Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Inderdaad Janx, ik dacht deze week ook nog aan Jules Verne... (telepathie). Maar het raakt mijn kleren niet dat ze het niet willen geloven. Ooit maken ze zelf de oversteek en dan staan ze zelf in mijn (zogenaamde) fantasiewereld, de eigen ervaring zal hen overtuigen. De mens is door de eeuwen heen zo misleid en bedrogen geweest dat hij niks meer geloofd. Jammer.. Een goede raad: smijt nooit het kind met het badwater weg...Fantasie- en gevoelloze ( het indenkend vermogen van) mensen zeiden ook in de tijd van Jules Verne dat er een steekje aan hem los was. Veel wat in zijn werken zeer opzienbarend en als onwerkelijk werd beschouwd is nu de gewoonste zaak van de wereld. Oké de uitvoeringen zijn anders maar de mogelijkheden zijn er wel.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
angelica - Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Hmmm, iemand die ik ken heeft ooit een bde gehad. Sinds die gebeurtenis weet hij als iemand pas overleden is, dikwijls nog voor een ander het weet. Zijn vrouw vond het ongeloofwaardig, maar op de duur moest ze het ook toegeven. Hij zegt dat hij de overledene dan "ziet", ook 's nachts. Ook tijdens de begrafenissen ziet hij aan de kist een soort van "witte mist" hangen, die meestal tegen het einde van de dienst verdwijnt, maar soms ook met de kist mee naar buiten gaat.
Enkele personen in ons gezelschap konden getuigen dat ze al eens versteld stonden hoe deze man van een overlijden kon weten waarvan niemand anders al iets wist.
Hij heeft het enkel wel over overlijdens die al gepasseerd zijn, dus nooit in de toekomst.
Ik heb nu niet gevraagd of de mensen die hij zag enkel bekenden waren, of ook onbekenden.
Volgens mij heeft die mens dan toch een bijzondere "gave".
Vriendelijke groet
Enkele personen in ons gezelschap konden getuigen dat ze al eens versteld stonden hoe deze man van een overlijden kon weten waarvan niemand anders al iets wist.
Hij heeft het enkel wel over overlijdens die al gepasseerd zijn, dus nooit in de toekomst.
Ik heb nu niet gevraagd of de mensen die hij zag enkel bekenden waren, of ook onbekenden.
Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer
-
Inderdaad Angelica en hij is niet de enige die na een BDE dergelijke ervaringen meemaakt, wij zijn met duizenden. Ook Jozef heeft dergelijke ervaring meegemaakt, vergelijk zelf:Hmmm, iemand die ik ken heeft ooit een bde gehad. Sinds die gebeurtenis weet hij als iemand pas overleden is, dikwijls nog voor een ander het weet. Zijn vrouw vond het ongeloofwaardig, maar op de duur moest ze het ook toegeven. Hij zegt dat hij de overledene dan "ziet", ook 's nachts. Ook tijdens de begrafenissen ziet hij aan de kist een soort van "witte mist" hangen, die meestal tegen het einde van de dienst verdwijnt, maar soms ook met de kist mee naar buiten gaat.
Enkele personen in ons gezelschap konden getuigen dat ze al eens versteld stonden hoe deze man van een overlijden kon weten waarvan niemand anders al iets wist. Hij heeft het enkel wel over overlijdens die al gepasseerd zijn, dus nooit in de toekomst. Ik heb nu niet gevraagd of de mensen die hij zag enkel bekenden waren, of ook onbekenden.
André zag nu uit de hoek van de kamer waar hij de wind hoorde ruisen,
een grote, witte wolk verschijnen. Midden in die wolk werd het lichter
en lichter en in dat licht begon zich een gestalte te vormen, die steeds
groter werd. Nu was ze geheel zichtbaar en duidelijk zag hij een geestesgestalte voor zich, omgeven door al het mooie licht dat van haar uitstraalde. André werd door dit heerlijke visioen diep getroffen en het stemde hem rustig, want alle angst, alle droefheid waren nu opeens van hem afgenomen. Hij had willen spreken, iets zeggen, maar hij durfde niet.
De verschijning stond nu in een groot wit licht en de wolk waarin ze
verschenen was, was geheel verdwenen.
(Uit: Een blik in het hiernamaals)
-
Die witte wolken worden ook waargenomen als er bijvoorbeeld een grote ramp gaat gebeuren..
Zie wat ik je thans zal tonen. Ook dit beeld heb ik mogen meemaken,
velen gingen over. André zag dat hij boven de oceaan zweefde. Beneden zich zag hij een groot zeeschip, dat aan de golven overgeleverd was. Spoedig zou het ondergaan. Boven het schip zag hij een witte wolk, waarin hij duidelijk wezens kon onderscheiden, door een geestelijk waas omhuld. Dadelijk begreep hij wat het betekende: geesten die hulp zouden verlenen aan hen die spoedig zouden overgaan. Ook hier was hulp aanwezig. Waar dan ook, zoals ik je reeds zei, overal zullen van onze zijde helpers aanwezig zijn om de mens die overkomt te halen.
De wolk (nevelen) is de toestand waarin de geest zich kan manifesteren, maar meestal alleen helderziend waar te nemen. Alhoewel er momenteel regelmatig foto's opduiken die een gedeelte ervan laten zien..
Zie wat ik je thans zal tonen. Ook dit beeld heb ik mogen meemaken,
velen gingen over. André zag dat hij boven de oceaan zweefde. Beneden zich zag hij een groot zeeschip, dat aan de golven overgeleverd was. Spoedig zou het ondergaan. Boven het schip zag hij een witte wolk, waarin hij duidelijk wezens kon onderscheiden, door een geestelijk waas omhuld. Dadelijk begreep hij wat het betekende: geesten die hulp zouden verlenen aan hen die spoedig zouden overgaan. Ook hier was hulp aanwezig. Waar dan ook, zoals ik je reeds zei, overal zullen van onze zijde helpers aanwezig zijn om de mens die overkomt te halen.
De wolk (nevelen) is de toestand waarin de geest zich kan manifesteren, maar meestal alleen helderziend waar te nemen. Alhoewel er momenteel regelmatig foto's opduiken die een gedeelte ervan laten zien..
-
Fazal
Buitenzintuiglijke waarnemingen gebeuren gewoon, omdat wij blijkbaar niet al onze eigen zintuigen kennen. Volgens mij betreft het ergens een zintuig waarvan men niet schijnt te weten dat iedereen het heeft. Maar dat het zich bij bepaalde voorvallen kan manifesteren.
En jawel, dat het zelfs 'blijft' werken!?
Niet toevallig, want nà een eerste dergelijke ervaring zal men altijd de dezelfde elementen bij een volgende herkennen. De basis is namelijk gelegd. Noem het misschien idd een zesde zintuig, en ... misschien hebben we er nog veel meer!? Er zullen er zelfs bij zijn, die wij nooit zullen kennen.
Maar goed, de medische wetenschap gaat er niet op achteruit! Wat en hoe, alles in onze hersenen gebeurt, weten ze al wel, maar onze gedachten kunnen zij met het nu al bestaand materiaal nog altijd niet lezen. Ze kunnen dus zeker ook niet zien 'wàt' de ene hersencel aan de andere vertelt.
En jawel, dat het zelfs 'blijft' werken!?
Niet toevallig, want nà een eerste dergelijke ervaring zal men altijd de dezelfde elementen bij een volgende herkennen. De basis is namelijk gelegd. Noem het misschien idd een zesde zintuig, en ... misschien hebben we er nog veel meer!? Er zullen er zelfs bij zijn, die wij nooit zullen kennen.
Maar goed, de medische wetenschap gaat er niet op achteruit! Wat en hoe, alles in onze hersenen gebeurt, weten ze al wel, maar onze gedachten kunnen zij met het nu al bestaand materiaal nog altijd niet lezen. Ze kunnen dus zeker ook niet zien 'wàt' de ene hersencel aan de andere vertelt.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Ja, de tv-gids én de programma's van een commerciële zender zijn natuurlijk doorslaggevend bewijs. Is er ook maar één ernstig wetenschapper die deze kindertjes onderzocht heeft? Neen.wayti schreef:[…] Jij maakt toch graag mensen leugenachtig hé, ja als je het niet kan ontkennen dan maar een andere tactiek gebruiken: de andere mens leugenachtig maken.. Typisch Skepp...Wel beste man natuurlijk heb ik mijn posting overgenomen uit het boekje of dacht je dat ik alles ging herschrijven om jou te plezieren, wel dan denk je verkeerd. Maar daar bij komt dat ik de meeste afleveringen ook ZELF gezien op TV... Ik heb ze hier trouwens opgeslagen liggen op een stick en heb jij ze ook gezien???
Nee hoor, ik zal over dat apparaatje blijven zeuren in elke post tot jij bewijst dat het werkt of toegeeft dat het niet kan werken. Hoe lang wachten we nu al? Weet je wat: dat apparaat bestaat niet, je bent er over beginnen liegen en durft dat nu niet meer toe te geven. Leugenaar!wayti schreef:Afwachtten wie de leugenaar zal zijn jij of ik...Wayti is gewoon een fantast die zelfs denkt te weten dat hij aan een apparaat meewerkt dat alles wat paranormaal is gaat bewijzen.
Een leugenaar dus.
Maar ik weet zelfs al wie, jij gist er nog naar en nu begin je weer over dat apparaat om de aandacht af te leiden van het onderwerp.. (heel doorzichtig)
En je blijft maar bezig niet. Dreigen met een machientje dat waarschijnlijk gewoon niet bestaat, nooit zal werken, maar wel ooit jouw grote gelijk zal bewijzen. Hoe lang nog zult gij dit sprookje nog volhouden?wayti schreef:Oh ja waar staat zwart op wit geschreven dat dit ik geschreven heb dat dit maar enkele dagen ging duren.. Jij bent hier de Leugenaar maar dat hebben de meesten op dit forum blijkbaar nog steeds niet door (op enkele mensen na) […] Wie laatst lacht best lacht...Maar goed, ik wacht op de resultaten van dat machientje van hem, ooit ging het maar enkele dagen duren vooraleer het ultieme bewijs geleverd zou worden.
Ja hoor: een levendige fantasie, aangewakkerd door moeders die via hun kinderen aandacht willen voor de eigen miskende 'hooggevoeligheid', helderziendheid etc. Gekoppeld aan een interviewster die zelf sturend bezig is.wayti schreef: en nu terug naar het onderwerp heb je een verklaring hoe het komt dat het ene kind zelfs dieren aanvoelde, het andere geesten zag MET beschrijving enz...
Ni Dieu, Ni Maître
-
Ooit, ooit, ooit… als de dieren terug praten en wayti's machientje eindelijk zal werken.wayti schreef:[…] Ooit maken ze zelf de oversteek en dan staan ze zelf in mijn (zogenaamde) fantasiewereld, de eigen ervaring zal hen overtuigen. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Moet die man eens uitproberen: gewoon elke keer dat hij dat weer denkt te weten, direct de naam van die persoon opschrijven en het papiertje aan zijn vrouw geven. Mensen die -geweten- terminaal in een ziekenhuis liggen tellen niet mee natuurlijk. En hij mag elke naam maar een keer opschrijven.angelica schreef:Hmmm, iemand die ik ken heeft ooit een bde gehad. Sinds die gebeurtenis weet hij als iemand pas overleden is, dikwijls nog voor een ander het weet. […]
En dan praten we verder.
Ni Dieu, Ni Maître
-
En daar hebben we de fantast Rulof weer. En wayti, heeft je apparaat de stem van Jozef al laten weerklinken? En wie gaat er vanavond dood? Jij maakt dergelijke ervaringen toch ook continu mee? Makkie toch: geef 3 namen van mensen waar jij niet van kan weten of ze dood zijn of niet, maar die wel deze nacht dood zullen gaan. Liefst een beetje bekende mensen, kunnen we dat morgen nakijken. 3 namen wayti, 3 namen maar…wayti schreef:[…] Inderdaad Angelica en hij is niet de enige die na een BDE dergelijke ervaringen meemaakt, wij zijn met duizenden. Ook Jozef heeft dergelijke ervaring meegemaakt, […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Laat me raden. Kaasdoek?wayti schreef:[…] Alhoewel er momenteel regelmatig foto's opduiken die een gedeelte ervan laten zien..
