UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

30 jan 2013, 16:46

Dat héél toevallig betwijfel ik toch sterk. Er duiken zowat overal ter wereld megalitische bouwwerken op.
Er zijn theorieën die stellen dat de drie grote piramides zouden gebouwd zijn lang vóór de eerste farao van de eerste Egyptische dynastie en de sfinx zou nog ouder zijn.
De piramide van Cheops is de meest perfecte piramide die Egypte heeft zo dat dit niet het werk schijnt geweest te zijn van de farao's en hun gevolg. Normaal gezien worden uitvindingen steeds beter naarmate ze verder ontwikkeld worden, maar voor de piramides gaat dat niet op.
DOOR (HALF)GODEN DAN ?
De koningslijsten van Manetho zijn lang na de eerste dynastieën opgetekend. Men moge dus twijfelen aan de accuraatheid ervan.
Belangrijk is misschien het feit dat de lijsten van Manetho een pre-dynastische periode van 350 jaar chaos vermelden. Vóór die periode beschreef hij 30 halfgoden die 3.650 jaar hebben geregeerd en daarvoor 2 dynastieën van goden die 13.870 jaar hebben geregeerd.
Het is Alan F. Alford die het wist te beschrijven in zijn boek 'Goden uit de Kosmos':
"Deze waardevolle sleutel tot de geschiedenis van de mensheid wordt genegeerd, gewoon omdat de vermelding van goden de deskundigen niet in hun historische kraam te pas komt."

Ook Herodotus en Diodorus Siculus, een Romeins historicus, verwijzen naar koninkrijken van goden en godinnen duizenden jaren vóór de tijd van de farao's.
Volgens de Sumeriers was de god Marduk de eigenaar van de grote piramide. Zechariah SITCHIN die de teksten van de Sumeriers wist te vertalen heeft het bv. ook over buitenaardse wezens, goden.......

Er wordt toch zodanig veel over goden en halfgoden gesproken en geschreven dat ze misschien toch wel verband zouden kunnen houden met de Nephilim/reuzen van de bijbel ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

30 jan 2013, 17:23

bluevelvet schreef:Dat héél toevallig betwijfel ik toch sterk.
Emoticon niet gezien BV ?
De koningslijsten van Manetho zijn lang na de eerste dynastieën opgetekend. Men moge dus twijfelen aan de accuraatheid ervan.
Dat zelfde probleem stelt zich ook bij de Bijbel. 8)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Manetho
Belangrijk is misschien het feit dat de lijsten van Manetho een pre-dynastische periode van 350 jaar chaos vermelden. Vóór die periode beschreef hij 30 halfgoden die 3.650 jaar hebben geregeerd en daarvoor 2 dynastieën van goden die 13.870 jaar hebben geregeerd.
Het is Alan F. Alford die het wist te beschrijven in zijn boek 'Goden uit de Kosmos':
"Deze waardevolle sleutel tot de geschiedenis van de mensheid wordt genegeerd, gewoon omdat de vermelding van goden de deskundigen niet in hun historische kraam te pas komt."
Als je deze schrijver ernstig neemt raad ik je aan dan ook maar VonDäniken te lezen.
Dat boek al helemaal gelezen ? Hij gaat anders nog een stuk verder dan Sitchin en VonDäniken. " In de ban van de ring " is ook wel boeiend.
Ook Herodotus en Diodorus Siculus, een Romeins historicus, verwijzen naar koninkrijken van goden en godinnen duizenden jaren vóór de tijd van de farao's.
En dat heeft hij van Manetho.
Volgens de Sumeriers was de god Marduk de eigenaar van de grote piramide. Zechariah SITCHIN die de teksten van de Sumeriers wist te vertalen heeft het bv. ook over buitenaardse wezens, goden.......
Kijk, hier hebben we hem al. Ook al wat van Sitchin gelezen ? Kan je gelijk ook de blz. aanwijzen, dan kijk ik dat wel effe na. :roll:
Er wordt toch zodanig veel over goden en halfgoden gesproken en geschreven dat ze misschien toch wel verband zouden kunnen houden met de Nephilim/reuzen van de bijbel ?

Tja, we weten nu ten minste waar de bijbelschrijvers zich op hebben laten inspireren. ( zie link wiki : Manetho :lol: )

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

30 jan 2013, 22:24

Om effe terug te komen op de vaasjes van ZV.
Hier is wat Stock hierover zegt:
For example, stored in various chambers beneath Zoser’s Step Pyramid at Saqqara were tens of thousands of stone vessels, many of them made of calcite, but other vessels of schist, porphyry, breccia, quartz crystal and serpentine were in evidence.
Jawatte

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

30 jan 2013, 22:45

Nog enkele weetjes.
De top van de piramide prijkt exact boven het midden van de basis. Alles klopt, de hoeken en de helling. Zelfs de treden zijn waterpas.
Bovendien staat de Grote Piramide bijna exact op de dertigste parallel, namelijk op een breedte van 29°58'51". En dit bleek, zoals een Schots astronoom eens onderzocht, geen fout:
Want als de oorspronkelijke ontwerper had gewenst dat de mensen lijfelijk, en niet verstandelijk, vanaf de voet van de Grote Piramide de pool van de hemel zouden zien, die op een hoogte van 30° voor hen stond, dan zou hij rekening hebben gehouden met de breking van de atmosfeer en dat zou het nodig hebben gemaakt om het gebouw niet op 30°, maar op 29°58'22" te plaatsen (Smyth, p 80).
Vergeleken met de feitelijke positie van 29°58'51" is de afwijking dus minder dan een halve boogminuut, een bewijs te meer van het zeer hoge niveau van de meetkundige vaardigheden der piramidebouwers.
Jawatte

