Legerdienst te TURNHOUT klas 1965-1966 vanaf 1APRIL

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

piket

07 jan 2014, 14:36

Ik zou graag wat foto's willen posten van de opleiding in het OCNR 3 te
Turnhout en op Tielen heide (zeer beruchte heide)daar zijn er veel gesneuveld :lol: :lol: :lol: :lol:

Het vast houden van een FAL ons lief tijdens de legerdienst daar gingen wij mee slapen :evil: :evil: :evil: Afbeelding

Na gedane arbeid is en was het tijd om te rusten
:D :D :D Afbeeldingik ben wat( vroeg geweest om te rusten het komt nu Afbeelding
En dan zeker niet vergeten het stof te gaan doorspoelen in een plaatselijk cafe :lol: :lol: :lol: Afbeelding
Wie is er binnen gegaan te Turnhout op een april 1965 in de vierde compagnie later staff.compagnie met als einde maart 1966,ik was toen voerder van majoor Colin,allee mannen waar zitten jullie,
mira

07 jan 2014, 16:26

piket

Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 14:47

Trouwens tijdens onze opleiding leerde men ons ook met de wagen rijden :?: :?: :?: ge moet u niet voorstellen dat het er waren met een servostuur dat kende men daar niet :evil: :evil: :evil:
Ik heb het geluk gehad dat mijn hoofd bezigheden er uit bestonden om rond te toeren met een Majoor :lol: :lol: :lol: :lol: Mijn opleiding was meer gericht op een MINERVA Afbeelding
Als ook kon er af en toe eens gelachen worden EHBO :D :D :D AfbeeldingEEN plezier van de opleiders was ons laten wachtlopen op de FRAC dat was de plaats waar men rijles kreeg :twisted: :twisted: Afbeelding
mira

07 jan 2014, 16:32

piket

Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 15:00

Met het leger naar LOURDES in 1965

Tijdens onze opleiding hadden wij de kans om naar LOURDES te gaan met een paar van het OCNR3 hebben wij deze trip mee gedaan :D :D :D
Afbeelding

Het is een mooie omgeving enkele sfeer beelden
Afbeelding

Vier belgen en een IERSE soldaat met nog wat beelden van de omgeving
Afbeelding

Een samenkomst van 45.000 soldaten van alle landen men moest maar zorgen dat men niet verloren liep :idea: :idea: :wink:
Afbeelding

De laatste dagen zijn ingezet :D :) :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
mira

07 jan 2014, 16:43

Piket, als je nog dingen wil toevoegen in verband met jouw legerdienst, klik dan op "Nieuw antwoord" en niet op Nieuw onderwerp.

Telkens een nieuw topic openen hoeft niet en op deze manier blijft alles trouwens overzichtelijker :wink:

moderator mira

pomponneke

08 jan 2014, 14:49

Hallo Piket, eindelijk iemand gevonden van mijn klasse. Ik ben op 1 april 1965 binnengegaan in Turnhout kazerne majoor Blairon. Tielen heide ken ik nog op mijn duimpje, wreed afgezien daar. Ik ben maar een maand verbleven in Turnhout en dan kon ik vertrekken naar Duitsland/Neheim. Ik heb daar mijn (zatte) term uitgedaan als haarkapper. Misschien bent U ook daar gekazerneerd geweest. Laat eens een antwoord.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid