Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zijn wetenschap en geloof te verzoenen?

Absoluut niet
9
45%
Absoluut wel
7
35%
Ja, als de wetenschap zich aanpast aan het geloof
0
Geen stemmen
Ja, als het geloof zich aanpast aan de wetenschap
3
15%
Het kan mij niet schelen
1
5%

Totaal aantal stemmen: 20

Zondervrees

28 feb 2012, 14:01

Henriette 2 schreef:
Zondervrees schreef:
Henriette 2 schreef:[...] Je gelooft toch ook dat je denkt en droomt en honger hebt en dorst en voelt.
Bewijs dat maar eens!
Dat denken en dromen is perfect te bewijzen aan de hand van een hersenscan. Honger en dorst idem dito. Niks te geloven dus.
Wat 'n onzin!
Wat op 'n hersenscan te zien is zijn wat lijntjes, streepjes en soms ook nog wat kleurtjes.
Meer is er niet te zien hoor! [...]
Precies hetzelfde wat die analfabeet zei toen hij voor het eerst een boek zag.
Dat jij die lijntjes niet lezen kan is jouw probleem. Henriette 2 kan het niet dus niemand kan het?
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

28 feb 2012, 14:36

Oh, Kunnen ze dag glas wijn, waar jij aan denkt, aflezen uit die scan?
Ik DACHT 't niet!

Zondervrees

28 feb 2012, 14:47

Henriette 2 schreef:Oh, Kunnen ze dag glas wijn, waar jij aan denkt, aflezen uit die scan?
Ik DACHT 't niet!
Zit je dus weer fout.
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

28 feb 2012, 14:51

Nou??

Geen mogelijkheid tot verdere uitweiding?
Gemakkelijk hoor.

janx

28 feb 2012, 16:31

Zondervrees schreef:
janx schreef:[...] ik mis de stelling in je poll zijnde:
Wetenschap doet al het geloof verdwijnen. En daar zou ik op gestemd hebben.
Daar zou jij op gestemd hebben omdat jij gelooft dat de wetenschap jouw blind geloof zal gaan bevestigen.
nee hoor, ik heb vertrouwen in de wetenschap die het (religie) geloof te niet zal doen. Enkel al om de dood eenvoudige reden dat enkel de waarheid zal overleven de rest lost op. Het is wel een moeizaam proces dat is zeker.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Sigius

28 feb 2012, 18:19

Zeggen dat zoiets als een Directe Stem Apparaat iets op wetenschappelijke wijze zal gaan bewijzen en er dan nu al van uit gaan dat dat zeker het geval zal zijn heeft niets maar dan ook niets met wetenschap te maken. Wel met blind geloof in de maffe uitspraken van een onontwikkeld man.
En hier bewijst Zondervrees weer eens opnieuw dat zijn naam niet goed gekozen is want .... Als het aparaat toch niet gaat werken waarom dan steeds opnieuw zoveel moeitte doen om het te proberen af breken?

Omdat het ook zal bewijzen dat die onontwikkelde man zijn uitspraken helemaal niet zo maf zijn:

In het midden van het toestel is een ruimte, waarin de levensaura
wordt verdicht, zoals wij zulks bij het genezende instrument hebben
leren kennen. De gevoelige instrumenten, die hier zijn ondergebracht,
geven ons die krachten. Er stromen wolken uit het toestel, zij zijn
gelijk de nevelen van voor de schepping. U weet nu, dat Gene Zijde
in aantocht is. Weldra hoort u onze stemmen. Als de natuur te verdichten
is, moet het tevens mogelijk zijn, de menselijke stem te verstoffelijken.
De verdichting van het protoplasma gaf ons die
mogelijkheid. Onze stemmen zijn te beluisteren als door uw radio.
Niets is aan ons stemgeluid veranderd, onze geliefden zullen ons terstond
herkennen. Als dit apparaat op Aarde komt, neemt de Staat het in eigen hand. Het zal niet te koop zijn, geestelijke wonderen zijn met geld niet te
bemachtigen. Het directe-stemwonder zal het bezit zijn van de gehele
mensheid. Het is het geschenk van Christus aan het volk van Israël.
Het zal als technisch instrument iedere gevoelsgraad overtuigen! De
parapsychologen zullen al hun twijfels er door opgelost zien. En ook
de kerken zullen overtuigd worden en tot aanvaarden komen. Nu
spreken de bewuste meesters van Gene Zijde tot de volken der Aarde.
De kerken en haar volgelingen ontvangen geestelijk voedsel uit onze
wereld en krijgen een beeld van Gods Scheppingsplan, hetwelk zo
alomvattend en machtig is, dat zij hun in de eeuwen aangehangen,
onvolkomen begrippen hieromtrent, geredelijk verwerpen. Wetenschap
en kerk betreden hand in hand het ‘Koninkrijk Gods’.
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.

