Neurowetenschapper krijgt zelf een BDE

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

angelica

11 dec 2011, 19:00

Mijn schoonmoeder had een bde. Ze was stervende, en ze zei tegen mijn man en zijn zus dat ze... (weet zijn naam niet meer), gezien had op de kamer. Maar ... was net gestorven, plotseling overleden. Maar dat kon zij nooit geweten hebben, niemand had het haar verteld, en de kinderen waren de enigen die bij haar waakten.

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

rolija

11 dec 2011, 19:11

Toch zeer eigenaardig dat juist die diep gelovigen een BDE hebben :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

angelica

11 dec 2011, 19:16

Mijn schoonmoeder was niet gelovig
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

rolija

11 dec 2011, 20:04

angelica schreef:Mijn schoonmoeder was niet gelovig

Dus haar Kinderen ook niet, en daar ben jij met getrouwd 8O

janx

11 dec 2011, 21:25

Reini schreef:Ja Janx, wat je dan allemaal tegenkomt !
Dan ben je gewoon dood !!! Erg hé.
En vermits we allemaal weten dat je bewustzijn volledig samenhangt met je lichaam en slechts kan werken langs die software : het zuurstofrijke brein, kan er niks ontsnappen behalve wat gas.
Verhalen zoals die van de neuroloog zijn er plenty, en het is steeds moeilijk te verklaren hoe het ineen zit .
Helemaal niet erg Reini, we weten allemaal dat we ooit zullen sterven niemand ontkomt daaraan. En het sterven is niets anders dan de scheiding van ziel en lichaam ( ik gebruik het woordje ziel maar even) en dat staat los van wat de neurologen er van denken. Ook jij kan nog niet naar eer en geweten zeggen ik weet het zeker dood is dood en verder niets, het is niet meer dan een aanname van hetgeen jouw wordt verteld en wat je leest. Het is de keuze die je maakt omdat het je logisch lijkt en zelf nog geen zaken hebt mee gemaakt die je anders doet denken of ervaren. En bijvoorbeeld het gezegde van 'ik heb nog nooit een dode levend zien worden' slaat nergens op omdat een zelfde lichaam die dood is verklaart ook nooit zal opstaan maar gewoon vergaat en oplost hoe dan ook. De wereldse wetenschap wil en kan het nog niet aanvaarden dat de mens meer dan vlees en bloed is. En jij ook nog niet, zoals velen met je.
En wat ik ook zo vreemd vindt is dat men er vaak een religie vorm aangeeft aangaande wat ik vertel. Voor mij is er geen religie maar enkel realiteit. Er is ook geen magie of mysterieusiteit enkel onwetendheid maar naar de toekomst gezien zal, voor de nu levende mens, gaande weg steeds meer met het weten gevult worden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

11 dec 2011, 23:55

Ik mocht het hier al meerdere malen ondervinden: dat pertinent geloof in een hiernamaals (niet religieus ) doet zich dikwijls voor bij mensen die een smartelijk verlies in hun leven moesten verwerken.
Blijkbaar gebeurt er iets in hun brein dat hen van zaken overtuigt waar geen enkel bewijs voor is.
Het is geen ziekte, geen krankzinnigheid, maar een overtuiging die helpt om het leven weer aan te kunnen.
De miserie, zo on-draaglijk, dat de hersens er een mouw aan pastten.
Goed voor hen, maar een logisch denkend mens overtuig je er niet mee.
Rulof is natuurlijk een bedrieger van jewelste: in een hemel terecht komen en terug naar het aardse.
Hoe verzin je het, en durft het dan nog te boek stellen. Shame!
Erger is nog dat er onozelaars zijn die de lulkoek geloven.

wayti

12 dec 2011, 01:02

Rulof is natuurlijk een bedrieger van jewelste: in een hemel terecht komen en terug naar het aardse. Hoe verzin je het, en durft het dan nog te boek stellen. Shame! Erger is nog dat er onozelaars zijn die de lulkoek geloven
Maar Reinike toch gij zijt zelf helderziend meiske..
Zonder ook maar één woord te hebben gelezen al zo een voorspelling maken, dat is nu eens echt straf... nog nooit gegevenaard...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti

12 dec 2011, 01:12

Mijn schoonmoeder had een bde. Ze was stervende, en ze zei tegen mijn man en zijn zus dat ze... (weet zijn naam niet meer), gezien had op de kamer. Maar ... was net gestorven, plotseling overleden. Maar dat kon zij nooit geweten hebben, niemand had het haar verteld, en de kinderen waren de enigen die bij haar waakten
Zij staat daar niet alleen mee Angelica..
Er zijn reeds duizenden gevallen in de ganse wereld. Maar ik weet het de meesten op dit forum gaan het eerst zelf moeten ervaren voordat ze het ooit zullen geloven. Of erger nog (voor hen) de oversteek maken want dan komt er ook nog eens de onmacht bij om het ons te proberen vertellen. En daarover discusieren heeft geen enkele zin kijk maar eens hoeveel van de sceptici...(buiten talisman) hebben het artikel werkelijk helemaal gelezen...

wayti

12 dec 2011, 01:37

Ooit komt de dag… Grappig dat je je zelf corrigeert en er al meteen de tijd van maakt, dat is al wat veiliger want niet nabij. Weet je hoe veel profeetjes jouw kreet al gebruikt hebben? Weet je hoeveel van die profeetjes al gelijk kregen?
Antwoord op vraag 1: ontelbaar.
Antwoord op vraag 2: geen een.
En zo kunnen wij weer uren doorgaan..

