Legerdienst te TURNHOUT klas 1965-1966 vanaf 1APRIL
-
piket - Lid geworden op: 20 jan 2008, 18:33
Ik zou graag wat foto's willen posten van de opleiding in het OCNR 3 te
Turnhout en op Tielen heide (zeer beruchte heide)daar zijn er veel gesneuveld
Het vast houden van een FAL ons lief tijdens de legerdienst daar gingen wij mee slapen

Na gedane arbeid is en was het tijd om te rusten
ik ben wat( vroeg geweest om te rusten het komt nu 
En dan zeker niet vergeten het stof te gaan doorspoelen in een plaatselijk cafe

Turnhout en op Tielen heide (zeer beruchte heide)daar zijn er veel gesneuveld
Het vast houden van een FAL ons lief tijdens de legerdienst daar gingen wij mee slapen

Na gedane arbeid is en was het tijd om te rusten
ik ben wat( vroeg geweest om te rusten het komt nu 
En dan zeker niet vergeten het stof te gaan doorspoelen in een plaatselijk cafe

Wie is er binnen gegaan te Turnhout op een april 1965 in de vierde compagnie later staff.compagnie met als einde maart 1966,ik was toen voerder van majoor Colin,allee mannen waar zitten jullie,
-
mira
piket
Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 14:47
Trouwens tijdens onze opleiding leerde men ons ook met de wagen rijden
ge moet u niet voorstellen dat het er waren met een servostuur dat kende men daar niet
Ik heb het geluk gehad dat mijn hoofd bezigheden er uit bestonden om rond te toeren met een Majoor
Mijn opleiding was meer gericht op een MINERVA 
Als ook kon er af en toe eens gelachen worden EHBO
EEN plezier van de opleiders was ons laten wachtlopen op de FRAC dat was de plaats waar men rijles kreeg

Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 14:47
Trouwens tijdens onze opleiding leerde men ons ook met de wagen rijden
Ik heb het geluk gehad dat mijn hoofd bezigheden er uit bestonden om rond te toeren met een Majoor

Als ook kon er af en toe eens gelachen worden EHBO
EEN plezier van de opleiders was ons laten wachtlopen op de FRAC dat was de plaats waar men rijles kreeg 
-
mira
piket
Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 15:00
Met het leger naar LOURDES in 1965
Tijdens onze opleiding hadden wij de kans om naar LOURDES te gaan met een paar van het OCNR3 hebben wij deze trip mee gedaan

Het is een mooie omgeving enkele sfeer beelden

Vier belgen en een IERSE soldaat met nog wat beelden van de omgeving

Een samenkomst van 45.000 soldaten van alle landen men moest maar zorgen dat men niet verloren liep

De laatste dagen zijn ingezet

Geplaatst: Di 07 Jan 2014, 15:00
Met het leger naar LOURDES in 1965
Tijdens onze opleiding hadden wij de kans om naar LOURDES te gaan met een paar van het OCNR3 hebben wij deze trip mee gedaan

Het is een mooie omgeving enkele sfeer beelden

Vier belgen en een IERSE soldaat met nog wat beelden van de omgeving

Een samenkomst van 45.000 soldaten van alle landen men moest maar zorgen dat men niet verloren liep

De laatste dagen zijn ingezet

-
mira
Piket, als je nog dingen wil toevoegen in verband met jouw legerdienst, klik dan op "Nieuw antwoord" en niet op Nieuw onderwerp.
Telkens een nieuw topic openen hoeft niet en op deze manier blijft alles trouwens overzichtelijker
moderator mira
Telkens een nieuw topic openen hoeft niet en op deze manier blijft alles trouwens overzichtelijker
moderator mira
-
pomponneke - Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Hallo Piket, eindelijk iemand gevonden van mijn klasse. Ik ben op 1 april 1965 binnengegaan in Turnhout kazerne majoor Blairon. Tielen heide ken ik nog op mijn duimpje, wreed afgezien daar. Ik ben maar een maand verbleven in Turnhout en dan kon ik vertrekken naar Duitsland/Neheim. Ik heb daar mijn (zatte) term uitgedaan als haarkapper. Misschien bent U ook daar gekazerneerd geweest. Laat eens een antwoord.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid