Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Een van de grootste zegeningen die wij de mensheid kunnen brengen is bijgeloof en fanatisme uitroeien, de machthebbers beletten degenen te vervolgen die anders denken-
Voltaire
Voltaire
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Maar beste cappa, wat heeft die hond en de telefoon nu met het talent van dat jongetje te maken? Kan jij vertellen wat dan precies talent is? Dit even los van de reincarnatie gedachte. Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren? Een toevallige schikking van atomen in de hersenmassa?Cappa schreef:Leer nu eindelijk eens eerst zelf nadenken eer je de vraag stelt aan anderen [...].
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Neen, er is ook niemand die dat zegt.janx schreef:[…] Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren?
Neen, erfelijkheid zal ongetwijfeld meespelen. Ook Mozart is niet geboren in een familie van muziek-filistijnen.janx schreef:Een toevallige schikking van atomen in de hersenmassa?
Maar jij denkt onmiddellijk dat reïncarnatie er wat mee te maken heeft. Eerst denk jij aan de meest buitenissige 'verklaring', de meest voor de hand liggende negeer jij. En dat is, geef toe, eigenlijk een beetje belachelijk. Maar ja, belachelijk, dat is elk geloof nu eenmaal.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Janx schreef: Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren?
Toch een grote hoop!
Mvg,
P.Siemons
Toch een grote hoop!
Mvg,
P.Siemons
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Volgens onderzoekingen alleszins zeer breingebonden. Atomen zullen er uiteraard ook mee tussenzitten, want die zitten overal tussen. Daar moet je niet steeds mee afkomen.janx schreef:Kan jij vertellen wat dan precies talent is? Dit even los van de reincarnatie gedachte. Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren? Een toevallige schikking van atomen in de hersenmassa?
Ik heb vroeger reeds voorbeelden aangehaald van mensen die na bijv een herseninfarct plots bepaalde gaven kregen, of plots in bepaalde zaken gingen uitblinken, al dan niet in combinatie met andere zaken die wegvielen. Voorbeelden zijn talen spreken of begrijpen, muzikale aanleg, of het voorbeeld dat ik vroeger reeds gaf van het meisje dat plots prachtige levensechte tekeningen van dieren ging maken, waar ze voordien gewoon tekende als elk ander kind.
Al die zaken zijn ruim gedocumenteerd. Gaven blijken dus gewoon breinafhankelijke factoren. Geen geesten voor nodig.
Jawatte
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
janx schreef:Maar beste cappa, wat heeft die hond en de telefoon nu met het talent van dat jongetje te maken? Kan jij vertellen wat dan precies talent is? Dit even los van de reincarnatie gedachte. Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren? Een toevallige schikking van atomen in de hersenmassa?Cappa schreef:Leer nu eindelijk eens eerst zelf nadenken eer je de vraag stelt aan anderen [...].
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
cappa schreef:Volgens onderzoekingen alleszins zeer breingebonden. Atomen zullen er uiteraard ook mee tussenzitten, want die zitten overal tussen. Daar moet je niet steeds mee afkomen.janx schreef:Kan jij vertellen wat dan precies talent is? Dit even los van de reincarnatie gedachte. Of denk je dat elk willekeurig jong kind dit kan aanleren? Een toevallige schikking van atomen in de hersenmassa?
Ik heb vroeger reeds voorbeelden aangehaald van mensen die na bijv een herseninfarct plots bepaalde gaven kregen, of plots in bepaalde zaken gingen uitblinken, al dan niet in combinatie met andere zaken die wegvielen. Voorbeelden zijn talen spreken of begrijpen, muzikale aanleg, of het voorbeeld dat ik vroeger reeds gaf van het meisje dat plots prachtige levensechte tekeningen van dieren ging maken, waar ze voordien gewoon tekende als elk ander kind.