Zondervrees

28 feb 2012, 18:36

Sigius schreef:[…] In het midden van het toestel is een ruimte, waarin de levensaura wordt verdicht, zoals wij zulks bij het genezende instrument hebben leren kennen. […] onvolkomen begrippen hieromtrent, geredelijk verwerpen. Wetenschap en kerk betreden hand in hand het ‘Koninkrijk Gods’.
Inderdaad, hoe kon ik mij vergissen! Dit is helemaal niet maf, dit is hoogst rationeel! Wat een eruditie, wat een wetenschappelijk inzicht! Dit gaat alles wat Einstein vertelde ver te boven, dit overstijgt de kwantumtheorie!
Ach Sigius, dat er ook maar iemand deze duidelijke waanzin gelooft, ik heb haast medelijden met je.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 feb 2012, 18:41

Sigius doet het niet dus zal ik het maar doen: zijn stukje is gekopieerd/geplakt maar komt dus uit Volkeren der Aarde, 4e druk, blz. 285 e.v., een werkje van de hand van Jozef Rulof.
Ni Dieu, Ni Maître

André_x

28 feb 2012, 18:45

De Kwantum-wetenschap toont zeer duidelijk aan dat we hier allen in een illusie leven die niet werkelijk is en iedereen die deze wetenschap volgt is het hier zeer duidelijk mee eens. Dus wie kan dan nog geloven dat hij/zij werkelijk tussen vier muren in een stoel zit en naar een scherm ligt te staren?

Materie zoals wij het door onze stoffelijke ogen zien en waarbij vele van ons dit zien nog geloven en dat geloof verdraaien in het weten en zo denken de werkelijkheid te zien, gelooft en weet in feite nog minder dan niets want men gelooft dan in een illusie, een sprookje.

Zondervrees

28 feb 2012, 18:57

André_x schreef:De Kwantum-wetenschap toont zeer duidelijk aan dat we hier allen in een illusie leven die niet werkelijk is en iedereen die deze wetenschap volgt is het hier zeer duidelijk mee eens. […]
Waarmee bewezen is dat jij niets van de kwantumtheorie begrijpt.
Ni Dieu, Ni Maître

Sigius

28 feb 2012, 19:53

Ach Sigius, dat er ook maar iemand deze duidelijke waanzin gelooft, ik heb haast medelijden met je.
Hoeft niet hoor...
Als men over 70 jaar zou gezegd hebben dat ze nog met een raket naar de maan zouden gaan geloofde ook niemand het..

Sigius

28 feb 2012, 19:56

Trouwens noch de wetenschappers noch de sceptici hebben tot hier toe nog steeds niet kunnen zeggen waar de EVP stemmen die zelfs vragen beantwoorden vandaan komen...?

Zondervrees

28 feb 2012, 21:05

Sigius schreef:
Hoeft niet hoor...
Als men over 70 jaar zou gezegd hebben dat ze nog met een raket naar de maan zouden gaan geloofde ook niemand het..
Nee hoor. Ooit van Jules Verne gehoord? Of van Georges Méliès? Maar ja, die leefden dan ook niet over 70 jaar maar in het verleden.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

28 feb 2012, 21:07

Sigius schreef:Trouwens noch de wetenschappers noch de sceptici hebben tot hier toe nog steeds niet kunnen zeggen waar de EVP stemmen die zelfs vragen beantwoorden vandaan komen...?
Tijdje van de wereld geweest? Of was je toen wayti?
Iedereen weet waar die stemmen vandaan komen. Net zoals iedereen weet waarom je die alleen maar kan ontvangen met oude, storingsgevoelige apparatuur maar niet met moderne spullen.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa

28 feb 2012, 22:15

Sigius schreef:In het midden van het toestel is een ruimte, waarin de levensaura wordt verdicht, zoals wij zulks bij het genezende instrument hebben leren kennen. De gevoelige instrumenten, die hier zijn ondergebracht, geven ons die krachten. Er stromen wolken uit het toestel, zij zijn gelijk de nevelen van voor de schepping.
Tiens, bij ons noemen ze dat een stoommachine. :lol: