Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

cappa

13 aug 2012, 15:45

Vesselin schreef:De energie die het universum van moment tot moment in stand houdt met ons als bewuste en intelligente waarnemers - die over zichzelf en dat universum kunnen nadenken - erbij, is toch geen 'kerel die daar ergens in de ruimte zweeft'?!
Inderdaad niet. Die energie is onderwerp van zeer ernstig doorgedreven wetenschappelijk onderzoek. Men heeft de zaken nog lang niet volledig in beeld (zoals jij zeker zult weten), maar men vordert gestaag. Spannend.

janx

13 aug 2012, 17:32

cappa schreef: Vind jij dat ieder die een 17e eeuws denkbeeld verwerpt nu in de 21e eeuw alles moet kunnen verklaren?
Vind jij dat de wetenschap maar bestaansrecht heeft als ze alles kan verklaren?
Maar dat neemt niet weg dat je bepaalde verouderde denkbeelden definitief kan afvoeren.

En houdt (de exacte) wetenschap zich enkel met materie bezig? Dan reken je energie toch onder materie, mag ik hopen.
Wie zegt dat ik dat denk? Ik vraag het je enkel.
Immers, alles is energie hoe dan ook en vanuit energie is leven en de materie in al z'n diversteiten uit voort gekomen denk ik.
Voor het overige;
Ten eerste stel jij zelf dat ik een zgn 17e eeuws denkbeeld heb. Die ga je vervolgens verwerpen , zoals je zelf zegt. En nu ga je mij verwijten dat ik je vraag om jouw visie te geven. Dus je hebt er geen, kan ik nu concluderen en verschuil je je achter de wetenschap die in toekomst, zoals jij verwacht, alles zal kunnen verklaren. Hm ... ja ..., en als het nu eens zo is dat blijkt, dat het denkbeeld wat ik er van heb de waarheid zal zijn? Ik veronderstel dit alleen maar, met het zelfde recht als dat jij je verschuild achter de toekomstige wetenschap.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Stephaan

13 aug 2012, 18:00

quote="cappa"]...
En houdt (de exacte) wetenschap zich enkel met materie bezig? Dan reken je energie toch onder materie, mag ik hopen.[/quote]

Ik twijfel er niet aan dat je dit erkent en herkent E = mc²

Die formule betekent dat energie en materie op een factor na, hetzelfde is ! Dus...

socrates

13 aug 2012, 18:03

...Dus je hebt er geen, kan ik nu concluderen en verschuil je je achter de wetenschap die in toekomst, zoals jij verwacht, alles zal kunnen verklaren.
In de toekomst, als onze zon ermee ophoudt, wat vrijwel zeker is, zijn wij allemaal ontbonden. Mogelijk ontstaat er dan nieuw leven in een ander zonnestelsel maar dat is hoe dan ook nog lichtjaren ver weg en al helemaal niet zeker dat dat leven even intelligent of slimmer dan homo sapiens zou zijn.
Wie in reïncarnatie gelooft kan misschien best in een andere galaxy herboren worden. Is dat mogelijk ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

angelica

13 aug 2012, 18:07

Cappa, waarom die afbrekende kritiek aan het adres van Janx? Azijn gedronken of zo? Ik ben het nochtans op dat punt met Janx eens. G O D is LEVEN is onvoorwaardelijke LIEFDE is Stilte. In alles wat bestaat.
En aldus de zin van ons bestaan.

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Vesselin

13 aug 2012, 18:46

angelica schreef:Cappa, waarom die afbrekende kritiek aan het adres van Janx? Azijn gedronken of zo? Ik ben het nochtans op dat punt met Janx eens. G O D is LEVEN is onvoorwaardelijke LIEFDE is Stilte. In alles wat bestaat.
En aldus de zin van ons bestaan.

Vriendelijke groet
O Angelica meiner Träume! Welke brutale aap zou een lieve engel durven tegen spreken?

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimm'd;
And every fair from fair sometime declines,
By chance or nature's changing course untrimm'd;
But thy eternal summer shall not fade
Nor lose possession of that fair thou owest;
Nor shall Death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou growest:

So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this and this gives life to thee.

angelica

13 aug 2012, 18:56

En jij hebt aan de whisky gezeten? :wink:

Wel mooi

vriendelijke groet

rolija

13 aug 2012, 19:06

Jawadde...... Angelé schrijft G O D is LEVEN is onvoorwaardelijke LIEFDE is Stilte. In alles wat bestaat.

