Ik heb problemen met mijn ziel
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
@Agneta
jij bent een optimist maar ben je ook realist ?
Ik zie het als wet dat er op elke opgang ook een neergang volgt...
Kijken we bvb eens naar hoge beschavingen waar duizenden jaren later nog van gesproken wordt, maar ze bereiken een top en dan ... neerwaarts en ondergang !
Kijken we naar de natuur, naar een plant bvb maakt een prachtige bloem bereikt zijn toppunt van bloei en dan aftakeling, en natuurlijk maakt de plant een nieuwe bloem en hetzelfde proces kan zich herhalen.
De seizoenen - de maanfasen - dag/nacht - alles in de natuur verloopt volgens het principe van herhaling of cycli.
@janx
Oogwaarschijnlijk ziet het er zo uit. Maar die zgn. herhaling betekend niet dat het zelfde terug keert alles is aan verandering onderhevig ook al lijkt vaak niet zo. Vele prehistorische diersoorten zijn overgegaan naar andere vormen zo is het ook in de plantenwereld. Zelfs het lichamelijke van de mensheid heeft een ontwikkeling gekend tot het heden en dat gaat nog steeds door. Deze aarde is ook een voorbeeld van voortgaan. Ooit vanuit het fijnstoffelijke naar het huidige en zal ooit weer oplossen. Dit ook zo voor deze ons bekende kosmos. Ik zelf denk niet dat het weer terug komt maar dat alles zich voort zal zetten door naar een hogere bestaands niveau overgaan te gaan. Ook voor de mens is dit het geval. Zoals ik denk is de mens niet meer te vernietigen. Ik zie de mens als een verpersoonlijking van die eerste energiedrive dus dat waar alles vanuit is. Die eerste levensenergie, en in feite is alles die energie, heeft zich in een onnoemelijke hoeveel verdeeld waaruit alle soorten levensgraden zijn voortgekomen. De levensgraad met de hoogste mogelijkheden is de mens. Dat betekend niet dat we allen al op die hoogte zijn maar we zijn bezig dat te ontwikkelen en daarvoor dient al het andere. Zoals je weet waarschijnlijk is het voor mij heel normaal dat de levensgraad de mens door vele levensstadiums heen gaat alvorens tot een zekere graad van bewustzijn te kunnen komen.
Is die gewenste levensgraad bereikt dan kan de mens als levensgraad de aarde voorgoed verlaten en gaat deze verder op naar hogere ontwikkeling. Die verdere ontwikkeling is, zover ik het zie, tot in het oneindig. Er zijn al velen voor ons gegaan en er zullen ook nog velen tot de aarde komen. Maar als dat is voleindigd, dus geen levensgraden die de aarde nog nodig hebben, dan zal het gehele zonnestelsel waartoe de aarde behoort, geen doel meer hebben en oplossen hogere energieën.
Dit is globaal zo als ik het zie en mij kan voorstellen Agneta
@Agneta
Oude beschavingen waren volgens mij dichter bij de waarheid dan wij, omdat wij ons op het einde van een cyclus bevinden.
@ janx
En waarom niet? Waarschijnlijk dat ze gevoeliger waren dan de huidige mensheid. Maar dat houd niet in, dat alles zoals we het nu kunnen terug lezen, dat het authentiek is. En waarschijnlijk zal de komende golf van mensheid ook weer die zelfde hoogte bereiken. De aarde heeft vele golven van levensgraden gekend en zal nog vele kennen. Elk met hun eigen ontwikkeling of denk je van niet en ga je uit dat deze mensheid het einde zal zijn? Ik niet hoor. De aarde gaat nog miljoenen jaren verder en zal nog vele mensen doen ontwikkelen denk ik zelf.
jij bent een optimist maar ben je ook realist ?
Ik zie het als wet dat er op elke opgang ook een neergang volgt...
Kijken we bvb eens naar hoge beschavingen waar duizenden jaren later nog van gesproken wordt, maar ze bereiken een top en dan ... neerwaarts en ondergang !
Kijken we naar de natuur, naar een plant bvb maakt een prachtige bloem bereikt zijn toppunt van bloei en dan aftakeling, en natuurlijk maakt de plant een nieuwe bloem en hetzelfde proces kan zich herhalen.
De seizoenen - de maanfasen - dag/nacht - alles in de natuur verloopt volgens het principe van herhaling of cycli.
