Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

04 apr 2012, 07:01

Lieve Helena,

we komen een goede morgen en een fijne dag wensen.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

04 apr 2012, 10:19

fijn dat je zo vroeg al even tijd maakt om me een mooie dag te wensen
ben tenslotte toch in slaap gevallen en als het niet was dat ik weet dat het niet kan, ik zou geloven dat Hugo me vannacht is komen opzoeken, zo echt leek zijn nabijheid

straks komt ons dochter me halen om tot vrijdagavond bij haar te blijven

Oma-C

04 apr 2012, 13:11

falcon ik kan je niet verbeteren, jij klopt nagels met koppen :)

Juist Helena,
Je bent niet alleen, wij zijn hier allemaal om een schouder
en een luisterend oor te bieden, maar méér kunnen we niet, :?
Er zijn zoveel mensen die erdoor geraakt zijn, en ik verzeker je
ze (we) hebben allemaal in het zelfde schuitje gezeten!
Moeilijke ogenblikken komen en gaan, trek je op aan de
goeie momenten, en weet dat je genoeg kracht krijgt
om te dragen wat nodig is... makkelijk is anders dat is waar...:oops:

Ik zei tegen mezelf altijd als een ander dat kan moet ik dat ook kunnen.
Een beetje pep-talk en hier en daar een pep-briefje hangen
gaven ook steun... :?
Aan de badkamerspiegel hing bij mij:"VOORUIT! JE KAN HET!!!"
en soms kon ik er zelf eens mee lachen. :)
Maar alles helpt hoor, niet in een putje gaan zitten... :roll: :oops:
Er zijn ook mensen zonder kinderen en weinig familie en die
moeten ook verder.;
Ik schrijf het mss een beetje cru of stout maar mij hebben ze
zo ook "wakker gemaakt" Het leven moet verder, en ja het lukt
Moeilijk gaat ook, en sorry hoor, ik bedoel het goed (en je kent
me al genoeg om te weten dat ik je helemaal niet wil kwetsen hé) :oops:

Een lieve knuffel en hééél veel sterkte,
Ja, "JE KAN HET" zeker weten :? :wink:

Groetjes, ook aan de anderen op deze topic
Oma C. :wink:

gerarda

04 apr 2012, 15:14

Bedankt Lieve Oma-C Heel zeker dat ik weet dat ge het goed meent. En alles wat ge zegt is waar,maar toch raar dat we er allemaal een beetje door zitten . Ik denk toch vaak dat de natuur over ons waakt maar geen wonderen kan doen. Ik sta nog met mijn twee voeten op de grond en ik weet dat het niet kan zoals in de sprookjes. Het is zeker goed dat we hier met mensen zoals u en Rudy die ons hun ervaring kunnen mededelen zodat we weten dat we er nog heel ons leven mee zullen gaan slapen en mee opstaan.
En dan hebben we nog andere mensen zoals reline en Hugie die ons ook een duwtje geven om er ons weer boven te helpen.
En zelfs Helena die het ook niet ziet zitten en ook komt troosten.Ik moet haar bewonderen , zo twee dierbaren verloren op zo een korte tijd.

dank allemaal

Groetjes Gerarda

falcon1

04 apr 2012, 20:12

Lieve Helena,

fijn dat je Hugo's aanwezigheid hebt gevoeld. Veertje en ik hebben dat ook dikwijls meegemaakt. Nu spreken we er soms nog over. Maar het eerste jaar zijn er bij ons dingen gebeurd die je aan niemand kan vertellen!
We hopen dat je het nog dikwijls mag ervaren!
Het is inderdaad zoals Oma-C zegt, je moet soms jezelf al eens oppeppen. Het zal niet elke dag even gemakkelijk zijn. Maar je zal stilaan leren om met dit alles te leren leven (al geloof je er nu nog niet in...)

Gerarda, ja, een mens wordt door de natuur gedragen... maar zoals de natuur het momenteel laat afweten werkt het natuurlijk ook op het gemoed van iedereen... zeker niet aanmoedigend om iets te ondernemen. Hopelijk wordt het snel weer beter....

We wensen jullie allemaal nog een fijne avond en zeker een rustige nacht!