Alle dagen zien we dat, kijk maar naar het misbruiken van de kinderen door die bijbel lovers, kijk maar naar de rol van de kloosters zoals bij de arme klaren enz...... 8O

Mvg,

Rolija

Heet van de naald,

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... Vangheluwe
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini

13 aug 2012, 19:10

Angelica tikte:
...LEVEN is onvoorwaardelijke LIEFDE is Stilte. In alles wat bestaat...

Leven is liefde?
Leven is een gevecht om te OVERleven, een tranendal, afgewisseld met af en toe een geluksmoment, dat vrij vlug weer het hazenpad kiest.
Misschien te veel aan de sherry gezeten? :)
Kijk eens om je heen vanachter je pilaar dutske, en zie wat er op deze aardkloot gebeurt. Je gaat wit uitslaan.
Noch ene GOD , noch een Spaghettimonster doet er wat aan.

angelica

13 aug 2012, 19:34

Ik weet als geen ander wat het leven te bieden heeft, ... "dutske". Heb met mijn 52 jaar waarschijnlijk al meer watertjes doorzwommen dan jij, ook al ben je waarschijnlijk al stokoud.

Drink geen sherry, enkel af en toe een wijntje. Liefst rode.

Nee : God IS liefde IN de mens zelf en geeft daarmee ook zin aan ons bestaan.

Bij jou lijkt die liefde ver te zoeken, maar sommige mensen, zoals bvb Janx, Werewoef en Wayti, en sommige anderen, laten die liefde leven, in hun manier van spreken, in hun gedragingen, gedachten.
Jullie azijnzeikers doen niet anders dan die mensen belachelijk maken, hebben totaal geen respect voor hun overtuigingen, hun geloof.
Waarom willen jullie ons gelovigen kost wat kost bekeren tot het atheisme? En waarom kunnen jullie een ander niet eens in zijn waarde laten?
Leer eerst eens om de mensen op een beleefde manier te behandelen, dutske.

rolija

13 aug 2012, 19:36

angelica

13 aug 2012, 19:49

Rolija, misschien kan een geschikte therapie jou nog helpen. Wel met PROFESSIONELE hulp hé.

mvg

rolija

13 aug 2012, 20:04

angelica schreef:Rolija, misschien kan een geschikte therapie jou nog helpen. Wel met PROFESSIONELE hulp hé.

mvg
Angelica ( wat een mooie tsjeven naam :lol: )

Meisje toch wie zou hier hulp nodig hebben denk je :roll: Ik wijs je juist maar op die bijbellovers, die niet met hun poten van de kinderen kunnen blijven.

Ik respecteer een ieders geloof, zolang dit twee kanten op werkt. Helaas is dat niet altijd het geval. Ik heb geen moeite met geloof, wel vaak met gelovigen.

En daar ben jij eentje van angelé :evil:

Mvg,

Rolija

socrates

13 aug 2012, 20:47

Leven is het geheel van cybernetische processen die zich, een tijdlang, afspelen binnen een afgebakend biologisch systeem. Dood is het stilvallen van die processen.
Bij een tweede of nde leven (na de dood) zouden dus diezelfde processen opnieuw moeten op gang komen, ook al bestaat het biologisch systeem niet meer. Hoe gaat dat dan wel in zijn werk ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Vesselin

13 aug 2012, 20:50

O Angelica meiner Träume! Welke brutale aap zou een lieve engel durven tegen spreken?
Ziehier een brutale aap! A cheeky monkey! A brutal ape!
Ik respecteer een ieders geloof, zolang dit twee kanten op werkt. Helaas is dat niet altijd het geval. Ik heb geen moeite met geloof, wel vaak met gelovigen.

En daar ben jij eentje van angelé :evil:
Mvg,

Rolija
Het sonnet, mijn dierbare engel, was van Shakespeare en de drank die mij bedwelmt is cabernet sauvignon.
Laatst gewijzigd door Vesselin op 13 aug 2012, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.