Al die zaken zijn ruim gedocumenteerd. Gaven blijken dus gewoon breinafhankelijke factoren. Geen geesten voor nodig.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Klaartje schreef: inderdaad goed gezien, als het om één of andere redenen rommelt in de hersenen zijn er vaak verbazende herschikkingen die eruit komen, het blijft ons bestuurs-apparaat
Een idiot savant (geleerde dwaas) bv.:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Idiot_savant
Mvg,
P.Siemons
Een idiot savant (geleerde dwaas) bv.:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Idiot_savant
Mvg,
P.Siemons
-
Cappa, materie bestaat enkel uit verschillende rangschikkingen der atomen, zo ook jouw lichaam, en die atomen bestaan uit een kern met protonen en neutronen waarvan men denkt dat de diepere samenstelling daarvan uit energie golfverschijnselen bestaan.Cappa schreef: Atomen zullen er uiteraard ook mee tussenzitten, want die zitten overal tussen. Daar moet je niet steeds mee afkomen.
Dat is jouw bestaands bodem of ik moet het fout hebben. Alles wat jij denkt te kunnen verklaren is op grond van de werking van die atomen gebaseerd. Dus van zo'n 112 soorten elementen die zich kunnen organiseren in een ongelovige verscheidenheid van moleculen.
Geen atomen geen materie.
Dus hoezo moet ik daar niet mee afkomen?
Het verschil is dat jij alles aan de werking van de materie toeschrijft en ik niet. Voor dat de materie gevormd kon worden was er enkel Levensenergie en dat is gaan werken daaruit heeft de materie zich kunnen vormen wegens de kracht en werking daarvan in al haar verschijningsvormen, maar wel alles binnen de wetmatigheden en grenzen van deze levensenergiebron. En waarom zouden er niet meerdere uitingen van materie kunnen bestaan, zelfs binnen het onze, dan wat wij vanuit onze bestaansmaterie kunnen waarnemen?
-
Ik vind het vanzelfsprekend dat je dit schrijft Zondervrees omdat je nog onwetend bent op het gebied van reincarnatie. Het bestaat en kan niet, volgens jouw denken.Zondervrees schreef:Neen, erfelijkheid zal ongetwijfeld meespelen. Ook Mozart is niet geboren in een familie van muziek-filistijnen.
Maar jij denkt onmiddellijk dat reïncarnatie er wat mee te maken heeft. Eerst denk jij aan de meest buitenissige 'verklaring', de meest voor de hand liggende negeer jij. En dat is, geef toe, eigenlijk een beetje belachelijk. Maar ja, belachelijk, dat is elk geloof nu eenmaal.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Dan ben jij nog onwetend op het gebied van Sinterklaas. Die piano-spelende kleine heeft zijn gave gewoon gekregen van onze grote kindervriend. Zie je wel dat hij bestaat! Weer een zoveelste bewijs.janx schreef:[...] Ik vind het vanzelfsprekend dat je dit schrijft Zondervrees omdat je nog onwetend bent op het gebied van reincarnatie. [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Jammer voor je dat je het mis hebt. Ik heb als Sinterklaas veel uitgedeeld maar nog nooit een gave kunnen geven aan kinderen hoe graag ik het ook zou willen.Dan ben jij nog onwetend op het gebied van Sinterklaas. Die piano-spelende kleine heeft zijn gave gewoon gekregen van onze grote kindervriend. Zie je wel dat hij bestaat! Weer een zoveelste bewijs.
Maar van welke Sinterklaas heb jij die gave van hardnekkige Sofisme dan verkregen?
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Nieuw artikel gevonden over het afgesloten topic van de neuroloog die dacht zoals onze pseudo wetenschappers hier maar het volgende ervaarde:
Eben Alexander..
Hij kende de verhalen over bijna-doodervaringen. Wist ook dat ze neurologisch heel plausibel te verklaren zijn: wie bijna het leven laat en 'terugkomt' met een wonderlijke getuigenis, heeft een prachtige hallucinatie beleefd.
Die theorie is goed gedocumenteerd, schrijft Alexander deze week in het Amerikaanse tijdschrift Newsweek. Vandaar ook dat hij niet in God geloofde: hij wilde wel, maar wist beter.
