62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Joat Raymond, het was een soort droogzwierder met een rasptrommel erin, we lieten de patatten zolang draaien tot het pingpongballetjes waren, met gevolg dat er 's anderendaags soms een tekort was in de keuken. In 't begin viel het nog mee, maar indien ik me juist herinner was er in 1969 niet veel meer frieten te eten op zondag meen ik. Men kwam de keukenafval halen voor de varkens, inderdaad, maar ik wist niet dat het de uitbater van 't café in Esstenho was. Ik ging schijnbaar toch te weinig buiten in die tijd. Zonnige groeten aan alle missilekes en missilinnekes.
-
anneke57 - Lid geworden op: 27 jul 2007, 14:31
Anneke, Vifke...ik ben boos op niemand...]
da s graag gedaan hawkske.....zo dat is dan uitgepraat....en alles vergeten en vergeven....en we praten er nie meer over.....en iedereen weet dat je da nie boos bedoelde....dus fini met de zaak.....
dikke kus ann
da s graag gedaan hawkske.....zo dat is dan uitgepraat....en alles vergeten en vergeven....en we praten er nie meer over.....en iedereen weet dat je da nie boos bedoelde....dus fini met de zaak.....
dikke kus ann
my doggy is my baby
-
Hier bij ons in Blaasveld aan de rand van het bos, trouwens de uitbater heeft ook BV geweest bij ons in Brakel.Heu... hadde soms goesting???[/quote]
voor een terraske heb ik altijd goesting...maar vandaag nie meer....heb in brussel gezete.....met een paar vriendinne....amai mijn voete...pijn!!!!....en we hebbe het daar weer bont gemaakt....k moest mij gedrage van vivke maar da is nie zo goe gelukt....hihi....maar t kan er nog van komen da ik met ons viv misschien (als ze wil) een terraske kom doen....
grts ann
voor een terraske heb ik altijd goesting...maar vandaag nie meer....heb in brussel gezete.....met een paar vriendinne....amai mijn voete...pijn!!!!....en we hebbe het daar weer bont gemaakt....k moest mij gedrage van vivke maar da is nie zo goe gelukt....hihi....maar t kan er nog van komen da ik met ons viv misschien (als ze wil) een terraske kom doen....
grts ann
my doggy is my baby
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Amaai amaai zo'n slechte wedstrijd gespeeld. Brandende zon, geen schaduw en mijne hond kan daar niet tegen.
Ook heel moeilijk, de grote prijs en beker is in september en dan maken ze het ook echt eel moeilijk. Het was ons eerste dus we wanhopen niet, op naar de volgende.
Ook heel moeilijk, de grote prijs en beker is in september en dan maken ze het ook echt eel moeilijk. Het was ons eerste dus we wanhopen niet, op naar de volgende.
My dog is my live
-
het komt wel goed vivke....t was nog maar de eerste keer....goe om kennis te make en ervan te leren...alleen de hitte moet weg blijven he...we zullen je troosten.....vivke schreef:Amaai amaai zo'n slechte wedstrijd gespeeld. Brandende zon, geen schaduw en mijne hond kan daar niet tegen.
my doggy is my baby
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Don't worry Vivke, ik denk dat er geen enkele hond tegen de blakende zon kan, laat staan dat hij/zij er dan ook nog afzien en wedstrijden gaan doen met zulk warm weer. Ik vind trouwens dat dit met zulk warm weer dieronvriendelijk is. maar wie ben ik...vivke schreef: Brandende zon, geen schaduw en mijne hond kan daar niet tegen..
Mijne lab is hier bij mij neergevallen en slaapt nu als een marmotje. Heeft heel wat beleefd vandaag, haar jaarlijkse inenting tegen alles en nog wat, ze is daar altijd héél bang van...
Volgende keer beter Viv, in september zal het wel niet meer zo warm zijn.
Vrienden van het vroegere Essentho en Korbach, dit was eventjes off-topic, het was enkel bedoeld om Vivke een beetje te troosten!
