UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees

28 jan 2013, 20:30

Ik begin te denken dat Talisman niet kan lezen. Heb je het boek al gedownload? Het is gratis. Paar uurtjes lezen. Weet je in een keer alles. Tenzij je er absoluut de bemoeienissen van jouw goden, de astronauten, in wil zien. En zo'n sukkel zit dan op andere gelovigen te kakken, maar is zelf geen haar beter.
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

28 jan 2013, 21:01

Zondervrees schreef:Ik begin te denken dat Talisman niet kan lezen. Heb je het boek al gedownload? Het is gratis. Paar uurtjes lezen. Weet je in een keer alles. Tenzij je er absoluut de bemoeienissen van jouw goden, de astronauten, in wil zien. En zo'n sukkel zit dan op andere gelovigen te kakken, maar is zelf geen haar beter.
Je begint me te vervelen Zondervrees. Kan je me een vaasje in graniet of porfier laten zien dat die gasten gemaakt hebben met hun stok-steen-touwtje ? Nee ? Dan is de kous af.
Kan me me enig redelijke verklaring geven hoe die Egyptenaren de piramides in Gizeh gemaakt hebben ? Nee ? Dan is de tweede kous af. Lul nu maar tegen dat paar kousen domoor.

Zondervrees

28 jan 2013, 21:51

talisman schreef:
Zondervrees schreef:Ik begin te denken dat Talisman niet kan lezen. Heb je het boek al gedownload? Het is gratis. Paar uurtjes lezen. Weet je in een keer alles. Tenzij je er absoluut de bemoeienissen van jouw goden, de astronauten, in wil zien. En zo'n sukkel zit dan op andere gelovigen te kakken, maar is zelf geen haar beter.
Je begint me te vervelen Zondervrees. Kan je me een vaasje in graniet of porfier laten zien dat die gasten gemaakt hebben met hun stok-steen-touwtje ? […]
Boekje open doen. Laatste hoofdstukje lezen. Goed op de plaatjes letten. Wat heb je niet begrepen?
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

28 jan 2013, 22:19

Zondervrees schreef:
talisman schreef:
Je begint me te vervelen Zondervrees. Kan je me een vaasje in graniet of porfier laten zien dat die gasten gemaakt hebben met hun stok-steen-touwtje ? […]
Boekje open doen. Laatste hoofdstukje lezen. Goed op de plaatjes letten. Wat heb je niet begrepen?
En buiten een gat boren in limestone of een putteke maken in graniet, wat hebben ze dan nog zoals gedaan , buiten de theorie en wat veronderstellingen ? Man man, nogmaals, denk je nu echt met een leek te doen hebt ? En nogmaals, je begint me te irriteren met je halve waarheden. Nog steeds geen verklaring voor de bouw van de piramides en wil je me daarom met dat stokjesboren bezig houden ? Stond niks van in dat boekje van Lehner. Hij heeft er wel eens een docu over gemaakt. Gewoon hilarisch. Moet je eens op youtube bekijken. Hawaz was dan nog zijn broodheer. :lol:

Zondervrees

29 jan 2013, 06:16

talisman schreef:[…] En buiten een gat boren in limestone of een putteke maken in graniet, wat hebben ze dan nog zoals gedaan , buiten de theorie en wat veronderstellingen ? […]
En wat heb jij dan, buiten een 'theorie' en op niets gesteunde 'veronderstellingen'? Een hoop stenen. En een paar filmpjes.
Maar voor jou genoeg om te geloven in buitenaardse tussenkomst.
Kom je straks ook weer aandraven met je sterrenkind?
Ni Dieu, Ni Maître

talisman

29 jan 2013, 09:33

@ Cappa,
Niet enkel de mega-constructies roepen vragen op zonder antwoord. Ook in het kleine doet zich dit voor. Zo heb ik in het Weens oudheidkundig museum een rol-stempeltje van bergkristal kunnen bewonderen dat amper 2 cm lang en 1 cm diameter had. Men had dit onder een vergrootglas gelegd, zodat men de tekst in spijkerschrift en een afbeelding van een zittend en een staand figuurtje kon herkennen. Het schrift was amper met het blote oog te zien. Het wonderlijke was dat tot in de punt van elk teken als perfect transparant was, wat met klassieke burijn gestoken, mat zou moeten zijn. Zelfs het puntjes van de ' spijkers ' waren haarscherp ! Ook de figuurtjes in diepdruk waren perfect transparant en niet mat, wat men zou mogen verwachten. Men schatte dit rolletje op 3000 BC. Maar zoals je weet kan steen enkel een ouderdom worden toegekend door de omgeving en de context van de vindplaats. In dit geval ging het om een Sumerisch artefact. Bij navraag had men over de gebruikte techniek ook geen verklaring. Toeristen stonden zich wel te vergapen aan de grote beelden en sarcofagen, maar geen mens stond stil bij dit kleine prutsdingetje. Zeer merkwaardig.

