Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ze moesten je een Nobelprijs geven.janx schreef:Zo boven zo beneden. Als je de kosmos beziet als een verzameling atomen met hun omringende neutronen en protonen,
...
zelfs moet zijn, van die grote kracht die alles heeft doen ontstaan, bij elkaar houd en doet voortgaan.
Toch weer een mooi bedenksel van mij?
Die van knippen, plakken en fantaseren.
Hoe langer hoe zotter.
-
ines052 - Lid geworden op: 11 feb 2008, 17:01
Elke waarheid doorloopt drie stadia, eerst wordt ze belachelijk gemaakt, daarna wordt ze hevig bestreden en tenslotte wordt ze vanzelfsprekendcappa schreef:Ze moesten je een Nobelprijs geven.janx schreef:Zo boven zo beneden. Als je de kosmos beziet als een verzameling atomen met hun omringende neutronen en protonen,
...
zelfs moet zijn, van die grote kracht die alles heeft doen ontstaan, bij elkaar houd en doet voortgaan.
Toch weer een mooi bedenksel van mij?
Hoe langer hoe zotter.
-
Gast
Voorwaarde is wel dat je lang genoeg die onzin verkondigd zoals de Bijbel.ines052 schreef: Elke waarheid doorloopt drie stadia, eerst wordt ze belachelijk gemaakt, daarna wordt ze hevig bestreden en tenslotte wordt ze vanzelfsprekend
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
? ik heb er niks geplakt gewoon geschreven wat ik denk. Maar zou het kunnen dat je het vervelend vind om toe te geven als je een beetje naast de waarheid zit? Overtuig mij dat die energie is op te wekken i.p.v. het vrijmaken. Dit aangaande de steenkool en kernenergie. Ik zal dan best willen toegeven dat ik dan fout zit. Als je bedoeld dat je het opwekken ziet als, het uit rust en geslotenheid vrij maken, dan heeft toch ieder zoals André-x, cappa en janx, die zelfde inzicht?cappa schreef:Ze moesten je een Nobelprijs geven.
Hoe langer hoe zotter.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
André_x - Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40
Jij zult me waarschijnlijk waarnemen dat ik me tegenspreek hierin maar ik zie het gewoon iets anders dan jij. Het klopt dat wanneer je zegt dat door de splitsing de energie uit het atoom vrijkomt, doch kan er energie uit vrijkomen wanneer in het atoom zelf geen energie aanwezig zou zijn?Met andere woorden is een atoom een middel om energie op te wekken omdat het energie is. Zou het dit niet zijn dan kon men er ook geen energie aan opwekken en waarom dan de moeite doen om ze te splitsen wat heel veel energie kost?Zie je echt niet dat je jezelf tegenspreekt?
Het is juist DOOR de splitsing dat er energie vrijkomt. Je moet eerst met het atoom iets doén.
Als het energie wàs moet je 't niet gaan splitsen, toch?
In mijn ogen is de splitsing er om de energie die in het atoom verborgen ligt te doen vrijkomen en daar is veel energie voor nodig omdat de kern bij elkaar wordt gehouden door een sterke kernkracht. Deze kracht maakt dat er daarom zoveel energie nodig is om het atoom te splitsen.
-
Ja, in de kern van het atoom ligt energie en is dan ook op zichzelf een energievorm.Euu... een atoom is nu een middel geworden om energie OP TE WEKKEN, maar eigenlijk is dit ... middel ... REEDS energie.
Zo simpel ligt dit natuurlijk niet maar we kunnen de kern van het atoom beter voorstellen als een druppel. Deze druppel wordt bij elkaar gehouden door een grote (kern)kracht. In deze druppel liggen weer kleinere druppels, de kerndeeltjes, die zich er vrijelijk in kunnen bewegen. Door nu het splijten van die druppel kunnen er zich twee of meer druppels (kernen) ontstaan waarbij hierbij grote hoeveelheden energie vrijkomen.Met andere woorden is een atoom zo een heel klein eitje met véééél energie erin en wat vrij komt als ge dat openbreekt....
In ieder geval hoe men het ook voorstelt is er het feit dat in die druppel energie aanwezig moet zijn of het splisten ervan leverde geen energie op. Het splisten is gewoon het middel om die energie los te maken uit die ene druppel (atoomkern)
-
Er zijn al zeer veel boeken online gratis te downloaden. Dit boek hoort daar (nog) niet bij maar is wel te downloaden als ebook voor 17.99 bij Het vierde beest / eBookAkkweenie.. ging juist het boek ' Het vierde beest ' van Tom Holland halen in de bib. Subtitel : God, de strijd om de wereldmacht en het einde van de oudheid.
Ik zou het zeer op prijs stellen moest je me de link op internet kunnen geven waar ik dat boek gratis zou kunnen lezen. Ondertussen bewaar ik nog even mijn bibkaart.
-
Gast
Nee maar, zit dat zó !André_x schreef: Zo simpel ligt dit natuurlijk niet maar we kunnen de kern van het atoom beter voorstellen als een druppel. Deze druppel wordt bij elkaar gehouden door een grote (kern)kracht. In deze druppel liggen weer kleinere druppels, de kerndeeltjes, die zich er vrijelijk in kunnen bewegen. Door nu het splijten van die druppel kunnen er zich twee of meer druppels (kernen) ontstaan waarbij hierbij grote hoeveelheden energie vrijkomen.
Als dit zo moet zien, héél interessant. Dat is zoals bier, dat is steeds dronken, en als je zo'n bak door je keel is verdwenen zit die dronkenschap in jou. Nu is het me duidelijk.In ieder geval hoe men het ook voorstelt is er het feit dat in die druppel energie aanwezig moet zijn of het splisten ervan leverde geen energie op. Het splisten is gewoon het middel om die energie los te maken uit die ene druppel (atoomkern)
-
Gast
Omdat je weer vergeten bent je medicatie te nemen.Henriette 2 schreef:Talis,
Waarom is alles in beweging?
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Ach, wat zijn we weer bijdehand..wanneer we geen antwoord weten.
En weet je niks anders dan je eeuwige medicatie en pilletjes?
Wordt langzamerhand wel afgezaagd hè.
En weet je niks anders dan je eeuwige medicatie en pilletjes?
Wordt langzamerhand wel afgezaagd hè.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Ik zit met spanning te wachten tot jij uitlegt hoe dat splisten precies in zijn werk gaat. Vertel eens, hoe splist je een atoom? Met een aardappelmesje?André_x schreef:[…] In ieder geval hoe men het ook voorstelt is er het feit dat in die druppel energie aanwezig moet zijn of het splisten ervan leverde geen energie op. Het splisten is gewoon het middel om die energie los te maken uit die ene druppel (atoomkern)
Ni Dieu, Ni Maître
-
Gast
.....WE geen antwoord weten ? Spreek voor jezelf he !Henriette 2 schreef:Ach, wat zijn we weer bijdehand..wanneer we geen antwoord weten.
Het zou kunnen dat je je medicatie hebt vergeten nemen. Dat zou toch logisch kunnen ? Of moet ik denken dat je met een gigantische kater zit ? Is dat beter ? Of is bij jou altijd alles in beweging ? Zou er toch eens naar laten kijken hoor.Talis,
Waarom is alles in beweging?