Een infectie met de E. coli-bacterie zorgde er uiteindelijk voor dat hij zijn visie radicaal herzag. Terwijl de bacterie zijn hersenen aanvrat, lag Alexander lag zeven dagen lang in een coma. Tijdens die sluimerperiode overkwam hem het schijnbaar onmogelijke. Hoewel zijn hersenschors volgens metingen op stand-by zou hebben gestaan en iedere vorm van bewustzijn uitgesloten leek, beleefde hij een avontuur waarbij hij naar eigen zeggen klaarwakker was.
Glinsterende wezens en een bijzondere vrouw
'Ik steeg op, oneindig veel hoger dan de wolken. Glinsterende wezens zweefden langs de hemel, terwijl ze lichtgevende sporen achterlieten. Vogels? Engelen? Op die woorden kwam ik pas later, toen ik mijn herinneringen opschreef. Alles bestond op zich, maar was tegelijk deel van al het andere, zoals de gedetailleerde en verweven ontwerpen op Perzische tapijten.'
Het uitendelijke verhaal is 'nog vreemder'. 'Het grootste gedeelte van de reis was er iemand bij me. Een vrouw. Ze was jong, ik herinner me haar tot in detail. Ze keek me aan met een blik die, als je hem vijf seconden zou gadeslaan, je hele leven de moeite waard maakte - wat je eerder ook beleefd zou hebben.'
Huidige wetenschappelijke inzichten 'schiet tekort'
'Ze sprak tot me, zonder woorden. De boodschap waaide door me heen als de wind, en ik begreep direct dat hij waar was - op dezelfe manier als ik weet dat de werkelijkheid op aarde waar is.'
Alexander zou vernomen hebben dat hij 'eeuwig geliefd en gekoesterd' wordt, dat hij niet bang hoefde te zijn en dat hij niets verkeerd kon doen. Later verschafte een anonieme macht hem diepe inzichten over zijn leven.
Voor zover ik weet heeft er nog nooit iemand gereisd naar deze dimensie terwijl zijn hersenschors compleet inactief was
Zo ging dat nog enige tijd voort, tot hij wakker werd. De neurowetenschap schuift bijna-doodervaringen te makkelijk terzijde, vindt Eben Alexander nu.
'Volgens de huidige medische opvattingen over het brein had ik niet eens een minimaal, beperkt bewustzijn kunnen hebben, laat staan een hyper-levendige en compleet coherente reiservaring kunnen opdoen.'
'Ervaring is eigenlijk een projectie'
Anderen overtuigen dat er meer is dan de dagelijkse werkelijkheid is niet eenvoudig, weet ook Alexander. Collega's tonen beleefd interesse, maar laten zich duidelijk niet overtuigen. Ook buiten de academische wereld is de scepsis groot. Religiejournalist Peter Stanford verklaart zijn verhaal in The Guardian aan de hand van diepe verlangens: 'ervaringen met gene zijde' zijn volgens hem eigenlijk een projectie van wat ieder mens graag zou willen.
In Newsweek kopt Alexander alvast een paar van zulke kritische ballen terug. 'Dit soort ervaringen zijn inderdaad zo oud als de menselijke geschiedenis. Maar voor zover ik weet heeft er nog nooit iemand gereisd naar deze dimensie terwijl zijn hersenschors compleet inactief was en terwijl zijn lichaam medisch nauwkeurig in de gaten werd gehouden.'
'Het universum dat ik tijdens mijn coma heb ervaren is', zo concludeert Alexander tot zijn 'schrik en plezier', 'hetzelfde als dat waar Einstein en Jezus op heel verschillende wijzen over spreken'.
Alexanders verhaal, een samenvatting van zijn boek Proof of Heaven, is te lezen op de website The Daily Beast.
Eben Alexander..
Hij kende de verhalen over bijna-doodervaringen. Wist ook dat ze neurologisch heel plausibel te verklaren zijn: wie bijna het leven laat en 'terugkomt' met een wonderlijke getuigenis, heeft een prachtige hallucinatie beleefd.
Die theorie is goed gedocumenteerd, schrijft Alexander deze week in het Amerikaanse tijdschrift Newsweek. Vandaar ook dat hij niet in God geloofde: hij wilde wel, maar wist beter.
Een infectie met de E. coli-bacterie zorgde er uiteindelijk voor dat hij zijn visie radicaal herzag. Terwijl de bacterie zijn hersenen aanvrat, lag Alexander lag zeven dagen lang in een coma. Tijdens die sluimerperiode overkwam hem het schijnbaar onmogelijke. Hoewel zijn hersenschors volgens metingen op stand-by zou hebben gestaan en iedere vorm van bewustzijn uitgesloten leek, beleefde hij een avontuur waarbij hij naar eigen zeggen klaarwakker was.
Glinsterende wezens en een bijzondere vrouw
'Ik steeg op, oneindig veel hoger dan de wolken. Glinsterende wezens zweefden langs de hemel, terwijl ze lichtgevende sporen achterlieten. Vogels? Engelen? Op die woorden kwam ik pas later, toen ik mijn herinneringen opschreef. Alles bestond op zich, maar was tegelijk deel van al het andere, zoals de gedetailleerde en verweven ontwerpen op Perzische tapijten.'
Het uitendelijke verhaal is 'nog vreemder'. 'Het grootste gedeelte van de reis was er iemand bij me. Een vrouw. Ze was jong, ik herinner me haar tot in detail. Ze keek me aan met een blik die, als je hem vijf seconden zou gadeslaan, je hele leven de moeite waard maakte - wat je eerder ook beleefd zou hebben.'
Huidige wetenschappelijke inzichten 'schiet tekort'
'Ze sprak tot me, zonder woorden. De boodschap waaide door me heen als de wind, en ik begreep direct dat hij waar was - op dezelfe manier als ik weet dat de werkelijkheid op aarde waar is.'
Alexander zou vernomen hebben dat hij 'eeuwig geliefd en gekoesterd' wordt, dat hij niet bang hoefde te zijn en dat hij niets verkeerd kon doen. Later verschafte een anonieme macht hem diepe inzichten over zijn leven.
Voor zover ik weet heeft er nog nooit iemand gereisd naar deze dimensie terwijl zijn hersenschors compleet inactief was
Zo ging dat nog enige tijd voort, tot hij wakker werd. De neurowetenschap schuift bijna-doodervaringen te makkelijk terzijde, vindt Eben Alexander nu.
'Volgens de huidige medische opvattingen over het brein had ik niet eens een minimaal, beperkt bewustzijn kunnen hebben, laat staan een hyper-levendige en compleet coherente reiservaring kunnen opdoen.'
'Ervaring is eigenlijk een projectie'
Anderen overtuigen dat er meer is dan de dagelijkse werkelijkheid is niet eenvoudig, weet ook Alexander. Collega's tonen beleefd interesse, maar laten zich duidelijk niet overtuigen. Ook buiten de academische wereld is de scepsis groot. Religiejournalist Peter Stanford verklaart zijn verhaal in The Guardian aan de hand van diepe verlangens: 'ervaringen met gene zijde' zijn volgens hem eigenlijk een projectie van wat ieder mens graag zou willen.
In Newsweek kopt Alexander alvast een paar van zulke kritische ballen terug. 'Dit soort ervaringen zijn inderdaad zo oud als de menselijke geschiedenis. Maar voor zover ik weet heeft er nog nooit iemand gereisd naar deze dimensie terwijl zijn hersenschors compleet inactief was en terwijl zijn lichaam medisch nauwkeurig in de gaten werd gehouden.'
'Het universum dat ik tijdens mijn coma heb ervaren is', zo concludeert Alexander tot zijn 'schrik en plezier', 'hetzelfde als dat waar Einstein en Jezus op heel verschillende wijzen over spreken'.
Alexanders verhaal, een samenvatting van zijn boek Proof of Heaven, is te lezen op de website The Daily Beast.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."