WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

bluevelvet

02 dec 2012, 14:13

Zondervrees schreef:De Neurenberg code is van toepassing op proefpersonen. Niet op gewone patiënten dus. Zeker niet van toepassing op babies. Die kunnen immers nooit proefpersonen zijn.
Als de nood het hoogst is ..... of beter gezegd : als er veel geld mee gemoeid is en Big Pharma de 'kassa' wil laten rinkelen worden die wetten met de voeten getreden 8O

In het boek "DOSSIER MEXICAANSE GRIEP" wordt onthuld :

In het vaccin zijn stoffen gebruikt die mogelijk grote gevolgen hebben op de lange termijn. Nooit eerder zijn zwangeren en kleine kinderen met deze stoffen geïnjecteerd en op zo’n grote schaal.

De bevolking van Nederland en de rest van de wereld heeft onvrijwillig deelgenomen aan een groot experiment, zonder kosten voor de farmaceutische industrie. En eventuele claims als gevolg van bijwerkingen of de dood worden afgehandeld door de overheid, niet de industrie.

met als gevolg dat veel vrouwen hun baby verloren ! (gelezen in een ander artikel)

Citaten uit het boek: Dossier Mexicaanse griep.
"De Mexicaanse griep is het grootste medische schandaal sinds de Tweede Wereldoorlog’, zegt de Belgische epidemioloog Luc Bonneux, lid van ‘SKEPP’, een organisatie voor sceptici.
Naar zijn zeggen heeft hij veel gezien, maar deze ‘Mexicaanse griep-pandemie’ overtrof ALLES! De Mexicaanse griep was een ‘pseudopandemie’. Bonneux is ervan overtuigd dat er een parlementaire enquête moet komen naar de Mexicaanse griep-affaire.
Zwangeren, kleine kinderen, ouderen en andere risicogroepen hebben in feite onvrijwillig en onbetaald deelgenomen aan een medisch experiment. ‘In plaats van de normale registratieonderzoeken hebben de in Nederland gevaccineerde kinderen in feite een fase II-onderzoek doorlopen, aangezien het vaccin niet was onderzocht bij kinderen jonger dan drie jaar en ook niet bij zwangeren. De volwassenen doorliepen een verkort fase III-onderzoek’, noteert het Geneesmiddelenbulletin (november 2010)"

KLIK HIER

Zondervrees

02 dec 2012, 15:43

Als je wil weten wat Bonneux zegt en geen van de pot gerukte citaten, lees dan dit even: interview PvdA. Zijn commentaren gaan over virusremmers niet over vaccinaties en al zeker niet hoe die hier in België zijn toegepast.
De 'beschuldiging' dat iedereen aan een medisch experiment zou deelgenomen hebben, onbetaald bovendien, is een conclusie die niet terug te vinden is in het Geneesmiddelenbulletin, maar duidelijk een tendentieuze 'gevolgtrekking' van een onkundige.
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin

02 dec 2012, 17:35

Talisman schreef:Is dit als reactie op mijn post of heb je die gewoon niet gelezen ?
Je bedoelt je bericht van vanmorgen 9.13u? Ja dat heb ik gelezen.
Maar ik zat mijn eigen gedachtegang te volgen.
Met jullie discussie herinnerde ik mij ineens dat ik zo'n tien jaar geleden een artikel gelezen had van een tegendraadse arts die beweerde dat AIDS verspreid geweest is in Afrika met vervuilde vaccins.
Ik ben op het web gaan zoeken of ik dat artikel weer kon vinden.
Ik heb het niet weergevonden, maar wel dat schandaal rond Baxter.
Daar ben ik toch niet goed van.
Maak u geen illusies: De geneesmiddelen industrie is een maffia.
De commerce is nu eenmaal baas op deze wereld. Vergeet de nobele bedoelingen. Dream on als ge dat gelooft.
De 'boom' (spreek uit: boem) van de psychofarmaca is een echte schande.
Er worden aan de lopende band psychische aandoeningen uitgevonden en onze kinderen worden vol vergif gestopt.