Ni Dieu, Ni Maître
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Is het niet zo dat de ziel laat zich leiden door de toekomst en het verstand laat zich leiden door logica en door het verleden.
Zoals ik meen te begrijpen, Zondervrees, heb jij nog niets op met de gedachte dat de mens zoiets heeft als ziel. Ene ja ... Zondervrees, dan laat jij je enkel leiden door het verstand. Niets op tegen hoor heel goed opzich maar je mist, mijn inziens, het gevoel van je ziel.En daarom bekijk je de zaken rechtlijning en rationeel met de kennis die je hebt. Misschien mis je daarom dat wat ik met het voorbeeld van jules Verne probeer aan te geven en zie je het als een opdracht aan je zelf om alles wat niet past in jouw logica en kennis te negativiseren en af te doen als onzin. Maar goed, dat is geheel jouw zaak en je goed recht hoor daarvoor leven we hier gelukkig in een redelijk vrij land qua meningsuiting.
En weet je, die drijfveer en vasthoudendheid die je nu hebt zal je ooit eens hebben en gebruiken ten volle om het omgekeerde,van wat je nu doet, de mens proberen duidelijk te maken.Mooi toch?
Zoals ik meen te begrijpen, Zondervrees, heb jij nog niets op met de gedachte dat de mens zoiets heeft als ziel. Ene ja ... Zondervrees, dan laat jij je enkel leiden door het verstand. Niets op tegen hoor heel goed opzich maar je mist, mijn inziens, het gevoel van je ziel.En daarom bekijk je de zaken rechtlijning en rationeel met de kennis die je hebt. Misschien mis je daarom dat wat ik met het voorbeeld van jules Verne probeer aan te geven en zie je het als een opdracht aan je zelf om alles wat niet past in jouw logica en kennis te negativiseren en af te doen als onzin. Maar goed, dat is geheel jouw zaak en je goed recht hoor daarvoor leven we hier gelukkig in een redelijk vrij land qua meningsuiting.
En weet je, die drijfveer en vasthoudendheid die je nu hebt zal je ooit eens hebben en gebruiken ten volle om het omgekeerde,van wat je nu doet, de mens proberen duidelijk te maken.Mooi toch?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Een (hersen-)cel 'vertelt' niets aan een andere (hersen-)cel. Er worden neurotransmitters verstuurd.Fazal schreef:[…] Ze kunnen dus zeker ook niet zien 'wàt' de ene hersencel aan de andere vertelt.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Weet je, telkens als ik iets verneem dat niet in overeenstemming is met mijn eigen visie/gedachten, probeer ik mijn eigen standpunt eens in overweging te nemen, te bedenken dat ook ik me kan vergissen en ook maar gedachten heb vanuit mijn conditionering. Volgens mij is dat de beste manier om iets bij te leren en ook om de ander in zijn waarde te laten. Misschien is het zo slecht nog niet om te trachten iets te bekijken vanuit de invalshoek van een ander, ook al stemt die niet overeen met je eigen overtuigingen?
Vriendelijke groet
Vriendelijke groet
-
A propos, ik zag zondag avond een aflevering over een zekere Dereck, een helderziende. Ik denk dat het zelfs de laatste aflevering was. Mijn man en ik waren toch perplex over de nauwkeurigheid waarmee deze mens details wist door te geven die enkel de persoon in kwestie kon weten (het familielid van de overledene). Toch mooi, de manier waarop hij de mensen bevestiging en troost kon bieden.
vriendelijke groet
vriendelijke groet
-
bocuse - Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
http://spiritualiteit.blog.nl/onderwerp ... -oplichterangelica schreef:A propos, ik zag zondag avond een aflevering over een zekere Dereck, een helderziende. Ik denk dat het zelfs de laatste aflevering was. Mijn man en ik waren toch perplex over de nauwkeurigheid waarmee deze mens details wist door te geven die enkel de persoon in kwestie kon weten (het familielid van de overledene). Toch mooi, de manier waarop hij de mensen bevestiging en troost kon bieden.
vriendelijke groet
Misschien dit ook eens lezen, vooraleer je begint te kwijlen....