@janx
Oogwaarschijnlijk ziet het er zo uit. Maar die zgn. herhaling betekend niet dat het zelfde terug keert alles is aan verandering onderhevig ook al lijkt vaak niet zo. Vele prehistorische diersoorten zijn overgegaan naar andere vormen zo is het ook in de plantenwereld. Zelfs het lichamelijke van de mensheid heeft een ontwikkeling gekend tot het heden en dat gaat nog steeds door. Deze aarde is ook een voorbeeld van voortgaan. Ooit vanuit het fijnstoffelijke naar het huidige en zal ooit weer oplossen. Dit ook zo voor deze ons bekende kosmos. Ik zelf denk niet dat het weer terug komt maar dat alles zich voort zal zetten door naar een hogere bestaands niveau overgaan te gaan. Ook voor de mens is dit het geval. Zoals ik denk is de mens niet meer te vernietigen. Ik zie de mens als een verpersoonlijking van die eerste energiedrive dus dat waar alles vanuit is. Die eerste levensenergie, en in feite is alles die energie, heeft zich in een onnoemelijke hoeveel verdeeld waaruit alle soorten levensgraden zijn voortgekomen. De levensgraad met de hoogste mogelijkheden is de mens. Dat betekend niet dat we allen al op die hoogte zijn maar we zijn bezig dat te ontwikkelen en daarvoor dient al het andere. Zoals je weet waarschijnlijk is het voor mij heel normaal dat de levensgraad de mens door vele levensstadiums heen gaat alvorens tot een zekere graad van bewustzijn te kunnen komen.
Is die gewenste levensgraad bereikt dan kan de mens als levensgraad de aarde voorgoed verlaten en gaat deze verder op naar hogere ontwikkeling. Die verdere ontwikkeling is, zover ik het zie, tot in het oneindig. Er zijn al velen voor ons gegaan en er zullen ook nog velen tot de aarde komen. Maar als dat is voleindigd, dus geen levensgraden die de aarde nog nodig hebben, dan zal het gehele zonnestelsel waartoe de aarde behoort, geen doel meer hebben en oplossen hogere energieën.
Dit is globaal zo als ik het zie en mij kan voorstellen Agneta
@Agneta
Oude beschavingen waren volgens mij dichter bij de waarheid dan wij, omdat wij ons op het einde van een cyclus bevinden.
@ janx
En waarom niet? Waarschijnlijk dat ze gevoeliger waren dan de huidige mensheid. Maar dat houd niet in, dat alles zoals we het nu kunnen terug lezen, dat het authentiek is. En waarschijnlijk zal de komende golf van mensheid ook weer die zelfde hoogte bereiken. De aarde heeft vele golven van levensgraden gekend en zal nog vele kennen. Elk met hun eigen ontwikkeling of denk je van niet en ga je uit dat deze mensheid het einde zal zijn? Ik niet hoor. De aarde gaat nog miljoenen jaren verder en zal nog vele mensen doen ontwikkelen denk ik zelf.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Wijze woorden..... en om terug op de topic te komen van "Strever"..... de ziel zit al van de start in de "cel", dat is alle leven en bezield

"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
JANX , jij gelooft dat een ziel verschillende levens kan hebben op aarde , om een hogere levensgraad te ontwikkelen . Ben je daar zo zeker van ? Zijn daar échte bewijzen voor , die dat 100 % bewijzen ?
Dit is al evenmin geloofwaardig , als dat ik beweer dat een ziel maar één leven heeft en daarna het einde hier op aarde . Bewijzen heb ik daarvoor ook niet , alleen mijn geloof en vertrouwen in Gods Woord . Daar valt dus eigenlijk weinig over te bewijzen , het gaat hier over onbewezen zaken , alleen veronderstellingen of een overtuiging .
Dat zal elke ziel , ons eigen ik dus , pas na de laatste ademtocht , persoonlijk kunnen weten door ondervinding .
Trouwens elke baby moet van beginaf alles leren , daarom denk ik dat elke ziel , elk mens , nù moet streven naar de hoogste levensgraad die hij kan bereiken , en daar heeft hij ongeveer 80 j. meer of minder , voor gekregen , want aan alles komt nu eenmaal een einde . Zo zie ik dat toch , maar ieder heeft daar zijn eigen mening over en dat is normaal .