Der Peet
PS: probeer het hoofd met zulk weer alleszins koel te houden, een terraske doen dat moet zeker kunnen deze avond, met nen goeden Duvel!
Bier drinkt men mét verstand...
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Ja, ook bij ons werd er zo een soort droogtrommel gebruikt, waar langs de binnenkant pinnen zaten, die dan de schil van de aardappelen er af 'pinde'. Bij ons was er toen altijd een onderofficier aanwezig, nee, geen KROO, maar nen echten. Dus wij kregen niet de minste kans om de trommel enkele keren meer te laten draaien. Ongelooflijk met wat die mensen zich moesten mee bezighouden.
Onze taak bestond erin dan de aardappelen, nadat ze in de trommel geweest waren te 'ontogen'.Misschien weten het jullie nog, 1974 was wat betreft de aardappeloogst, enorm slecht door het slecht voorseizoen, toen we nog in Lombardsijde de dijken in Oostende moesten versterken met zandzakjes. Mens, ik heb daar toen geleden, wij hadden namelijk onze eerste spuit in der rug gekregen en we moesten die zandzakjes op de rug dragen. Uiteraard dat er velen zich 's anderendaags op de infirmerie hebben gemeld.
In Essentho was er in die patattenkelder een enorme stank, ik vond werkelijk alles uit om er niet te moeten aan meedoen.
We hadden wel goede mesjes om de aardappelen te ontogen, dat wil dus zeggen van de zwarte vlekken ontdoen. De mesjes waren "herdersmesjes", van Duitse kwaliteit dus.
Ik wil hierbij ook nog zeggen dat de frieten die we in Essentho te eten kregen eigenlijk niet te eten waren, zo vet...ials een 'Bomaworst', ik heb dan ook zelden friet gegeten in Essentho, waar het eten sowieso niet al te fameus was, behalve wanneer het bataljonfeest was...
Greetz,
De Peet
Onze taak bestond erin dan de aardappelen, nadat ze in de trommel geweest waren te 'ontogen'.Misschien weten het jullie nog, 1974 was wat betreft de aardappeloogst, enorm slecht door het slecht voorseizoen, toen we nog in Lombardsijde de dijken in Oostende moesten versterken met zandzakjes. Mens, ik heb daar toen geleden, wij hadden namelijk onze eerste spuit in der rug gekregen en we moesten die zandzakjes op de rug dragen. Uiteraard dat er velen zich 's anderendaags op de infirmerie hebben gemeld.
In Essentho was er in die patattenkelder een enorme stank, ik vond werkelijk alles uit om er niet te moeten aan meedoen.
We hadden wel goede mesjes om de aardappelen te ontogen, dat wil dus zeggen van de zwarte vlekken ontdoen. De mesjes waren "herdersmesjes", van Duitse kwaliteit dus.
Ik wil hierbij ook nog zeggen dat de frieten die we in Essentho te eten kregen eigenlijk niet te eten waren, zo vet...ials een 'Bomaworst', ik heb dan ook zelden friet gegeten in Essentho, waar het eten sowieso niet al te fameus was, behalve wanneer het bataljonfeest was...
Greetz,
De Peet
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes,
Vandaag een serieus stappeke in de wereld gemaakt, alles klopt maar diene bak frit is vervangen door den thuisbezorgturk! Kip-ananas, salaat en frietjes en twee maal looksaus, en straks ga ik een goe doke doen!
Alle tot morgen hee!!
GRTZ,
ROBERT

Vandaag een serieus stappeke in de wereld gemaakt, alles klopt maar diene bak frit is vervangen door den thuisbezorgturk! Kip-ananas, salaat en frietjes en twee maal looksaus, en straks ga ik een goe doke doen!
Alle tot morgen hee!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
allee vooruit iedereen heeft zich geamuseerd en lekker gegeten en gedronken vandaag.....alleen ons vivke moesten we een beetje troosten....enfin....t is weer een mooie dag geweest zonder patattejasse
....oef.....
slaapwel iedereen
ann
slaapwel iedereen
ann
my doggy is my baby
-
Zelfs nu heb ik nog een hekel aan patatten schillen, als ik er nu nog aan kan ontsnappen doe ik het nog. Heb het nochtans in Essentho maar één keer moeten doen, de andere keren moest ik gaan kuisen.
Hoe het eten was in Essentho herinner ik mij eigenlijk niet meer, ten andere den helft van de tijd vergaten we ons toch in te schrijven.
In Lombardsijde moesten de meisjes apart zitten. De jongens aan de ene kant van de refter, de meisjes aan de andere kant. Wij zaten juist langs het brood en de koffie. Ik kan jullie verzekeren, we hebben dikwijls de kakkerlakken tussen het brood zien kruipen.
Vermits wij daar de eerste meisjes waren kunnen jullie wel voorstellen hoe het 's avonds in de kantine was, stampvol.
Naar het schijnt stond heel het kamp op zijne kop toen ze wisten dat er vrouwen zouden komen.
Hoe het eten was in Essentho herinner ik mij eigenlijk niet meer, ten andere den helft van de tijd vergaten we ons toch in te schrijven.
In Lombardsijde moesten de meisjes apart zitten. De jongens aan de ene kant van de refter, de meisjes aan de andere kant. Wij zaten juist langs het brood en de koffie. Ik kan jullie verzekeren, we hebben dikwijls de kakkerlakken tussen het brood zien kruipen.
Vermits wij daar de eerste meisjes waren kunnen jullie wel voorstellen hoe het 's avonds in de kantine was, stampvol.
Naar het schijnt stond heel het kamp op zijne kop toen ze wisten dat er vrouwen zouden komen.
My dog is my live
-
Gast
Blackjack
, Anneke...een dikke kus terug.
Een rode draad door gans het topic is dat we met z'n allen zo weinig foto's overhouden aan "onzen legertijd" en gelijk weet iedereen hou dat kwam. Je mocht geen foto's nemen op de site's of in de kazerne...eerlijk gezegd wat onnozel...ik durf te wedden dat het toenmalige Oostblok foto's van onze installatie's hadden en met een kwaliteit om van op uw gat te vallen. Ikzelf kocht me in de taksvrije shop (Siedlung) zo'n cameraatje waar je filmcassetjes moest inschuiven. De kwaliteit was eerder belabberd, kijk maar eens naar mijn upload een paar pagina's terug. (De kleuren
)Ik had toendertijd dus gezondigd tegen het reglement
..Ik weet niet of jullie dit nu heden ten dage spijtig vinden. Ongeacht of men het goed of minder goed had in onze diensttijd...we maakten allemaal wel eens van die dagen mee waarin we ons flink ammuseerden. Als amateurfotograaf fantaseer ik dikwijls over die tijd...een telelensje gericht naar een of andere situatie...een bende vrienden die het naar hun zin hadden in de kantiene...en vooral...het gezicht dat Vifke trok toen ze weeral al eens veroordeeld werd tot de patattenjas
Anno 2007 loop ik nu met een kanjer van een digitale camera rond...100 foto's per dag zijn geen uitzondering, voor iedere situatie een andere lens...met een kwaliteit om u tegen te zeggen. Ja jongens en meisjes...de foto's die ik moet bewaren in mijn geheugen vervagen met het ouder worden...ja ik mis ze wel...ik zou een computer willen die de beelden die me resten veilig zou willen opslaan.
