal lukken voor de zwaantjes want dat is wel lekker hé.
Ik zou graag eens appelbegniers bakken , misschien woensdag als Tim komt.

Slaap maar rustig verder en tot later
gerarda

uw klei

gerarda

10 jan 2012, 14:39

Hugie moest ge nog geen tijd gehad hebben , uw zwaantjes staan bij koken .be

groetjes gerarda

Bout1

10 jan 2012, 21:57

Ik heb vroeger wel gebakken; wafels, cakes, speculaas, heel veel pannenkoeken :) .
Maar momenteel heb ik liever iets hartigs, geen zoet meer.
Ovenschotels bv. vind ik heel lekker.
Die "zwaantjes" heb ik ooit gekocht, nooit zelf gemaakt, daar ben ik niet handig genoeg voor, vrees ik :oops: .

gerarda

10 jan 2012, 22:04

Ik heb dikwijls cakes gebakken nu de laatste tijd al enkele malen een chocoladecake omdat iedereen het hier graag eet. Koken deed ik vroeger niet graag ,maar nu dat ik hier veel alleen zit wil ik wel eens in de kookboek snuffelen en iets proberen. maar deze week ga ik toch ook wel eens appelbeigniers bakken.

Maar zoals ik op de andere topic schreef, ik ben voor het ogenblik nogal erg moe en heb voor weinig goesting. waarschijnlijk dat weer.

Bout ik hoop dat het met u goed gaat. ook wat rust nà die dagen :roll:

Groetjes Gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 11 jan 2012, 04:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Hugie12

11 jan 2012, 00:13

Bout1 schreef:Ik heb vroeger wel gebakken; wafels, cakes, speculaas, heel veel pannenkoeken :) .
Maar momenteel heb ik liever iets hartigs, geen zoet meer.
Ovenschotels bv. vind ik heel lekker.
Die "zwaantjes" heb ik ooit gekocht, nooit zelf gemaakt, daar ben ik niet handig genoeg voor, vrees ik :oops: .
Heb ze wel al gemaakt;is zoals soesendeeg ;maar weet de verhoudingen niet meer en de baktijd ,de vleugels is het kapje dat je eraf snijt en de hals bak je appart :lol:
Gerarda ga eens kijken op koken.be en inderdaad nog geen tijd gemaakt om verder te zoeken.Deze morgen weer naar de kine en daarna lint halen voor deover gordeijnen die ik al van voor nieuwjaar moest maken:heb me dan maar nieuw gordijntjes bij gekocht :lol: :lol: die zijn maar halve ,dus daar moet ik niets aan doen...........lui zweet is rap gereed he!!!!!
In de namiddag mijn papieren op orde gebracht en boven in de kast gaan zetten;
Nu morgen de terrarium uitkuisen,mijn slang is van zondag dood! 15 jaar had ik ze en nu stom aan haar einde gekomen,een tak op haar gevallen!
Zondag ook een breimachien gaan halen aan het zeetje,moet dat weer opnieuw leren :oops: Maar zo blijven we in gang he.
Kun je nu al wat beter slapen ? Maar dat je altijd zo vlug moe bent ;zou je dat niet een keer tegen de dokter zeggen ? IJzer tekort ? Want je zult niet al te goed eten zeker,je zit nu alleen aan de tafel ,versta dat hoor ,in de tijd dat opperhoofd nog ging werken at ik ook bijna niet in de dag.
Allee ben er mee weg ,ga eens naar de site kijken van koken.Tot morgen en een goede nachtrust!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

11 jan 2012, 04:02

Hugie bedankt voor uw bezorgdheid maar de reden dat ik vermoeid ben is eerder omdat ik te goed eet; Ik moet feitelijk opletten met sausen en vet omdat ik gevoelig ben aan migraine. En nu dat mijn kleinzoon een week bij mij geweest is om te eten en de woensdag ook komt tracht ik iets goed te maken voor hem en eet er natuurlijk ook van en ik zal dus moeten meer opletten voor mijn migraine.Mijn man kookte en hield daar rekening mee maar ikzelf zal het nog moeten leren.
Ik heb juist een perdolan genomen en een motilium en ga nu weer naar bed .Maar ik tracht toch niet te veel medikamenten te nemen en zal een beetje op mijn eten letten. daarbij met dit slecht weer ga ik niet buiten en hier altijd binnenzitten maakt u ook slaperig hé.

