Kan mentale angst een einde nemen?
-
Silver Wolf - Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51

Ps.: Blijkbaar heeft EB na het sluiten van de eigen topic
enkele sekteleden gemobiliseerd,
om hier verder te bekvechten
over totaal irreële dogmatische thema's.
Ps.: Sommige actoren op het forum, willen de klok enkele eeuwen terugdraaien.
En om hen tegemoet te komen, zullen we op 26 oktober e.k.
met z'n allen de klok alvast één uur terugdraaien
sw
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Ja, kom maar binnen, kom maar binnen ... en wie niet aan het lulletje zuigt, kan vertrekken. Het sektelid laat z'n ware aard zien, liefde, liefde ... hier, kom bij me, gratis lolly die al je angsten wegneemt. Zeer typisch.Silver Wolf schreef:Ps.: Blijkbaar heeft EB na het sluiten van de eigen topic enkele sekteleden gemobiliseerd, om hier verder te bekvechten over totaal irreële dogmatische thema's.
Ps.: Sommige actoren op het forum, willen de klok enkele eeuwen terugdraaien. En om hen tegemoet te komen, zullen we op 26 oktober e.k. met z'n allen de klok alvast één uur terugdraaien
sw
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Wat is dat nu weeral?... Hebt ge soms last van een harde plasser met jeukende eikel?!YYZ schreef:Ja, kom maar binnen, kom maar binnen ... en wie niet aan het lulletje zuigt, kan vertrekken.
Masturberen is goed tegen de angst!
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Doe je niet mee, Vesselin zal je in Godsnaam wat liefde laten voelen maar tegen niemand zeggen want anders wordt God boos op je. Zolang je niets zegt, hoef je geen angst te hebben. Voorts is er enkel nog armoede maar die kunnen allemaal dezelfde behandeling krijgen, best reserveren want er zijn niet genoeg lollies.Bol98 schreef:wat een pseudo-intellectuele pis-en-kak discussie is me dat hier?
-
Wel, beste vriend, zegt gij dan misschien iets constructief over de psychologie van het beëindigen van de mentale angst.Bol98 schreef:wat een pseudo-intellectuele pis-en-kak discussie is me dat hier?
Ik zit eigenlijk op serieuze bijdragen te wachten!
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Hoeveel keer wil je het lezen alvorens je die angst gaat opgeven? Je hebt al angst van sociale innovatie, ook dat is als existentieel te beschouwen met als reactie regressie ten top.Vesselin schreef:Wel, beste vriend, zegt gij dan misschien iets constructief over de psychologie van het beëindigen van de mentale angst. Ik zit eigenlijk op serieuze bijdragen te wachten!
-
Ik weet niet of den YYZ zo zot is als een draaideur...
Hij schrijft in ieder geval als iemand die zo zot is als een draaideur!
Oké, oké... als Bols98 belooft van niet meer te drinken, beloof ik plechtig om niet meer op de dadaïstische praat van die draaideur te reageren... Afgesproken?

Oké, oké... als Bols98 belooft van niet meer te drinken, beloof ik plechtig om niet meer op de dadaïstische praat van die draaideur te reageren... Afgesproken?

-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
Met al je angsten zal dat moeilijk worden, durf je niet terug tot de aarde komen?Vesselin schreef:Ik weet niet of den YYZ zo zot is als een draaideur...
-
Ik ben een zeer ernstig mens, misschien zelfs te ernstig. Maar het voortdurend geconfronteerd worden met geschift dadaïstisch gezwets, triggert mijn gevoel voor het absurde. Tenslotte ben ik van beroep een zingende toneelspeler.
Maar ik heb er wel even genoeg van.
De vraag of mentale angst een einde kan nemen is een zéér belangrijke vraag, omdat de toekomst van de mensheid ervan af hangt. Als we ons blijven gedragen als krankzinnige apen ziet het er zeer, zeer slecht uit.
Maar ik heb er wel even genoeg van.
De vraag of mentale angst een einde kan nemen is een zéér belangrijke vraag, omdat de toekomst van de mensheid ervan af hangt. Als we ons blijven gedragen als krankzinnige apen ziet het er zeer, zeer slecht uit.
-- Mark Twain
-- Mark Twain
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Ik denk dat mentale angst vanuit het onwetend zijn voortkomt dus is het weten veelal het geneesmiddel. Niet dat het antwoord altijd voor het grijpen is, je moet er soms veel moeite voor doen. En is er geen antwoord die je het weten kan brengen dan is het leren accepteren een mogelijkheid om die mentale angst voor het grootste deel te dempen. Dat is wat ik denk hoor!De vraag of mentale angst een einde kan nemen is een zéér belangrijke vraag, omdat de toekomst van de mensheid ervan af hangt
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Het ziet er zeer slecht uit, het zal gewoon worden zoals vorige keer, zo te zien.Vesselin schreef:Ik ben een zeer ernstig mens, misschien zelfs te ernstig. Maar het voortdurend geconfronteerd worden met geschift dadaïstisch gezwets, triggert mijn gevoel voor het absurde. Tenslotte ben ik van beroep een zingende toneelspeler. Maar ik heb er wel even genoeg van. De vraag of mentale angst een einde kan nemen is een zéér belangrijke vraag, omdat de toekomst van de mensheid ervan af hangt. Als we ons blijven gedragen als krankzinnige apen ziet het er zeer, zeer slecht uit.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Weet je wat ik mij afvraag? YYZ en Vesselin komen over als twee tegenpolen maar wat ze gemeen hebben is hun schrijfwijze, even los van de inhoudelijkheid daarvan, ik zou het niet vreemd vinden als deze denkwijzen zich in één stoffelijk lichaam bevinden. 
Laatst gewijzigd door janx op 07 okt 2014, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Beetje als de utopische gespletenheid van Foucault dan?janx schreef:Weet je wat ik mij afvraag? YYZ en Vesselin komen over als twee tegenpolen maar wat ze gemeen hebben is hun schrijfwijze, even los van de inhoudelijk gezien, ik zou het niet vreemd vinden als deze denkwijzen zich in één stoffelijk lichaam bevinden.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Voor iemand als Janx, die in reïncarnatie gelooft, is de basale doodsangst wellicht een stuk draaglijker. Hij komt hoe dan ook immers terug uit de dood. Zijn leven is dus niet beperkt tot die ene unieke kans waar de meeste anderen het moeten meedoen.janx schreef:Ik denk dat mentale angst vanuit het onwetend zijn voortkomt dus is het weten veelal het geneesmiddel. Niet dat het antwoord altijd voor het grijpen is, je moet er soms veel moeite voor doen. En is er geen antwoord die je het weten kan brengen dan is het leren accepteren een mogelijkheid om die mentale angst voor het grootste deel te dempen. Dat is wat ik denk hoor!De vraag of mentale angst een einde kan nemen is een zéér belangrijke vraag, omdat de toekomst van de mensheid ervan af hangt
Is mentale angst iets anders dan de basale sterfelijkheidsangst ? Of zijn al die fobieën en andere neurosen psychosen, gewoon verschillende verpakkingen (uitingen) van dezelfde genetische oerangst ? Sinds meer mensen een psychiater kunnen betalen, zijn er blijkbaar meer angstlijders dan vroeger. Misschien werd die rol toen wel waargenomen door de biechtvader ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus