De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

03 jul 2012, 13:14

Reini schreef:Van welke heilige komt die preek ?
Het lijkt me ,dat niets beter de intellectuele verwarring van het christianisme in de 21e eeuw illustreert ,dan het feit dat de dag van vandaag de gelovigen zelf de nadruk leggen op het aspect "vertroosting" of "moraal" van de religie in plaats van op haar waarheidsgehalte.Het zijn zij die daarmee benadrukken dat religie het "opium" van het volk is, zelfs indien ze er andere woorden voor gebruiken zoals "waarden"of "zin van het leven".Ze vinden dan ook dat wij dat soort opium nodig hebben om gelukkig te leven.Als deze wijfelende opvattingen nu gelden , is het omdat de gelovigen zelf hebben begrepen, dat het moeilijk is om valabele argumenten te vinden ten voordele van het bestaan van een god of de onsterfelijkheid van de ziel, maar weigeren het openlijk toe te geven en vooral de radicale gevolgen te aanvaarden, die dat zal hebben voor de 'morele' aspecten van het geloof, die ze toch nog hopen te vrijwaren.
Wie bewaakt de bewakers.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 16:20

Daar heeft hij zelf geen woord van geschreven.Sentimentale kinderpraat Knip-en plakwerk.Plagiaat.
Heb ik ergens geschreven dat ik deze tekst geschreven heb.?
Dit is het gevoel dat God in de mens gelegd heeft van bij het begin der schepping. Iedere mens kan daarin iets van zichzelf herkennen, jij waarschijnlijk weer niet, anders noem je dat geen kinderpraat. Ik heb niet die hoogmoedswaanzin die velen op dit forum zichzelf aangemeten hebben. Trouwens je las toch mijn (kinderlijke) teksten niet meer. Al ooit eens bij stil gestaan waarom de mensen met de meeste geestelijke ervaringen geen universitairen zoals jij zijn maar doodsimpele mensen..?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 18:20

Dit WAARGEBEURD verhaal is niet geschikt voor de intellectuelen onder ons. Het is één van de belevenissen die Jozef in het hiernamaals heeft mogen meemaken.. (in 2 delen)

In een laboratorium zag ik eens twee broers naar nieuwe uitvindingen
zoeken. Zij studeerden in de chemie en hadden voor de wetenschap reeds
veel tot stand gebracht, waardoor hun naam tot ver over de grenzen
bekend werd. Maar eerzuchtig als zij waren, waren ze daarmee niet tevreden, doch snakten steeds naar nieuwe roem. Wanneer deze twee mensen overtuigd geweest waren van een voortzetting van het aardse leven, dan zouden zij hun studie heel anders hebben opgevat. Toen ik bij hen kwam, stonden zij op het punt een der gevaarlijkste springstoffen uit te vinden en terwijl de jongste broer enige dagen van huis ging, zette de
oudste zijn onderzoekingen dag en nacht waanzinnig voort. Hij was
onder de invloed van het kwaad.
Op een nacht vloog door een explosie het laboratorium uit elkaar en
men haalde zijn stoffelijk overblijfsel onder de puinhopen vandaan. Toen
werd op aarde bekendgemaakt dat professor A. tijdens zijn wetenschappelijke onderzoekingen door een noodlottig ongeval om het leven was gekomen.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 18:22

Vervolg....

Zijn broer dacht dat de scheikundige proeven naar wens geslaagd
waren. En men bouwde een nieuw laboratorium voor hem, waarin hij
zijn onderzoekingen kon voortzetten.
Waarnaar hij zocht, vroeg men op aarde niet, als hij maar succes had.
Deze opvatting is volgens ons een van de grootste domheden, omdat dit
de mens regelrecht in de handen van het kwaad voert, daar hij zelf de
kanalen daarvoor openzet. Daarom druist dit alles in tegen Gods wetten.
Wat gebeurde er nu aan onze zijde? Toen de verongelukte na de ontploffing tot de ontdekking kwam dat hij, hoewel op aarde gestorven, als
geest voortleefde, moest hij erkennen dat hij zich door slechte geesten
had laten beïnvloeden. Hij zag nu in dat hij door verkeerde daden en
opvattingen te vroeg was overgegaan en besloot al zijn krachten in het
werk te stellen om zijn broer op aarde, die zich van de slechte invloed die
op hem inwerkte niet bewust was, te beschermen en voor onheil te bewaren, terwijl hij hogere machten aanriep om hem te helpen, daar hij zag dat zijn broer anders verloren zou zijn.
Zulke toestanden heb ik meegemaakt. Wanneer de mens zichzelf heeft
vergeten, dan wordt hij onherroepelijk een speelbal van het kwaad. Je ziet
hieruit, André (Jozef Rulof), hoe nodig het is hem de ogen te openen. Velen zijn op die manier verloren gegaan. En wat hebben deze mensen nu bereikt? Immers niet veel. Hun leven mislukt omdat zij het geestelijke hebben vergeten, dat voedsel moest zijn voor hun ziel. Zo zijn er velen die door onwetendheid verloren gaan.

uit: "Een blik ik het hiernamaals" van JR.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

03 jul 2012, 18:33

wayti schreef: Wie Mij en Mijn leven niet liefheeft, zal moeten beleven, dat Mijn wetten tot hem of haar niet spreken.

Ik ben en blijf ... LIEFDE!
Van dat laatste ben ik helemaal NIET overtuigd!

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 18:46

Afbeelding

Er is hulp voor iedereen...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 jul 2012, 19:55

Alles is met elkaar verbonden .... alléén soms is er hier en daar een "kortsluiting" hélaas :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Fazal

03 jul 2012, 20:05

Het moet frustrerend zijn, aan gene zijde àlles te weten, zonder ook maar iets te kunnen doen! :?

Arúviel
Lid geworden op: 29 jun 2012, 13:03

03 jul 2012, 20:45

Het moet frustrerend zijn, aan gene zijde àlles te weten, zonder ook maar iets te kunnen doen!
Lijkt mij ook! En als het iemands tijd is om te sterven, dan kan je ook niks doen.
En wat als het nou de bedoeling was dat iemand gehandicapt door het leven moet gaan vanwege ikweetnietwat voor reden en leermoment, dan kan je ook al niks doen. :roll:
Laatst gewijzigd door Arúviel op 03 jul 2012, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
If the universe is the answer, what was the question?

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 22:45

En wat doet iemand van gene zijde met vleugels? Dat gaat toch geestelijk daar? Dan heb je toch geen vleugels meer nodig?
Inderdaad, die vleugels zijn fantasie maar zij verbeelden de mogelijkheid om zich te verplaatsen. Men verplaats zich meestal door de kracht van de gedachte. Aan gene zijde zijn gedachten direct werkende krachten...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 jul 2012, 23:09

Van zodra de mens zich openstelt voor gene zijde en zich geestelijk wil verrijken, zal hij ontvangen. Maar er zijn maar weinigen op aarde die zich met deze studie bezighouden en door het Goddelijke in zich, door hun Goddelijke afstemming leren zich geestelijk op te bouwen. Het is niet gemakkelijk, dat weet ik maar voor dezen zullen er geestelijke helpers zijn, echter niet voordat zij zich geheel willen geven. Dan zullen zij de geestelijke waarheid ontvangen, dan zullen zij geestelijk stijgen. Onze aardse geleerden zijn te veel van stoffelijke gedachten vervuld en daarin zal geen verandering komen voordat ook zij de geestelijke waarheid willen ontvangen en op Gods wijsheid vertrouwen. De mens vraagt om waarheid en wijsheid, maar hij vergeet dat deze hem niet gegeven kunnen worden zolang hij de verkeerde weg niet verlaat en zich geestelijk durft verrijken... en dan is er hulp voor hem..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 jul 2012, 12:57

Afbeelding

Heb je die hersens op de foto al eens flink vergroot? Dan zie je iets raars! 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

04 jul 2012, 14:41

Dire keer bellen a.u.b.! :roll:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

05 jul 2012, 09:37

Ik hou er niet van om mensen af te serveren als zijnde 'waardeloos.'

Neemt niet weg dat er geen voorkeur zou zijn..

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

06 jul 2012, 11:14

Henriette 2 schreef:Ik hou er niet van om mensen af te serveren als zijnde 'waardeloos.'
Hoe kom je nu weer op dat idee??