De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Arúviel
Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03

02 jul 2012, 16:08

Quote:


Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn.

Albert Einstein ( gek ????)




Het is zeer wel mogelijk dat buiten onze waarnemingen, de waarneming van onze zintuigen, geen werelden verborgen liggen, waarvan we ons niet bewust zijn. soc.
Sinds deze uitspraak zijn er talloze dingen ontdekt die nu pas zichtbaar zijn.
En toen dus verborgen.
If the universe is the answer, what was the question?

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

02 jul 2012, 16:29

Sinds deze uitspraak zijn er talloze dingen ontdekt die nu pas zichtbaar zijn. En toen dus verborgen.
En waarvan men zelfs het bestaan niet eens vermoedde...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

02 jul 2012, 16:38

Sinds deze uitspraak zijn er talloze dingen ontdekt die nu pas zichtbaar zijn. En toen dus verborgen
Onder andere het absolute nulpunt maar geen enkele levende dode en nog minder een apparaat om geestesstemmen op te nemen.Wayti en Co zijn rattenvangers met een magisch fluitje.
Wie bewaakt de bewakers.

Arúviel
Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03

02 jul 2012, 19:10

Onder andere het absolute nulpunt maar geen enkele levende dode en nog minder een apparaat om geestesstemmen op te nemen.Wayti en Co zijn rattenvangers met een magisch fluitje.
- de vele sterrenstelsels die door de Hubble zijn 'waargenomen'
- zwarte gaten ( Albert Einstein noemde dat donkere sterren, vond dit zelf ongelofelijk, maar uiteindelijk is dit waar gebleken)
-ruimte-tijd en aarde tijd
- DNA
- de oerknal ( achtergrond ruis)
-uitdijïng van het heelal ( door Edwin Hubble beredeneerd en door de effecten waar te nemen is dit bewezen)
- Dark Matter- Dark Energie

Zomaar wat dingen die ná de uitspraak van Einstein zichtbaar geworden zijn.
If the universe is the answer, what was the question?
Fazal

02 jul 2012, 19:31

God had dus duidelijk niet genoeg aan de schepping van de aarde!? Hij heeft tegelijkertijd miljarden en miljarden kleine en grote stenen, de ruimte ingegooid!? :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 jul 2012, 20:14

Als de dood maar een "overgang" is, wat is de geboorte dan en wat kwam dan daarvoor ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

02 jul 2012, 20:18

socrates schreef:Als de dood maar een "overgang" is, wat is de geboorte dan en wat kwam dan daarvoor ?
Dat heb ik mij nou ook altijd afgevraagd.
Daar hoor je nou nooit 's iets over;

B.V.W.E. -> Bijnaverwekt ervaringen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jul 2012, 20:25

socrates schreef:Als de dood maar een "overgang" is, wat is de geboorte dan en wat kwam dan daarvoor ?
Een zoektocht naar de "uitgang" nadat iemand iets verloren had aan de "ingang" :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

02 jul 2012, 20:27

Wil. schreef:
socrates schreef:Als de dood maar een "overgang" is, wat is de geboorte dan en wat kwam dan daarvoor ?
Een zoektocht naar de "uitgang" nadat iemand iets verloren had aan de "ingang" :wink:
Ah! en eenmaal EXIT dan óp naar THE END?

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

02 jul 2012, 20:33

Als de dood maar een "overgang" is, wat is de geboorte dan en wat kwam dan daarvoor
De geboorte is het begin van het stoffelijk leven op aarde, de dood het einde van het stoffelijke leven op aarde. Daarvoor en daarna is er alleen geestelijke leven dat ontstaan is uit Goddelijke bezieling en aangezien God geen begin noch einde heeft en wij uit Hem voortkomen kan de mens niet sterven. Bij de bevruchting daalt de ziel af in het lichaam van de mens en er ontstaat stoffelijk leven. In een stoffelijk lichaam gaat de mens zich de goddelijke wetten eigen maken, de wet van het leven en de reïncarnatie zorgen er voor dat iedereen op tijd geboren wordt bij de juiste ouders en op de juiste plaats...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

02 jul 2012, 20:40

Dit staat niet in de catechismus...