bluevelvet

29 jan 2013, 19:32

Het Ancient Aliens debat of, staan er buitenaardse wezens aan de bron van onze beschaving ? te volgen op deze SITE
Over Egypte, de Grote Pyramide, de Saqqara vogel, Baalbek, Puma Punku, Piri Reiskaart......
en o.a. over Denys STOCK

Zie ook nog HET MYSTERIE VAN DE STENEN VAZEN

talisman

29 jan 2013, 21:47

bluevelvet schreef:Het Ancient Aliens debat of, staan er buitenaardse wezens aan de bron van onze beschaving ? te volgen op deze SITE
Over Egypte, de Grote Pyramide, de Saqqara vogel, Baalbek, Puma Punku, Piri Reiskaart......
en o.a. over Denys STOCK
En de schrijver van dit artikel zit blijkbaar ook niet verlegen om halve waarheden en hele leugens te vertellen:
- Het is niet Vyse die in 1837 niet goed op de hoogte was van het Egyptische schrift, maar wel zijn medewerker. Het was Vyse die dit enige opschrift uitbracht om zijn theorie kracht bij te zetten. Khufu is nooit in deze piramide begraven geweest, maar wel in een ondergronds graf op het eiland Elefantine om grafschenners om de tuin te leiden.
- Graham Hancock zijn herroepen van eerdere verklaringen strookt ook al niet met wat de schrijver suggereert.
- Er is wel sprake van een ' indoor ' helling, maar verder hebben we het raden hoe deze architect het verder ziet en hoe men met deze blokken de bocht namen op elke hoek, en dit om de 2,5 minuten, of heb ik iets over het hoofd gezien ?

cappa

30 jan 2013, 09:05

:lol:
Te gek voor woorden, die hollandse grenswetenschap site.
Bouwtijd 20 jaar, een steen elke 2,5 minuut.
Bouwtijd 10 jaar, elke 75 seconden een steen perfect geplaatst.
En dan durft die grapjas met uitgestreken gezicht een bouwtijd van 1 jaar insinueren. :lol:

Omtrent de keuze van bouwplaats vergeet auteur ook een klein akkefietje: het gewicht van de pyramide. Blijkbaar niet zo slecht gedaan als hij er na duizenden jaren nog steeds staat, zonder schade.

BV, ik stel voor dat jij terug in je bijbel gaat lezen.
Jawatte

rolija

30 jan 2013, 09:18

cappa schreef::lol:
En dan durft die grapjas met uitgestreken gezicht een bouwtijd van 1 jaar insinueren. :lol:

Omtrent de keuze van bouwplaats vergeet auteur ook een klein akkefietje: het gewicht van de pyramide. Blijkbaar niet zo slecht gedaan als hij er na duizenden jaren nog steeds staat, zonder schade.

BV kent die bijbel toch al van buiten ? :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman

30 jan 2013, 09:30

cappa schreef::lol:

Daarbij komt nog eens dat er de jaarlijkse overstromingen waren van grofweg 4 maand, en dat er ook achteraf moest gezaaid en gemaaid worden. Over een periode van 20 jaar zal er wel degelijk maar 10 jaar ' bouwverlof ' hebben ingezeten. Maak dat die Hollander ook maar eens wijs.

cappa

30 jan 2013, 10:48

Maar wie heeft dat Canvas-programma nu eigenlijk bekeken?
't Is hier maar stillekes, zenne. Amaai.

Er al eens over nagedacht dat aan de andere kant van de wereld blijkbaar dezelfde bouwtechnieken toegepast werden als in Egypte? Kolossale blokken van tientallen ton die met allerlei inkepingen, versmallingen, hoeken, perfect in elkaar passen.
Jawatte

talisman

30 jan 2013, 12:29

cappa schreef:Maar wie heeft dat Canvas-programma nu eigenlijk bekeken?
't Is hier maar stillekes, zenne. Amaai.

Er al eens over nagedacht dat aan de andere kant van de wereld blijkbaar dezelfde bouwtechnieken toegepast werden als in Egypte? Kolossale blokken van tientallen ton die met allerlei inkepingen, versmallingen, hoeken, perfect in elkaar passen.
Ik heb het bekeken en is hetzelfde als de link die ik hier ook al heb gegeven ( 2 delen ). Voor mij was daar niks nieuws te zien.
En dat dit dezelfde bouwtechnieken en gebruikte afmetingen en aantallen zijn in zowel Babel, Egypte, Ankhor-wat, Mexico als in China zal wel héél toevallig zijn.
:lol:

cappa

30 jan 2013, 16:27

Zelfs de ijzers die soms gebruikt werden om stenen aan elkaar te verbinden hadden dezelfde vorm.
Jawatte

talisman

30 jan 2013, 16:39

cappa schreef:Zelfs de ijzers die soms gebruikt werden om stenen aan elkaar te verbinden hadden dezelfde vorm.
Allemaal toeval. :lol: