Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Vesselin

13 aug 2012, 20:52

socrates schreef:Leven is het geheel van cybernetische processen die zich, een tijdlang, afspelen binnen een afgebakend biologisch systeem. Dood is het stilvallen van die processen.
Bij een tweede of nde leven (na de dood) zouden dus diezelfde processen opnieuw moeten op gang komen, ook al bestaat het biologisch systeem niet meer. Hoe gaat dat dan wel in zijn werk ?
Ook maar een theorie bedacht door een menselijk wezen, mon vieux!

socrates

13 aug 2012, 20:56

Is het geloven in leven na de dood dan anders dan een theorie bedacht door een onooglijk biologisch systeem, jeune homme ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Vesselin

13 aug 2012, 21:04

socrates schreef:Is het geloven in leven na de dood dan anders dan een theorie bedacht door een onooglijk biologisch systeem, jeune homme ?
About the things one can't see:

Last night I met upon the stair
A little man who wasn't there.
He wasn't there again today.
Gee how I wish he'd go away!

Zondervrees

13 aug 2012, 21:10

Je zou haast in reincarnatie gaan geloven. Vesselin die meer en meer de trekjes van Karlkraus krijgt. Als hier straks maar weer geen topics gaan verdwijnen.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

13 aug 2012, 22:48

angelica schreef:Cappa, waarom die afbrekende kritiek aan het adres van Janx? […]
Dat is geen afbrekende kritiek, het zijn terechte reacties op een baarlijke nonsens.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees

13 aug 2012, 22:53

angelica schreef:[…] sommige mensen, zoals bvb Janx, Werewoef en Wayti, en sommige anderen, laten die liefde leven, in hun manier van spreken, in hun gedragingen, gedachten. […]
Een uitspraak om in te lijsten. Ik voel me haast vereerd als 'azijnpisser'. Alles om maar niet vergeleken te worden met de leden van bovenstaand clubje.
Ni Dieu, Ni Maître

angelica

13 aug 2012, 23:00

Wat jij al nonsens noemt. Janx vertelt hier geen baarlijke nonsens, hij vertelt hier waar hij voor staat, waar hij in gelooft, en daar heeft hij het volste recht toe, of jij dat nu nonsens vindt of niet. En of jullie het nu leuk vinden of niet, ik sta daar ook achter, en waarschijnlijk veel lezers op dit forum ook. Dus, wie vertelt hier nonsens???

En als iemand hier moeite mee heeft, dat is dan zijn probleem, niet dat van Janx, en niet dat van mij.
Trouwens, misschien kunnen jullie beter een voorbeeld nemen aan de manier waarop Janx zich uit, nooit beledigend, nooit aanvallend, altijd kalm en vriendelijk en beleefd. Tegenover Janx gedragen jullie je als holbewoners. Als je het hem beleefd vraagt, zal hij jullie wel eens wat beschaafde manieren bijbrengen.
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica

13 aug 2012, 23:01

Jij bent de OPPER AZIJNZEIKER !

angelica

13 aug 2012, 23:13

Vesselin, galante ridder, "de aap" weet niet beter, laat hem. Zit vastgeroest in zijn destructieve denkpatroon, de sukkelaar. Komt ervan als je teveel azijn zuipt. Het verzuurt je hersenen. Stilletjes laten doen, gaat vanzelf wel over.

vriendelijke groet
Fazal

13 aug 2012, 23:15

angelica schreef:Jij bent de OPPER AZIJNZEIKER !
Opgelet hoor, er zijn hier ook confituurschijters, en vooral ook zoete wijnpissers. :D
Oh sorry, dat had ik niet mogen schrijven. :oops:
Want hun (bij)geloof heeft dat van hen gemaakt. :idea:

janx

13 aug 2012, 23:49

Het is niet de wereldse kennis die maakt dat je respekt hebt voor je medemens. Het is je eigen bewustzijn en het ontzag voor elk menselijk leven, die maakt dat je je niet moet verlagen naar woord gebruik dat een ander kan beschadigen, ergeren of kan vernederen.
Het leven zelf is het grootste wonder. Niet altijd de karaktertrekjes die zich kunnen openbaren. En het menselijk leven zelf, dat je bent, is gelijk aan elk ander menselijk leven ongeacht hoe deze zich gedraagt, voordoet of wil zijn. Als je dat weet dan kun je eigenlijk niet meer geraakt worden door het onbewust zijn van de ander en alleen maar afwachten dat het snel ten goede zal veranderen. Meer kun je niet doen denk ik.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini

14 aug 2012, 02:11

Zondervrees schreef:Je zou haast in reincarnatie gaan geloven. Vesselin die meer en meer de trekjes van Karlkraus krijgt. Als hier straks maar weer geen topics gaan verdwijnen.
't Is Hem ZV. Had het al opgemerkt vanmorgen. Kwam ietsje te bekend voor.
In een vroeger leven (Jàààààànnx ?) dus ook onderwijzer met koortalent.

Vesselin

14 aug 2012, 03:58

Ik begin onnozel te doen omdat ik eindelijk door heb dat hier een paar mensen schrijven die nog altijd gefrustreerd zijn over wat de katholieke kerk hun wijsgemaakt heeft.
Maar daar ben ik niet mee bezig... absoluut niet.

Ik heb mijn argumenten in deze topic gegeven:
Als we willen geloven in een leven na de dood moeten we iets vinden dat die dood kan overleven.
Daar was het mij om te doen...

Prospero:

Our revels now are ended. These our actors,
As I foretold you, were all spirits, and
Are melted into air, into thin air:
And like the baseless fabric of this vision,
The cloud-capp'd tow'rs, the gorgeous palaces,
The solemn temples, the great globe itself,
Yea, all which it inherit, shall dissolve,
And, like this insubstantial pageant faded,
Leave not a rack behind. We are such stuff
As dreams are made on; and our little life
Is rounded with a sleep
.

Vesselin

14 aug 2012, 05:49

Dit is Karl Kraus.

Vesselin

14 aug 2012, 05:54

Voor een dag van morgen

Wanneer ik morgen doodga,
vertel dan aan de bomen
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan de wind,
die in de bomen klimt
of uit de takken valt,
hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan een kind,
dat jong genoeg is om het te begrijpen.
Vertel het aan een dier,
misschien alleen door het aan te kijken.
Vertel het aan de huizen van steen,
vertel het aan de stad,
hoe lief ik je had.

Maar zeg het aan geen mens.
Ze zouden je niet geloven.
Ze zouden niet willen geloven dat
alleen maar een man alleen maar een vrouw
dat een mens een mens zo liefhad
als ik jou.

Hans Andreus