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Dit is al evenmin geloofwaardig , als dat ik beweer dat een ziel maar één leven heeft en daarna het einde hier op aarde . Bewijzen heb ik daarvoor ook niet , alleen mijn geloof en vertrouwen in Gods Woord . Daar valt dus eigenlijk weinig over te bewijzen , het gaat hier over onbewezen zaken , alleen veronderstellingen of een overtuiging .
Dat zal elke ziel , ons eigen ik dus , pas na de laatste ademtocht , persoonlijk kunnen weten door ondervinding .
Trouwens elke baby moet van beginaf alles leren , daarom denk ik dat elke ziel , elk mens , nù moet streven naar de hoogste levensgraad die hij kan bereiken , en daar heeft hij ongeveer 80 j. meer of minder , voor gekregen , want aan alles komt nu eenmaal een einde . Zo zie ik dat toch , maar ieder heeft daar zijn eigen mening over en dat is normaal .
Met vriendelijke groet , EBENHAEZER .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
STREVER , ik heb nog op uw vraag niet geantwoord , maar dat doe ik nu .
De ziel , onze persoonlijkheid , heeft te maken met het bloed . Het stromend bloed maakt ons levend ; als het bloed stilstaat , is het vlees dood en verlaat ziel en geest het lichaam . Door het bloed is het mogelijk dat we ( onze ziel ) soms karakter trekken en soms ook ziekten , van onze ouders mee erven .
Maar waar de ziel zich ook bevindt , we zijn levend zodra we in de moederschoot gevormd zijn , en worden bij het opgroeien verantwoordelijk voor ons doen en laten .
Waarom een dier geen ziel heeft ? Ik denk van wel , ook een dier heeft immers bloed , maar als lagere scheppingsgraad hebben ze geen verantwoordelijkheid af te leggen . Ze staan tot beschikking van de mens , net als de planten , bloemen en bomen .
Zo zie ik dat , maar dat dring ik niemand op .
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
De ziel , onze persoonlijkheid , heeft te maken met het bloed . Het stromend bloed maakt ons levend ; als het bloed stilstaat , is het vlees dood en verlaat ziel en geest het lichaam . Door het bloed is het mogelijk dat we ( onze ziel ) soms karakter trekken en soms ook ziekten , van onze ouders mee erven .
Maar waar de ziel zich ook bevindt , we zijn levend zodra we in de moederschoot gevormd zijn , en worden bij het opgroeien verantwoordelijk voor ons doen en laten .
Waarom een dier geen ziel heeft ? Ik denk van wel , ook een dier heeft immers bloed , maar als lagere scheppingsgraad hebben ze geen verantwoordelijkheid af te leggen . Ze staan tot beschikking van de mens , net als de planten , bloemen en bomen .
Zo zie ik dat , maar dat dring ik niemand op .
Vriendelijke groetjes , EBENHAEZER .
-
Tja ... dan is toch de vraag hoe kan het dat sommige kleine kinderen al iets kunnen waar vaak volwassen mensen nog niet toe in staat zijn. Denk hierbij b.v. aan componisten en uitvoerende muzikanten die op vrij jonge leeftijd al een grote hoogte hebben. Vaak wordt dat dan een gave genoemd. ik zelf denk dat het een voortzetting is van een reeds geleerde iets. Trouwens wat is de reden van alle verschillen qua karaktereigenschappen en begripsvermogen tussen de mensen onderling enkel de opvoeding en zijn omgeving?Trouwens elke baby moet van beginaf alles leren , daarom denk ik dat elke ziel , elk mens , nù moet streven naar de hoogste levensgraad die hij kan bereiken , en daar heeft hij ongeveer 80 j. meer of minder , voor gekregen , want aan alles komt nu eenmaal een einde . Zo zie ik dat toch , maar ieder heeft daar zijn eigen mening over en dat is normaal .
En ik geloof absoluut niet dat het in de genen zal zitten maar eerder in het wezen dwz het innerlijke van de mens. En dan zeg ik het nog voorzichtig. Maar goed, net wat je zegt, een ieder heeft en mag een andere mening hebben.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Van het brein weet men nog lang niet alles, maar over dàt weet men toch al aardig wat.janx schreef:Tja ... dan is toch de vraag hoe kan het dat sommige kleine kinderen al iets kunnen waar vaak volwassen mensen nog niet toe in staat zijn. Denk hierbij b.v. aan componisten en uitvoerende muzikanten die op vrij jonge leeftijd al een grote hoogte hebben. Vaak wordt dat dan een gave genoemd. ik zelf denk dat het een voortzetting is van een reeds geleerde iets.
