Geloof en wetenschap, het zal nooit lukken.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zijn wetenschap en geloof te verzoenen?

Absoluut niet
9
45%
Absoluut wel
7
35%
Ja, als de wetenschap zich aanpast aan het geloof
0
Geen stemmen
Ja, als het geloof zich aanpast aan de wetenschap
3
15%
Het kan mij niet schelen
1
5%

Totaal aantal stemmen: 20

Zondervrees

05 mar 2012, 13:59

Reini schreef:En zou André nu al gemerkt hebben dat er een kleine schrijffout in splisten zit ?
Ik dacht nog, ik zal het een paar keer herhalen dat splisten, kwestie van zeker te zijn.
Wat denk je, Reini, zou Henriette 2 ooit nog eens iets zinnigs zeggen? Toch vreemd dat iemand met zo'n rijk gedachtegoed alleen maar kan reageren op anderen maar zelf geen enkel topic opent. Zoals over dat denken en zo, moet toch razend boeiend zijn?
Ni Dieu, Ni Maître

Klaartje

05 mar 2012, 14:00

Jazeker Reini.... dit is te beamen :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Henriette 2

05 mar 2012, 14:05

Zondervrees schreef: Ik dacht nog, ik zal het een paar keer herhalen dat splisten, kwestie van zeker te zijn.
Wat denk je, Reini, zou Henriette 2 ooit nog eens iets zinnigs zeggen? Toch vreemd dat iemand met zo'n rijk gedachtegoed alleen maar kan reageren op anderen maar zelf geen enkel topic opent. Zoals over dat denken en zo, moet toch razend boeiend zijn?
Nee want dat snap jij toch niet.
Geen beginnen aan. :D

Henriette 2

05 mar 2012, 14:08

Reini schreef:

Jamaar !
Bij mij moet er ook IETS aan toegevoegd worden!
( en pseudo-wetenschappers gaan dan nog een beetje verder in jouw redenering en zeggen: vermits het universum 1 bol energie is, en Reini ook 1 bol , is Reini heel het universum....)
Als je eens wist hoe dicht je bij de waarheid zit.

Kan het universum bestaan zonder jou?

Waar is het als jij er niet bent?

janx

05 mar 2012, 14:47

De ONTBREKENDE MASSA IS OMGEZET IN ENERGIE volgens de beroemde formule van Einstein
Precies zoals je het zegt, omgezet!
Omzetten is niet scheppen uit het niets. Maar er is iets veranderd een omzetting naar energie. Derhalve moet die energie reeds aanwezig zijn zij het in een andere zetting. Tevens is het zo dat als die energie werkzaam is geworden deze ook weer zal opgaan in iets anders. Immers er gaat niets verloren, of klopt die natuurwetenschap niet meer? Er is alleen maar veranderingen mogelijk binnen het al aanwezige. Misschien is dit nog niet te bevatten door velen omdat men vaak nog alleen maar kan denken in het materiële zijn.
Maar ooit zal het de mensheid lukken om de echte wetenschap over de materie te verkrijgen die verklaart hoe alles is gevormd en ook weer zal oplossen ter zijne tijd en terug zal keren naar die energie die was voor dat de materie zich heeft gevormd. Ik zou zeggen denk hier maar eens flink over na en durf eens verder, dan in die hedendaagse schijnwerkelijkheid, na te denken. Succes!
Laatst gewijzigd door janx op 05 mar 2012, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2

05 mar 2012, 14:54

Hoe???

V.Z denkt zelfs een atoom te kunnen splitsen met 'n aardappelschilmesje!! :lol:

Zondervrees

05 mar 2012, 15:34

Henriette 2 schreef:[...] Kan het universum bestaan zonder jou? Waar is het als jij er niet bent?
Blijkbaar heb jij zo'n groot ego dat je denkt dat het universum niet zou bestaan als jij niet (meer) bestaat.
De overweldigende meerderheid der mensen, nl. (de totale wereldbevolking)-1, weet dat dit niet zo is.
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2

05 mar 2012, 15:42

Bewijs dat je het, zoals reeds vermeld, niet snapt.
De reden waarom ik geen topic start.
Je snapt er echt geen jota van.
Verbaast me niks.