Groetjes Gerarda

falcon1

12 jan 2012, 19:47

Lieve Gerarda,

het koken en bakken gaat je precies goed af!
Maar het is toch fijner dat je niet alleen moet eten hé...
Wat die vermoeidheid betreft, het zou inderdaad aan het vette eten kunnen liggen, maar als het te lang durt zou ik toch even langs de dokter gaan. Het zou inderdaad kunnen zoals Hughie zegt een ijzer of vitaminentekort kunnen zijn, an dan is dat snel verholpen.
Migraine is heel vervelend... heb het ook bij Helana geschreven. En omdat hoofdpijn gepaard gaat met een overgeefgevoel gebbruikte ik Perdolan suppo's. Heel effectief en je maag werd er niet extra door belast...

Hughie, oeie, je slang overleden, en je had die al zo lang... zal wel erg zijn.
Het is wel goddellijk hoe je over je kleinkind schrijft en hoe je er mee omgaat!
En een breimachine gekocht hier aan het zeetje? Heb je het vroeger nog gedaan? Een Passap veronderstel ik. Mijn (overleden) zus heeft het gans haar leven gedaan om een centje bij te verdienen...

Alé, ik ga jullie beiden nog een fijne avond en rustige nacht wensen....

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

13 jan 2012, 18:05

Gerarda,
Ik kom nog even kijken, je hebt het druk met het kokerellen
en bakken, amuseer je maar ook met de "leerling kokjes"
Eenmens moet zich met iets bezighouden :wink:

Liev groetjes,
Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

13 jan 2012, 21:28

Lieve Gerarda,

we komen je nog een rustige nacht wensen...

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

14 jan 2012, 01:28

Hallo Gerarda;
Ben er weer,kon gisteren niet;opperhoofd heeft er lang opgezeten (op de pc :lol: ) En daarna was ik te moe ,woensdag heb ik negen choco moeskes gemaakt om mee te nemen naar de kinesist ,was verjaard he.met nieuwjaar had ik toostjes mee en een fles kinderchampagne! Vind dat plezant en zal ze eens leren om ook een efforke te doen als er wat gebeurd!!!!!!Dirk de kinesist zei "zal u moeten ontslaan,want jij maakt ons dik!"Heb gezegt dat hij het niet moest eten he,wat jij? Maar het ging er goed binnen........hij heeft zelfs mijn potjes afgewassen hahahahaha
De zwaantjes zijn gevonden,dank je wel.
Ben vandaag in gang geschoten met de overgordijnen,nu morgen stikken en dan strijken en ze zullen 's avonds wel hangen! Of opperhoofd wil naar de macro......brrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil: Hij haalt daar zijn broeken en eer hij een goeie heeft!!!!!!!!!ondertussen heb ik de hele winkel leeg gekocht.Zijn maat is er niet tussen,dan blijft hij dat bezien of de maten gaan veranderen voor hem......Hij sprak ook van schoenen bij brantano;maar daar gaat hij wel alleen voor zulle (is het zelfde liedje)
Hoop dat je zinnen weer een beetje verzet zijn en mssn tot morgen;want dan zijn de kinderen er tot zondagavond.DAN VIEREN WE ONZE VERJAARDAG !!!!!!
een dikke kus en ben ermee weg. SLAAP LEKKER

