Bestaat God, ja of neen ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ

27 sep 2014, 16:35

socrates schreef:Is honger anders dan zelfbewustzijn ?
Honger naar heelheid en realisatie van zichzelf

Vesselin

27 sep 2014, 16:40

Maar oké!
Ge zijt nu eenmaal een miskend genie!
Het genie dat roept in de woestijn: "Pas mijn ideeën toe en de wereld is gered!"
Maar de wereld luistert niet en zal dus om zeep gaan.

Ik zou zo niet praten tegen u, moest ik u niet zo'n irritante pestkop vinden!
Ge zijt als de spreekwoordelijke luis in de pels: ge moogt krabben zoveel ge wilt, ge raakt hem nooit meer kwijt. En het netto resultaat is alleen maar miserie!

Hou eens op met overal de fora te gaan verpesten, zoals ge het mijne verpest hebt!

Vesselin

27 sep 2014, 16:46

Oejejoei! Wat doe ik nu!!!
De universele liefde is zopas het venster uit gevlogen...
YYZ... I love you, I love you... ook al zijt ge stapelzot... I love you very much! :lol: :lol: :lol:

YYZ

27 sep 2014, 17:01

Vesselin schreef:Maar oké!Ge zijt nu eenmaal een miskend genie! Het genie dat roept in de woestijn: "Pas mijn ideeën toe en de wereld is gered!"
Maar de wereld luistert niet en zal dus om zeep gaan. Ik zou zo niet praten tegen u, moest ik u niet zo'n irritante pestkop vinden! Ge zijt als de spreekwoordelijke luis in de pels: ge moogt krabben zoveel ge wilt, ge raakt hem nooit meer kwijt. En het netto resultaat is alleen maar miserie!Hou eens op met overal de fora te gaan verpesten, zoals ge het mijne verpest hebt!
Forum? De muppetshow, prachtig was dat!!! Maar doe rustig verder, zoals je het zei moet eerst de miserie nog veel erger worden, politiek is nog maar net gestart met hun ding. We kunnen het scenario van vorige keer er nog eens bijhalen. We zijn nu onderweg met de F16 naar Syrië, het spel kan beginnen!!! Gewoon wachten en niets doen, ga rustig in je innerlijke rust zitten. Zo helpe ons God. Genie? Wie één stap vooruit is, is een genie, twee stappen een idioot.

Reini

27 sep 2014, 17:09

YYZ schreef
Hebben je toch het bewijs gegeven dat de mensheid tegen luchtkastelen strijdt in de vorm van virtuele schuldenbergen? Als jij dat allemaal normaal vindt? Het staat toch allemaal in de boekskes? Maar goed, het zal wel weer worden zoals de vorige keer, toen heeft men ook alles genegeerd, je weet nog wel. De reactie zoals je ze geeft, spreekt natuurlijk weer boekdelen.

De geschiedenis herhaalt zich telkens weer.
Een plattitude, maar ze klopt. En daar gaat u niks aan veranderen YYZ.
Stop ermee uzelf te ergeren en vooral de anderen.

Silver Wolf

27 sep 2014, 17:11

Religie – Psychologie – Filosofie
:roll: Onder deze rubriek staat deze topic geklasseerd, maar... :arrow: Afbeeldinghet S&W-gehalte :roll: begint serieus te overheersen... :lol:

sw

YYZ

27 sep 2014, 17:15

Reini schreef:De geschiedenis herhaalt zich telkens weer. Een plattitude, maar ze klopt. En daar gaat u niks aan veranderen YYZ. Stop ermee uzelf te ergeren en vooral de anderen.
Ja, klopt, ik pleit al langer om onderwijs af te schaffen.
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren. Het tegenovergestelde van cognitieve dissonantie is cognitieve consonantie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Vesselin

27 sep 2014, 17:23

Silver Wolf schreef:het S&W-gehalte begint serieus te overheersen...
Met de initialen S&W bedoelt ge toch 'Statler&Waldorf' en niet 'Silver&Wolf'? :wink:

Ik hoop alvast dat ge u amuseert! 8)
Laatst gewijzigd door Vesselin op 27 sep 2014, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Vesselin

27 sep 2014, 17:32

YYZ schreef:Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening...
Ik zou zeggen, beste kerel, check dat eerst en vooral eens bij uzelf!

Ge zijt een brave jongen, en ge meent het ongetwijfeld goed. Maar, zoals vele mensen, neemt ge uw wensen voor werkelijkheid. En zoals vele wetenschappers verwart ge uw modellen met de realiteit.

En last van enige bescheidenheid hebt ge ook niet. Maar ja, megalomanie is het sieraad van de krankzinnige!

YYZ

27 sep 2014, 17:34

Vesselin schreef:
YYZ schreef:Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening...
Ik zou zeggen, beste kerel, check dat eerst en vooral eens bij uzelf!Ge zijt een brave jongen, en ge meent het ongetwijfeld goed. Maar, zoals vele mensen, neemt ge uw wensen voor werkelijkheid. En zoals vele wetenschappers verwart ge uw modellen met de realiteit.En last van enige bescheidenheid hebt ge ook niet. Maar ja, megalomanie is het sieraad van de krankzinnige!
Internet staat bol met van die dingen, en met een journaalpost kan je alle schulden afboeken, wie begrijpt nu zoiets? Alle informatie is dus beschikbaar, net zoals dat het geval was voor WOII, ook gemist toen. Politiek liet nog weten dat ze andere plannen hadden met de bevolking, het resultaat was mooi.
Het dunning-krugereffect is een psychisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn. Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn. Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen: zij gaan ervan uit dat anderen net zo capabel zijn als zijzelf. Incompetente mensen vergissen zich dus doordat ze zichzelf te hoog inschatten, terwijl competente mensen zich vergissen doordat ze anderen te hoog inschatten. Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dunning-Kruger-effect

Silver Wolf

27 sep 2014, 17:38

Vesselin schreef:
Met de initialen S&W bedoelt ge toch 'Statler&Waldorf' en niet 'Silver&Wolf'? :wink:
NEEN S&W staat voor Smith & Wesson

Ps.: Met VESSELIN bedoelt ge toch niet...
(zuster) Vaseline?

Silver WOLF

Vesselin

27 sep 2014, 17:43

Afbeelding

socrates

27 sep 2014, 17:49

Vesselin schreef:Afbeelding
Wie op die manier de trekker overhaalt zit er gegarandeerd naast. Hij trekt op die manier de loop uit zijn "as".
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

YYZ

27 sep 2014, 17:52

socrates schreef:
Vesselin schreef:Afbeelding
Wie op die manier de trekker overhaalt zit er gegarandeerd naast. Hij trekt op die manier de loop uit zijn "as".
Louter pro forma, op die foto, dat is Vesselin. Dat van die as uit de loop laat ik voor jouw rekening natuurlijk, het schijnt wel te kloppen, daar niet van.

Silver Wolf

27 sep 2014, 17:54

Vesselin schreef:
AfbeeldingS W kan ook Silly Willy zijn :roll:
dat is de jongste van de buren,
die hier al eens over de vloer komt en dan mijn seniorennet-paswoord kraakt.
Een echte hacker, die rakker :wink:

Silver