WO III in aantocht?
-
fotofant - Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Heeft iemand hier er al eens aan gedacht dat als je op 37 jaar 100.000.000YYZ schreef:Zwaar gedupeerde gepensioneerden
Wél getroffen zijn de gewone Cyprioten. Neem bijvoorbeeld de 65 jarige John Demetriou. Tussen 1970 en 2007 werkte hij in Australië en spaarde daar een miljoen dollar bij elkaar. Daarna keerde hij terug naar zijn land om van zijn pensioen te genieten, medische kosten te kunnen betalen en om de opleiding van zijn kleinkinderen te ondersteunen. Van zijn miljoen dollar op de Laiki Bank ging € 100.000 naar de bank van Cyprus - de rest is hij kwijtgeraakt. 'Dit is geen Russisch geld, geen zwart geld, maar mijn geld! Vrijdagavond ging ik als een rijke man naar bed. De volgende dag werd ik als een arme man wakker,' klaagt Demetriou. (3)
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... ash-Europa
euro bijeen kunt sparen, dat dat 225.255,25 € per maand is en dit bedrag omgezet in oude BF maar eventjes 9.085.564 is en wel per maand
Het zou hier om een "gewone" cyprioot gaan
Het is natuurlijk erg voor die man, maar ook bij dit verhaal heb ik dus vragen en bedenkingen
elk moment is belangrijk
-
YYZ - Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50
Ja, bedenkelijk. Maar kom, voorbeelden genoeg, er zijn nu ook Spanjaarden die vrouw en kind achterlaten om in Marokko te gaan werken. Sommigen zeggen dat we op een keerpunt in de evolutie zitten, zo gezien is dat terug naar af of hetzelfde maar dan andersom. We leven natuurlijk in een wereld die bol staat van de economen, wellicht komt dat daardoor. Dat is allemaal normaal en mag je niks over zeggen tegenwoordig, not done.fotofant schreef:Heeft iemand hier er al eens aan gedacht dat als je op 37 jaar 100.000.000YYZ schreef:Zwaar gedupeerde gepensioneerden
Wél getroffen zijn de gewone Cyprioten. Neem bijvoorbeeld de 65 jarige John Demetriou. Tussen 1970 en 2007 werkte hij in Australië en spaarde daar een miljoen dollar bij elkaar. Daarna keerde hij terug naar zijn land om van zijn pensioen te genieten, medische kosten te kunnen betalen en om de opleiding van zijn kleinkinderen te ondersteunen. Van zijn miljoen dollar op de Laiki Bank ging € 100.000 naar de bank van Cyprus - de rest is hij kwijtgeraakt. 'Dit is geen Russisch geld, geen zwart geld, maar mijn geld! Vrijdagavond ging ik als een rijke man naar bed. De volgende dag werd ik als een arme man wakker,' klaagt Demetriou. (3)
euro bijeen kunt sparen, dat dat 225.255,25 € per maand is en dit bedrag omgezet in oude BF maar eventjes 9.085.564 is en wel per maandEn dan gaat het hier over het bedrag dat je overhoudt ! Ik weet niet wie dat met eerlijk hard werken bijeen kan sparen
![]()
Het zou hier om een "gewone" cyprioot gaanEn als je zoveel hebt ga je dan al je eieren in een enkele mand leggen
![]()
Het is natuurlijk erg voor die man, maar ook bij dit verhaal heb ik dus vragen en bedenkingen
-
Fotofant, ik denk dat het beter is als je vertrekt met 1.000.000, Euro of USD speelt inderdaad geen rol. Ik vind het nog een mooi bedrag maar toch al iets deftiger.fotofant schreef:Heeft iemand hier er al eens aan gedacht dat als je op 37 jaar 100.000.000YYZ schreef:Zwaar gedupeerde gepensioneerden
euro bijeen kunt sparen, dat dat 225.255,25 € per maand is en dit bedrag omgezet in oude BF maar eventjes 9.085.564 is en wel per maandEn dan gaat het hier over het bedrag dat je overhoudt ! Ik weet niet wie dat met eerlijk hard werken bijeen kan sparen
![]()
Het zou hier om een "gewone" cyprioot gaanEn als je zoveel hebt ga je dan al je eieren in een enkele mand leggen
![]()
-
Die op die troon, is dat ne Chinees? Zou ook een paradigmaverschuiving zijn, we hadden er nog in petto maar zo gezien zal dat voor na WOIII zijn. In een wereld vol problemen is de moeilijkste taak aandacht krijgen voor oplossingenVesselin schreef:Wie was er weeral baas van de wereld?!
En gaat er mij nu eindelijk eens iemand uitleggen wat een Paradigma is?!
![]()
![]()
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Ja, dat opperde ik in het begin van mijn post ook. Maar ik denk dat het niet klopt.YYZ schreef:Vind je het niet bizar dat we nu niet eens weten waar dat geld van die mensen naartoe is gegaan? Ik doe een gok, het is nu terug bij de bank maar het is niet meer van die mensen.
Daar is men druk mee bezig. 'Monetizing the debt', weet je wel. Geld drukken, geld drukken, geld drukken. 'Quantitive Easing' heeft men het zo mooi genoemd. $85 miljard per maand, plukte ik juist van het net. Probeer het getal maar niet te vatten. Je zou er alleen hoofdpijn van krijgen. En nationale banken die maar schuldpapier opkopen. Hun balansen worden opgeblazen tot enorme bubbles, alleen met (waardeloos) schuldpapier.YYZ schreef:Je kan al dat virtueel geld terug omzetten in fysiek geld, wist je dat?
Maar achter het hoekje ligt dat quadriljoen schuld.
Zou jij niet wat gaan zweten?
Jawatte
-
Ja, die lanceren aanvallen op gewone mensen en zeggen dat het in hun voordeel is, vervolgens vragen ze om solidariteit om langer en harder te werken omdat er geen geld meer is. Werkelijk, we willen stilaan een wetsvoorstel indienen om alle boeken over economie en aanverwanten te laten verbranden, die boeken brengen niks dan miserie. Echt geen grap.cappa schreef:Volgens mij heeft hij een puist. Dan is het Van Rompuy.YYZ schreef:Die op die troon, is dat ne Chinees?
-
Dat zou kunnen, zullen we samen eens zoeken waar dat geld nu uiteindelijk terecht is gekomen? Het is altijd leuk om de trucjes van goochelaars te doorgronden hé. Wat alvast belangrijk is, men heeft geld van die rekeningen gehaald, net omwille van het probleem is dat geld mi virtueel of laat ons daar even vanuit gaan nu (= versie 1). Dat geld wordt electronisch ergens anders naartoe gesluisd, de vraag is naar welke andere rekening. Als we dat weten, kunnen we verder, akkoord?cappa schreef:Ja, dat opperde ik in het begin van mijn post ook. Maar ik denk dat het niet klopt.
-
Ik zou proberen het hoofd koel te houden en er eens rustig over nadenken, we doen dat met een aantal mensen en komen tot verrassend andere resultaten en alternatieven. Corrigeer me als ik verkeerd ben, met 'Monetising debt' bedoel je wellicht dat het virtuele geld (cfr Fractioneel bankieren) terug tastbaar gemaakt wordt, klopt dat?cappa schreef:Daar is men druk mee bezig. 'Monetizing the debt', weet je wel. Geld drukken, geld drukken, geld drukken. 'Quantitive Easing' heeft men het zo mooi genoemd. $85 miljard per maand, plukte ik juist van het net. Probeer het getal maar niet te vatten. Je zou er alleen hoofdpijn van krijgen. En nationale banken die maar schuldpapier opkopen. Hun balansen worden opgeblazen tot enorme bubbles, alleen met (waardeloos) schuldpapier. Maar achter het hoekje ligt dat quadriljoen schuld. Zou jij niet wat gaan zweten?
Zie graag je bevestiging of ik je goed begrijp hier, anders zitten we misschien al vanaf het begin op een verkeerde golflengte en zou deze interessante dialoog niet bevorderen. Het is te ernstig om er mee te lachen, vind ik persoonlijk.
-
Bedoel je dat als grap? Had erop gereageerd, ik denk dat 1 miljoen met minder nullen isfotofant schreef:Spijtig dat niemand aandacht besteedt aan de arme gedupeerde "doorsnee Cypriotische gepensioneerde" die 100.000.000 dollar bijeen gespaard heeft met gewoon werken
Fotofant, ik denk dat het beter is als je vertrekt met 1.000.000, Euro of USD speelt inderdaad geen rol. Ik vind het nog een mooi bedrag maar toch al iets deftiger.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Nationale banken nemen schuldpapier op en geven vers gedrukt geld in de plaats.YYZ schreef:met 'Monetising debt' bedoel je wellicht dat het virtuele geld (cfr Fractioneel bankieren) terug tastbaar gemaakt wordt, klopt dat?
Ik volg de zaak zo goed als ik kan en steek er momenteel nogal wat (te veel) tijd in. Geen tijd dus om er uitgebreid over te gaan discuteren. Hoe de bankwereld werkelijk in elkaar zit vinden we toch niet. Misschien is er wel niemand die dat werkelijk nog snapt.YYZ schreef:Zie graag je bevestiging of ik je goed begrijp hier, anders zitten we misschien al vanaf het begin op een verkeerde golflengte en zou deze interessante dialoog niet bevorderen. Het is te ernstig om er mee te lachen, vind ik persoonlijk.
Als je iets te ernstig vindt om ermee te lachen, dan is het hoog tijd dat je er eerst wat afstand van neemt. In de eerste plaats, glimlach eens met jezelf.
Ik ga er mijn nachtrust niet voor laten.
Jawatte
-
Thanks, wat ik ongeveer dacht, virtuele schulden worden dan vervangen door echt geld, dat op zich is goed nieuws. Wellicht wordt het goede nieuws plots slecht nieuws, wat vraagt de Nationale Bank in de plaats, rente? Moet dat gedrukte geld teruggeven worden?Nationale banken nemen schuldpapier op en geven vers gedrukt geld in de plaats.