Blijf jij nu maar lekker in je boeken wurmen en vanachter je boeken belangrijk doen.
HEERLIJK! :D

Zondervrees

05 mar 2012, 15:43

janx schreef:[...] Maar ooit zal het de mensheid lukken om de echte wetenschap over de materie te verkrijgen die verklaart hoe alles is gevormd en ook weer zal oplossen ter zijne tijd en terug zal keren naar die energie die was voor dat de materie zich heeft gevormd. Ik zou zeggen denk hier maar eens flink over na en durf eens verder, dan in die hedendaagse schijnwerkelijkheid, na te denken. Succes!
Dat hoeft toch allemaal niet? janx weet het immers al, waarom zouden we op de 'echte' wetenschap wachten.
Uiteraard is de wetenschap zoals we die allen kennen, niet de 'echte' wetenschap, die houdt zich immers bezig met de schijnwerkelijkheid.
Wel pech: de 'schijnwerkelijkheid' van janx en co is de echte werkelijkheid nl. de enige tastbare. En al de rest is nonsens.
En janx, leer nu eindelijk eens dat denken in termen van energie/materie, dualistisch denken is en nergens op gebaseerd. Nergens toe leidt en nog nooit iets verklaard heeft, enkel meer vragen oproept dan ze kan beantwoorden.
Ni Dieu, Ni Maître

janx

05 mar 2012, 15:50

E=mc² (E= energie;m=massa;c=snelheid van het licht=300.000km/ seconde).Nu is het aan Janx en andere dagdromers om verder uitleg te geven.
Dus Massa (materie) = E/C^2
leg maar uit of dit onjuist is. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

05 mar 2012, 15:51

Henriette 2 schreef:Bewijs dat je het, zoals reeds vermeld, niet snapt.
De reden waarom ik geen topic start.
Je snapt er echt geen jota van.
Verbaast me niks.

Blijf jij nu maar lekker in je boeken wurmen en vanachter je boeken belangrijk doen.
HEERLIJK! :D
Blijkbaar H2, is er een of andere vreemde kronkel in jouw brein die je doet menen dat wij ons de wereld "denken".
Maar of wij nu denken, dromen, slapen of niet denken, die wereld en dat universum IS er .
Ooit was ik er niet, ik was nog niet gemaakt, maar toch was alles er al toen ik het licht zag.
En als ik dood ga, blijf ik gewoon nog een beetje in de herinnering van een paar mensen, en laat een beetje stof achter, waar dan weer gras of een boompje aan ontspruit. Zo nietig ben ik nu eenmaal.

Henriette 2

05 mar 2012, 15:53

Reini schreef:

Ooit was ik er niet, ik was nog niet gemaakt, maar toch was alles er al toen ik het licht zag.
O, ja?
En hoe WEET je dat (nu)?

Klaartje

05 mar 2012, 15:56

Het leven blijft een cirkel en verandert steeds; maar dat is niets nieuws onder de zon :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Henriette 2

05 mar 2012, 16:01

Reini schreef:

Blijkbaar H2, is er een of andere vreemde kronkel in jouw brein die je doet menen dat wij ons de wereld "denken".
Maar of wij nu denken, dromen, slapen of niet denken, die wereld en dat universum IS er .
En als ik dood ga, blijf ik gewoon nog een beetje in de herinnering van een paar mensen, en laat een beetje stof achter, waar dan weer gras of een boompje aan ontspruit. Zo nietig ben ik nu eenmaal.
Kijk dit antwoord eens van Reini Z.V.

En dan zou ik 'n topic 'denken' moeten starten?
Het blijkt niet eens mogelijk de werkelijkheid te onderscheiden van 'denken.'
Nee, je zou er geen jota van snappen. :D

Reini

05 mar 2012, 16:10

:) :)

H2, jij zou vooral een topic moeten starten "niet denken".
Je moet je vooral bij je stokpaardje houden, je weet daar alles van.
Het zou ons vooral bijbrengen hoe je aan die denkwijze kwam. Al is het woord hier misplaatst, maar ik kan het ook maar uitleggen zoals ik het denk natuurlijk.