Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Klaartje

11 okt 2014, 20:32

Vesselin schreef:
Klaartje schreef:Wil men nu persé nog leven na dit leven weten?
Het deze is na dit al ingewikkeld en gevaarlijk genoeg toch !!
Dan zal het wellicht een zeer onaangename verassing zijn als je na je lichamelijke dood ontdekt dat je er nog altijd bent! 8)
:o nou verklaar je beter...... we "zijn" er zolang we leven of komen we spoken misschien :roll: :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

werewoef

11 okt 2014, 23:34

Beste Rolija,

Je weet toch of zou moeten weten ( Tante Nonnekes in je famillie ...) hoe het gebed Weesgegroet eindigt of niet soms ? :)

mvg-werewoef
AMEN en AUM

Vesselin

12 okt 2014, 06:15

Klaartje schreef: nou verklaar je beter...... we "zijn" er zolang we leven of komen we spoken misschien
Volgens de spiritistische mediums beseffen sommige 'zielen' niet dat ze gestorven zijn en blijven in hun aardse omstandigheden ronddolen. Soms schijnen ze 'verschijnselen' te kunnen veroorzaken, dan heb je de gevallen van de beroemde spookhuizen, die er altijd in de geschiedenis geweest zijn.
Maar normaliter kom je in een andere dimensie terecht en kun je niet komen 'spoken'.
Dixit niet ik! voor alle duidelijkheid, maar zegt het spiritistische medium. Voor haar/zijn rekening.
Anders gaat ge me weer met zijn allen van lichtgelovigheid beschuldigen!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Vesselin

12 okt 2014, 06:23

Cappa schreef:Zulk een uittreding heb ik lang geleden ook enkele malen ervaren toen ik intensieve experimenten dienaangaande deed na het lezen van het boek "The Projection of the Astral Body" van Muldoon & Carrington.
Ik heb vele jaren geleden de boeken van Robert Monroe gelezen.
Ik heb één ervaring gehad, maar die was angstaanjagend!
Ik kwam in een dimensie terecht waar ik aangevallen werd door 'demonen'.
Ik heb werkelijk op God en al zijn heiligen geroepen! Ik herinner mij dat ik eindeloos 'onze vaders' bad. En ineens was het voorbij en lag ik weer klaarwakker in mijn bed.
Ik ben er niet meer op uit om met OBE te experimenteren.
Dank u wel meneer! Eén keer in mijn bed schijten van schrik is genoeg!!!
-- Mark Twain

cappa

12 okt 2014, 08:42

Lijkt me meer een nachtmerrie. Da's niet hetzelfde als een uittreding hé.

Overigens zei je even terug toch dat je aan het oefenen was om uit te treden?
Jawatte

rolija

12 okt 2014, 08:51

cappa schreef:Lijkt me meer een nachtmerrie. Da's niet hetzelfde als een uittreding hé.

Overigens zei je even terug toch dat je aan het oefenen was om uit te treden?
Amai als dit oefening mislukt, en je geraakt niet meer in je eigen lichaam :roll: :roll: :roll: Wat zou er dan gebeuren :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa

12 okt 2014, 09:12

Volgens de poespaslitteratuur is daar inderdaad gevaar voor. Zou een bekend verschijnsel zijn.
Maar als je uitgaat van een meer realistisch beeld van ons bewustzijn dan zie je in dat dit nonsens is.
Lees eens iets (ernstigs) over het onderwerp.
Jawatte