Voordat wij als cellenleven aan onze eerste evolutie begonnen, schonk Hij ons Zijn heilige zegen. God legde toen in ons:

‘Mijn Eigen Leven. Ik spreek tot u als uw God, als uw Vader en
Moeder, als uw Oppermacht. Mijn kinderen, Ik schiep u als Man en
Vrouw. Aanstonds zult gij aan uw leven beginnen. Gij zult steeds verder
en hoger moeten gaan om in al Mijn wetten te ontwaken en te worden als
Ik ben. Gij zult daartoe leven en sterven. Daarna keert gij terug naar het
onzichtbare leven, waar u afwacht en u zich gereedmaakt voor het nieuwe
organisme dat Ik voor u schep. Een dood is er niet!
Wat Ik voor u schiep, is oneindig en behoort u toe. Door Mijn wetten
te beleven zult gij Mij en Mijn schepping leren kennen. U bent slechts een
vonk van Mij en van het machtige geheel, waarin Ik leef, niettemin zijt
gij Goddelijk. Ik zal u volgen, Mijn kinderen en zo nodig uw wegen verlichten. Ook al ben Ik voor u onzichtbaar, Ik weet waarheen gij gaan zult en kan Mij met uw levens verbinden. En gij zult Mij kunnen zien en
betasten, maar dan zal er liefde in u moeten zijn. Volgt Mijn wetten op
en gij zult in vrede en rust uw levens beleven.
Hebt al Mijn leven lief, zoals ook Ik u liefheb. Gaat nu als man en
vrouw door Mijn wetten, weet echter dat gij in beide lichamen zult leven,
want alleen hierdoor zal het Goddelijke ontwaken in u kunnen komen.
Vele lichamen zal Ik voor u scheppen en deze zullen u dienen.
Ik leg Mijn oneindigheid in uw handen. Ik schiep alléén geluk voor u.
Maar treedt Mijn leven tegemoet, zoals Ik u tegemoettreed. Mijn zegen
hebt gij thans ontvangen.
Nimmer behoeft gij te denken dat Ik er niet ben. U bent één met Mijn
leven en niets kan ons éénzijn verbreken. U zult Mij steeds kunnen voelen,
gij moet Mij echter in liefde benaderen. Hebt Mijn ruimte en al het
leven daarin lief. Weest eerlijk en oprecht jegens elkander en draagt elkander, bewust, in uw voelen en denken. Ik ga naast u!
In biljoenen vonken splitste Ik mij. Doet als Ik en vermenigvuldigt u,
geeft andere vonken het leven. Dáártoe zijt gij vader en moeder, zó zult
ge worden als Ik ben. Dat wat Ik voor u geschapen heb, moet u zich eigen maken. Ik wil daarom dat ge steeds het goede zoekt. Wie Mij en Mijn leven niet liefheeft, zal moeten beleven, dat Mijn wetten tot hem of haar niet spreken. Die levens staan dan stil. Weet dat Ik geen uitzondering kan maken, want Ik heb u állen lief. De stoffelijke en geestelijke schatten in de ruimte zult gij rechtvaardig verdelen. Zorgt dat ge u niet vergrijpt aan het bezit van anderen, want dan zijt ge in opstand tegen Mijn wetten en verliest gij Mij. Door Mijn wetten zult ge evolueren! Om u verrijst het universum, Mijn en uw Huis, waarin Wij eeuwigdurend één zullen zijn. Weet Mijn kinderen, Ik schenk u alles van Mijzelf. Vraagt Mij nimmer tot u te komen als gij duistere wegen bewandelt, want Ik gaf u een eigen wil! Weet dat Ik leed noch smart schiep. Wie voor Mij leeft, zal Mij bezitten. Gij zult Mij als uw God, als uw Vader en Moeder leren kennen.

Ik ben en blijf ... LIEFDE!’
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

02 jul 2012, 20:56

In één woord gezegd en samengevat : het leven, de natuur toch :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

02 jul 2012, 21:04

Wat is dat eigenlijk dood ? Is het een zijn zoals in dood "zijn" ? Hoe komt het eigenlijk dat wij niet zeggen leven "zijn" ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Arúviel
Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03

02 jul 2012, 22:02

omdat we hier nog levend dood zijn :lol:

Mooi stuk Wayti, een nadenkertje!
If the universe is the answer, what was the question?

Arúviel
Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03

03 jul 2012, 12:49

Maar daarom kan het wel een mooi stuk zijn, wat maakt mij het uit waar het vandaan komt, het is iets om over na te denken.
If the universe is the answer, what was the question?