Liefs,

Veertje & Rudy

reline

04 apr 2012, 20:30

Ik kom jullie een hele dikke warme knuffel geven.....
Ik weet het...ben er momenteel niet vaak....ik probeer bij te lezen, maar ik zit momenteel heel druk en de gezondheid zit ook niet mee, maar ik sla me erdoor hoor...maak je geen zorgen.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe om, als het even heel moeilijk zit, er terug bovenop te geraken!!
Jullie voelen de steun van boven ook hé!!

Veel liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

05 apr 2012, 13:32

Lieve Helena,

ik hoop dat je je zinnen wat kan verzetten bij je dochter...

We wensen je nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

05 apr 2012, 20:16

Ik hoop ook dat helena een beetje kan ontspannen
dit weekend,:roll: na de paasdagen is ze terug, en hopelijk
een beetje opgepept, 't is moeilijk allemaal: zeker wel...
Men veegt geen 30-of 40 of meer jaren uit een mensenleven natuurlijk :roll:
Ik wens iedereen die het kan gebruiken: veel moed
en fijne paasdagen :)

Hier zijn ze vandaag begonnen aan de raamwerken, :oops:
pppff brengt dat stof mee...8O amaai!!

Lieve groetjes aan allen de forumvrienden en tot ...
Oma-C.
Laatst gewijzigd door Oma-C op 07 apr 2012, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.

reline

06 apr 2012, 20:41

Lieve vrienden..ik schreef een bericht voor jullie allemaal bij Gerarda..

Helena....ik hoop dat de zon je vandaag goed gedaan heeft!!

En wat mag je al met je hand?

Een dikke knuffel voor allemaal, Liefs, Reline

falcon1

07 apr 2012, 18:26

Lieve Helena, we wensen jou en alle andere forumvrienden nog fijne Paasdagen..

Afbeelding

Veertje & Rudy

Helena van Troje

07 apr 2012, 19:39

hier ben ik dan terug

kleindochter heeft me ingewijd in het qwertytoetsenbord en op weg gezet met windows en explorer,man, 11 jaar en dat maakt al power point presentaties...
verder heb ik van haar een heel mooi compliment gekregen:
ik vond dat ik niet de goede grootmoeder was omdat ik niet wegging met de kinderen, dat hoefde niet van haar, er zijn gewoon was al genoeg! mijn hart is er nog warm van

Lieve mensen allemaal,

ik ben van gisteravond weer thuis. de globetrotters zijn met de kindjes en hun huisje op wielen richting zon vertrokken. het heeft me deugd gedaan weer eens voor zes mensen te mogen koken, aan tafel met een hoop volk, genoten van de fijne attenties van dochter en schoonzoon, de soms natte, soms plakkerige zoentjes van hun kroost, bemiddelen bij kleine kibbelpartijtjes, mij wegwijs laten maken in computerspelletjes, in één woord ik herleefde zowaar
vandaag ben ik bloemetjes gaan kopen met de oudste de hele dag, we hebben onderweg een hapje gegeten, het was heel fijn

oudste wou me plagen en vond dat ik het goed deed in mijn eentje "moeke je bent een sterke vrouw! een straffe madam!" wist hij te zeggen, aheum, behalve de keren dan dat ik in zak en as zit......

jongste heeft zijn schouder gekneusd bij een val met de fiets hier in de stad en heeft uiteraard schoon gezwegen tot hij nu een stuk beter is, maar nog niet kan fietsen en ook niet met de auto rijden, jamaar zeg!!!!! bij dezen honderd maal dank aan de toffe kasseien in onze binnenstad, waar dan ook nog de nodige fijne zand en grint afkomt zodat het levensgevaarlijk aan het worden is om te fietsen in Mechelen die schone.onze burgervader mag van mij voor zijn straf heel de eeuwigheid op een fiets zonder vering rondrijden.....

ik wens jullie allemaal een heel fijn paasweekend!

falcon1

07 apr 2012, 22:02

Lieve Helena,

eerst en vooral zeggen dat ik genoten heb van je berichtje!
Want het is toch altijd effe hart vasthouden als je er even niet weest bent....

Gelukkig dat je je weer heel nuttig hebt kunnen maken bij de kleinkinderen... maar er zijn wel enkele generatiekloven hé :lol:. Alhoewel....

Hopelijk heb je nu toch even kunnen ervaren hoe belangrijk je toch nog bent voor je kinderen en kleinkinderen...
En wat er ook nog moge misgaan, moeilijke momenten, we vinden er wel een oplossing voor!
Maar geloof me... je staat er niet alleen voor!