De Californische neuroloog Ramachandran beschrijft in "Het Bewustzijn" zulk een geval:
Niet te snel iets toeschrijven aan zielen of geesten, wil ik maar zeggen. Of zoals Wayti het pleegt te zeggen: de toekomst zal het uitwijzen.Een zeven jaar oud autistisch meisje, Nadia, kon uitzonderlijk goed tekenen. Ze was geestelijk zeer achtergebleven, kon nauwelijks spreken, maar kon wel verbluffende tekeningen maken van paarden, hanen en andere dieren. Als Nadia een paard tekende, sprong het je als het ware van het canvas tegemoet. Zet dit eens tegenover de levenloze, stijve, tweedimensionale tekeningen die normale acht- of negenjarigen maken of zelfs tegenover een heel goede tekening van Leonardo da Vinci.
Hier zien we dus nog een paradox. Hoe kan een achterlijk kind een zo ongelooflijk mooie tekening produceren? Het antwoord is naar mijn mening het principe van het isoleren.
In Nadia's hersenen zijn veel modules beschadigd als gevolg van haar autisme, maar er is een eilandje van hersenschorsweefsel in de rechterpariëtaalkwab dat nog intact is. Haar hersenen wijzen spontaan alle aandachtsmiddelen toe aan de ene module die nog functioneert. De rechterpariëtaal is het deel van de hersenen dat betrokken is bij ons gevoel voor proporties in de kunst. We weten dit omdat bij beschadiging van een volwassen brein het gevoel voor kunst ontbreekt. Patiënten wier rechterpariëtaalkwab schade heeft opgelopen na een beroerte, produceren tekeningen die vaak overmatig gedetailleerd zijn, maar de vitale essentie missen van het beeld dat ze proberen neer te zetten. Ze hebben hun gevoel voor proporties verloren. Omdat bij Nadia de rest beschadigd is, besteedt ze spontaan al haar aandacht aan de rechterpariëtaalkwab; ze heeft een hyperfunctionerende kunstmodule in haar brein die verantwoordelijk is voor haar prachtige tekeningen van paarden en hanen. Dat waar de meeste 'normale' mensen jarenlang hard voor moeten oefenen (irrelevante variabelen buiten beschouwing laten) gaat haar moeiteloos af. Geheel in de lijn der verwachting van deze theorie raakte Nadia haar kunstzinnigheid kwijt toen ze ouder werd en haar taalvaardigheden zich verbeterden.
-
janx schreef:Tja ... dan is toch de vraag hoe kan het dat sommige kleine kinderen al iets kunnen waar vaak volwassen mensen nog niet toe in staat zijn. Denk hierbij b.v. aan componisten en uitvoerende muzikanten die op vrij jonge leeftijd al een grote hoogte hebben. Vaak wordt dat dan een gave genoemd. ik zelf denk dat het een voortzetting is van een reeds geleerde iets. Trouwens wat is de reden van alle verschillen qua karaktereigenschappen en begripsvermogen tussen de mensen onderling enkel de opvoeding en zijn omgeving?Trouwens elke baby moet van beginaf alles leren , daarom denk ik dat elke ziel , elk mens , nù moet streven naar de hoogste levensgraad die hij kan bereiken , en daar heeft hij ongeveer 80 j. meer of minder , voor gekregen , want aan alles komt nu eenmaal een einde . Zo zie ik dat toch , maar ieder heeft daar zijn eigen mening over en dat is normaal .
En ik geloof absoluut niet dat het in de genen zal zitten maar eerder in het wezen dwz het innerlijke van de mens. En dan zeg ik het nog voorzichtig. Maar goed, net wat je zegt, een ieder heeft en mag een andere mening hebben.
JANX , ja Cappa gaf een juist antwoord , waar ik het wel eens mee ben . Zo zie je vaak ook , dat bij een geboren blinde of dove of ... , dan sommige andere organen heel bijzonder ontwikkeld zijn , want deze nemen het dan idd. over , om zo de zieke te helpen . Misschien een mystérie , waar volgens mij de Schepper toch een hand in heeft . Maar dat is weer mijn mening hoor !