Straks aan allen een zeer fijne zonnige zondag, ik ga alvast de barbecue buitenrollen...ik behoor nog tot de gelukkigen met een machtig uitzicht op ons Pajottenland...Ik zal dus een pintje hijsen (niet teveel) op jullie gezondheid...mannen en vrouwen van Essentho...Skoll
Gr Willem
Een rode draad door gans het topic is dat we met z'n allen zo weinig foto's overhouden aan "onzen legertijd" en gelijk weet iedereen hou dat kwam. Je mocht geen foto's nemen op de site's of in de kazerne...eerlijk gezegd wat onnozel...ik durf te wedden dat het toenmalige Oostblok foto's van onze installatie's hadden en met een kwaliteit om van op uw gat te vallen. Ikzelf kocht me in de taksvrije shop (Siedlung) zo'n cameraatje waar je filmcassetjes moest inschuiven. De kwaliteit was eerder belabberd, kijk maar eens naar mijn upload een paar pagina's terug. (De kleuren
Straks aan allen een zeer fijne zonnige zondag, ik ga alvast de barbecue buitenrollen...ik behoor nog tot de gelukkigen met een machtig uitzicht op ons Pajottenland...Ik zal dus een pintje hijsen (niet teveel) op jullie gezondheid...mannen en vrouwen van Essentho...Skoll
Gr Willem
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Vivke,vivke schreef:Amaai amaai zo'n slechte wedstrijd gespeeld. Brandende zon, geen schaduw en mijne hond kan daar niet tegen.
Een slechte dag is geen slecht jaar zulle, die woeffen zullen het warm gehad hebben hee, bij ons gaat het dan ook wa minder goe!
O ja tegenwoordig kunde van die proper geschilde petatjes in de diepvries kopen, pakske open en hup de pot in! En ze zijn goe zenne! In onzen tijd moest dat nog uitgevonden worden....hihi!!
Allee hou het koel en zonnebrand smeren zulle!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Foei foei, luiaardjes, petatjes uit de diepvries; het houdt zich toch niets in om een paar verse aardappeltjes te schillen. Hebben wij toendertijd de verdediging van het vaderland aan jullie toevertrouwd?? Maar nu serieus, Vivke, 'k moet jou niet vertellen dat een een slechte wedstrijd een slecht jaar maakt. Je hond heeft ook van zijn momenten, zoals jij en ik, de ene heeft graag warm, de andere koud. Als je hond een moment slecht presteert, moet je hem blijven aanmoedigen. Als het een systeem wordt, dan heb je een probleem, net als bij mensen. Geef hem na de wedstrijd een goede knuffel en train de dag erna opnieuw op de zwakke punten. Succes gegarandeerd. Hawk, als je een paar foto's wilt zien van Essentho en Rhoden in 1968/69, kijk eens op site essenthokorbach62aHawk. Daar zijn een aantal foto's van mij gepubliceerd, (met risico op krijgsraad wegens spionnage), hihi... zoals Anneke altijd zo mooi schrijft. Zonnige groeten en knuffels van een oude bok.
-
Hoi radioaperateurke, ik weet wel hoe ik met mijne hond moet werken hoor. Is mijn 2e hond waar ik mee werk en geef al 3 jaar les, dus maak je geen zorgen. Ook belonen doe ik altijd, straf hem nooit. Is mijn beste vriend hoor, gaat altijd overal met mij mee enz...
Dat hij gisteren niet goed gepresteerd heeft is heel normaal.
De warmte kan hij niet tegen, was zijn eerste wedstrijd in programma 2 (als jullie willen weten wat dat is ga dan eens op een website van een hondenschool zien. P2 moet uwe hond zelfstandig werken, is niet gemakkelijk. Ik maak mij totaal geen zorgen, heb een hele goeie hond die dolgraag werkt, maar wij moeten nu veel leren, baasje en hond.
Zo mensen, morgen geven ze terug regen, dus we gaan er van profiteren. Ik ga straks in Binkom een terrasje doen en ne grote creme-gelas eten.
Dat hij gisteren niet goed gepresteerd heeft is heel normaal.
De warmte kan hij niet tegen, was zijn eerste wedstrijd in programma 2 (als jullie willen weten wat dat is ga dan eens op een website van een hondenschool zien. P2 moet uwe hond zelfstandig werken, is niet gemakkelijk. Ik maak mij totaal geen zorgen, heb een hele goeie hond die dolgraag werkt, maar wij moeten nu veel leren, baasje en hond.
Zo mensen, morgen geven ze terug regen, dus we gaan er van profiteren. Ik ga straks in Binkom een terrasje doen en ne grote creme-gelas eten.
My dog is my live