Wacht eens even: ik denk dat het deze kerel was: http://www.birdseyecommunications.com/stuk/curtis.htm

talisman

02 dec 2012, 18:18

Vesselin schreef: Je bedoelt je bericht van vanmorgen 9.13u? Ja dat heb ik gelezen.
Maar ik zat mijn eigen gedachtegang te volgen.
Dan nog maar eens lezen en je gedachten erbij houden.
Met jullie discussie herinnerde ik mij ineens dat ik zo'n tien jaar geleden een artikel gelezen had van een tegendraadse arts die beweerde dat AIDS verspreid geweest is in Afrika met vervuilde vaccins.
Er zijn nog van die fabeltjes de wereld ingestuurd. Daarvoor was het de schuld van de homo's.
Maak u geen illusies: De geneesmiddelen industrie is een maffia.
De commerce is nu eenmaal baas op deze wereld. Vergeet de nobele bedoelingen. Dream on als ge dat gelooft.
Toch maar eerst eens mijn post herlezen.
De 'boom' (spreek uit: boem) van de psychofarmaca is een echte schande.
Er worden aan de lopende band psychische aandoeningen uitgevonden en onze kinderen worden vol vergif gestopt.
Spreek ik dat tegen ?

Vermoedelijk is dit een complot om de wereldbevolking te halveren... :roll:

Vesselin

02 dec 2012, 18:51

Talisman schreef:Vermoedelijk is dit een complot om de wereldbevolking te halveren...
Dat zegt die Canadese..
Zelf denk ik dat het alleen maar gaat om de kortzichtige commerciële ambities: hier en nu zo veel mogelijk geld verdienen.
Ecce homo... zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Dat er slachtoffers vallen is bijzaak.
De wapenindustrie is hier de kampioen. Maar ook de bankwereld zoals we nu aan den lijve ondervinden en ja... ook de geneesmiddelenindustrie.
Van vele medicijnen komt het maar na tientallen jaren uit hoe gevaarlijk ze eigenlijk zijn.
En ik vrees dat de gevaren en de accidenten rond vaccinatie alles behalve fabeltjes zijn!
Dat het fabeltjes zijn wilt gij misschien maar al te graag geloven... en misschien zijt ge op uw manier ook goedgelovig... Het is u van harte gegund!

Vesselin

02 dec 2012, 20:50

Ik had het over de tragiek die er in zit:
We kunnen het ons niet permitteren om op lange termijn te denken... dat is volkomen waar. Als mijn leven in gevaar was door een ernstige ziekte zo ik ook alles slikken om te overleven. Je moet je leven hier en nu redden.

Het is de fatalistische constatatie dat we met geen mogelijkheid de gevolgen op lange termijn kunnen inschatten... daar moeten we nu eenmaal mee leven.

Maar dat er soms deugnieterij uitgestoken wordt uit winstbejag is ook onmiskenbaar waar. Dat is een ander onderwerp.

Het niet kunnen inschatten van gevolgen op langere termijn - en nogmaals: daar is niemand schuldig aan... het is de menselijke conditie - wordt zeer duidelijk geïllustreerd door twee uitvindingen van een Amerikaanse ingenieur in de eerste helft van vorige eeuw.
De man heette Thomas Midgley en hij vond een middel om het zogenaamde kloppen van ontploffingsmotoren te verminderen: tetraethyllood. Dat is vele tientallen jaren toegevoegd geweest aan benzine. De andere was de uitvinding van cfk's, cloorfluorkoolwaterstofgassen om te gebruiken in koelkasten om het levensgevaarlijke ammoniakgas te vervangen. Er vielen doden bij lekkende koelkasten.
Op korte termijn formidabele uitvindingen.
Op lange termijn nefast! De loodvervuiling van de lucht die we inademen is niet meer terug te draaien.
Vele tientallen jaren later merkte men dat de cfk's de ozon-laag aantasten en een sterk broeikasgas zijn.
Niemand is schuldig: we konden het niet weten op het moment dat het in gebruik genomen werd.
Laatst gewijzigd door Vesselin op 03 dec 2012, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Vesselin

03 dec 2012, 02:39

Ik weet wel wat er aan de hand is!