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

31 jan 2013, 18:47

talisman schreef:
bluevelvet schreef: Het is Alan F. Alford die het wist te beschrijven in zijn boek 'Goden uit de Kosmos':
"Deze waardevolle sleutel tot de geschiedenis van de mensheid wordt genegeerd, gewoon omdat de vermelding van goden de deskundigen niet in hun historische kraam te pas komt."
Als je deze schrijver ernstig neemt raad ik je aan dan ook maar VonDäniken te lezen.
Contemporaine schrijvers duiken eeuwen terug in de geschiedenis en zoeken naar antwoorden die bv. betrekking hebben op het bestaan van de Nephilim die vanuit de hemel kwamen waaruit een reuzengeslacht zou ontstaan zijn. Ze waren vermaard om hun wreedheid.....
Ik neem in aanschouwing sommige schrijvers en hun theorieën omdat deze andere dingen vertellen over de Oudheid dan van wat geleerd wordt op school.
Overeenkomstig de verhalen uit Genesis zijn er bij veel volkeren overeenkomsten tussen de goden die de aarde beheersten, goden hadden gemeenschap met aardse vrouwen, waaruit dan (half)goden ontstonden.
Wat mij dus interesseert is meer bepaald wat die schrijvers te zeggen hebben over het bestaan van die goden. Daarvan vind ik dan wel stukken tekst op internet waarvan ik kan uit leren of naar verwijzen.
Sitchin heeft meerdere boeken geschreven maar het is in het boek "The 12th Planet" dat hij het heeft over dit onderwerp. Hij vernoemt in dit boek één keer MOZES, wat ik dan ook weer interessant vind. (pagina 26).

In een ander boek "The Wars of Gods and Men" (1985), stelt hij dat MOZES de adoptiezoon zou zijn van Hatshepoet, de oudste dochter van Thoethmozes I. Sitchin dateert de Exodus in 1433 BC, toen Mozes 80 jaar oud was zoals de bijbel beschrijft in Exodus 7:7). (pag. 288-289)
Geïnteresseerden kunnen het boek ON LINE lezen. (Engels)

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2013, 13:14

Weer een berichtje over buitenaardsen.

zie hier
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 apr 2013, 13:25

janx schreef:Weer een berichtje over buitenaardsen.

zie hier

Droom maar lekker verder :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

09 apr 2013, 13:52

janx schreef:Weer een berichtje over buitenaardsen.

zie hier
Dat lijkt me een geraamte met gesloten ogen.
Moet kunnen.
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2013, 15:27

rolija schreef:]Droom maar lekker verder
?waar slaat dat nu weer op? Ik geef enkel een link. En heb er verder nog geen mening over dit bericht, en nu moet ik dromen? Ben je zelf al wakker?
cappa schreef:Dat lijkt me een geraamte met gesloten ogen.
Moet kunnen.
Ik vond het wel leuk mede gezien de opmerking van bluevelvet in haar artikeltje zijnde; Contemporaine schrijvers duiken eeuwen terug in de geschiedenis en zoeken naar antwoorden die bv. betrekking hebben op het bestaan van de Nephilim die vanuit de hemel kwamen waaruit een reuzengeslacht zou ontstaan zijn. Ze waren vermaard om hun wreedheid.....
en dan in contrast met die zgn buitenaardse dwergje van dat artikel.
Maar oké, ik kan niet verwachten dat en ander dat zo ziet.
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 apr 2013, 15:39

Het komt misschien omdat ik de propaganda teksten van bleu niet meer lees :D Pakt nu de wachttoren en de teksten van bleu, dat is ver hetzelfde :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

09 apr 2013, 15:40

Ik had het bericht vanmorgen ook al in de krant gezien, en vond het ook wel leuk, janx.
Zo ziet ge dat er wel degelijk kaboutertjes bestaan. 8)
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2013, 16:02

rolija schreef:Het komt misschien omdat ik de propaganda teksten van bleu niet meer lees :lol:
Kijk eens aan ..... ik behoor tot de gelukkigen die nog wel gelezen wordt door jou. Dat maakt mijn dag weer geheel goed rolija. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 apr 2013, 16:06

janx schreef:
rolija schreef:Het komt misschien omdat ik de propaganda teksten van bleu niet meer lees :lol:
Kijk eens aan ..... ik behoor tot de gelukkigen die nog wel gelezen wordt door jou. Dat maakt mijn dag weer geheel goed rolija. :lol:
Zeker en vast, er zijn er nog een paar dat ik lees. Maar zwijg mij van bleu daar zit een volledige organisatie achter die haar meehelpt om die onzin te schrijven :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2013, 16:11

cappa schreef:Zo ziet ge dat er wel degelijk kaboutertjes bestaan. 8)
Jammer, het was best wel leuk het onderwerp "kabouters" zo nu en dan. Blijft nog over sinterklaas, elfjes, reincarnatie, bewustzijn en natuurlijk god. :wink:
Dus daar niet te vlug doorheen, senioren moeten wel bezig blijven. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 apr 2013, 18:48

janx schreef:Weer een berichtje over buitenaardsen.

zie hier
Eerlijk? Ik kijk daar niet van op. Ik zie alvast uit naar die docu.