gerarda

14 jan 2012, 06:48

Hallo Hugie, HARTELIJK GEFELICITEERD met uw verjaardag.
Ik zie dat ge de nachtdienst alleen hebt moeten doen. jaja ik schrok deze morgen toen ik naar mijn uurwerk keek dat ik de nacht doorgeslapen heb.
Hugie wat de mannen betrefd is het overal zo hoor. Ik ging eerst alleen naar de winkels als Marc iets nodig had en dan zei ik nu kunt ge naar deze winkel gaan om uw goesting te vinden.maar ik moest wel nog mee gaan want het zou wel niet de juiste maat geweest zijn waar hij mee thuis kwam. Ik heb vroeger zelf veel broeken gemaakt voor hem en dan zei hij wel dat hij zich daar het best mee voelde maar ja er werd eerst gepast en dan kon hij zeggen hoe hij het best aanvoelde. :roll:
Ik ben gisteren eens naar de stad geweest om een boek over de computer. Ik had al een gekocht maar niet interessant en nu heb ik deze gekocht van computeren na 50 van Pascal Vinck.
Ik heb heel goed kunnen werken met mijn eerste pc de xp en dan heb ik een tijdje de vista gehad en ik heb hem snel weggedaan omdat er altijd problemen waren en nu de windows 7 zijn er veel dingen dat ik er niet kan mee doen en nu weet ik dat ik niet de volledige microsoft heb e dinsdag komt die man van de winkel hem volledig plaatsen en terwijl naar de printer kijken waar iets aan mankeert.Mijn zoon zou dit allemaal kunnen doen maar hij heeft daar te weinig tijd voor en het moet rap gaan van mij. :wink: Ja als hij komt willen de kinderen meekomen en dan kan ik mijn gedachten daar niet opzetten om iets te vragen . Moest hij weten dat ik die man gevraagd heb zou hij kwaad zijn hahaha.
Ik heb gisteren eens appelbegnets voor mij alleen gemaakt omdat ik het eerst eens wilde proberen omdat het al lang geleden was dat ik het gedaan had. Ze waren goed maar ik had liever wat zuurder appels gehad. De jonathan is wel goed maar ik denk dat de boscoop misschien beter zou zijn.
Ik ben dus klaar voor de bende :roll:

Hugie ik wens u een heel plezant weekend samen met de kindjes en met Duck en hoop dat het opperhoofd kleren en schoenen gevonden heeft

Groetjes en kusjes voor uw verjaardag Gerarda Afbeelding

Oma-C

14 jan 2012, 13:14

Dag jarige Hugie :)
Afbeelding
Van harte een fijne verjaardag gewenst.

Oma-C :wink:

Gerarda, een fijn weekend ook voor jou :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

14 jan 2012, 16:00

Beste Hugie,

wel enkele dagen te laat maar daarom nzeker even hard gemeend...

Proficiat met je verjaardag en vier dat morgen maar eens goed met de familie...

Afbeelding

Dikke verjaardagsknuff,

Veertje & Rudy

Hugie12

15 jan 2012, 01:34

Afbeelding

vuor de verjaardag wensen :lol:

Kom hier vertellen dat mijn eendjes goed gelukt zijn!!!!!Probeer morgen een foto te maken en hier te zetten.
Lees dat je goed geslapen heb Gerarda;ben blij.Is teken dat we je er door halen!
Heb gezegt dat mijn overgordijnen nog moeten gemaakt worden he; :twisted: naaimachienen kapot!
Enfin is het derde na nieuwjaar,dus zal het laatste zijn zeker?
Eerst de boiler onder de wasbak=is nu nieuwe;dan mijn gsm , en nu mijn naaimachien :roll: :roll: :roll: alle goei dingen bestaan uit 3 he
Zou anders niet weten waar ik mijn zieken uitkering moet aan opdoen!!!!!!(als ik mijn medikatie haal is het op)
De kinderen zijn er en Yunna heeft haar pakjes reeds open gedaan;moet nu nog ballonnen blazen en haar kroon verven!Opperhooft wou het niet doen.Ze is zoals oma verkikkert op de regenboog en dus heb ik zo'n kroon gemaakt;maar zonder verf.Zodus ga ik je laten en beginnen te verven!!!!!Opperhoofd is morgen weg naar vogelverkoop;dus Hugie moet extra vroeg opstaan!!!!!!
Saluutjes en dikke kus:en hopelijk goede nachtrust!
:oops:

Hugie12

15 jan 2012, 20:22

AfbeeldingAfbeelding
Gerarda,zoals belooft hier mijn eendjes;heb wel de creme fraise niet gespoten ,maar met de lepel erin gedaan!
Ben vandaag op en opperhoofd had al de afwas (eens) gedaan ......... :lol:
en dan wil ik niets meer vuil maken he.
Heb je goed geslapen en hoe was je dag?Ben je naar de zoon geweest?
Groetjes