We wensen je nog fijne paasdagen en je mag/(moet) ons zeker op de hoogte houden van je "gemoedstoestand"... al is het maar in enkele woordjes :wink:

Nog een dikke nachtknuff,

Veertje & Rudy

gerarda

08 apr 2012, 09:57

Helena van Troje schreef:hier ben ik dan terug

kleindochter heeft me ingewijd in het qwertytoetsenbord en op weg gezet met windows en explorer,man, 11 jaar en dat maakt al power point presentaties...
verder heb ik van haar een heel mooi compliment gekregen:
ik vond dat ik niet de goede grootmoeder was omdat ik niet wegging met de kinderen, dat hoefde niet van haar, er zijn gewoon was al genoeg! mijn hart is er nog warm van

Lieve mensen allemaal,

ik ben van gisteravond weer thuis. de globetrotters zijn met de kindjes en hun huisje op wielen richting zon vertrokken. het heeft me deugd gedaan weer eens voor zes mensen te mogen koken, aan tafel met een hoop volk, genoten van de fijne attenties van dochter en schoonzoon, de soms natte, soms plakkerige zoentjes van hun kroost, bemiddelen bij kleine kibbelpartijtjes, mij wegwijs laten maken in computerspelletjes, in één woord ik herleefde zowaar
vandaag ben ik bloemetjes gaan kopen met de oudste de hele dag, we hebben onderweg een hapje gegeten, het was heel fijn

oudste wou me plagen en vond dat ik het goed deed in mijn eentje "moeke je bent een sterke vrouw! een straffe madam!" wist hij te zeggen, aheum, behalve de keren dan dat ik in zak en as zit......

jongste heeft zijn schouder gekneusd bij een val met de fiets hier in de stad en heeft uiteraard schoon gezwegen tot hij nu een stuk beter is, maar nog niet kan fietsen en ook niet met de auto rijden, jamaar zeg!!!!! bij dezen honderd maal dank aan de toffe kasseien in onze binnenstad, waar dan ook nog de nodige fijne zand en grint afkomt zodat het levensgevaarlijk aan het worden is om te fietsen in Mechelen die schone.onze burgervader mag van mij voor zijn straf heel de eeuwigheid op een fiets zonder vering rondrijden.....

ik wens jullie allemaal een heel fijn paasweekend!
Helena ik hoor u graag vertellen dat ge plezier hebt van uw kleinkinderen.
Zo is het gelukkig bij mij ook, en dat is de reden dat ik het hier kan volhouden. Had ik de kinderen niet gehad zou het voor mij hier ook niet meer leefbaar zijn.
En dan heb ik nog de kinderen van mijn zuster ook die zo lief zijn met mij.

Helena geniet er maar zoveel mogelijk van. En tussendoor ons ween uurtje.dat hebt gij waarschijnlijk ook wel hé

groetjes Gerarda

Groetjes Gerarda

reline

08 apr 2012, 10:45

Helena...

Ik wens je een Zalige Pasen toe!

Ik heb met veel plezier gelezen hoe je genoten hebt van de kleinkinderen....genoten van al wat je kan verdenken....

En dan je kleinzoontje dat zijn pijn verbeet na die valparteijen je niet ongerust wou maken!
bij dezen honderd maal dank aan de toffe kasseien in onze binnenstad, waar dan ook nog de nodige fijne zand en grint afkomt zodat het levensgevaarlijk aan het worden is om te fietsen in Mechelen die schone.onze burgervader mag van mij voor zijn straf heel de eeuwigheid op een fiets zonder vering rondrijden.....
Je hebt gelijk....ik ken Mechelen een beetje en de laatste jaren is het er een heuse bouwwerf.....en die kasseien...als het nat is, is het nog erger....

Liefs, Reline

Oma-C

08 apr 2012, 11:49

Dag Helena, Een Zalig Pasweekend gewenst ,
hopelijk verloopt het goed en fijn, zonder pijn en reveel verdriet.
Afbeelding
Aan de overig topicvrienden ook een aangnaam en fijn
paasweekend gewenst :wink:
Blijf (of wordt) gezond, en probeer niet teveel te piekeren..

Aan allen lieve groetjes en tot later.
Oma-C.