1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sonneke44

22 feb 2008, 11:40

Hoi Emteeke,

Hier is de foto waar we het in ons telefoongesprek over hadden. Je hebt gelijk hoor. John heeft inderdaad een baardje maar met dat blonde haar valt dat haast niet op he.

Afbeelding

groetjes, sonneke

Emteechauffeurke

22 feb 2008, 12:48

sonneke44 schreef:Hoi Emteeke,

Hier is de foto waar we het in ons telefoongesprek over hadden. Je hebt gelijk hoor. John heeft inderdaad een baardje maar met dat blonde haar valt dat haast niet op he.

Afbeelding

groetjes, sonneke
Hoikes,

Yeppekes da is 'm, diene zworf daar ook op den MT rond,awel ik heb daar nog een verhaaltsje van zie!!
Die kon naar mijn oordeel niet uitstaan dat wij als miliciens met die schoon nieuw MANs reden, volgens zijn filosofie moesten wij met den Bedford rondcrossen...maar wij waren gevormd in Heverlee voor die MANs en dus niet voor die naftzuiperkes, amai want da konden die ze! Mijn elleboog heeft nog een blauw plek !! :? :? van die efkes te bezigen!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

lukakobe

22 feb 2008, 17:16

Emteeke, die chef op de Plaats , was dat niet een zekere Chef Bonte?

Groetjes

Emteechauffeurke

22 feb 2008, 17:23

lukakobe schreef:Emteeke, die chef op de Plaats , was dat niet een zekere Chef Bonte?

Groetjes
Hoikes,

Nu je die naam noemt ben ik er zeker van dat die naam juist is idd. hij droeg altijd een donkere bril!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

22 feb 2008, 17:25

danys schreef:ter informatie : interessante site (wel in het Duits)

www.relikte.com

Groeten,

Dany

Hoi Danys,

Idd. een intressante site!! Veel info!!Alvast dank!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

24 feb 2008, 13:25

Hallokes allemaal,

een tijdje terug waren mij enkele anekdotes ter hore gekomen over voorvallen die men zonder bepaalde mensen te viseren het vermelden waard zijn! :P :P zo doet het verhaal de over een generator waar een milicien verwoede pogingen deed om dat ding aan de praat te krijgen. Op een gegeven ogenblik ging hij een Adj. van dat feit op hoogte brengen..die resoluut voorstelde om dan maar een Magirus te mobilseren en via een trekkabel een poging te doen!!Ja, echt gebeurt! :P :P Een volgend feit kan je onderbrengen in de categorie zware comunicatiestoornis...Op een gegeven moment moest er voor een Tac-eval of iets dergelijks een launcher aangepikt worden aan een MAN, die dan na aanpikking dat ding absoluut niet van de plek kreeg, doch na een paar pogingen gaf die launcher zich dan toch gewonnen....maar spoedig kwam de ontnuchtering dat de dikke datakabel vergete af te koppelen was en deze dus resoluut d'er uitscheurde..men zegt da dat een stekker was met een paar honderd aansluitpuntjes.. :oops: :oops: Later bleek, volgens info dat dit en schadepost was van een half miljoen oude Belgische franken!!

Ja, ik weet dat mensen zich in dit verhaal herkennen, maar die blijven dus anoniem hee.!

GRT,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

24 feb 2008, 13:46

Hallookes nog es,

Op het topic van onze collega's van Essentho wordt het fenomeen LIEFKES aangehaald!! :P :P Zonder aan plagiaat te doen kan ik vermelden dat ik destijds nog "goe single" was!! :oops: :oops: Zo moest ik eens met iemand een zending doen naar den Belgiek...amai diene gast was den helen trip over z'en liefke an zeveren.....men liefke dit en men liefke dat!! :? :? Allee op een geven moment zei ik tegen hem...Als we in Eynatten aan de grens komen kunde me U liefke ne keer belle.. Zo gezegd zo gedaan, ik dacht u gaat diene mijne kop niet meer zot draaien......'t werd erger!! :( :( En weer over z'en liefke.dat was mischien de rede dat ik geen goesting daarvoor had??Dan de dag nadien op de terugweg......juist weer van dadde, 't werd zo erg dat ik met die gast aan een cafe stopte voor hem terug te laten bellen.Pfff!! :? :? Dit met gevaar controle MPs
Allee we zijn dan toch nog in Brakel toegekomen....een week lang liep ik met een wijde boog om die gast..... :P :P
En dan nog maar niet te spreken an de tafereeltjes aan den telefoon waar ge soms ongewild getuige van was....niet te doen!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

kd29

24 feb 2008, 19:41

Yo! de gasten,

Leuke gadjet gevonden op >>>> http://www.diskidee.nl/2006/06/02/nutti ... oort/6663/

Afbeelding

Greetz Fco-ke

Afbeelding

kd29

24 feb 2008, 19:55

Oeps, de link/URL naar het filmpje vergeten in het vorig bericht

http://www.everythingusb.com/usb_air_darts.html

Fco-ke

mucki

24 feb 2008, 20:03

Wat gaan ze nog uitvinden ik vind het wel grappig maar ik denk dat mijn baas het niet gaat aprecieren haha

De jongste

24 feb 2008, 22:02

lukakobe schreef:Ben het forum een hele tijd uit het oog verloren. Nu ben ik er terug, onder een andere naam, niet om het spannend te houden evenwel want jullie mogen mijn echte naam wel kennen: Diederik Van Rillaer, als sergeant in 1971 komende van Essentho, onderluitenant geworden in de ABij, daarna DBij, daarna S1, vertrokken in 1984 naar Lombardsijde. Heb dus een beetje vanalles gezien. Benieuwd naar jullie avonturen.
Groetjes.
PS Sonneke, jou en wijlen je man heb ik inderdaad goed gekend.
@Lukakobe,

:?: Zat je tussen november 1973 en juli 1974 toevallig in de D-By??
Grtz,
Frans
Hoe slecht het ook was, legerdienst was ergens goed voor!

Emteechauffeurke

25 feb 2008, 13:10

Hoi Kd29,

Dat is idd. een leuk hebbedingetje!!

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

lukakobe

25 feb 2008, 13:18

Jongste,

Op de maand juist zou ik het niet kunnen zeggen. Dat moet ongeveer de periode geweest zijn dat ik van de A naar de DBij gemuteerd ben.

Emteechauffeurke

25 feb 2008, 15:21

lukakobe schreef:Emteeke, die chef op de Plaats , was dat niet een zekere Chef Bonte?

Groetjes

Halloo,

Zonet zag ik op de bekende MSN site de naam van ene JULES BONTE staan bij de lijst van de overledene??
Zou het idd. om deze persoon gaan??

GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!

sonneke44

25 feb 2008, 20:39

Emteechauffeurke schreef:

Groetjes

Halloo,

Zonet zag ik op de bekende MSN site de naam van ene JULES BONTE staan bij de lijst van de overledene??
Zou het idd. om deze persoon gaan??

GRTZ,

Hoi Emteeke,

Nee, ik denk het niet. Volgens mij noemde die chef Marc met voornaam. Zeker weten doe ik het niet maar toen ik in het mailtje van Lukakobe de naam Bonte las dacht ik onmiddellijk ... ach ja, de Marc.

groetjes, sonneke