Ja , Jan , de reden van al die verschillen tussen de mensen ? Het fijne zullen we wel nooit 100 % zeker weten , ik ben al blij dat ik mezelf in de hand heb en ik de ' gave ' heb om van iedereen te kunnen houden ! M. vr. gr. EB.
-
Ja schitterend hoe beschadigde kinderen soms toch bepaalde vaardigheden hebben. In mijn leven heb ik veel te maken gehad met dit soort kinderen en die hebben mij soms verbaast met vaardigheden en het aanvoelen van een situatie.Cappa schreef:Hier zien we dus nog een paradox. Hoe kan een achterlijk kind een zo ongelooflijk mooie tekening produceren? Het antwoord is naar mijn mening het principe van het isoleren.
Maar goed, jij wijt het enkel aan de werking van de hersenen ik zelf zie het als een combinatie van de voorheen opgedane gevoelens van vaardigheden en het bewust ontwaken in deze wereld.
Een kind die geboren wordt kent geen taal noch het uiterlijk van de wereld waarin deze terecht is gekomen en beschikt enkel over gevoel van zijn innerlijke en van haar/zijn lichaam die verteld of het voeding nodig heeft.
In de eerste tijd van zo'n leventje stuwd enkel het inwendige gevoel later wordt dat enigsinds verdrongen door de nieuwe indrukken van zoals het leren van luisteren, het doen en laten van wat gezegt wordt, dus een soort ontwakingsproces om zich te kunnen handhaven in deze wereld. En niet zelden wordt daardoor dat eerste gevoelsdrive en willen overrulled, door allerlei opgedragen of opgelegde gedragsregels en wensen van en door derden. Dit weer in combinatie met eventuele stoffelijk afwijkingen maakt het mogelijk dat het kind zich in andere richting gaat ontplooien en het eerste kunnen en aanvoelen meer en meer naar de achtergrond raakt.
Zoals ik het zie zijn er altijd meerdere factoren dan één.
Dit is zoals ik er tegen aan kijk hoor.
-
je bent een beetje er naast Eb. Cappa schreef over het verliezen van het kunstzinnige vermogen en niet het ontwikkelen daarvan zoals bij dove en blinden waar jij weer gelijk in hebt dat deze andere zintuigen tot een gevoeliger orgaan doen ontwikkelen.JANX , ja Cappa gaf een juist antwoord , waar ik het wel eens mee ben . Zo zie je vaak ook , dat bij een geboren blinde of dove of ... , dan sommige andere organen heel bijzonder ontwikkeld zijn , want deze nemen het dan idd. over , om zo de zieke te helpen . Misschien een mystérie , waar volgens mij de Schepper toch een hand in heeft . Maar dat is weer mijn mening hoor !
Ja , Jan , de reden van al die verschillen tussen de mensen ? Het fijne zullen we wel nooit 100 % zeker weten , ik ben al blij dat ik mezelf in de hand heb en ik de ' gave ' heb om van iedereen te kunnen houden ! M. vr. gr. EB.
Ene Eb, er bestaan geen mystéries er is enkel onwetendheid in veel. Voor mij ook hoor!
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Beste Ebenhauzer, ik denk dat ge het het nog verder en dieper moet gaan zoeken dan het bloed . Zou het de "" prema "" niet kunnen zijn , het ongeziene sap dat aan een plant de wortels, stengels , bladeren en bloemen met zaadjes geeft ..??
mvg-werewoef
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
Agnete - Lid geworden op: 31 mar 2010, 11:37
[quote]
EB schrijft :
De ziel , onze persoonlijkheid , heeft te maken met het bloed .
Geloof jij dat echt EB ?
Zou het Rode Kruis dat weten ??
oei, oei al die mensen die bloed toegediend krijgen, weten dan zeker niet wat hen nog kan overkomen, welke 'peroonlijkheden' ze binnen krijgen !
Maar jij bent toch wel de eerste die ik zoiets hoor zeggen hoor.
De ziel is immers niet fysisch (bloed wel natuurlijk) en elke ziel is een entiteit die niets van een ander nodig heeft, gelukkig maar, ieder leeft zijn eigen leven.