Er is hier een ongeschreven wet: "Hou het gemoedelijk!"
Dwz: die onnozele halzen van gelovigen met hun mussenbreinen en mierenverstand moogt ge gerust uitlachen, tot daar toe.
Maar in godsnaam: verkoop geen negatieve praat! Toon de wereld vooral niet zoals hij is!

En zo krijgt ge het merkwaardige fenomeen dat ge moet converseren met ouder wordende mensen die doen alsof de wereld waarin we moeten leven een paradijs is, die doen alsof er geen twee wereldoorlogen geweest zijn, geen wereldwijde epidemieën zoals de Spaanse griep, geen holocaust, geen Hiroshima en Nagasaki, geen Vietnam, geen koude oorlog, geen commercieel cynisme dat over lijken gaat, geen wereldwijde financiële crisissen als gevolg van egoïsme en hebzucht, geen vervuiling van lucht en bodem, geen niets ontziende uitputting van de natuurlijke bronnen, geen uitbuiting van derde wereldlanden, geen aids, geen armoede, geen overbevolking, geen opwarming van de aarde, geen platentektoniek enz. enz.

Het is zalig om met uw weldoorvoede pens te kunnen genieten van uw ruim pensioen, uzelf wijs te maken dat de wetenschap te zijner tijd alles zal oplossen en dat enige metafysica helemaal niet nodig is om zin te geven aan uw leven.

De schrijvers op het discussieforum 'Religie - Psychologie - Filosofie' zijn vanuit filosofisch en psychologisch oogpunt wel heel rare vogels!

Zondervrees

03 dec 2012, 09:26

Vreemd hoor, op dit forum heb je relatief weinig deelnemers die de wereld constant door een roze blik aanschouwen. Je hebt wel enerzijds een stelletje realisten die zowel de goede als de slechte kanten van het bestaan zien. Dan heb je nog een stelletje gelovigen die het leven voornamelijk als een tranendal zien maar zich daar tegen beschermen met een imaginair troostdekentje. En dan heb je een zwartgalligaard die blijkbaar niets anders kan dan enkel de vermeende duistere kanten van van alles en nog wat te zien. En denkt dat zijn visie de enige correcte is.
Misschien is het voor sommigen maar beter om zich vast te klampen aan dat warme dekentje, aan een illusie, ware het niet dat die illusie ook zijn kwalijke kantjes heeft: hoeveel oorlogen worden er niet gevoerd in naam van de goden, hoe wordt niet het racisme gepromoot door de verschillende godsdiensten, wanen de gelovigen zich verheven boven anderen en zijn zij zelfs bereid te moorden voor hun overtuiging?
Maar daar horen we Vesselin nooit over janken.
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet

03 dec 2012, 12:08

En zoals gewoonlijk vergeet Zondervrees de wandaden van alle vormen van marxisme, leninisme, stalinisme, maoïsme enz.. , waarbij miljoen mensen zijn vermoord, uitgehongerd......

Tot welk stelletje zou Zondervrees zich rekenen, tot het stelletje realisten waarschijnlijk !

talisman

03 dec 2012, 12:33

bluevelvet schreef:En zoals gewoonlijk vergeet Zondervrees de wandaden van alle vormen van marxisme, leninisme, stalinisme, maoïsme enz.. , waarbij miljoen mensen zijn vermoord, uitgehongerd......

Tot welk stelletje zou Zondervrees zich rekenen, tot het stelletje realisten waarschijnlijk !
Waren dat ook religieuze sekten ?

bluevelvet

03 dec 2012, 12:58

Neen ! Maar de wereld ZONDER religie is niet beter. Mao heeft zo'n 80 miljoenen doden op zijn geweten en Stalin +/- 46 miljoen..... of de verderfelijkheid van het atheïsme.

talisman

03 dec 2012, 13:08

bluevelvet schreef:Neen ! Maar de wereld ZONDER religie is niet beter. Mao heeft zo'n 80 miljoenen doden op zijn geweten en Stalin +/- 46 miljoen..... of de verderfelijkheid van het atheïsme.
Heeft totaal niks met atheïsme te maken maar alleen en uitsluitend met politiek. Dat religies ook genocides op hun naam staan hebben staat haaks op hun boodschap en hun bestaansreden. Er zitten op dit moment percentueel minder atheïsten in de gevangenissen voor een of ander misdaad dan gelovigen. Dus jou recept deugd helemaal niet.

