ZIJN OF NIET ZIJN , een vraag zoals een ander
-
Gast
Over wat moet ik denken ??angelica schreef:Talisman, wat denk jij hierover?
Vriendelijke groet
-
Henriette 2 - Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51
Let op.
Zo meteen komt er weer een roepen dat je niet mag denken!
Zo meteen komt er weer een roepen dat je niet mag denken!
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Inderdaad, waarom zou jij moeten reageren op iets dat enkel in je hoofd gebeurt, op een fragment van jouw verbeelding.Henriette 2 schreef:En waarop zou ik dan moeten reageren?Zondervrees schreef: En zo gaat het dus altijd met de angsthaas Henriette 2: een beetje tegenwerk en zij blokkeert, wil, maar kan niet, een beetje schamper uit de hoogte doen.
Vraag me toch af wat voor een trauma aan de basis van dit vluchtgedrag ligt. Want dat is het: vluchten in de waterdicht geachte vesting van het solipsisme. Ik ben de wereld, als ik zou ophouden houd immers alles op? Wat een ellendige vorm van troost.
Op al deze statements? ( dit verhaal in jouw hoofd)
JIJ bent 't die dat verhaal (zelf) gelooft.
En wat kun jij er aan doen?
Niets toch?
En wat zou IK er dan nog aan moeten toevoegen of corrigeren?
JIJ gelooft 't toch?
En je kunt met ál je vrije wil niets aan dat geloof veranderen.
Vraag: wat doe je hier? Als je niet wil reageren, als je niet wenst in te gaan op reacties, begin dan een blog en laat het forum aan mensen die wel -inhoudelijk- wensen te reageren.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Clausewitz - Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Je moet je lamp van Aladin beter opblinken.Pela schreef:Elke morgen kijk ik in mijn hof of er gedurende de nacht nieuwe planten en of dieren zijn "ontstaan".
Wie bewaakt de bewakers.
-
Jou héél erg in ere houden.Zondervrees schreef:
Vraag: wat doe je hier?
Of je dat nu kunt geloven of niet.
Ik ben vrij om te doen wat ik wil.Als je niet wil reageren, als je niet wenst in te gaan op reacties, begin dan een blog en laat het forum aan mensen die wel -inhoudelijk- wensen te reageren.
Maar ik ben niet vrij om te willen wat ik wil.
-
Neen hoor, dat wil zeggen dat je de forum-regels niet gelezen hebt.Henriette 2 schreef:[...] Ik ben vrij om te doen wat ik wil. [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Lieverd, ik ben vrij om een blog te beginnen of om hier te schrijven.
En volgens mij begreep jij dat best.
Maar ik kán me natuurlijk vergissen.
En volgens mij begreep jij dat best.
Maar ik kán me natuurlijk vergissen.
-
Ik ben je lieverd niet.Henriette 2 schreef:Lieverd,
Inderdaad, jij vergist je. Jij kan hier namelijk niet schrijven wat je wil. Tenzij je tegen de regels van Redpoppy wil ingaan:Henriette 2 schreef: ik ben vrij om een blog te beginnen of om hier te schrijven.
En volgens mij begreep jij dat best. [...]
Je mag zelf tellen hoeveel van deze regels jij in ongeveer elk van je posts overtreed.Redpoppy schreef:Tien geboden van de argumentatie
1. De partijen mogen elkaar niet beletten standpunten naar voren te brengen of in twijfel te trekken.
2. Een partij die een standpunt naar voren brengt is verplicht dit standpunt te verdedigen als de andere aprtij hem daarom verzoekt.
3. Een aanval op een standpunt moet betrekking hebben op het standpunt dat door de andere partij naar voren is gebracht.
4. Een standpunt mag alleen verdedigd worden door een argumentatie naar voren te brengen die op dit standpunt betrekking heeft.
5. Een partij mag geen afstand nemen van een argument dat hij impliciet heeft gelaten of de andere partij ten onrechte een argument toeschrijven.
6. Een partij mag een argument niet ten onrechte als een aanvaard vertrekpunt voorstellen en hij mag ook geen afstand nemen van een aanvaard vertrekpunt.
7. Een partij mag een standpunt niet als afdoende verdedigd beschouwen als het niet met behulp van een geschikt argumentatieschema op correcte wijze verdedigd is.
8. Een partij mag in zijn argumentatie alleen gebruikmaken van redeneringen die logisch geldig zijn of geldig gemaakt kunnen worden door een of meer verzwegen argumenten te expliciteren.
9. Een mislukte verdediging van een standpunt moet ertoe leiden dat de partij die het standpunt naar voren heeft gebracht het standpunt intrekt en een afdoende verdediging van een standpunt moet ertoe leiden dat de andere partij zijn twijfel aan het standpunt intrekt.
10. Een partij mag geen formuleringen gebruiken die onvoldoende duidelijk of verwarrend ambigu en hij moet de formuleringen van de andere partij zo zorgvulidg en correct mogelijk interpreteren.
Bron: Van Eemeren, Grootendorst, Snoek Henkemans (e.a.), handboek Argumentatietheorie (Groningen: Martinus Nijhoff, 1997)
Ni Dieu, Ni Maître
-
Schreef ik dat je MIJN lieverd bent?Zondervrees schreef: Ik ben je lieverd niet.
Inderdaad, jij vergist je. Jij kan hier namelijk niet schrijven wat je wil.
Nee, ik vergis mij niet.
Ik schreef niet dat ik hier kan schrijven wat ik wil maar dat ik kan doen wat ik wil.
Ik ben dus vrij om een blog te beginnen of hier te schrijven.
Zo duidelijk?
-
En wanneer ga je nu eens inhoudelijk in op mijn opmerkingen? En lees eerst eens aandachtig de puntjes zoals aangehaald door Redpoppy.Henriette 2 schreef:[...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Misschien moet Henriette 2 dat ook maar eens doen: de vragen uit de eerste post beantwoorden. Tot nu toe zag ik alleen maar reacties van d'r.angelica schreef:Wel Talisman, ik vraag jouw mening op de vragen waarmee je je topic opende. Hoe zie jij dat dan? [...]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Gast
- ZIJN WE toeschouwers ? : Jaangelica schreef:Wel Talisman, ik vraag jouw mening op de vragen waarmee je je topic opende. Hoe zie jij dat dan?
vriendelijke groet
- ZIJN WE er omdat we dat dénken ?: Nee. Zonder denken verdwijnen we niet.
- ZIJN WE méér dan wat we zien ? : Nee
- ZIJN WE er altijd al geweest ?: Nee
- ZIJN WE vergankelijk ?: Ja
- ZIJN WE alleen in dit universum ? : Nee
-
Ja.angelica schreef:Zijn we ons lichaam? [...]
Ni Dieu, Ni Maître