Vesselin

12 okt 2014, 09:29

Cappa schreef:Overigens zei je even terug toch dat je aan het oefenen was om uit te treden?
Ja... maar dat was meer een manier om afscheid te nemen van het 'vermaledijde' forum.
Het boek dat ik besteld heb, bevat verslagen van OBE-ers over hun ervaringen.
Ik lees het uit nieuwsgierigheid.
Wat mijn eigen ervaring betreft:
Voor mijn gevoel was ik klaarwakker, lag onder mijn dons, hoog opgetrokken tot onder mijn kin.
Ineens kwam er een wattige soort energiewolk, de dons begon boven mijn gezicht te bewegen, ik hoorde een sterk zoemend geluid en voelde een grote, angstaanjagende innerlijke druk en ineens werd ik aangevallen door 'griezels'. Ik schreeuwde: "Jezus, red mij" en begon onzevaders te bidden.
Opeens was ik weer klaarwakker in mijn bed en was alles rustig.
Het kan een lucide droom geweest zijn, want mijn bewustzijn was even helder als mijn waakbewustzijn.
In elk geval, sinds deze ervaring, kijk ik wel uit om te experimenteren op eigen houtje!
-- Mark Twain

rolija

12 okt 2014, 09:49

Na een glaasje te veel, heb ik dat ook soms. :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Vesselin

12 okt 2014, 10:09

Ik was wel bloednuchter, mister 'rolling eyes'!
Ik ga er na al die jaren van uit - o.a. na het het lezen over de lucide dromen van Frederik Van Eeden, en Thomas Metzinger, dat het hoogstwaarschijnlijk een lucide nachtmerrie was. Maar toch... het was bizar!
-- Mark Twain

janx

12 okt 2014, 16:25

een gedachte :
Uiteindelijk ben ik tot de slotsom gekomen dat het leven je vele opeenvolgende situaties voorschotelt wegens je doen en laten van je verlangens, denken en willen en vaak door die van de ander. Geen dag of moment is het zelfde als het vorige in je momentele bewustzijn altijd grote of minimale afwijkingen daarin te vinden hetzij door fysieke of gevoelsmatig waarnemingen.
En zo maak ik op een geven moment kennis met de Wet van behoud. Dit zowel voor energie als voor de massa. En waarom dan niet op 'leven' van toepassing vroeg ik mij af dit gezien naar, zoals velen menen en denken van dood is dood, dus weg en onverklaarbaar opgelost in.... Dus zou het leven mens iets zijn waar niet de 'wet van behoud' van op toepassing zou kunnen zijn? Dit als enigste uitzondering?
Zeer merkwaardig en ook niet logisch mede gezien alle werkingen in de natuur om je heen. Lichamelijk gezien is de 'wet van behoud van massa' hier op van toepassing. Het lichaam bouwt zich op en valt weer uiteen in stoffen behorende tot de aarde niets gaat verloren het veranderd enkel van toestand. Het 'leven' zie ik ook als een energie en dus lijkt het mij logisch dat de 'wet van behoud van energie' ook hier op van toepassing is indien die energie 'leven' het lichaam heeft verlaten. En energieën zelf zijn niet zichtbaar zij veroorzaken in, aan, de materie veranderingen die door de menselijke sensoren waargenomen kunnen worden die het doorgeven aan je eigen levensenergie eveneens onzichtbaar voor welke menselijke sensoren dan ook maar zich wel kan manifesteren doormiddel van het lichaam die het levensenergie bezit.
Vreemde en foute gedachten van mij?
Alles is Één en die Éne is Alles.

mozareke

12 okt 2014, 17:37

Dit is hier toch allemaal om te lachen hoop ik

fonzarelli

12 okt 2014, 17:55

mozareke schreef:Dit is hier toch allemaal om te lachen hoop ik
Dat hoop ik ook Mozareke :lol:

AV,
Fonzarelli.

Vesselin

12 okt 2014, 18:32

mozareke schreef:Dit is hier toch allemaal om te lachen hoop ik
Hélaba! Dat is hier wel een filosofie-forum hé!
Passeren om te komen zeggen dat ge dat onnozel vindt, helpt ook niemand vooruit!
Waarom gaat ge niet naar uw stamcafé om verder te kaarten?
En deze keer niet vals spelen aub!

Afbeelding
-- Mark Twain

Vesselin

12 okt 2014, 18:36

janx schreef:Vreemde en foute gedachten van mij?
Neen! Interessante gedachten en goed geschreven!
-- Mark Twain