Zondervrees

03 dec 2012, 13:50

bluevelvet schreef:Neen ! Maar de wereld ZONDER religie is niet beter. Mao heeft zo'n 80 miljoenen doden op zijn geweten en Stalin +/- 46 miljoen..... of de verderfelijkheid van het atheïsme.
Zowel Mao als Stalin lagen aan de basis van een personencultus die alle kenmerken van een religie had. Het al dan niet ontkennen van een godheid heeft daar dus niets mee te maken.
Overigens kan je 'het atheisme' moeilijk ergens van beschuldigen. 'Het atheisme' bestaat namelijk niet, net zomin als 'het niet-verzamelen-van-postzegels' bestaat.
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet

03 dec 2012, 14:02

talisman schreef:
Heeft totaal niks met atheïsme te maken maar alleen en uitsluitend met politiek. Dat religies ook genocides op hun naam staan hebben staat haaks op hun boodschap en hun bestaansreden. Er zitten op dit moment percentueel minder atheïsten in de gevangenissen voor een of ander misdaad dan gelovigen. Dus jou recept deugd helemaal niet.

Die genocides, tja, dat moet je de leiders verwijten die er toe aangezet hebben. Ik heb ook nooit begrepen dat Duitsland, een zo gedisciplineerd volk tot tweemaal toe hun 'aanvoerders' blindelings volgden in het oorlogvoeren ! Van hun tweede leider mag men zelfs spreken van een psychopaat ! Ongelooflijk !
Langs de andere kant werden onze jongens ingezet om hun 'geliefde vaderland' te verdedigen. Hier is sprake van patriotisme en niet zozeer oorlog om religie. Dat heb ik al duidelijk gemaakt. Deed je niet mee aan het massacre, en dan heel speciaal door je geloofsovertuiging dan was je deserteur, en werd je tegen de muur gezet ! KNAL l Begrijpe wie kan !
Als je dan NIET wilt vechten, doden.... ga je er zelf aan, terwijl als je in tijden van 'vrede' een leven ontneemt wel gestraft wordt, geheel terecht trouwens.

Van die minder atheïsten in de gevangenis zou ik nog zo zeker niet zijn ! Waar haal jij die statistieken vandaan ? Alle landen van de wereld
China, Noord Korea, Rusland ? ...... meegerekend ?

Vesselin

03 dec 2012, 14:36

Paus Simoens schreef:Inderdaad, die idioterie zo vlug mogelijk de wereld uit, die heeft de wereld al genoeg rampspoed gebracht...weg ermee!
Je doet net als de Joden van weleer: Je zoekt en hebt een zondebok!
Maar je bent niet consequent! God is vervangen door de inzichten van Darwin... De blinde krachten van de evolutie zijn verantwoordelijk voor alles wat er gebeurt. Ook dat jij meent een zondebok gevonden te hebben.
Maar dat zie je niet in. En je kunt er niets aan doen dat je dat niet inziet want er is geen 'persoonlijkheid' of 'individualiteit' die verantwoordelijk zou kunnen zijn voor wat er gebeurt! Net zomin ben je er verantwoordelijk voor om je medemensen sukkelaars' of 'sukkels' te noemen en dan te besluiten met 'Mvg'. (wat naar ik vermoed betekent: "met vriendelijke groeten" of had je nog iets sadistischer in gedachten? Maar dank zij Darwin en de moderne neuro-wetenschap kun je daar natuurlijk niet aan doen. Verantwoordelijkheid is voorgoed afgeschaft!)
En zo kunnen we nog uren doorgaan met de schitterende visies die de evolutietheorie ons biedt.
En wie bedenkt dat allemaal, denk je?
Maar wat wij denken is immers niet belangrijk, nietwaar?
Wat een humbug... wat een bullshit allemaal!