Ik heb reeds verschillende helderzienden of profeten aangehaald in de vorige topic over leven na de dood maar je hebt er nooit op geantwoord. Dus ga ik het ook nu niet doen en trouwens waar heb ik een data op het directe stemaparaat gezet..??? Ik hoef mijzelf niet te corrigeren, de voorlopers zijn er al lang..

Van in 1995 komen er tientallen wetenschappers samen in Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Brazillie, New-York e.a en wisselen jaarlijks hun gegevens over hun contacten met het leven hierna onder elkaar uit. Het is gewoon een kwestie van tijd. Meer wil ik hier voorlopig niet over kwijt.. Er is veel te veel ongeloof en onbegrip in deze wereld en dat doet meer verkeerd dan goed. Open-mind scepticisme is gezond en zelfs aan te raden maar de meesten en zeker op dit forum zijn allen closed-mind sceptici, die liever in hun veilig wereldje dat ze zelf rond zich opgebouwd hebben willen blijven. Mij niet gelaten, maar de wetenschap staat niet stil...
Ik discussieer er niet meer over, geduld brengt alles terecht en is een mooie deugd. Rome is ook niet op één dag gebouwd...

rolija

12 dec 2011, 09:08

En zo kunnen we nog dagen door gaan :D

http://skepp.be/search/node/bde

rolija

12 dec 2011, 09:22

BDE is gewoon een kortsluiting in onze hersenen waardoor je gaat hallucineren en gekke dingen ziet door zuurstof gebrek !!!

Klaartje

12 dec 2011, 09:30

Onze hersenen zijn erg "ingenieus" en bedriegen ons wel vaker, hun eigenlijke werking is nog voor velen onbekend terrein en juist daarom krijgen velen hierover nog hallucinante hersenspinsels die ze meestal dan nog linken aan bovennatuurlijke goddelijke verschijningen.
Het moet je maar gebeuren.... science fiction :roll: 8O
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija

12 dec 2011, 09:38

Mijn Vrouw die palliatieve verpleegkundige is, heeft al veel mensen weten wachten achter de engeltjes....die maar niet komen :cry:

Zondervrees

12 dec 2011, 10:24

wayti schreef:[…] Ik heb reeds verschillende helderzienden of profeten aangehaald in de vorige topic over leven na de dood maar je hebt er nooit op geantwoord. […]
Je bent tot nu toe met geen enkel betrouwbaar voorbeeld gekomen.
wayti schreef:Van in 1995 komen er tientallen wetenschappers samen in Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Brazillie, New-York e.a […]
Gut, en wie zijn dan wel de wetenschappers die van dit druk reizende gezelschap deel uitmaken? Maar liefst tientallen wetenschappers die op al deze belangrijke plekken samenkomen. Spijtig dat frequent flyer miles niet echt extra gewicht brengen in een wetenschappelijke discussie.
wayti schreef:Ik discussieer er niet meer over, geduld brengt alles terecht en is een mooie deugd. Rome is ook niet op één dag gebouwd...
Misschien moet je maar zwijgen tot dat directe-stem-apparaat van jouw werkt. Maar dan zal je wel voor altijd moeten zwijgen…
Ni Dieu, Ni Maître

janx

12 dec 2011, 11:50

Een aantal domme mensen die zich bezig hielden, of nog zijn, met leven na de lichamelijke dood.
Natuurlijk kunnen dezen zich niet meten met de deskundig hier op het forum die al hebben geconcludeert dat het allemaal onzin is.

Emanuel Swedenborg. Zweeds natuurkundige (1688 tot 1772).
Prof. Charles Richet. Frankrijk. (1850 – 1935).
Prof. Wilhelm Tenhaeff. Oprichter van de Leerstoel voor Parapsychologie aan de universiteit van Utrecht (1953).
Dr. Konstantine Raudive. Psycholoog, Letland. (1909 – 1974).
Prof. Dick J. Bierma. Universiteit van Utrecht
Prof. Erlendur Haraldsson. Universiteit Reykyavik
Prof. David Bohm. Voormalig medewerker van Albert Einstein en professor theoretische fysica aan de Universiteit van London, UK
Prof. Arthur Ellison. Fysicus. Universiteit van London
Prof. Ian Stevenson. Verbonden aan de universiteit van Virginia, USA
Prof. Raymond Moody . Verbonden aan de universiteit van Nevada, USA
Dr. Elisabeth Kübler Ross. Psychiater, USA.
Prof. Ken Ring. Psycholoog, verbonden aan de universiteit van Connecticut, USA.
Prof. Bruce Greyson. Psychiater verbonden aan de universiteit van Virginia, USA.
Prof. Peter Fenwick. Lid van de British Royal College of Psychiatrists.
Dr. Amit Goswami. Indië. Bestudeert de relatie tussen quantumfysica en het leven na de dood.
Prof. Ivan Dmitriev. Fysicus, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Olga Kharitidi. Psychiater, Rusland. Doet onderzoek naar contact en communicatie met overledenen.
Prof. Melvin Morse. Neuropsychiater, USA. Doet vooral onderzoek naar uittredingen en bijna dood ervaringen.
Prof. J.B. Rhine. Duke University, USA. Vooral bekend van zijn parapsychologisch onderzoek, vooral ook telepathie
Alles is Één en die Éne is Alles.