MVG
Agnete
[/quote]
EB schrijft :
Geloof jij dat echt EB ?
oei, oei al die mensen die bloed toegediend krijgen, weten dan zeker niet wat hen nog kan overkomen, welke 'peroonlijkheden' ze binnen krijgen !
De ziel is immers niet fysisch (bloed wel natuurlijk) en elke ziel is een entiteit die niets van een ander nodig heeft, gelukkig maar, ieder leeft zijn eigen leven.
MVG
Agnete
[/quote]
Het leven is vol verrassingen.
-
cappa - Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49
Neen, ik wijt het niet aan de hersenen. Neurologen bevinden dat de abnormale kunstprestatie van het kind veroorzaakt wordt door een hyperfunctionerende kunstmodule in haar brein doordat andere hersendelen beschadigd zijn. Dat zijn experimentele feiten.janx schreef:Maar goed, jij wijt het enkel aan de werking van de hersenen ik zelf zie het als een combinatie van de voorheen opgedane gevoelens van vaardigheden en het bewust ontwaken in deze wereld.Cappa schreef:Hier zien we dus nog een paradox. Hoe kan een achterlijk kind een zo ongelooflijk mooie tekening produceren? Het antwoord is naar mijn mening het principe van het isoleren.
In tegenstelling dus met een geloof dat kunstprestaties een gevolg zouden zijn van zaken in zogenaamde vorige incarnaties.
-
Agnete schreef:
EB schrijft :
Geloof jij dat echt EB ?
MVG
Agnete
AGNETE , als jij Gods Woord kende , zou je weten , dat God zegt dat de ziel in het bloed is , vandaar mijn posting naar STREVER !
Hoe dat uit te leggen is , weet ik niet , Gods Woord is hier en daar ondoorgrondelijk , maar als SCHEPPER zal Hij zeker best weten hoe het in elkaar zit . Ik begrijp wel dat de ziel ER MEE TE MAKEN HEEFT ( met het bloed ) , maar hoe ? De ziel is immers geestelijk , terwijl bloed materie is . Ik ben een Bijbelgelovige , ook al begrijp ik nog lang niet alles . Gods gedachten zijn immers veel hoger dan de onze . Hartelijke groetjes , EB.
-
werewoef schreef:Beste Ebenhauzer, ik denk dat ge het het nog verder en dieper moet gaan zoeken dan het bloed . Zou het de "" prema "" niet kunnen zijn , het ongeziene sap dat aan een plant de wortels, stengels , bladeren en bloemen met zaadjes geeft ..??
mvg-werewoef
WEREWOEF , dat zou best kunnen , als jij dat zo ziet , maar bij mijn weten hebben planten toch geen ziel , wel leven . Dat sap brengt idd. nieuw leven voort , en wat meer is , een dóód zaadje , dat met aarde in contact komt , brengt echt léven voort ! Een wonder door God bereidt , dat is mijn overtuiging . Vriendelijke groetjes , EB.
-
janx schreef:je bent een beetje er naast Eb. Cappa schreef over het verliezen van het kunstzinnige vermogen en niet het ontwikkelen daarvan zoals bij dove en blinden waar jij weer gelijk in hebt dat deze andere zintuigen tot een gevoeliger orgaan doen ontwikkelen.JANX , ja Cappa gaf een juist antwoord , waar ik het wel eens mee ben . Zo zie je vaak ook , dat bij een geboren blinde of dove of ... , dan sommige andere organen heel bijzonder ontwikkeld zijn , want deze nemen het dan idd. over , om zo de zieke te helpen . Misschien een mystérie , waar volgens mij de Schepper toch een hand in heeft . Maar dat is weer mijn mening hoor !
Ene Eb, er bestaan geen mystéries er is enkel onwetendheid in veel. Voor mij ook hoor!
JANX , het ging mij om de volgende zin : " haar hersenen wijzen spontaan alle aandachtsmiddelen toe , aan de ene module die nog functioneert ." , wat heel mooi is . Daarnaast gaf ik een vb. om hetzelfde aan te tonen onder de werking van de organen ; ook dat vind ik mooi , dat deze dingen zo wonderlijk samen werken .
Ik had het wat duidelijker moeten zeggen , dat is juist .
Met mysterie bedoel ik gewoon , dat het haast onbegrijpelijk is en toch zo mooi ! Met vriendelijke groet , EB.